Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MonaBelle schreef:stef schreef:Dat zegt meer over "wij" dan over Wibi
Daar heb je helemaal gelijk in! Mij zie je daarom niet veel commentaar geven op bokt... Echter is een goede dressuurbasis iets waar wij het allemaal over eens zijn. Als een meisje hier op bokt dit topic had geopend, had jij niet zo gereageerd als nu..... toch?
Want dat penny meisje is dom en overantwoord bezig, echter Wibi, ach als ie geen sprincariere heeft....
Er word gemeten met 2 maten. ( en dat is niet persoonlijk naar jou)
maar ineens mag ik mijn mening niet geven omdat het "wibi maar is" ...
unicornus schreef:Iedereen die een beetje verstand van rijden heeft weet dat:
1.Iemand die voor het eerst op een vreemd paard niet gauw zo hoog durft te springen en zeker geen 1.65!
2.Het altijd voor iedereen erg moeilijk is om voor het eerst 1.65 te springen!
3.Dit erg knap is voor een allereerste keer en dus terecht door Tim wordt geprezen.![]()
4.Dat geen enkel paard makkelijk is. Paarden zijn geen machines. Er bestaat niet zoiets als voorgeprogammeerde paarden.
5.Het is nooit alleen maar 'lef' om zo'n sprong te maken want dan was het al eerder fout gegaan bijv over die piano op Horse Event.
6.Wibi zit duidelijk in verlichte zit als iemand van de PMS brigade dat iets zegt. Bij de sprongen en het neerkomen zie je duidelijk de verlichte zit. Hij zit het paard duidelijk niet in de weg en dat kan niet gezegd worden van veel stijve dressuurharken alias de PMS brigade die het zelf niet kunnen/durven!![]()
![]()
7.Als Wibi niet goed kon rijden mocht hij echt niet op een dergelijk paard, laat staan zo'n hoge sprong maken, laat staan dat iemand als Tim Lips hem zou begeleiden.
8.Tim Lips maakt geen onderscheid tussen bekende of onbekende personen, daar is hij te nuchter voor.![]()
Of het nou Wibi is of iemand onbekend, dit is gewoon verschrikkelijk knap als je nog nooit zo hoog hebt gesprongen en vooral niet op een vreemd paard.![]()
![]()
Capje af voor iedereen die dit doet en kan. Het filmpje van Wibi is een prachtig voorbeeld van oprecht enthousiasme voor de paardensport en dat hebben we juist zo hard nodig!!! Laten we dit soort acties nooit meer afkraken *boehhh*![]()
![]()
![]()
Toen ik zelf deze hoogte voor het eerst sprong op een top paard brak ik mijn rib op de lat. autsj... En toen had ik al meer dan 15 jaar wedstrijd ervaring.. Bravo voor iedereen die zo voor het eerst springt!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Abercrombie schreef:Hier nog een filmpje van vorig jaar dat hij een piano springt
http://www.youtube.com/watch?v=hqZIae9jcA0
Anne_GTI schreef:Unicornus omschrijft het goed. Verder heb ik mijn twijfels over het gezichtsvermogen van sommige bokkers want die zien toch hele andere dingen op het filmpje dan ik. Nu heb ik recent mijn ogen nog laten checken; misschien een aanrader om dat ook eens te doen als je Wibi in het zadel ziet bonken.