Vrouw aangehouden wegens mishandeling op manege

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

emilia80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 12:50

tylando dan neem ik aan dat jij toe bent aan een bril....... Heb zelf gezien met mijn eigen ogen dat haar paard apart stond achter de stallen en er stond geen ton met water!!!!!!!!
Zij betaalde voor de maand juni e30,-- extra voor stro en toen haar paard er slecht bij stond vroeg ze of ze aub stro erbij wilde doen en het antwoord van NEE.......ZE MOEST NIET ZEIKEN!!!!
En over de goede verzorging gesproken dat zal best allemaal wel....heb zelf gezegd dat ze goed was opgevangen na het ongeluk en haar paard werd ook goed verzorgd d.m.v afspuiten en zalven omdat ze vanwege haar drukke baan en afstand niet iedere dag kon komen dus daar zal ik zeker niks over zeggen.

Heb zelF een paard gezien zonder bodembedekking,staat helemaal op het beton met plas en lading poep. Ik snap niet waarvoor dat is maar ja als de eigenaar van het paard dat prima vind dan zal het wel zo maar daar kunnen de mensen op de manege zich beter druk om maken :j

Ja apart...wat is apart tegenwoordig...als je al iets anders bent dan de gemiddelde persoon dan ben je al apart.......misschien had ze een te hoog iQ voor de meeste mensen en konden ze daar niet mee omgaan :D Ook praatte ze hard omdat ze slechthorend is maar dat mag toch geen probleem zijn voor de omstanders.
Apart in de zin wat haar paard betreft kan ik misschien wel wat in vinden. Zij deed alles voor haar paard en kon zeker "zeuren" als haar paard te weinig eten/stro kreeg.
Nou dat mag ze want ze betaalt er immers voor en durft te minste op te komen voor haar paard.

tylando

Re: Vrouw aangehouden wegens mishandeling op manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:19

nou toe aan bril ben ik niet en vertel alleen mijn eigen ervaring! haar paard stond er echt niet slecht bij ..en die waterton nou denk dat jij toe ben aan een bril maar die stond er echt wel en gevuld ook..
maar volgens mij ben jij iemand die erop uit is om hun een slechte naam te geven , en dan is het nog mijn mening over hoe ik over deze manege denk...en die mag ik geven neem ik aan!
ben wel heel benieuwd wie jij dan mag wezen en of ik jou ken, maar laat mij lekker mijn eigen mening geven en hoe ik het vind!

en je hebt zeker gelijk dat iemand voor zijn eigen paard op moet komen, daar heb je mij niks over horen zeggen, maar dat moeten ze dan wel doen...ik zei al , als er iets is moeten mensen dat ook aangeven en bespreekbaar maken, maar er word heel veel gezegd achter hun rug om tegen andere eigenaren of manegeklanten ... daar kan ik niet tegen ...wel geroddel maar recht in iemand zijn gezicht zeggen , dat dan weer niet!maar laat mij even goed mijn versie vertellen en mijn mening geven! Mijn paard staat recht tegenover die wei, dus heb heus wel gezien of er water was of niet..

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:36

tylando schreef:
nou toe aan bril ben ik niet en vertel alleen mijn eigen ervaring! haar paard stond er echt niet slecht bij ..en die waterton nou denk dat jij toe ben aan een bril maar die stond er echt wel en gevuld ook..
maar volgens mij ben jij iemand die erop uit is om hun een slechte naam te geven , en dan is het nog mijn mening over hoe ik over deze manege denk...en die mag ik geven neem ik aan!
ben wel heel benieuwd wie jij dan mag wezen en of ik jou ken, maar laat mij lekker mijn eigen mening geven en hoe ik het vind!

en je hebt zeker gelijk dat iemand voor zijn eigen paard op moet komen, daar heb je mij niks over horen zeggen, maar dat moeten ze dan wel doen...ik zei al , als er iets is moeten mensen dat ook aangeven en bespreekbaar maken, maar er word heel veel gezegd achter hun rug om tegen andere eigenaren of manegeklanten ... daar kan ik niet tegen ...wel geroddel maar recht in iemand zijn gezicht zeggen , dat dan weer niet!maar laat mij even goed mijn versie vertellen en mijn mening geven! Mijn paard staat recht tegenover die wei, dus heb heus wel gezien of er water was of niet..

wat de ene manege goed verzorgd vind , vind de andere manege van niet , daar valt dus nog lang en breed over uit te wijden.
OF de manege nu wel of niet goed verzorg weet ik niet , en ik kan ook niet echt opmaken uit het topic dat vele mensen het een slechte manege vinden en de verzorgende kant afkraakt.

ik vind alleen dat de pension klanten en manegehouders veel te ver zijn door gegaan met het doordrijven van hun mening tov de eigenaresse van het paard zoals de vriendin van de eigenaresse hier ook verteld. (en wat ook groot en deels word bevestigd dooor mensen die er bij waren op dat betreffende moment , is te lezen in dit topic). en waar is die mening ook nog eens op gebaseerd , het paard stond nog maar een maand bij jullie , dus echt goed konden jullie het paard ook nog niet. eigelijk is het een belachelijke over de top actie geweest , want als ze hem had willen verkopen , had ze hem wel op marktplaats zetten lijkt me zo ,,,

het was ws allemaal goed bedoeld , maar ik hoop dat de klanten er allemaal van geleerd hebben.

emilia80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:52

Tylando ik was er zelf bij toen mijn vriendin een emmer water ging halen omdat er niks op de wei stond :j
En als ik de manege een slechte naam wilt bezorgen dan had ik wel de naam van de manege genoemd :P

Maar het paard is nu ingeslapen dus waar hebben we het eigenlijk nog over.....

Wens je heel veel succes op de manege Tylando :j .

emilia80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:53

En fuego ik ben het helemaal met jou eens ;)

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:56

ik vul ook de watertonnen wel eens bij omdat ze em weer eens omgegooid hebben of ermee door de wei lopen te slepen, ik weet niet of ze de ton omgegooid hadden of niet, maar ik kijk altijd wel of ze water hebben.

met de kwestie zelf bemoei ik me niet mee, omdat dat mijn zaken niet zijn ..tuurlijk vind ik het vreselijk wat er allemaal gebeurd is, van beide kanten!
ik was er zelf ook niet bij toen ze het paard kwam halen, dus kan daar ook niet verder over meepraten en zoals ik al zei , dat zijn mijn zaken niet!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 22:09

Moderatoropmerking:
Voor nu gaat het topic weer open. Wel het zeer dringende verzoek vanaf nu alleen ontopic te reageren. Of het paard wel of niet goed verzorgd werd doet in dit geval niet ter zake.
Ik hoop op jullie medewerking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:27

Ik vind het verhaal van Emilia meer aannemelijk dan overige verhalen.

Ik vraag mij af waar de bemoeizucht recht van spreken heeft.

Dat iemand zijn paard dik wil hebben is iets wat iemand zelf bepaalt. Dat iemand bepaalt niet voor een dure operatie van botsplinters te verwijderen gaat moet iemand zelf weten en iedereen kan bedenken dat als een bot splintert dat het niet meer 100% sterk is voor waar het voor is.

Ik vraag mij af waar pensionhouders het recht vandaan denken te halen om iemand te beletten zijn paard weg te halen voor wat voor reden dan ook en het recht hebben om een stemming te laten maken tegen 1 persoon, de weg te versperren en zelf te bepalen wat een commerciele waarde voor een paard is, als zij denken dat het paard zo goed is om te willen hebben...en dat een eigenaar verplicht moet zijn om het bedrag wat door derden is bepaald aan te moeten nemen.

Waar denken pensioneigenaren en klanten het recht vandaan te halen om te beslissen over een paard van een ander en eigen rechter te gaan spelen....

Als je 5 maanden zwanger bent, dan ben je zelf verantwoordelijk om gevaarlijke situaties te vermijden en zo een opstootje wat door de manege klanten met medeweten van de manegeeigenaren in scene is gezet, zoek je dan zelf op.

Om voor een auto gaan staan bij iemand die emotioneel over zijn toeren is door heel het gebeuren die dag, dan vraag je om problemen en dan idd draag je een dreiging uit...want het is JE stopt of je RIJDT over mij heen, wat is je keuze. Dit houdt dus in dat die man haar dreigde zijn keuze te doen....en als een auto zwaar is en je haalt hem van de rem af en hij staat een beetje met helling naar voren, dan gaat hij rollen en als je pal voor een auto gaat staan, dan kan hij tegen je rollen en als je van THEATER houdt om je punt kracht bij te zetten, dan ga je gillend en schreeuwend vallen en dan wordt je overreden...... :+

Wat een bizarre ervaring voor die vrouw, heb er geen woorden voor, maar wat een akelige bemoeizucht van al die mensen daar op die manege....bar en boos.

Een een geblesseerd paard wil je inderdaad op een hele dikke laag zacht stro!!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:34

Bah ik krijg hier een nare smaak van.......en sterk het idee dat deze vrouw uit pure paniek gehandeld heeft. Ik vind het heel bijzonder dat je klaarblijkelijk niet zelf zou mogen beslissen wat je met je paard doet, welke keus dat dan ook is. Draai het eens om, dan zou de staleigenaar en iedereen eromheen ook kunnen beslissen dat jij niet meer verder mag dokteren maar dat je paard afgemaakt moet worden???

Als het die discussie zou zijn, zou iedereen het doodnormaal vinden dat de eigenaar zich doodvecht om dat niet te laten gebeuren en nu is het andersom en is het zielig dat ze iemand aangereden heeft? Ik durf te betwijfelen of dit echt aanrijden geweest is in de zin van moedwillig op iemand inrijden......als iemand zich voor mijn auto werpt terwijl ik net optrek met een paard, rij ik diegene ook aan. Die kan namelijk gewoon opzij en dat paard niet, die krijgt een forse stop voor zijn kiezen als je vol op de rem trapt.

Ik kan niet anders zeggen dan bah!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:36

russel schreef:
Een een geblesseerd paard wil je inderdaad op een hele dikke laag zacht stro!!

In aanvulling op je post, waar ik me volledig in kan vinden, wil ik hier nog bij zeggen dat je niet alleen een geblesseerd paard op een lekker bed wilt hebben.. maar zeker een paard waarvan je afscheid aan het nemen bent. Die wil je op de mooiste goudgele strootjes met de heerlijkste plukjes hooi en voorjaarsgroene weide, om het maar even zo uit te drukken. Dan wil je dat je vriendje het nog een paar dagen helemaal lekker heeft, en dan betaal je daar best extra voor :j . En waar je extra voor betaald, mag je ook wat voor verwachten toch?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:42

Ja, joh, maar als je bij betaald voor stro moet je die ook krijgen..

maar helaas heb ik nog nooit in pension gestaan waar mijn paard op een dikke schone laag stro stond, ook niet toen ik vroeg om extra stro en de kosten maar op de rekening te zetten, zelfs toen niet, want ik kreeg het niet ook niet met bijbetaling....maar er zijn genoeg mensen die niet weten hoe een schone stal er uit hoort te zien, dat verbaasde mij nog het meest op de pensions waar is stond. ;)

Niemand die zich afvraagt hoe de eigenaresse zich voelde met haar paard? Kennelijk wilde ze het allerbeste voor het dier en is ze een zeikerd geweest, maar ze moest wel precies doen wat iedereen daar wilde.. Schandalig gewoon.!

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:47

Als je € 40,00 extra betaald voor extra stro lijkt het me dat het dier tot zijn buik in het stro had moeten staan....
Hiervoor kan je 10 baaltjes halen. 8/10 weken "normaal" strobedje haal je er wel mee (mijn merrie tenminste)
En die € 40,00 extra was nog wel voor 1 maand....
En dan nog stond het dier praktisch kaal??? En moest paardeneigenaar niet zeiken???
Volgens mij had ze alle recht om te zeiken.....

Ook al had de manege eigenaar geen aandeel in de hetse tegen de paardeneigenaar (wat ik niet geloof), dan nog had de manegehouder hier een stokje voor moeten steken.
Je zal maar als slechthorende/verdrietige vrouw maar 25 man tegenover je hebben..... die je blokkeren...... en zeer waarschijnlijk aanvallend benaderden.....

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:28

Ik vind het sowieso al niet erg professioneel overkomen wanneer een manegehouder zich in een topic op bokt gaat verdedigen. Bovendien rammelt het verhaal aan alle kanten.

Wanneer de eigenaresse meer stro of wat ook wil voor haar paard en ze is bereid daarvoor te betalen dan begrijp ik niet waarom daar gezeik over moet komen.

Wat ik ook errug apart vind is dat de manegehouder blijkbaar precies weet wat het paard in kwestie mankeert en wat de prognose was. Heeft de Da de manegehouder precies verteld hoe en wat en weet die het beter dan de eigenaresse? Ik geloof er geen bal van.

En wat ik dan nog het mooiste van het verhaal vind is dat de manegehouder er gewoon in mee gaat dat er een actie op touw wordt gezet door manegeklanten en anderen tegen een van zijn/haar eigen pensionklanten. Dat slaat werkelijk alles. Ik geloof dat mijn paarden daar nog geen dag zouden staan op die manier.

Schandalig dat men de eigenaresse op deze manier een waardig afscheid heeft ontnomen, afscheid nemen kun je niet overdoen. Dat vind ik nog het meest kwalijke van de zaak. Respectloos is het woord dat in mij op komt bij het lezen van dit verhaal. Respectloos naar de eigenaresse van het paard toe bedoel ik dan.

Ik wil de eigenaresse dan ook veel sterkte wensen met het verlies van haar paard.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:53

maikeltje schreef:
Ik vind het sowieso al niet erg professioneel overkomen wanneer een manegehouder zich in een topic op bokt gaat verdedigen. Bovendien rammelt het verhaal aan alle kanten.

Wanneer de eigenaresse meer stro of wat ook wil voor haar paard en ze is bereid daarvoor te betalen dan begrijp ik niet waarom daar gezeik over moet komen.

Wat ik ook errug apart vind is dat de manegehouder blijkbaar precies weet wat het paard in kwestie mankeert en wat de prognose was. Heeft de Da de manegehouder precies verteld hoe en wat en weet die het beter dan de eigenaresse? Ik geloof er geen bal van.

En wat ik dan nog het mooiste van het verhaal vind is dat de manegehouder er gewoon in mee gaat dat er een actie op touw wordt gezet door manegeklanten en anderen tegen een van zijn/haar eigen pensionklanten. Dat slaat werkelijk alles. Ik geloof dat mijn paarden daar nog geen dag zouden staan op die manier.

Schandalig dat men de eigenaresse op deze manier een waardig afscheid heeft ontnomen, afscheid nemen kun je niet overdoen. Dat vind ik nog het meest kwalijke van de zaak. Respectloos is het woord dat in mij op komt bij het lezen van dit verhaal. Respectloos naar de eigenaresse van het paard toe bedoel ik dan.

Ik wil de eigenaresse dan ook veel sterkte wensen met het verlies van haar paard.

Amen _/-\o_
maar de manege eigenaar is volgensmij niet aanwezig in het topic hoor , dat zijn klanten op de betreffende manege.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:57

Ik maakte dat hieruit op:

patty1985 schreef:
Wij hebben als eigenaar van de manege aangeboden om het dier te laten helpen op onze kosten.
.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:05

maikeltje schreef:
Ik maakte dat hieruit op:

patty1985 schreef:
Wij hebben als eigenaar van de manege aangeboden om het dier te laten helpen op onze kosten.
.

:o oeps ff te snel gereageerd , is ook zo , de zwangere vrouw was is idd ook in het topic aanwezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:05

ja, krijg er tokkie achtige beelden bij :o

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:18

russel schreef:
ja, krijg er tokkie achtige beelden bij :o

daar durf ik geen uitspraak over doen , ik ken geen van de 2 partijen , ik hoop ook dat moeder en kind ales goed maken.
maar hoop dat ze zich voor de volgende actie die gehouden word beter over de mogelijke gevolgen nadenken.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:06

maikeltje schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens, vreselijk voor de eigenaresse dat zij geen afscheid heeft kunnen nemen.
En al die tijd is lastig gevallen op de manege dat ze niet mocht doen wat zij het beste vond voor haar paard.

Hatsjie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:55

Ik ken de betreffende vrouw en het paard persoonlijk.
Toen ze bij ons op stal stond, had zij zo eigen ideeën over de verzorging van haar paard, vaak niet de mijne, maar het was haar paard en dus ook haar beslissing.
Haar paard zag er altijd netjes uit en stond er goed verzorgt bij.
Zij heeft altijd het beste voor gehad met haar paard.
Helaas heb ik haar vaak naast haar paard zien lopen door diverse blessures.

Dat men op dit forum stelt dat het een kerngezond paard betreft is uit de lucht gegrepen.
Deze conclusie, laat alleen maar zien dat er niet goed naar haar geluisterd is, maar ja, waarom zou je luisteren naar iemand die inderdaad door haar doofheid en karakter wat “apart” is, en dus anders is dan de rest, dan is een oordeel al snel geveld.

Door verschillende dierenartsen was, in verband met de botsplinter en de artrose, een slechte prognose gesteld.
Wie zijn wij dan om tegen haar beslissing in te gaan om haar paard een snel einde te gunnen?

Ik persoonlijk denk dat er door beide partijen grove fouten zijn gemaakt, en dat dit een situatie is die door onderling onbegrip volledig uit de klauwen is gegierd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:02

Dan vraag ik mij dus af of de manegehouder dat paard voor zichzelf had willen kopen? Mee laten lopen in de lessen of de handel in?

Een paard dat medisch was afgekeurd?

Ik hoop dat die eigenaresse ook mensen op de manege heeft gehad die haar een beetje hebben gesteund, als je goed voor je paard zorgt en het beste wil, dan is het heel erg zuur als je zo je laatste nagedachtenis aan je paard hebt...heel zuur en heel wreed van alle mensen die er in betrokken zijn geweest.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:06

Wat een ontzettend triest verhaal....mensen kunnen gekke dingen doen uit wanhoop gedreven.
Ik weet niet wat ik in zo'n situatie zou doen.
Sterkte voor alle betrokkenen!