Duitse dressuurequipe wint met overmacht de landenwedstrijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:19

Paddenpad schreef:
Bomba schreef:
Waar blijf je dan met je reactie? Je gaat steeds verder offtopic, maar ontopic reageren?

Jou oneliners zijn het reageren niet waard,dat ik er gewoon overheen lees hea vandaar. :z

1. Niet alleen Bomba reageert.
2. Bomba heeft niet alleen maar oneliners
3. Bomba komt - in tegenstelling tot jou gegil - wel met nuttige dingen aangezet.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:20

Muca schreef:
Trouwens..... Rembrandt een nietszeggend paard? :?

Tja voor ons Hollanders wel wanneer dat in Duitsland een keer in de 20 jaar voorkomt,hier lopen continue toppers rond!
Wat is nu 1 topper in de 20 jaar,lachertje!

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:21

Jou oneliners zijn het reageren niet waard,dat ik er gewoon overheen lees hea vandaar. :z[/quote]
3. Bomba komt - in tegenstelling tot jou gegil - wel met nuttige dingen aangezet.[/quote]

Ja Bomba is heel nuttig,pfff! :Z

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:23

Paddenpad schreef:
Muca schreef:
Trouwens..... Rembrandt een nietszeggend paard? :?

Tja voor ons Hollanders wel wanneer dat in Duitsland een keer in de 20 jaar voorkomt,hier lopen continue toppers rond!
Wat is nu 1 topper in de 20 jaar,lachertje!

Uh, volgens mij is Duitsland jarenlang onverslaanbaar geweest?
En als Toot nu verkocht was naar Amerika had je nu op Amerika lopen zeuren en niet op Duitsland?

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:24

Paddenpad schreef:
Jou oneliners zijn het reageren niet waard,dat ik er gewoon overheen lees hea vandaar. :z

3. Bomba komt - in tegenstelling tot jou gegil - wel met nuttige dingen aangezet.

Ja Bomba is heel nuttig,pfff! :Z

Reageer je weer maar op 1 ding en ontwijk je de rest.
Ben je erg goed in, niet?

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:25

Wanneer ga je nou wel een keer reageren? Zo jammer dat je niet eens de moeite neemt om te reageren. Ik ben bereid de discussie serieus met je aan te gaan, maar in plaats daarvan kom je met off topic reacties..

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:26

Wat is nu 1 topper in de 20 jaar,lachertje![/quote]
Uh, volgens mij is Duitsland jarenlang onverslaanbaar geweest?
En als Toot nu verkocht was naar Amerika had je nu op Amerika lopen zeuren en niet op Duitsland?[/quote]

Nee hoor van de Amerikanen kan ik het wel hebben,die had ik Totilas wel gegund maar dan wel na de OS! ;)

Muca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:26

Paddenpad....... Nu je hier toch op bokt zit....... Kijk dan ook even op WIKI, voordat je nog meer rare dingen uitkraamt. Gigolo en Rusty heb je zeker ook nog nooit van gehoord?

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:34

Bomba schreef:
Wanneer ga je nou wel een keer reageren? Zo jammer dat je niet eens de moeite neemt om te reageren. Ik ben bereid de discussie serieus met je aan te gaan, maar in plaats daarvan kom je met off topic reacties..

Waar zou ik op moeten reageren,waar wil je over discussieren dan?

Jullie willen toch feiten,nou zoek ze lekker op en dan kom jezelf tot de conclusie dat de Nederlanders en hun paarden en hun trainingen enz.gewoon beter ontwikkele zijn dan de Duitse.

Maar deze partij de Nederlanders daarin proberen te ondermijnen dmv: Negatieve stukjes schrijven,foto's plaatsen om Nederlandse dressuurruiters in een zwart daglicht te plaatsen,paarden wegkopen,doping gebruiken,manipuleren en kopieeren,nou en dan lukt ze dat even,dan herpakt het team zich weer,voornamelijk omdat ze ook een sterke coach hebben en dan hebben de duitsers weer het nakijken en moeten weer wat anders verzinnen en is het cirkeltje weer rond!

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:39

Waar je op zou moeten reageren:

Verder zeg ik niet dat de Nederlandse ruiters/amazones niet goed kunnen rijden, in tegendeel zelfs. Echter is aan het aantal gouden teammedailles die in de afgelopen jaren zijn behaald door de Duitsers af te leiden dat zij toch echt beter presteren.

Citaat:
:wave:

Heb je enig idee waar Totilas vandaan komt? Dat z'n vader Gribaldi in 1995 uit DUITSLAND is weggekocht? Dat z'n moeder uit een Oldenburger (lees: DUITSE) merrielijn komt? Dat het enige Nederlandse aan Totilas de stempel op z'n papiertje is?
Nederland heeft alleen maar zulke goede paarden kunnen fokken met dank aan de Duitsers. Dus niet zo min spreken over onze buren.

Duitsland is altijd al onverslaanbaar geweest, enkel met Totilas in het team heeft Nederland kunnen winnen. Dit duidt er op dat Nederland zonder Totilas (op dit moment nog geen) goud kan halen. Nederland zal dus hard op zoek moeten gaan naar combinaties die minimaal 75% kunnen rijden. Duitsland heeft daar op dit moment meerdere van. Niet alleen het eerste team komt aan zulke scores, ook het tweede team.

Edit: Kleine correctie.

Citaat:
Alle respect voor Edward, maar hij zal zich, evenals Laura, nog volledig moeten bewijzen. In vergelijking met amazones als Anky, Isabell (Werth red.), Nicole Uphoff etc. staan zij nog volledig in de kinderschoenen.
Wat ik mij herinner heeft Anky haar drie gouden Olympische medailles behaald met twee Duitse paarden.

Citaat:
Je moet je duidelijk eens verdiepen in de fokkerij van de familie Schuil, die volledig fokken naar de richtlijnen van het Trakehner Verband. Die enkel en alleen gebruik maken van Duitse hengsten.

Citaat:
Paddenpad: Misschien is het een idee voor je om dit artikel van de familie Schuil (fokkers van Totilas) door te lezen: http://www.trakehnercontact.nl/?page_id=1266

Daarna discussiëren we wel verder.

Muca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:42

Onze bondscoach kan er ook wat van hoor........Vlak die ook niet uit m.b.t. (bijna)alles wat jij daar genoemd hebt........

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:45

Muca schreef:
Paddenpad....... Nu je hier toch op bokt zit....... Kijk dan ook even op WIKI, voordat je nog meer rare dingen uitkraamt. Gigolo en Rusty heb je zeker ook nog nooit van gehoord?

Tuurlijk wel maar sorry dat ik het zeg,ik vind er niks aan,het heeft geen uitstraling of iets extra's ook niet diegene die erop zitten.
Ja sorry mijn mening maar zo denk ik er nu eenmaal over.
Steeds dat strakke stuurse tronie van die Isabelle en dan die hoekige robuuste gebouwde paarden met die zware muziek dat je denkt jezusss daar komt de cavalerie,ja ik heb er niks mee en hou er niet van.

In tegenstelling tot een vrolijk pianostuk met een neurende Anky er tussendoor en hippe Technomuziek een brede lach en huppelende black beauty's door de ring die de boel opvrolijken hebben mijn voorkeur.
En als het dan ook allemaal technisch nog klopt mogen dat de beste zijn.

Mijn sympathie gaat dan over wanneer er mensen zijn die dit wegkapen en gaan kopieeren om ......ja waarom.....ook de beste willen zijn?
Verzin zelf iets unieks en leidt zelf een paard op naar het hoogste niveau,dan krijg je van me een staande ovatie en sympathie ZELFS Duitsland!!

Maar nee niet op deze manier hoe ze nu bezig zijn,heb er geen goed woord voor over!Maar dat was al duidelijk volgens mij. ;)

Thomas

Re: Duitse dressuurequipe wint met overmacht de landenwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:48

Wow wat een groot verschil als je het zo ziet.. teleurstellend toch wel, dan maar knallen op het Ek hahaa!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:49

Alsof ze alleen maar opgeleide paarden wegkapen.. :z

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:49

Janine1990 schreef:
Ik geloof dat ik m'n tijd beter kan verdoen met slapen zeg... Wat een vermoeiend, zelfvergenoegd type die Paddenpad.

Misschien goed idee om dat allemaal te gaan doen.

Wie weet kom ik nog eens buurten als er feiten op tafel worden gegooid door Padje.
hint hint

Nou, ik ga dit advies opvolgen.
Adios. :wave:

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:51

Paddenpad schreef:
Muca schreef:

Tuurlijk wel maar sorry dat ik het zeg,ik vind er niks aan,het heeft geen uitstraling of iets extra's ook niet diegene die erop zitten.
Ja sorry mijn mening maar zo denk ik er nu eenmaal over.
Steeds dat strakke stuurse tronie van die Isabelle en dan die hoekige robuuste gebouwde paarden met die zware muziek dat je denkt jezusss daar komt de cavalerie,ja ik heb er niks mee en hou er niet van.

In tegenstelling tot een vrolijk pianostuk met een neurende Anky er tussendoor en hippe Technomuziek een brede lach en huppelende black beauty's door de ring die de boel opvrolijken hebben mijn voorkeur.
En als het dan ook allemaal technisch nog klopt mogen dat de beste zijn.

Mijn sympathie gaat dan over wanneer er mensen zijn die dit wegkapen en gaan kopieeren om ......ja waarom.....ook de beste willen zijn?
Verzin zelf iets unieks en leidt zelf een paard op naar het hoogste niveau,dan krijg je van me een staande ovatie en sympathie ZELFS Duitsland!!

Maar nee niet op deze manier hoe ze nu bezig zijn,heb er geen goed woord voor over!Maar dat was al duidelijk volgens mij. ;)

Geniaal.. Dit is jouw mening en heeft niks met feiten te maken. En het gaat ook nog eens om de muziek ook, wat helemaal geen betrekking heeft op het rijtechnische gedeelte.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:57

Geniaal.. Dit is jouw mening en heeft niks met feiten te maken. En het gaat ook nog eens om de muziek ook, wat helemaal geen betrekking heeft op het rijtechnische gedeelte.[/quote]

Oke ik wil het ook wel over die stijve naar buitenuitzwaaiende achterpoten van Rusty hebben bijvoorbeeld?!,
De stugge hand,wiebelende onderlijven,stijve ruggen en slecht uitgevoerde onderdelen van de Duitse ruiters,maar moet nu ook inderdaad mijn bed gaan opzoeken want er zijn ook nog mensen die moeten werken morgen heeeeeel vroeg al en mijn uurtje bokt is allang om ook!

Dus misschien dat ik morgen nog even tijd over heb en kunnen we verder onze meningen,feiten,ongenoegen en andere onoverkomelijkheden betwisten! :wave:

Muca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 00:09

Kijk, nu komen we ergens....... dat de Duitsers en hun "manieren" niet jouw voorkeur hebben.... Dat kan....dat is jouw mening....
Maar met feiten heeft het niets te maken.......

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 00:11

[quote: bomba]
Paddenpad: Misschien is het een idee voor je om dit artikel van de familie Schuil (fokkers van Totilas) door te lezen: http://www.trakehnercontact.nl/?page_id=1266

Daarna discussiëren we wel verder.
[/quote]

onderstaande komt van die link
Citaat:
Sinds 2006 zijn Kees en Tosca Visser van de Moorland Stables eigenaren van Totilas. Ze zijn helemaal gek met de hengst en is hij niet te koop, wat de gek er ook voor biedt
Edward heeft verder de garantie gekregen dat hij Totilas in ieder geval tot en met de olympische spelen van 2012 in Londen kan blijven rijden

;( :(

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 00:12

Paddenpad schreef:
Oke ik wil het ook wel over die stijve naar buitenuitzwaaiende achterpoten van Rusty hebben bijvoorbeeld?!,
De stugge hand,wiebelende onderlijven,stijve ruggen en slecht uitgevoerde onderdelen van de Duitse ruiters,maar moet nu ook inderdaad mijn bed gaan opzoeken want er zijn ook nog mensen die moeten werken morgen heeeeeel vroeg al en mijn uurtje bokt is allang om ook!

Dus misschien dat ik morgen nog even tijd over heb en kunnen we verder onze meningen,feiten,ongenoegen en andere onoverkomelijkheden betwisten! :wave:

Duidelijk dat Rusty met stijve en naar buiten uitzwaaiende achterbenen naar de overwinning op de Wereldbekerfinale in 2003 liep. Gebrek aan kwaliteit wat betreft inzicht bij de juryleden :')

Het is mij nu duidelijk op wat voor niveau je discussies zijn.

Muca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 00:13

Rusty en ook Gigolo waren inderdaad niet het voorbeeld van souplesse..... Maar de oefeningen waren uit het boekje....

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 00:19

Muca schreef:
Kijk, nu komen we ergens....... dat de Duitsers en hun "manieren" niet jouw voorkeur hebben.... Dat kan....dat is jouw mening....
Maar met feiten heeft het niets te maken.......

Nou ja het feit is dat ze kwalitatief minder goede paarden hebben,zelf weinig kunnen opleiden en dit door andere laten doen,zelf geen goede fokproducten hebben en deze door een ander laten doen,geen kuren kunnen bedenken en die van een ander overnemen,geen inzicht hebben dat wanneer ze dan wel een keer een goed fokprodukt hebben dit door een ander ontdekt moet worden,trainingformules van andere overnemen nadat ze deze eerst hebben afgezeken enz.....,kan nog wel even doorgaan,maar dat doe ik niet want moet nu echt mijn bed in!

P.s. paardrijden doe je niet alleen uit een boekje maar ook met gevoel en emotie overbrengen en daar hebben de Duitse teams een tekortkoming in, vandaar dat het niet overkomt bij het publiek en dat is jammer voor ze want dat is iets wat je nu niet kunt afpakken of weerspiegelen dat moet uit jezelf komen en geef je door aan je paard waardoor het plaatje af is!
En de Nederlanders hebben/kunnen dat nu net wel! ;)
Laatst bijgewerkt door Paddenpad op 15-07-11 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 00:20

Muca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 00:31

Ik denk dat het inderdaad verstandig is dat je gaat slapen Paddenpad.....

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 00:33

ppfff lekkere discussie hier!

weet iemand waar Uusminka is gebleven?? Dat zou toch de 'nieuwe totilas" voor edward moeten worden?

staat niet meer op de site??