Wibi springt 1.65 op paard van springruiter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blabla1980

Re: Wibi springt 1.65 op paard van springruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:04

Ik vindt het wel stoer :) doe het hem in elk geval niet na. En nee het ziet er mischien niet zo mooi en goed uit, maar goed hij beweert ook nergens een top springruiter te zijn ;)

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:30

Fantastisch! Echt heel stoer!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:33

MonaBelle schreef:
stef schreef:
Dat zegt meer over "wij" dan over Wibi

Daar heb je helemaal gelijk in! Mij zie je daarom niet veel commentaar geven op bokt... Echter is een goede dressuurbasis iets waar wij het allemaal over eens zijn. Als een meisje hier op bokt dit topic had geopend, had jij niet zo gereageerd als nu..... toch?

Want dat penny meisje is dom en overantwoord bezig, echter Wibi, ach als ie geen sprincariere heeft....
Er word gemeten met 2 maten. ( en dat is niet persoonlijk naar jou :D )
maar ineens mag ik mijn mening niet geven omdat het "wibi maar is" ...

Nah, als er bij dat Pennymeisje zulke begeleiding bij staat doet ook niemand moeilijk.... :D

unicornus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:34

:wow: Iedereen die een beetje verstand van rijden heeft weet dat:
1.Iemand die voor het eerst op een vreemd paard niet gauw zo hoog durft te springen en zeker geen 1.65!
2.Het altijd voor iedereen erg moeilijk is om voor het eerst 1.65 te springen!
3.Dit erg knap is voor een allereerste keer en dus terecht door Tim wordt geprezen. *D
4.Dat geen enkel paard makkelijk is. Paarden zijn geen machines. Er bestaat niet zoiets als voorgeprogammeerde paarden.
5.Het is nooit alleen maar 'lef' om zo'n sprong te maken want dan was het al eerder fout gegaan bijv over die piano op Horse Event.
6.Wibi zit duidelijk in verlichte zit als iemand van de PMS brigade dat iets zegt. Bij de sprongen en het neerkomen zie je duidelijk de verlichte zit. Hij zit het paard duidelijk niet in de weg en dat kan niet gezegd worden van veel stijve dressuurharken alias de PMS brigade die het zelf niet kunnen/durven! :') :P
7.Als Wibi niet goed kon rijden mocht hij echt niet op een dergelijk paard, laat staan zo'n hoge sprong maken, laat staan dat iemand als Tim Lips hem zou begeleiden.
8.Tim Lips maakt geen onderscheid tussen bekende of onbekende personen, daar is hij te nuchter voor. :j

Of het nou Wibi is of iemand onbekend, dit is gewoon verschrikkelijk knap als je nog nooit zo hoog hebt gesprongen en vooral niet op een vreemd paard. *\o/* /3
Capje af voor iedereen die dit doet en kan. Het filmpje van Wibi is een prachtig voorbeeld van oprecht enthousiasme voor de paardensport en dat hebben we juist zo hard nodig!!! Laten we dit soort acties nooit meer afkraken *boehhh* :(:) 8)7 ~~}>

Toen ik zelf deze hoogte voor het eerst sprong op een top paard brak ik mijn rib op de lat. autsj... En toen had ik al meer dan 15 jaar wedstrijd ervaring.. Bravo voor iedereen die zo voor het eerst springt! :j 8-)
*\o/* _/-\o_ *\o/* _/-\o_ *\o/* _/-\o_ *\o/*

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:49

unicornus schreef:
:wow: Iedereen die een beetje verstand van rijden heeft weet dat:
1.Iemand die voor het eerst op een vreemd paard niet gauw zo hoog durft te springen en zeker geen 1.65!
2.Het altijd voor iedereen erg moeilijk is om voor het eerst 1.65 te springen!
3.Dit erg knap is voor een allereerste keer en dus terecht door Tim wordt geprezen. *D
4.Dat geen enkel paard makkelijk is. Paarden zijn geen machines. Er bestaat niet zoiets als voorgeprogammeerde paarden.
5.Het is nooit alleen maar 'lef' om zo'n sprong te maken want dan was het al eerder fout gegaan bijv over die piano op Horse Event.
6.Wibi zit duidelijk in verlichte zit als iemand van de PMS brigade dat iets zegt. Bij de sprongen en het neerkomen zie je duidelijk de verlichte zit. Hij zit het paard duidelijk niet in de weg en dat kan niet gezegd worden van veel stijve dressuurharken alias de PMS brigade die het zelf niet kunnen/durven! :') :P
7.Als Wibi niet goed kon rijden mocht hij echt niet op een dergelijk paard, laat staan zo'n hoge sprong maken, laat staan dat iemand als Tim Lips hem zou begeleiden.
8.Tim Lips maakt geen onderscheid tussen bekende of onbekende personen, daar is hij te nuchter voor. :j

Of het nou Wibi is of iemand onbekend, dit is gewoon verschrikkelijk knap als je nog nooit zo hoog hebt gesprongen en vooral niet op een vreemd paard. *\o/* /3
Capje af voor iedereen die dit doet en kan. Het filmpje van Wibi is een prachtig voorbeeld van oprecht enthousiasme voor de paardensport en dat hebben we juist zo hard nodig!!! Laten we dit soort acties nooit meer afkraken *boehhh* :(:) 8)7 ~~}>

Toen ik zelf deze hoogte voor het eerst sprong op een top paard brak ik mijn rib op de lat. autsj... En toen had ik al meer dan 15 jaar wedstrijd ervaring.. Bravo voor iedereen die zo voor het eerst springt! :j 8-)
*\o/* _/-\o_ *\o/* _/-\o_ *\o/* _/-\o_ *\o/*

Zo. Dank je wel voor het verwoorden van m'n gedachten, en voor het verwoorden voor datgeen waar ik nog niet op gekomen was.
_/-\o_ :D

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:53

hahaha die reactie van unicornus is toch wel een toppertje :j _/-\o_

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 07:32

VonDutch schreef:
hahaha die reactie van unicornus is toch wel een toppertje :j _/-\o_

Mee eens! _/-\o_

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 07:59

:D Unicornus omschrijft het goed. Verder heb ik mijn twijfels over het gezichtsvermogen van sommige bokkers want die zien toch hele andere dingen op het filmpje dan ik. Nu heb ik recent mijn ogen nog laten checken; misschien een aanrader om dat ook eens te doen als je Wibi in het zadel ziet bonken.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 08:20

:=

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 08:38

Ik doe het hem ook niet na. Knap gedaan hoor! :D

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 08:45

Knap hoor, ik doe het hem niet na!
(Maar zou hem best een poosje les willen geven :D )

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 09:07

@Unicornus; +:)+

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 09:17

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:58

Unicornus heeft definitely GEEN last van PMS :') Haha

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:02

ach je kan gaan zeuren maar vind het super dat hij het doet!
Vind het hem nog best netjes doen, zie menig ruiter veel slechter over veel lagere hindernissen komen.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:10

Voor de commentaar gevers: hebben jullie Meredith Michaels weleens zien losrijden?
Als er één niet kan dressuren is zij het wel maar ze wint toch genoeg zou ik zeggen ;)

Petje af voor Wibi! Heel stoer.

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:19

haha wat grappig zeg ! , wist helemaal niet dat hij uberhaupt reed :')

unicornus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:47

Anne_GTI schreef:
:D Unicornus omschrijft het goed. Verder heb ik mijn twijfels over het gezichtsvermogen van sommige bokkers want die zien toch hele andere dingen op het filmpje dan ik. Nu heb ik recent mijn ogen nog laten checken; misschien een aanrader om dat ook eens te doen als je Wibi in het zadel ziet bonken.

Inderdaad!! :D +:)+ Ik denk dat veel dressuur Bokkers geen verlichte zit kennen en kunnen. :)) Ik weet zeker dat Wibi instructie heeft gekregen -:) om het paard op die manier zoveel mogelijk ruimte te geven. Op het einde van het pianofilmpje zie je dat heel erg duidelijk, echt eventing stijl! *-:) :)ddd Hij zit het paard totaal niet in de weg (prioriteit van het rijden) en daarom gaat het hem redelijk makkelijk af. Als hij meer ervaring krijgt met hogere sprongen dan springt hij beter dan de meesten hier op het forum! :+ Mijn allereerste hoge sprong mislukte en zag er na een aantal sprongen nog niet half zo goed uit en ik heb nu inmiddels internationaal gesprongen! Ik heb al zoveel verschrikkelijke valpartijen gezien met topruiters, toppaarden en lager dan 1.65m, dit doe je echt niet zomaar even en ik sluit me volledig aan bij Tim Lips! :(:)

unicornus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:03

Op dit filmpje zie je wibi een paar oefen sprongetjes maken :# *\o/* :

http://www.youtube.com/watch?v=qu-ndnGNq24

je ziet hem hier keurig in verlichte zit en mooi in balans rijden. Hij geeft het paard alle ruimte en hij rijdt in een heel mooi gecontroleerd ritme op de hindernis af. +:)+ :))
erg leuk om te zien want je ziet de verlichte zit niet zo vaak meer! <<) Hij krijgt dus duidelijk goed les :D

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:52

Inderdaad Unicornus, en ik vind het er ook netjes uitzien. Snap ook niet waarmee iedereen zich moet bemoeiten, Wibi krijgt immers les van meerder TOPruiters, iets waarvan wij waarschijnlijk alleen maar kunnen dromen :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 20:46

Ik heb met Wibi op school gezeten. Was iets gek? Hij was er voor in. Dit zit gewoon in hem. Niks geen publiciteitsstunt. Het is maf, het kan, hij kan het, dus DOEN!

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 20:53

knap hoor , voor een niet topruiter.

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:59

Vind het knap, iemand die op "oudere" leeftijd is gaan paardrijden (want hoeveel jaar rijdt hij nu???) en zo'n hoogte aandurft, petje af.
Heb zelf ook een paard onder m'n kont die die hoogte heeft gesprongen maar ikke niet :D ! Inderdaad de kracht die er vrijkomt, dat moet je wél maar even
kunnen opvangen. :j Knap gedaan.