Vijfentwintig jaar oud politiepaard sterft in het harnas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Vijfentwintig jaar oud politiepaard sterft in het harnas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:36

''Politie te paard
Soms zet de politie politiemensen te paard in tijdens demonstraties. Hoog in het zadel gezeten houden zij toezicht op het ordelijk verlopen van publieksevenementen zoals demonstraties. De inzet van de bereden politie heeft voordelen. Paarden wekken minder snel agressie op. Enerzijds vinden de meeste mensen het leuk als ze een paard zien staan, anderzijds boezemt een paard ontzag in. Bij het beheersbaar houden van grote mensenmassa’s zijn paarden onovertroffen: ze zijn wendbaar en wekken bij het publiek minder agressie op en ze zorgen ervoor dat een groep met weinig geweld uit elkaar gaat.''

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:38

Jolliegirl schreef:
manubres schreef:
Tsjonge...25 jaar...waarom zolang een paard laten doorwerken en niet lekker met pensioen?

Zo.. spuit 11 komt om de hoek..... :roll:

Niet iedereen leest alles door, bovendien kan het haar mening zijn?
Doe eens rustig aan Jolliegirl :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:44

Mensen moeten eens niet zo hard roepen en verder lezen dan hun neus lang is......
En een mening geeft ze niet... niet in die zinsopbouw.
25... men noemt dat tegenwoordig oud...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:46

Ja dat verbaasde me ook wel dat iedereen dat zo'n mooie leeftijd vind. Ja ook niet verkeerd hoor...

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:11

H_Nalanta schreef:
lampenkap schreef:
Ik wil niet eens verstand hebben van dit soort politiewerk want ik walg ervan. ik vind het jammer dat er dieren gebruikt moeten worden als de politie het zelf niet kan oplossen.

Wat heb jij een plaat voor je kop zeg. Kun je verder nog wat zien of zie je alleen een zwarte wereld? :')

Nee, een lampenkap over haar kop :+ .

In het harnas gestorven aan een hartstilstand, mooier einde kan zo'n dier niet hebben.
Ik heb diep respect voor de dienst levende have, zowel voor de mensen als voor de dieren.

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 20:32

ach wat zielig altijd dat soort dingen, je gunt ze allemaal toch het eeuwige leven

sterkte voor de betrokkene Y;(

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 20:33

lorelei schreef:
jammer dat fulco niet van zijn pensioen heeft mogen genieten.
en 25 jaar waarom zou dat te oud zijn?dit paard was in hele goede conditie en had nog veel plezier in zijn werk

Paarden genieten niet van hun''pensioen'' hoor. Die weten van niks, leven gewoon door in een weiland. Wij als ruiter/eigenaar genieten van het feit dat ons trouwe dier nog rondloopt op deze aarde.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:38

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:43

Jolliegirl schreef:
Mensen moeten eens niet zo hard roepen en verder lezen dan hun neus lang is......
En een mening geeft ze niet... niet in die zinsopbouw.
25... men noemt dat tegenwoordig oud...

We hebben hier meerde twintigers, ook van 26 en 27 en een kennis heeft er een van 28, maar die zie ik niet meer zo fief door de straten lopen hoor. 25 vind ik een mooie leeftijd voor een paard, een pony kan wel behoorlijk ouder worden.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:46

Een paard van 25 kan nog Z lopen als het fit is

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:49

Hou oud ze worden zal per paard verschillen net zoals dat per mens verschilt.. Ik neem aan dat ze daar goed rekening hielden met het paard en dat hem laten werken het beste voor hem was. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:59

Colway schreef:

Maar volgens mij zijn dat de uitzonderingen op de regel.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 22:01

Mindim schreef:
Colway schreef:

Ligt eraan, als jij je paard niet vanaf zijn 3e jaar te zwaar belast kan je best tot zijn 25ste redelijk intensieve arbeid verrichten hoor

Maar met het hedendaagse gebruik van het paard halen we vaak de 20 niet eens nee

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 22:03

Erg schrikken voor de berijder en haar collega!

Mooie leeftijd, paard zal goed in conditie hebben gezeten!
TJa 25 is idd nu voor de meeste paarden oud, maar waarom een paard laten stoppen met iets wa ze graag willen doen?

Sterkte voor het Corps!

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 22:04

wat een schrik voor de ruiter zal dat zijn:O ook wel emotioneel denk ik zown trouw beestje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 22:05

sommige paarden moet je niet stilzetten in een weiland.... die willen juist graag mee. Een politiepaard heeft een goed leven hoor!!! Die foto is idd een sneu gezicht maar een dood paard is altijd een sneu gezicht...

Bovendien, ik was er een keer bij toen er buitenlanders een politiepaard op hol wilde brengen... in de handen klappen, aanstekers gooien naar het paard. Die agent draait zn paard in één keer om en die kerel rent ZO hard achterui dat hij over een stel fietsen valt... hahahahaha!!! Zo'n paard boezemt dus inderdaad ontzag in.
Daarna stond die kerel op en loop weg, al murmelend "ik n..k die paard" :')

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 22:08

Sneeuw88 schreef:
Ik kwam net uit de kroeg toen ik hem ineens zag liggen, zonder deken er nog over dus het was net gebeurd. Was behoorlijk overstuur ook, schrok me rot..

Jeetje da's schrikken...

Vind het een prachtige leeftijd, en als het dier nou een beetje werkt en wat op de wei staat, lijkt me dat juist prima.
Knap dat hij zo oud geworden is, en nog zo fit ook.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 22:26

lampenkap schreef:
Jolliegirl: Als het je te heet wordt snap ik het wel. Als je de discussie niet aan kan wordt er gelijk geroepen dat ik stom, dom en achterlijk ben en nergens iets van af weet. als dat de manier is waarop jij een discussie wilt voeren weet ik genoeg.

Zeg Lampenkap....
Ik noem jou nergens stom,dom of achterlijk...

Dus hou die woordzaaiing maar mooi voor je alsjeblieft,dankjewel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 23:36

Marnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 23:44

Sterven in het "politie"harnas; ik denk voor het paard een prima dood maar voor de ruiter een zeer traumatische ervaring. Ik vind de foto ook erg verdrietig om te zien.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 23:48

aagh, erg sneu!
foto doet het bij mij alleen niet..

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 06:33

Mindim schreef:
Colway schreef:

Amon van Annemarie Sanders werd nog dressuurmatig gereden toen hij 30! was. Hij brak de tent af als ze hem niet als eerste pakte s'ochtends. Natuurlijk werd hij een flink stapje terug gereden, hij hoefde de pirouettes niet meer te doen want die vond hij niet leuk :+ . Er zijn genoeg paarden die best nog kunnen op hoge leeftijd, het probleem is dat men ze tegenwoordig al gauw oud vindt. Mijn ruin van 16 wordt door sommigen ook al een oud paard genoemd. Paard van een vriendin is 22 en kan ook nog alles, als je zou zeggen dat dat paard 15 is geloof je dat ook, ze is topfit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 09:56

Vala schreef:
Amon van Annemarie Sanders werd nog dressuurmatig gereden toen hij 30! was. Hij brak de tent af als ze hem niet als eerste pakte s'ochtends. Natuurlijk werd hij een flink stapje terug gereden, hij hoefde de pirouettes niet meer te doen want die vond hij niet leuk :+ . Er zijn genoeg paarden die best nog kunnen op hoge leeftijd, het probleem is dat men ze tegenwoordig al gauw oud vindt. Mijn ruin van 16 wordt door sommigen ook al een oud paard genoemd. Paard van een vriendin is 22 en kan ook nog alles, als je zou zeggen dat dat paard 15 is geloof je dat ook, ze is topfit!

Dan noem je 1 voorbeeld. Dan bevestig je eerder de uitzondering op de regel.
Ik geloof prima dat er nog paarden op die leeftijd het harstikke goed doen onder het zadel. Toch heb je ook paarden die toch een stuk stijver worden in de achterhand, ondanks training en de boel toch niet meer zo soepel loopt. Ook artrose door slijtage kan de kop opsteken.
Je kunt hier de oudjes er prima uitpikken hoor, ze hebben een speciaal loopje, ook al worden ze gereden. Ze zijn een stukje stijver en minder flexibel dan de rest. Pirouettes zou ik van een 30 jarige ook niet vragen, ook al vond ie het leuk.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 16:38

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:00