Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
hippo schreef:Mijn vorige paardje is ook overleden aan hetzelfde als Werner.
Hij stond op de wei, kwam omhoog en was binnen een minuut weg.
Ze hebben er geen pijn van want het gaat ontzettend snel (gelukkig)
Dit kan bij elk paard gebeuren, met of zonder hartafwijking.
Ik hoop dat de amazone hier geen trauma aan over houdt.
Ik wens de amazone/eigena(a)r(en) heel veel sterkte met dit grote verlies.
Heb een filmpje gezien van deze combinatie en zij waren zéker talentvol.
Loes'sCorner schreef:Ik vind het scokerend hoeveel toppaarden er steeds plotseling sterven...........succes en sterkte voor de amazone!

BE_GENTLE schreef:Ik snap niet waarom iemand nog zo hard gaat trainen met een paard die dit heeft, het staat er om bekend dat dit kan gebeuren als het onder druk staat.. En waarom heeft ze dit niet verder laten onderzoeken als ze wist dat het paard hartproblemen had.. Jammer voor deze combinatie..
Electra63 schreef:BE_GENTLE schreef:Ik snap niet waarom iemand nog zo hard gaat trainen met een paard die dit heeft, het staat er om bekend dat dit kan gebeuren als het onder druk staat.. En waarom heeft ze dit niet verder laten onderzoeken als ze wist dat het paard hartproblemen had.. Jammer voor deze combinatie..
Misschien kan je even het topic helemaal lezen?
BE_GENTLE schreef:Ik werk in de zorg, En heb clienten met deze aandoening deze mogen niks meer doen kwa werk, hobby's, en zich vooral niet druk maken.. Een paard aan het werk zetten met zo'n aandoening is al te veel.. En dat blijkt wel met dit bericht.. Als hij zich in de wei had opgefokt was het ook gebeurd, Maar dan liever in de wei dan wetend dat het werk de oorzaak ik geweest toch..
BE_GENTLE schreef:Ik werk in de zorg, En heb clienten met deze aandoening deze mogen niks meer doen kwa werk, hobby's, en zich vooral niet druk maken.. Een paard aan het werk zetten met zo'n aandoening is al te veel.. En dat blijkt wel met dit bericht.. Als hij zich in de wei had opgefokt was het ook gebeurd, Maar dan liever in de wei dan wetend dat het werk de oorzaak ik geweest toch..