Ruiters plegen vluchtmisdrijf in Haaltert-Denderleeuw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:53

SDE schreef:
Ik ben blij dat de ruiters zich hebben aangegeven. Ze hadden moeten checken of alles goed was met het kind.
Ik ben benieuwd wat de verzekering gaat zeggen. In België is automatisch 1 pony (geen paard) verzekerd in de familiale verzekering (deze verzekering is overigens niet verplicht in België). Hopelijk is dit het geval bij de ruiters.
Nog een mogelijke versie (nu we toch bezig zijn met speculeren):door het incident kan het paard door het lint zijn gegaan waardoor ze wel door moesten rijden. En werd de Alfa Romeo-bestuurder opgebeld om de zaak verder af te handelen.

En in mijn ogen is iemand een zwarte noemen hetzelfde als iemand een rosse, schele, dikke, kale, kleine, brillenkast etc. te noemen. Mensen raken elkaar door dingen te zeggen die ze op het eerste zicht opvallen bij de andere. Bij 'zwarte' zit er een hele geschiedenis achter van slavernij en tweederangs, maar dat mag ook eens stilletjes aan geklasseerd worden en niet meer als excuus gebruikt worden dat het hier ineens zou gaan om racistische uitspraken.

Hm ze hebben kennelijk geroepen dat ze verzekerd waren dus ik vermoed dat ze zich extra verzekerd hebben voor hun paarden.. :)

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:55

Ayasha, persoonlijk vind ik je reacties bijzonder vervelend.
Altijd leuk om in de hoek te gaan zitten die de meeste reacties opleveren en dan lekker rondstoken, maar ook dat vergt enige vaardigheden. Je walst niet door de porceleinkast, je sloopt gewoon de gehele servieswinkel.

Ik was er niet bij, kan er dus niet over oordelen. ;)
Feit is dat er een kind gewond raakte en dat de ruiters zijn doorgereden. Ze hebben zichzelf gemeld maar hadden natuurlijk ter plaatse moeten blijven en zover mogelijk hulp verlenen.
Dat gaat een zaak worden van billen en blaren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:57

En dat "feit" is dus niet echt een feit :+ Daar lijkt iedereen aan voorbij te gaan. ;) áls het hun paard is dat de verwonding toegebracht heeft en ze zijn gevlucht, nagel ze dan maar aan het spreekwoordelijke kruis. Maar eerst zeker zijn dat het zo is.

En ik heb het niet zo op servies. Maar buiten dat geef ik gewoon mijn mening, net als jij en alle anderen. ;) Ik twijfel gewoon ernstig aan het waarheidsgehalte, kan er niet aan doen.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:05

Ayasha
je hebt zelf een plicht om tehelpen.
je burgerplicht.

Ayasha
Blogger

Re: Ruiters plegen vluchtmisdrijf in Haaltert-Denderleeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:08

Tuurlijk. maar jij en ik weten allebei niet wat wanneer gebeurt is en hoeveel de ruiters gezien hebben. ;) Ik wacht liever af. :)

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:12

al is het maar halfwaar je hoort tehelpen sorry hoor maar dit heeft niks met schuld temaken
al konden ze er niks aan doen zo gedraag je je niet.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:15

Het verhaal is echt raar. Is dat kind naar die paarden gegaan om te aaien? Ging ze erachter staan? Ik weet niet maar er moeten wel hele raar dingen gebeuren voor een paard bijt/schopt en zeker onder het zadel zie ik het niet gebeuren. Ik vind het verhaal echt vreemd volgens mij klopt er niet veel van en iedereen valt nu wel die ruiters aan maar ben benieuwd naar wat er nu echt gebeurd is.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:20

Kan het niet zo gebeurd zijn dat het kind huilend naar binnen kwam en dat ze over een paard begon waarbij de ouders er eigenlijk automatisch vanuit ging dat er getrapt is, en het kind dit niet ontkent heeft?

We kunnen uiteraard speculeren wat we willen maar we weten het pas allemaal echt als de ruiters zelf eens aan het word komen :)

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:22

ik val geen ruiter aan maar wel hun gedrag. je hoeft maar naar het gezichtje te kijken dan zegt dat genoeg denk ik.ik blijf er daarom ook bij je hebt je plicht om te helpen.of je fout zat of niet dat doet er niet toe.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:25

Millanka schreef:
We kunnen uiteraard speculeren wat we willen maar we weten het pas allemaal echt als de ruiters zelf eens aan het word komen :)

Dan ga je het waarschijnlijk nóg niet weten, gezien de kwaliteit van de journalistiek hier :+

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:29

Ténzij dit verhaal een hele andere wending gaat krijgen en er dus iets anders gebeurd is...

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:36

Bandida schreef:
Millanka schreef:

Dan ga je het waarschijnlijk nóg niet weten, gezien de kwaliteit van de journalistiek hier :+

Dan kunnen we alleen nog maar hopen dat de ruiters hier op bokt zitten en ons het echte verhaal vertellen :+

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:38

Sappos schreef:
Het verhaal is echt raar. Is dat kind naar die paarden gegaan om te aaien? Ging ze erachter staan? Ik weet niet maar er moeten wel hele raar dingen gebeuren voor een paard bijt/schopt en zeker onder het zadel zie ik het niet gebeuren. Ik vind het verhaal echt vreemd volgens mij klopt er niet veel van en iedereen valt nu wel die ruiters aan maar ben benieuwd naar wat er nu echt gebeurd is.

Er hoeft helemaal niet veel te gebeuren vooraleer een paard bijt of schopt. Gisteren was ik op een wedstrijd. We zaten tussen twee proeven in op een bankje in de schaduw aan de ingang van de binnenbak. Een meisje passeerde in stap op haar paard (een Quarter, dus geen "heet" paard) om naar de ring te gaan voor haar trailproef. Opeens, zonder enige verwittiging, haalde het paard uit en raakte een man op een haar na. Het meisje op het paard merkte het niet eens. De man ook niet, gelukkig. Was het een vlieg of iets anders ? Wij wisten het niet, maar we waren wel serieus geschrokken, vooral omdat er ook altijd kleine kinderen rondlopen op dergelijke shows. Paard stapte gewoon verder met de oortjes recht. Dus zoveel hoeft er niet te gebeuren. Het blijft een dier, wat onvoorspelbaar kan reageren op gelijk wat.
Dat die mensen gewoon zijn doorgereden is voor mij even misdadig dan doorrijden na een auto-aanrijding. Ze kunnen ze niet genoeg straffen. Arm meisje.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:53

vind het maar een vreemd verhaal, kon wat zijn voor de televaag.
hebben ze ooggetuigen?
zagen die andere kinderen niets?

ik neem aan dat je ook niet iemand zomaar trut en zwarte noemt.
daar gaat wel meer aan vooraf.
tis een lekker subjectief verhaal, ik wacht nog even op duidelijkheid. :)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:04

Voor mij is geen enkele uitleg goed. Als jouw paard, waar jij mee op de baan bent, een kind van die leeftijd schopt of bijt, dan hoor je je verantwoordelijkheid op te nemen.
Whatever het kind ook zou gedaan hebben. Het blijft een klein kind, die kun je het moeilijk aansmeren. En jammer genoeg is het zo dat "daders" van verkeersongevallen niet zelden overgaan tot verkeersagressie en verwijten. Heb ik zelf al meer dan genoeg meegemaakt.
We staan te paard te wachten om over te steken aan een drukke baan. Komt een auto achter ons staan en de chauffeur begint ons zonder enige reden uit te kafferen voor trutten en rijke stinkers en dat we niet op de baan, maar in het veld moeten gaan rijden.
Mensen zijn nu eenmaal :r
Moest mijn paard dit geflikt hebben aan een klein kind, ik zou er nog niet aan denken om die mensen uit te kafferen voor wat dan ook. Stel je eens voor dat het jouw dochtertje is...

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:11

Millanka schreef:
Dan kunnen we alleen nog maar hopen dat de ruiters hier op bokt zitten en ons het echte verhaal vertellen :+

Hun versie van het verhaal bedoel je ;)
En dan de ouders van het slachtoffer ook nog..

De precieze toedracht van dit soort zaken kom je dikwijls gewoon niet te weten, niet via de pers, ook niet via de betrokkenen. Het enige nuttige aan dit soort nieuwsberichten is dat de gemiddelde paardeneigenaar die met zijn paard tussen de mensen op straat gaat misschien (nog) iets voorzichtiger gaat zijn de komende weken. Zoiets wil je niet meemaken..

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:14

Espie schreef:
ik val geen ruiter aan maar wel hun gedrag. je hoeft maar naar het gezichtje te kijken dan zegt dat genoeg denk ik.ik blijf er daarom ook bij je hebt je plicht om te helpen.of je fout zat of niet dat doet er niet toe.

:j :j :j Ook al was het een stom ongeluk en is er niemand schuld te verwijten, is het wel zo netjes om te even af te stappen en hulp te verlenen. Inplaats er vandoor te gaan. Misschien heeft het kind wel te speels op het paard gereageerd waardoor deze uithaalde, dan nog is niet netjes om weg te rijden.
Wat ik uit het verhaal begrijp is dat het in haar eigen straat is gebeurd. Dan vraag ik mij altijd af... Wat moet je in godesnaam met een paard in een woonwijk.
Daarbij kwam ik hier laatst ook een Fjord en een Haflinger midden in de stad tegen, zij hebben dus ook een heel erg drukke weg over gestoken. Ook al zo onverantwoord. Dit waren idd een paar pennymeisjes. Maar hier gaat het om volwassen mensen, waarom is dit dan zo raar afgelopen?

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:33

Ayasha schreef:
jomaro schreef:
De twee ruiters een flinke werkstraf geven, in een AZC of revalidatiecentrum!
Misschien dat ze een volgende keer dan nadenken en niet doorrijden.
Ook al ben je niet schuldig dan nog is het heel normaal even te helpen of een gesprek aan te gaan met het slachtoffer.

Heb vele uren doorgebracht op mijn paard in de polder, door woonwijken. Ook angstige momenten meegemaakt met fietsers die bijna in de kont van je paard zitten, kinderen die aan komen rennen en je paard willen aaien. Leuk als ze er dan voor staan met teenslippers aan :( Zag dan in gedachten al vaak van die losse teentjes op straat liggen.
Gelukkig heeft mijn paard zich altijd keurig gedragen , maar mocht hij dat niet gedaan hebben zou ik zeker het slachtoffer geholpen hebben ook al was het door zijn eigen schuld.

Zo hebben ze wel een keer tijdens een polderrit tegen de kont van mijn paard gereden. Auto met aanhanger kwam te hard aanrijden, mijn paard sprong opzij tegen de aanhanger met zijn kont, ik voelde dat het mis ging, helaas ging de bestuurder er ook vandoor.
Er waren hier en daar wat haren af maar gelukkig buiten enorme angst geen letsel. Nee geen kenteken , door de schrik en het gelijk naar mijn paard kijken kenteken vergeten :o

En zo zullen er nog vele andere doorrijders zijn jammer genoeg.....

Hadden ze écht willen vluchten waren ze niet meer terug gevonden jomaro, denk twee seconden logisch na over dit hele verhaal.

Wat is er mis met mijn opmerking, ze zijn toch doorgereden en niet bij het slachtoffer gebleven ;)

Femke___

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:48

een paar straten verder dan bij mij gebeurd , ken de mensen van zien , ik vind het echt verschrikkelijk ;o Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:48

Ik had dit topic vanochtend al even bekeken en ik vind de verwondingen echt heftig.
Ook ik vraag me af waarom het paard trapte én beet.. je hebt gevoelige paarden die inderdaad nog weleens uit willen halen als er iets 'engs' te dicht bij ze komt, maar ik vraag me af waarom hij dan ook nog eens beet.
Als dit verhaal helemaal waar blijkt te zijn, vind ik dat je met zo'n paard niet de openbare weg op moet gaan.
Maar aangezien ik natuurlijk ook niet weet hoe het precies zit, kan ik hier geen vaste mening over geven.

Ik vraag mij af wat dat 'zwarte' is bij haar nekje en schouderbladen..

Let op, de foto in link kan als schokkend worden ervaren.
http://www.nieuwsblad.be/Assets/Images_ ... pg.767.jpg

Ben blij voor haar dat ze het nog kan na vertellen, maar denk dat ze echt wel heel veel pijn heeft. :(:)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:54

Paard heeft niet gebeten, maar getrapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:58

Lees de OP maar eens.. :)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:04

Mijn man werkt daar bij de politie. Het was geen beet, maar een trap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:13

Carri schreef:
Ze heeft ook verwondingen aan de arm en schouder. ‘Volgens de dokter is dat door een beet van het paard', zegt papa François Kiawa.

Jouw man kan wel daar bij de politie werken, maar ik neem aan dat een dokter beter een verwonding in kan schatten.
Een beet laat natuurlijk een andere wond achter dan een trap.
Jammer dat je niet even na leest..

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:15

Als jou man daar bij de politie werkt zou ik als 'vrouw van' geen andere info op het net beginnen strooien als deze die toch al door hen naar de pers was doorgegeven ,-)