Aken: Adelinde derde in kur, zege naar Rath en Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tiger27

Re: Aken: Adelinde derde in kur, zege naar Rath en Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 18:23

Wie is er geweest dan was het druk bij het totilas kraampje

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 18:26

Het is toch logisch, dat een hengst, die 8000 euro per dekking op moet leveren niet zo veel gebruikt wordt?
Verder zijn er toch ook bepaalde voorwaarden aan de merrie gekoppeld? Of is dit van de baan?
Dat zou betekenen, dat er maar een klein groepje... Met de juiste merrie en het geld en de voorkeur overblijft?
Dan is het toch logisch, dat hij niet zo in trek is?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 18:31

Bomba schreef:
vur schreef:
Ja, echt een danser, zo lichtvoetig. Was het geen Nederlands paard?

Het is een Trakehner ;) Toen ik hem op 3-jarige leeftijd zag was het al een enorm fijn paard.

Filmpjes zijn op YouTube op het kanaal van robespierrot1 te vinden. Staan er helaas niet meer bij..

Aha, een Trakehner. Heel fijn paard. Ik heb ook even zitten googlen, maar ook niet veel meer gevonden. Helaas. Ik hoop nog meer te zien in de toekomst van het paard van Hubertus.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 18:38

Amirika die lacht om 8000euro
Daar hebben ze dekkingen van quarters van een halve ton
En de ren paarden vragen ze nog meer voor
Hij is aangegeven als beste dressuur hengst
Weet niet of er nog steeds naar de merries gekeken word als je zoveel reclamen maakt dan zoek je mensen heb ik het ide

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 18:47

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 19:01

Kimble schreef:
Moet nog steeds lachen als ik terugdenk aan de reactie van het Duitste publiek na de score van Steffen Peters! :D

Dit is al de tweede keer dat je dit zegt, maar ik denk dat je doelt op het boe-geroep vanaf de Noord-tribune....die was behoorlijk gevuld met Nederlanders en die maakten inderdaad veel kabaal over de score van Peters.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 19:52

Heb het standje gezien van Toot, er was op zaterdag tussen 16u en 16u30 signeersessie. Was er toch betrekkelijk eh... leeg :Y) Op de standhouders na dan.

Moorland heeft Toort ook gepromoot. Wat wil je, als je een hengst aanbiedt als dekhengst moet je daar ook wat voor doen om het zaad verkocht te krijgen.
Bij PS zijn ze alleen echt niet verstandig bezig. OK, de hengst loopt top, is en blijft een bewegingswonder, heeft prachtige bloedlijn. Alleen... hij heeft nog niets bewezen in de fokkerij en dan al gelijk de jackpot gaan vragen van €8000 excl. BTW? Dat ze enige selectie willen doen in merries en niet zomaar piet met de pet van om te hoek willen zien aandraven met zijn papierloze merrie voor een kwakje van Toot, daar kan ik inkomen. Maar om maar dadelijk zo'n recordbedrag gaan vragen, is net een stap te ver. Voor hetzelfde geld lopen zijn veulens voor geen meter. Kans is klein, maar ze bestaat altijd.

Gaan ze dan de prijzen weer laten zakken? Niet dat dat dan nog enig nut heeft, een hengst die geen kwaliteiten doorfokt, die willen de mensen niet. En als het wel lukt dan durf ik mijn kop erop verwedden dat het dekgeld nog wel een schot omhoog zal gaan.

Om te vergelijken met Amerika: in de wereld van de engelse volbloeden gaan ook veel grotere dekgelden rond, maar het is een andere sporttak. Idem met quarters en co. Kun je je voorstellen hoe het met de fokkerij zou gaan als alle dekgelden plots zo hoog de lucht in zouden vliegen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 20:03

De andere manier van promoten is stromannen meer dan een ton laten betalen op de Tootveulens die op veilingen komen. De eerste is zo al gebeurt in Duitsland
Ik gun het de eigenaren van de Nederlandse veilingveulens best :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 20:21

Ik gun het die fokkers ook van harte! Als ze er goed geld aan kunnen verdienen, mooi voor hun, ze moeten toch immers de best hoge kosten voor dat veulen weer terugverdienen.

Ik hou het liever op erbij staan en ernaar kijken en afwachten :) Heb ook een jonge hengst op het oog, wordt nu ook door Gal klaargestoomd. Voor hij bij Gal stond dacht ik al "die volg ik op, wie weet ooit voor mijn merrie" en kijk, hij zit bij een prima ruiter nu, dus mijn gevoel zat toch wel goed. Maar ook hier, ik wacht nog steeds af wat die gaat presteren en hoe zijn veulens het eventueel doen alvorens echt te beslissen hoor.

Ik leg liever een klap geld neer voor een hengst die bewezen doorfokt dan een risico te gaan nemen. Het veulen is immers puur voor mezelf en ik ga mijn spaarcentjes niet zomaar door het raam gooien.

Kan ook goed dat Toot onder Rath nooit meer tot die monsterscores met Gal komt. Dan durf ik nog de vraag stellen of Toot echt wel zo goed was, of enkel omdat Gal hem zo ver naar zijn eigen grenzen kon pushen dat hij het fenomenale eruit ging persen? Maw, is Toot helemaal van zichzelf zo wonderlijk, of alleen maar met de juiste ruiter erop? Speelt toch ook mee. Als hij het echt puur van zichzelf is, dan is hij dat dekgeld toch meer waard dan wanneer het enkel kan met 1 persoon erop. Want dan wil dat toch ook wel zeggen dat je enkel zo'n wonderveulen kan fokken als je daar later ook net die ene juiste persoon voor kan vinden.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:05

Varekaj schreef:
Kan ook goed dat Toot onder Rath nooit meer tot die monsterscores met Gal komt. Dan durf ik nog de vraag stellen of Toot echt wel zo goed was, of enkel omdat Gal hem zo ver naar zijn eigen grenzen kon pushen dat hij het fenomenale eruit ging persen? Maw, is Toot helemaal van zichzelf zo wonderlijk, of alleen maar met de juiste ruiter erop? Speelt toch ook mee.

Kan ook goed dat Edward met een ander paard nooit meer tot die monsterscores komt als met Toot. Dan durf ik nog de vraag te stellen of Edward echt zo goed was, of enkel omdat Toot hem zo ver naar zijn eigen grenzen kon pushen dat hij het fenomenale eruit ging persen? Maw, is Edward van zichzelf zo wonderlijk, of alleen maar met het juiste paard eronder? Speelt toch ook mee. :P

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:08

Ik vraag me wel eens af.... Als Toot niet zwart was geweest. Had hij dan deze monsterscores met Gal gehaald?
Ik denk het niet!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:10

Hermelientje schreef:
Kan ook goed dat Edward met een ander paard nooit meer tot die monsterscores komt als met Toot. Dan durf ik nog de vraag te stellen of Edward echt zo goed was, of enkel omdat Toot hem zo ver naar zijn eigen grenzen kon pushen dat hij het fenomenale eruit ging persen? Maw, is Edward van zichzelf zo wonderlijk, of alleen maar met het juiste paard eronder? Speelt toch ook mee. :P

Nah ja als de nummer 1 en 2 van Aken tot op dit niveau afgericht zijn door Ed, nog afgezien van Lingh en vele jonge hengsten, zou je wellicht kunnen concluderen dat hij boven gemiddeld kan rijden en africhten.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:14

sarabande schreef:
Hermelientje schreef:

Nah ja als de nummer 1 en 2 van Aken tot op dit niveau afgericht zijn door Ed, nog afgezien van Lingh en vele jonge hengsten, zou je wellicht kunnen concluderen dat hij boven gemiddeld kan rijden en africhten.

Kan ook gewoon een fase zijn of toeval, dat ze ook bij hun volgende ruiter een topruiter treffen. Dat had met andere paarden natuurlijk net zo goed kunnen zijn.
Ik vind Edward een hele goede ruiter, maar ook al heeft hij de paarden opgeleid, de andere ruiters moeten het er toch maar even op eigen kracht uit weten te krijgen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:31

Tendance schreef:
Kan ook gewoon een fase zijn of toeval, dat ze ook bij hun volgende ruiter een topruiter treffen. Dat had met andere paarden natuurlijk net zo goed kunnen zijn.
Ik vind Edward een hele goede ruiter, maar ook al heeft hij de paarden opgeleid, de andere ruiters moeten het er toch maar even op eigen kracht uit weten te krijgen.

Nee joh geen toeval ze zijn toch zwart :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:34

Hermelien, ik vind het mooi hoe je mijn punt toch begrijpt. Er wordt wel zo'n heisa gemaakt om dat paard, maar wie zegt dat het niet kwam omdat Gal en Toot het beste in elkaar naar boven haalden? Dat dat het geheim is van het succes van beiden en de prachtige prestaties die we hebben mogen aanschouwen?

Dan mag PS van mijn part nog het dubbele vragen van dekgeld, die klik en dat teamwork, dat kan je volgens mij niet doorfokken, dat moet er gewoon zijn tussen paard en ruiter. Dat is iets wat je niet kan voorspellen, niet kan forceren en ook voor geen geld ter wereld kan kopen of op gaan fokken. Da's chemie tussen 2 levende wezens waar niets of niemand iets aan te zeggen heeft.

Als Gal nu ook de andere paarden weer naar zo'n scores kan rijden en Rath blijft bungelen waar hij nu zit, dan blijft Toot uiteraard wel een opvallend goed paard, die scores haal je ook niet als het paard er geen aanleg voor heeft. maar dan is dat torenhoge dekgeld alweer minder "gerechtvaardigd" in mijn ogen en verdient Gal toch wel een dikke pluim extra. Lukt het Rath wél om Toot ook zover te krijgen, dan is het toch wel duidelijk wat voor capaciteit dat paard heeft. Vooral als de veulens over enkele jaren het even goed doen. Dan is dat dekgeld wel normaal, voor kwaliteit betaal je immers.

Mochten nu zowel Gal weer zo'n scores halen én Toot onder een andere ruiter ook goed presteren én de opgeleide paarden door Gal doen het super, dan weet je dat die combi er eentje was die je maar 1x in je leven tegenkomt :) Het beste van het beste zou je dan kunnen zeggen, en daar kan geen enkele som geld tegenop :)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:04

Zover ik weet zijn de eisen aan de merrie flink minder hoog geworden sinds Toot van PS is. Maar als je het dan vergelijkt met de stroom van aanvragen toen hij net aangeboden werd nog door Moorlands en dat terwijl er een megahoog bedrag gevraagd werd en nog eens mega hoge eisen aan de merrie gesteld werden is het toch op zn minst vreemd te noemen dat er nu minder vraag is naar Toot kwakjes.

Totilas had eerder zo goed als geen promo nodig.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:06

Varekaj schreef:
Hermelien, ik vind het mooi hoe je mijn punt toch begrijpt. Er wordt wel zo'n heisa gemaakt om dat paard, maar wie zegt dat het niet kwam omdat Gal en Toot het beste in elkaar naar boven haalden? Dat dat het geheim is van het succes van beiden en de prachtige prestaties die we hebben mogen aanschouwen?

Dan mag PS van mijn part nog het dubbele vragen van dekgeld, die klik en dat teamwork, dat kan je volgens mij niet doorfokken, dat moet er gewoon zijn tussen paard en ruiter. Dat is iets wat je niet kan voorspellen, niet kan forceren en ook voor geen geld ter wereld kan kopen of op gaan fokken. Da's chemie tussen 2 levende wezens waar niets of niemand iets aan te zeggen heeft.

Als Gal nu ook de andere paarden weer naar zo'n scores kan rijden en Rath blijft bungelen waar hij nu zit, dan blijft Toot uiteraard wel een opvallend goed paard, die scores haal je ook niet als het paard er geen aanleg voor heeft. maar dan is dat torenhoge dekgeld alweer minder "gerechtvaardigd" in mijn ogen en verdient Gal toch wel een dikke pluim extra. Lukt het Rath wél om Toot ook zover te krijgen, dan is het toch wel duidelijk wat voor capaciteit dat paard heeft. Vooral als de veulens over enkele jaren het even goed doen. Dan is dat dekgeld wel normaal, voor kwaliteit betaal je immers.

Mochten nu zowel Gal weer zo'n scores halen én Toot onder een andere ruiter ook goed presteren én de opgeleide paarden door Gal doen het super, dan weet je dat die combi er eentje was die je maar 1x in je leven tegenkomt :) Het beste van het beste zou je dan kunnen zeggen, en daar kan geen enkele som geld tegenop :)

Vind het bijna eng hoe vaak ik het vreselijk met je eens ben _/-\o_

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:25

sarabande schreef:

Nou volgens mij was Ravel nog niet zo ver toen hij wegging bij Edward. Maar ik maakte ook maar een grapje, ik dacht ik doe ook eens mee met al dat belachelijke gespeculeer. ;) Maar blijft de droevige waarheid voor Edward, hij heeft Totilas meer nodig dan Totilas hem. Totilas kan met iemand anders kennelijk ook de absolute top bereiken. Op zich lijkt me dat geen reclame voor de dressuursport als olympische sport, je kunt dus kennelijk een medaille kopen bij dressuur.

Edward heeft nog wel een weg te gaan voordat hij Isabel inhaalt. Die heeft er drie tegelijk in de toptien. Maar aangezien de paarden van Edward meestal verkocht worden is het ook wat moeilijker voor hem. Bij Isabel denk ik langzamerhand wel dat zij heel duidelijk de doorslaggevende factor is bij het succes van haar paarden.

Zijn er meer mensen die dat geen mooie rit vonden van Edward gisteren, hij zat belabberd en de aanleuning was ook nogal "strak" zal ik maar beleefd zeggen. Hij kreeg ook een veeg uit de pan over zijn spoorgebruik, toen Sister schopte naar zijn been. En reed hij nou ook die oude kür van Totilas met andere muziek of zag ik dat fout? Vond ze donderdag ondanks wat flinke fouten technisch beter.

Jammer, van wat ik gezien heb zaten de meeste ruiter ver onder hun niveau van donderdag.
De kür van Minderhoud met Nadine van vrijdagavond vond ik wel goed.

Ik begrijp je heel goed hoor Varekaj. Maar misschien is het je ontgaan, Rath rijdt nu technisch gezien al bijna de scores van Edward. Of ze ooit samen met een kür komen die dan weer zoveel oproept dat de jury's er bijna 100% voor geven dat weet ik natuurlijk niet, maar nummer 1 van de wereld gaat wel weer lukken binnen niet al te lange tijd. En anders geef je er toch gewoon als eigenaar een nieuwe draai aan, ik noem maar wat in plaats van hectisch en modern, doen we het nu holistisch en klassiek. Succes verzekerd in deze tijd. ;) En fokkers moeten misschien niet gaan inzetten op toekomstige "emotie" maar meer op kwaliteit van gangen en karakter en dat laatste lijkt me wel dik in orde bij Totilas. En eigenlijk snap ik niet waar iedereen zich zo druk over maakt. Koop je een Gucci tas dan heb je ook een paar duizend euro gebakken lucht erbij. Dat zit in onze samenleving dat hadden we al lang voor het Totilas verhaal. En het is niet alsof er iemand wordt opgelicht, je hoeft geen polo of sperma van Toot te kopen als je niet wilt. En al die overdreven aandacht in de pers is alleen maar omdat het om zo'n duur paard gaat. Over Poëtin zijn ook pagina's vol geschreven indertijd, terwijl ze nog helemaal nooit gestart was in een wedstrijd. Als iets miljoenen heeft gekost heeft het geen PR machine nodig. :D
Laatst bijgewerkt door Hermelientje op 18-07-11 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:31

Ik snap het ook best, dat fokkers geen 8000 euro willen geven voor zijn kwakje.
Moet je kijken wat voor weg een vruchtje nog te gaan heeft, voordat het geld kan gaan opbrengen. Niet te vergeten welke kosten erbij komen... Er zullen er maar erg weinig zijn, die hun geld terug verdienen. ERG weinig.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:34

Hermelientje schreef:
En fokkers moeten misschien niet gaan inzetten op toekomstige "emotie" maar meer op kwaliteit van gangen en karakter en met name dat laatste lijkt me dik in orde bij Totilas.

Fokkers hebben te maken met een combinatie, en die is niet altijd dik in orde, bij geen een hengst, anders zou fokken altijd succes opleveren.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:44

sarabande schreef:
Hermelientje schreef:
En fokkers moeten misschien niet gaan inzetten op toekomstige "emotie" maar meer op kwaliteit van gangen en karakter en met name dat laatste lijkt me dik in orde bij Totilas.

Fokkers hebben te maken met een combinatie, en die is niet altijd dik in orde, bij geen een hengst, anders zou fokken altijd succes opleveren.

Fokken is toegepaste erfelijkheidsleer. :+

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:03

Citaat:
Maar blijft de droevige waarheid voor Edward, hij heeft Totilas meer nodig dan Totilas hem.

Denk dat deze zin meer van toepassing is op Rath.

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:04

Hermelientje schreef:
[
Nou volgens mij was Ravel nog niet zo ver toen hij wegging bij Edward. Maar ik maakte ook maar een grapje, ik dacht ik doe ook eens mee met al dat belachelijke gespeculeer. ;) Maar blijft de droevige waarheid voor Edward, hij heeft Totilas meer nodig dan Totilas hem. Totilas kan met iemand anders kennelijk ook de absolute top bereiken. Op zich lijkt me dat geen reclame voor de dressuursport als olympische sport, je kunt dus kennelijk een medaille kopen bij dressuur.

Edward heeft nog wel een weg te gaan voordat hij Isabel inhaalt. Die heeft er drie tegelijk in de toptien. Maar aangezien de paarden van Edward meestal verkocht worden is het ook wat moeilijker voor hem. Bij Isabel denk ik langzamerhand wel dat zij heel duidelijk de doorslaggevende factor is bij het succes van haar paarden.

Zijn er meer mensen die dat geen mooie rit vonden van Edward gisteren, hij zat belabberd en de aanleuning was ook nogal "strak" zal ik maar beleefd zeggen. Hij kreeg ook een veeg uit de pan over zijn spoorgebruik, toen Sister schopte naar zijn been. En reed hij nou ook die oude kür van Totilas met andere muziek of zag ik dat fout? Vond ze donderdag ondanks wat flinke fouten technisch beter.

Jammer, van wat ik gezien heb zaten de meeste ruiter ver onder hun niveau van donderdag.
De kür van Minderhoud met Nadine van vrijdagavond vond ik wel goed.

Ik begrijp je heel goed hoor Varekaj. Maar misschien is het je ontgaan, Rath rijdt nu technisch gezien al bijna de scores van Edward. Of ze ooit samen met een kür komen die dan weer zoveel oproept dat de jury's er bijna 100% voor geven dat weet ik natuurlijk niet, maar nummer 1 van de wereld gaat wel weer lukken binnen niet al te lange tijd. En anders geef je er toch gewoon als eigenaar een nieuwe draai aan, ik noem maar wat in plaats van hectisch en modern, doen we het nu holistisch en klassiek. Succes verzekerd in deze tijd. ;) En fokkers moeten misschien niet gaan inzetten op toekomstige "emotie" maar meer op kwaliteit van gangen en karakter en dat laatste lijkt me wel dik in orde bij Totilas. En eigenlijk snap ik niet waar iedereen zich zo druk over maakt. Koop je een Gucci tas dan heb je ook een paar duizend euro gebakken lucht erbij. Dat zit in onze samenleving dat hadden we al lang voor het Totilas verhaal. En het is niet alsof er iemand wordt opgelicht, je hoeft geen polo of sperma van Toot te kopen als je niet wilt. En al die overdreven aandacht in de pers is alleen maar omdat het om zo'n duur paard gaat. Over Poëtin zijn ook pagina's vol geschreven indertijd, terwijl ze nog helemaal nooit gestart was in een wedstrijd. Als iets miljoenen heeft gekost heeft het geen PR machine nodig. :D

Wat goed beschreven of is het omschreven?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:32

Ik denk, dat Totilas zijn baasje altijd harder nodig heeft, dan zijn baasje hem.....
Een paard, dat in gevangenschap geboren is kan namelijk nog steeds niet voor zichzelf zorgen!

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 08:10

Dat Rath met Totilas zo weg kan rijden en monsterscores kan halen zegt wat over de opleiding van Edward, maar ook zeker wat van Totilas. M.i. niet zoveel over Rath. Als Rath Sisther goed zou kunnen rondrijden zegt dat mij meer over zijn kwaliteiten....
En Edward is absoluut goed, maar zonder toppaard hoort hij ook niet bij de beste. Sisther is goed, maar mist de juiste instelling en daardoor zal hij (denk ik) nooit met Sisther de aansluiting vinden met de absolute top. Er komen vast nog meer paarden aan, maar het is altijd afwachten of ze alle factoren hebben om echt rond de 80% te gaan scoren. Ben zelf ook heel benieuwd naar Upido....hoop echt dat het een versterking voor nedereland zal zijn.
Laatst bijgewerkt door manubres op 19-07-11 08:14, in het totaal 2 keer bewerkt