Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ivonka schreef:apple01 schreef:@Ivonka ik snap dat het vervelend is. Maar hoe vreselijk het ook klinkt. Van deze vreselijke situatie kunnen we wel weer leren.
En dat kan er voor zorgen dat het andere ruiters/amazone's niet overkomt. Of dat er toch nog ideeen/hulp wordt aangedragen.
Dat kan, maar maak dan een apart topic aan.
Cayenne schreef:http://www.limburger.nl
De Baarlose dressuuramazone Willemien van Heur-Coenen is hersendood verklaard na een val van haar paard tijdens het concours hippique van LR Heibloem in Heythuysen.
Willemien van Heur-Coenen was op wedstrijd met haar paard, toen ze vervelend ten val kwam.
De amazone werd na haar val met een traumahelikopter naar het AZM in Maastricht gebracht.
Lielle schreef:Ik ben zo ook een keer aan de haal gegaan over het veld, maar no way dat ik me eraf zou laten vallen. Ook dan weet je niet hoe je terecht komt. Dit is echt een kl*e val geweest, pure botte pech.
Ayasha schreef:Lielle schreef:Ik ben zo ook een keer aan de haal gegaan over het veld, maar no way dat ik me eraf zou laten vallen. Ook dan weet je niet hoe je terecht komt. Dit is echt een kl*e val geweest, pure botte pech.
Als ik kan kiezen tussen "gecontrolleerd" vallen op gras of het risico nemen dat hij onderuit gaat op ijzere baren is de keuze snel gemaakt. Zou niet de 1e keer zijn dat ik besluit dat zand leuker is dan hekken of andere voorwerpen die fataal kunnen zijn.
Desalniettemin is elke situatie anders en zal deze vrouw beslist haar redenen gehad hebben om het niet te doen. Hoe dan ook is het tragisch en had niemand hier wat aan kunnen doen. Je moet maar net fout vallen... Het zet iedereen weer met de voetjes op de grond... Hopelijk heeft de amazone rust..
apple01 schreef:Suzanne F. schreef:Dat gaat allemaal zo snel. Is altijd makkelijk praten achteraf.
Klopt, maar mijn vader zei/zegt het ALTIJD. En eigenlijk heeft me dat al vaak geholpen.
Altijd (daardoor) als er een vandoor gaat oid, dan denk ik altijd 'laat ik me vallen, of blijf ik wachten?'
Raar aanwensel, eigenlijk!
Maar ik snap wel dat zo'n situatie heel eng is. en wat moet er door je heen gaan als je 'ziet' dat je paard over de platen glijdt...
Nogmaals veel sterkte voor de nabestaande.
@Ivonka ik snap dat het vervelend is. Maar hoe vreselijk het ook klinkt. Van deze vreselijke situatie kunnen we wel weer leren.
En dat kan er voor zorgen dat het andere ruiters/amazone's niet overkomt. Of dat er toch nog ideeen/hulp wordt aangedragen.