Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Cassidy schreef:Dilan1993 schreef:Maar een andere onderdeel, waarin een aantal cowboys een wild paard moeten vangen en erop gaan zitten, dat vind k toch wel heftig hoorDi paarden worden dan gewoon hardhandig onderuit getrokken of meegesleurd.
Dat zijn wild horse races, en daar ben ik het met iedereen eens dat dat niet tijdens een rodeo hoeft. Ook calf roping hoeft van mij niet, onder tijdsdruk wordt er toch harder met zo'n kalf omgegaan dan nodig is. En een jong dier dat in volle vaart tegen de grond klapt, daar komen brokken van. Maar ik bespeur ook in dit topic een aversie tegen de bucking horses en de saddle bucking horses en dat is gebaseerd op vooroordelen, en propagandafilms.
De extreme gevallen en situaties waar het mis ging, en dan met name op de filmpjes van de Cheyenne Frontier Days, zijn filmopnames van soms wel dertig jaar oud. Als je over een periode van dertig jaar gaat filmen, kom je ook op springwedstrijden of eventingwedstrijden de nodige valpartijen en geblesseerde/overleden paarden tegen.
quarterH schreef:vienna: na 8 seconden springt de ruiter eraf als hij er niet afgebokt is. dus vandaar dat ik zeg dat het niet langer duurt dan 8 seconden.
misschien moet je je eerst eens beter inlezen (en dat is dus niet 4 SHARK filmpjes kijken, die laten alleen de extremen zien waar het misgaat) voor je allemaal verwijten gaat roepen (de 8 seconden regel is DE basis regel, ze rennen zeker niet allemaal tegen een hek aan zoals cassidy al zegt enz enz enz)
Mioux schreef:Meningen zijn meningen, en ieder mag die hebben voor zichzelf, waar die het ook op baseert
Vienna2007 schreef:quarterH schreef:vienna: na 8 seconden springt de ruiter eraf als hij er niet afgebokt is. dus vandaar dat ik zeg dat het niet langer duurt dan 8 seconden.
misschien moet je je eerst eens beter inlezen (en dat is dus niet 4 SHARK filmpjes kijken, die laten alleen de extremen zien waar het misgaat) voor je allemaal verwijten gaat roepen (de 8 seconden regel is DE basis regel, ze rennen zeker niet allemaal tegen een hek aan zoals cassidy al zegt enz enz enz)
Waarom zou ik? Dat veranderd niets aan mijn mening.
Cassidy schreef:Dus het is je gevoel? Wat precies vind je niets tijdens de bucking horse wedstrijden? Het feit dat de ruiter het dier aan moet sporen? Het feit dat er een strap omheen gaat?
Cassidy schreef:Afgaan op gevoel is tricky, je kan het goed hebben maar er ook flink naast zitten.
Als ik mijn mening alleen maar zou baseren op gevoel, zou ik dat een gevaarlijke basis voor een mening vinden.
Mioux schreef:ieder mag zijn of haar mening hebben =] en als jij het geen fijne sport vind, mag jij dat best vinden, misschien vind jij dingen wel leuk die andere niet leuk vinden, kortom eindeloze discussie![]()
Meningen zijn meningen, en ieder mag die hebben voor zichzelf, waar die het ook op baseert
Vienna2007 schreef:Cassidy schreef:Afgaan op gevoel is tricky, je kan het goed hebben maar er ook flink naast zitten.
Als ik mijn mening alleen maar zou baseren op gevoel, zou ik dat een gevaarlijke basis voor een mening vinden.
Afgaan op gevoel is het beste wat je kunt doen. Immers, je leven bestaat uit keuzes die ontstaan vanuit je gevoel, als je niet vanuit je gevoel handelt, leef je niet, maar dat heeft helemaal niets van doen met deze discussie.
Helemaal niets.
maura schreef:Zou het niet zo kunnen zijn dat er inderdaad paarden tussen lopen die - als ze de keuze hadden - liever dressuurpaard waren geworden?
quarterH schreef:even algemeen, ik lees hier heel vaak 'vind paardje volgens mij niet leuk' maar mensen laten we even rieel blijven.
1. het zijn paarden, geen mensen
2. zelfs mensen moeten wel eens dingen doen die ze niet leuk vinden en die pijn doen (denk aan een bouwvakker emt kapotte rug die toch echt moet doorwerken ed).
3. sterker nog, eens mens moet normaal 8 uur per dag werken buiten de klusjes die thuis nog komen kijken. een paard moet 1 uurtje per dag werken ofzo. nou, in dat ene uurtje mag hij best eens iets doen wat hij misschien even niet leuk vind en eens een beetje pijn doet. zo is het leven nu eenmaal.
ik denk dat men hier soms de balans een beetje kwijt is!
(en nee, dat betekend niet dat je een paard een uur per dag mag afrossen ofzo maar een paard hoeft ook niet 24/7 happy te zijn en een super leven te hebben. zo werkt de wereld niet)
DTF schreef:De bouwvakker waar jij het over hebt kan ook ander werk gaan zoeken als het hem niet bevalt.
Een paard kan dat niet en heeft daarom dus ook geen vrije keus.
.