Totilas derde in GP Wiesbaden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:01

my_precious schreef:
X_Linz_X schreef:
@my_precious
precies.. ik vind dit ook zo erg voor edward..
dit maakt je toch kapot van binnen....

maargoed.. erg toepasselijk jou onderschrift trouwens..

haha nou je het zegt, slaat er wel een beetje op.
dit zei mijn instructeur mij ooit eens!
niet dat het bij mij altijd perfect gaat maar probeer me er wel aan vast te houden, aan mijn onderschrift dan.

Niets aan toe te voegen, Amen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:01

Janine1990 schreef:
Daar zijn we het in ieder geval over eens Tjoppie ;)

Dan geldt voor jou hetzelfde: Ik vind het niet leuk als mensen me woorden in de mond leggen. :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:03

Ayasha schreef:
Janine1990 schreef:
Daar zijn we het in ieder geval over eens Tjoppie ;)

Dan geldt voor jou hetzelfde: Ik vind het niet leuk als mensen me woorden in de mond leggen. :D

Ik bedoelde enkel het eerste deel van haar zin hoor :')
Dat hij nu minder beweegt van achteren dan onder Gal...

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:05

Hey waar blijven de duitse aanvallers

Ayasha
Blogger

Re: Totilas derde in GP Wiesbaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:06

Ik vraag me af hoe lang het nog duurt voor de dressuurfans net als de voetbalfans met elkaar op de vuist gaan na een wedstrijd :+ _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:07

Ayasha schreef:
Ik vraag me af hoe lang het nog duurt voor de dressuurfans net als de voetbalfans met elkaar op de vuist gaan na een wedstrijd :+ _O-

Als dat gebeurt, zijn we heeeeel erg diep gezakt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:08

Tsja ik vind dat je nog wel even kunt wachten met een 'echt' oordeel te vellen over deze combinatie.
Ik bedoel, hoe lang rijdt Matthias hem nu? Een paar maanden? En dan al op dit niveau starten?
Ik vind het er ook niet uitzien nee, ik zal eerlijk wezen :') Paard komt al schots en scheef binnen om te groeten. Maar ja, de tijd zal het leren.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:10

ohhhhhh god het is weer een totilas rel topic aan het worden,, waarom is trouwens de titel zo? en niet Mistral Hojris wint in Wiesbaden????? krijgen we een stuk minder van dit gezeuer!!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:11

Het is nog te vroeg om te zegge "i told you so!!!" maar als het zo doorgaat word die trieste voorspelling wel waarheid. Vind het echt vreselijk om Totilas zo te zien worstelen en nogmaals het blije, het vrolijke, het gemak en de zelfbewustheid is helemaal weg bij hem. Het lijkt een verplicht nummertje en niet meer zoals vroeger "kijk ons een gaan" van Totilas. Tootje lijkt helemaal de samenwerking niet aan te willen gaan.

Heel grove fouten en ik snap werkelijk niet waar deze punten op gebaseerd zijn.
Rath heeft duidelijk de tuning niet, voor mij werd bij het zien van dit filmpje zo duidelijk hoe fijn Edward Tootje aan de hulpen had. Met hoeveel gevoel dat dier getraind is.

Arme arme Toot en arme arme Edward dat hij zijn topper en lieveling zo ziet knokken.

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:12

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:13

Bizzybijtje schreef:
Tsja ik vind dat je nog wel even kunt wachten met een 'echt' oordeel te vellen over deze combinatie.
Ik bedoel, hoe lang rijdt Matthias hem nu? Een paar maanden? En dan al op dit niveau starten?
Ik vind het er ook niet uitzien nee, ik zal eerlijk wezen :') Paard komt al schots en scheef binnen om te groeten. Maar ja, de tijd zal het leren.

Als ze nog niet klaar zijn om te starten dan moeten ze het ook niet doen. Zo simpel is dat.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:18

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:18

nou ik vind dat hij nog best hoge punten heeft gekregen, wat een rommeltje! Bij het rondje om de ring dacht ik al wat is die aan het doen? Zoals iemand hier al zei:rath wilde piaffe maar omdat totilas dat niet wilde gingen ze maar stappen :+ Nouja rath zal wel balen iniedergeval...
Het is te hopen dat het nog goed komt, zou anders heel zonde van het paard zijn!

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:20

Zwaar overgewaardeerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:20

easygoing schreef:
Bizzybijtje schreef:

Als ze nog niet klaar zijn om te starten dan moeten ze het ook niet doen. Zo simpel is dat.

Klopt, maar ik denk dat Paultje en zijn stiefmoeder er nogal wat druk achter zetten. :')

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:23

mimeslosydy schreef:
nou ik vind dat hij nog best hoge punten heeft gekregen, wat een rommeltje! Bij het rondje om de ring dacht ik al wat is die aan het doen? Zoals iemand hier al zei:rath wilde piaffe maar omdat totilas dat niet wilde gingen ze maar stappen :+ Nouja rath zal wel balen iniedergeval...
Het is te hopen dat het nog goed komt, zou anders heel zonde van het paard zijn!

Rath: " ik wil piaffe, jij wil stap, nouuu eeeigenlijk wil ik piaffe, maar goed dan, het ziet er niet zo mooi uit als ik nu piaffe vraag want dan ziet iedereen dat jij ging stappen, terijl ik piaffe vroeg, dus.. laten we maar gaan stappen, want: we zijn een team!"

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:30

Bizzybijtje schreef:
easygoing schreef:

Klopt, maar ik denk dat Paultje en zijn stiefmoeder er nogal wat druk achter zetten. :')

Zou kunnen maar dan zijn ze wat mij betreft niet bepaald slim bezig.
Als echte paardenmensen (zoals vele hier vinden) zouden ze het toch behoorlijk anders aan moeten pakken, zelfs een beetje b ruiter gaat niet starten als hij van te voren weet dat het in de soep zal gaan lopen.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:31

Tja ik kan ook niet anders dan concluderen dat dat fantastische, dat expressieve en 'kijk mij eens' en toch vanaf is... Rath is een goede ruiter, maar Edward zit nu eenmaal ontzettend stil en geeft zooo nauwkeurig zn hulpen, Rath haalt dat niet. Toot was super zeker bij Edward, wist precies wat ie moest doen, nooit hulpen door elkaar heen etc, tja dat heeft Rath (nog?) niet onder de knie.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:32

Brrr ik griezel ervan als ik dit filmpje zie!!! Op dit niveau behoor je toch wel veel beter te presteren dat dit. Recht binnenkomen is basissport etc etc. Wat een stang gebruik! Wat een spanning, niet fijn om naar te kijken. Tactfouten, de eners jammer.

Tja als je geld hebt kan je alles kopen...

Het is jammer voor Rath dat het hem (nog) niet lukt.

Ik blijf erbij dat Gal en "onze" Toot gewoon bij elkaar horen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:34

Vreselijk beeld om te zien. Wát een fouten. Qua punten zwaar overgewaardeerd.

Zonde van zo'n paard. :n

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:36

Niet alleen jury's zijn blijkbaar blind voor tactfouten en incorrect ruggebruik. Maar he joh, over Edawrad Gal mag niemand een kwaad woord spreken want het is allemaal niet waar.
Men ziet liever spektakel dan correctheid :+

Ayasha: Helemaal mee eens.

Als het klopt wat ik zie hoop ik dat dit gaat verbeteren en dat we straks een superpaard te zien krijgen, CORRECT gereden en niet om het spektakel.

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:37

Ayasha schreef:
Johanna59 schreef:
Totilas wordt nu met wat meer lucht gereden. Edward had hem altijd in de houtgreep.
Zelf ben ik niet zo'n fan van dergelijk voorbeen gebruik. Om dat constant te houden is geen makkelijke opgave. Denk dat voorbeen maar eens weg, dan blijft er een "gewoon"paard" paard over.
Zelf prefereer ik meer een paard, dat achter meer doet.

_O_ Agree!

ik ook, op het voorstuk en met name in de stap daar zet hij bijna 3 hoeven achter.
vind het achterhand gebruik ook niet optimaal bij toot, daarbij is het wel echt een magisch paard _/-\o_

air - heeel veel jury's zien liever spektakel dan correctheid
Laatst bijgewerkt door onbekend0207 op 12-06-11 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:38

@Air: Niet alleen zo weinig ruggebruik, ook zn achterhand staat nog op stal.

Ik vind het zo jammer dat we Toot niet meer zien zoals hij was. Hij lijkt niet gelukkig...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:39

Janine1990 schreef:
Ayasha schreef:

Als dat gebeurt, zijn we heeeeel erg diep gezakt...

Nah we bedreigen onze ruiters al met de dood enz dus we zijn niet ver :D

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:39

Ach, zo zie je maar weer, je ken het peerd wel kope, mer niet de band en de chemie erbij!

Maar goed, we zullen wel zien hoe het loopt, it is net zijn 3de wedstrijd ofzo, die twee moeten nog gewoon wennen. Als toti over een jaar nog zo loopt, tsja, dan kun je een ander oordeel vellen.