Anky van Grunsven: Salinero in alle rust uitgebracht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vesceron

Re: Anky van Grunsven: Salinero in alle rust uitgebracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:02

Precies Ayasha, dat probeer ik al heeeeel lang duidelijk te maken!!

En als Anky niet met Rath vergeleken kan worden...
Mag je Anky ook niet met Gal vergelijken, ook appels met peren, teveel verschillen...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:03

Vesceron schreef:
-O- een vergelijking kan toch nooit dan??
Noem iemand met wie ze zich wel zou mogen vergelijken, in jou ogen???

Ik heb je al eens eerder gezegd dat een vergelijking op zich best kan, maar deze vergelijking is gewoon oneerlijk en zegt imo niks, niks over Rath en ook niks over de prestatie van Anky (niet dat ik het slecht vind...!).

Ik blijf mezelf niet herhalen hoor. Wat mij betreft vergelijkt zij zichzelf met iedere ruiter, het is dan altijd nog aan mij of ik de vergelijking vind kloppen en kunnen, voor mezelf uiteraard. Dat kan ik met deze vergelijking niet en dat is mijn goed recht.

Jullie kunnen dat wel en dat is jullie goed recht.

Gelukkig ziet Anky inderdaad zelf ook wel in dat de vergelijking niet echt op gaat, maar goed.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:12

Tuurlijk je goed recht, maar wel een bekrompen reactie.
Je geeft namelijk netjes aan waarom je de vergelijking niet vindt kunnen, vervolgens vergelijk je wel Anky en Gal op enkele zelfde punten...
Je moet idd zelf weten of je het wel vindt kunnen of niet... maar één lijn trekken is dan wel zo eerlijk, dan moet je je criteria dus wel doortrekken naar andere, je gaf al aan bevooroordeeld te zijn door dat je fan bent van Rath, heb ik eerder niet opgemaakt uit je reacties, vond de discussie leuk en onderbouwd. Deze reactie valt daar helaas naast, jammer...

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:16

fargo schreef:
In principe zijn de colums van anky in de Telegraaf over haar belevingen, dus allicht gaat het stukje in principe over Anky en haar belevenissen en ervaringen. En ze geeft eigenlijk heel eerlijk aan dat ze het zelf het niet heeft aangedurfd om haar re-entree met Salinero groots aan te kondigen. Ik vind dat juist heel eerlijk en ontwapenend dat ze aangeeft dat ze zelf voor een kleinere wedstrijd heeft gekozen en een niet voor aangekondige. Zij geeft wel degelijk aan dat ze respect heeft voor Matthias omdat zo'n start met veel aandacht veel spanning meebrengt en dat kent Anky natuurlijk als geen ander. Ik vind het leuk dat ze weer gestart is zodat Salinero nog een echt afscheid kan krijgen en ik denk dat ze hem ook gebruikt om in het ritme te komen voor haar nieuwe paard. Waarmee ze ook nog moet gaan starten .. ze herkent heel veel van Matthias problematiek hoor en pakt het zelf voorzichtiger en rustiger aan _/-\o_

Hier ben ik het helemaal mee eens :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:17

Vesceron schreef:

Pardon!? Wil je nou fatsoenlijk discussieren of niet? :n

Citaat:
Je geeft namelijk netjes aan waarom je de vergelijking niet vindt kunnen, vervolgens vergelijk je wel Anky en Gal op enkele zelfde punten...

Geef alstjeblieft eens aan waar IK Gal en Anky met elkaar vergelijk? Op welke punten etc. Wanneer je dat niet kunt vinden, hou dan op mij woorden in de mond te leggen.

Citaat:
Je moet idd zelf weten of je het wel vindt kunnen of niet... maar één lijn trekken is dan wel zo eerlijk, dan moet je je criteria dus wel doortrekken naar andere, je gaf al aan bevooroordeeld te zijn door dat je fan bent van Rath, heb ik eerder niet opgemaakt uit je reacties, vond de discussie leuk en onderbouwd. Deze reactie valt daar helaas naast, jammer...

Een lijn trekken? Waar? Hoe? Wat bedoel je?

Ik gaf aan eventueel lichtelijk bevooroordeelsd te zijn en ben de enige die dat uit durft te spreken terwijl ik zeker weet dat wel meer mensen bevooroordeeld zijn in het verhaal Rath en Toot.

Ik snap niet waarom ik de discussie minder leuk gemaakt zou hebben, ik heb netjes geantwoord en onderbouwd. En ik heb niemand/geen reactie bekrompen genoemd...

Dusseh, wie de schoen past....

juli73

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:22

Adil schreef:
Sammyoo schreef:
Volgens mij heeft Anky toch vaker goud gewonnen op de Olympische Spelen dan Gal. Hoe vaak was het ook alweer? Drie keer?
En daar is een periode van 12 jaar overheen gegaan. En Edward GaL?? Misschien heb je dat de afgelopen jaren gemist?

Ik begrijp overigens niet waarom je voor de één en tegen de ander zou moeten zijn. Ik doe het ze allebei niet na.

En toch vind ik dat Gal beter presteert, maar dat is mijn mening. In mijn ogen is Gal een betere ruiter dan Anky, maar ook daar kun je eeuwig lang over discussieren zonder tot iets te komen, dus laten we dat maar niet doen.

Even een belangstellende vraag, en ik bedoel er dus niets mee, waarom is Gal volgens jou een betere ruiter dan Anky?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:24

juli73 schreef:
Even een belangstellende vraag, en ik bedoel er dus niets mee, waarom is Gal volgens jou een betere ruiter dan Anky?

Ik vind Gal gewoon beter rijden, heel simpel. Net zoals ik Ludger Beerbaum veel beter en netter vind rijden dan Albert Zoer en ik Gerco Schröder nog beter vind rijden dan zijn broer Wim.

En ik zeg heel bewust nog beter, de bevengenoemde ruiters rijden allemaal heeeeeel erg goed, maar ik vind persoonlijk de een net beter rijden dan de ander.

juli73

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:35

Adil schreef:
juli73 schreef:

Ik vind Gal gewoon beter rijden, heel simpel. Net zoals ik Ludger Beerbaum veel beter en netter vind rijden dan Albert Zoer en ik Gerco Schröder nog beter vind rijden dan zijn broer Wim.

En ik zeg heel bewust nog beter, de bevengenoemde ruiters rijden allemaal heeeeeel erg goed, maar ik vind persoonlijk de een net beter rijden dan de ander.

Ja ik lees dat je Gal beter vindt, maar waarom dan, ik neem aan dat je redenen hebt behalve dat je hem 'gewoon' beter vindt?

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:36

Er staat toch dat ze gal beter vind rijden
Niks meer niks minder en ben het met haar eens

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:38

juli73 schreef:
Adil schreef:

Ja ik lees dat je Gal beter vindt, maar waarom dan, ik neem aan dat je redenen hebt behalve dat je hem 'gewoon' beter vindt?

Ja, genoeg redenen die ik alleen hier niet ga plaatsen, mij is al ten onrechte toegeschoven dat ik Gal en Van Grunsven vergeleken zou hebben op meerdere punten terwijl ik vond dat de vergelijking van Anky niet ging.

Hierop heb ik gereageerd en ik wacht nog steeds op antwoord, zolang zal ik me zeker niet hierover specifiek uiten, daarna weet ik ook nog niet, ik heb niet zo veel zin in nog meer valse beschuldigingen...!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:46

winnietje3 schreef:
mylittlejoy schreef:
Nou nou, het is toch algemeen bekend dat Anky enigszins angstig is aangelegd. Ererondes zijn volgens mij überhaupt niet haar favoriete onderdeel, of ze nou eerste of derde is.

Hahaha meen je dit nou serieus? Als ze een wedstrijd wint begroet ze uitgebreid het publiek om de eer binnen te halen!

Ehh...ja?

Citaat:
Tijdens de ereronde besloot Salinero eens flink de benen te strekken. Met een doodsbange Anky van Grunsven op zijn rug ging hij er vandoor. Pas buiten de ring wist de groom met behulp van de bereden politie de combinatie tot stoppen te brengen.

"Salinero maakte zich bang in de prijsuitreiking, en ik ook!", vertelt Van Grunsven na achteraf terwijl ze na staat te trillen. "Ik was in ieder geval de snelste", kan ze er even later om lachen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:52

Ik geloof dat e vaak Nelson mee heeft omdat die wat kalmer reageert dan Sali..

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:56

Ayasha schreef:
Ik geloof dat e vaak Nelson mee heeft omdat die wat kalmer reageert dan Sali..

klopt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:02

Ik blijf me verbazen over het ontzettende gebrek aan respect voor één van de grootste ruiters van Nederland. Je kan van Anky vinden wat je wilt, maar het is iemand die altijd respect heeft voor andere ruiters of trainers of ze het nu met ze eens is of niet. Misschien is dat respect ook wel één van de redenen waarom ze als ruiter zo groot is, respect is namelijk de basis van de paardensport (meer nog dan verschillende trainingsvormen)

Ik vraag me dan ook regelmatig af hoe mensen die op Bokt anderen niet kunnen respecteren, met droge ogen durven te beweren dat ze wel respect voor hun paard hebben...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:03

Die vergelijking volg ik dan weer niet Karl. Mensen die je niet persoonlijk kent respecteren en eigen paarden respecteren is toch een verschil... :?

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:05

Vesceron schreef:

Pardon!? Wil je nou fatsoenlijk discussieren of niet? :n

Ja hoor, wilde ik wel, maar werd al duidelijk dat dat niet meer ging.

Citaat:

Geef alstjeblieft eens aan waar IK Gal en Anky met elkaar vergelijk? Op welke punten etc. Wanneer je dat niet kunt vinden, hou dan op mij woorden in de mond te leggen.

Hieronder vergelijk je weer, niks mis mee hoor, maar niet zeggen dat je niet vergelijkt. De een beter vinden dan de ander is de een dus vergelijken met de ander... de rest kan je zelf terug lezen, woorden leg ik je niet in de mond hoor zou niet durven..

Adil schreef:
juli73 schreef:

Citaat:

Een lijn trekken? Waar? Hoe? Wat bedoel je?

Ik gaf aan eventueel lichtelijk bevooroordeelsd te zijn en ben de enige die dat uit durft te spreken terwijl ik zeker weet dat wel meer mensen bevooroordeeld zijn in het verhaal Rath en Toot.

Ik snap niet waarom ik de discussie minder leuk gemaakt zou hebben, ik heb netjes geantwoord en onderbouwd. En ik heb niemand/geen reactie bekrompen genoemd...

Dusseh, wie de schoen past....[/quote]

Ik heb nooit gezegd dat jij de enige bent die bevooroordeeld is, gaf juist aan dat je dat bij jou niet merkte, TOT een bepaald ogenblik en dat ik dat jammer vond. Dat je netjes geantwoord hebt en onderbouwd zei ik toch? Vond alleen die laatste reactie bekrompen ja, is toch niet zo'n lelijk woord? Waarom nou ineens die heftige reactie :? Als jij mijn of mijn reactie bekrompen vind mag je dat gewoon zeggen hoor, ook jou goed recht en voor mij echt geen probleem..

Ik trek die schoen wel aan hoor, geen probleem ik pas hem ook vaak zat!

Gezien uit je laatste reacties blijkt dat je je erg aangevallen voelt, zal ik me verder uit onze discussie houden, voel je vrij nog te reageren, ik zal het voortaan laten....

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:09

Dussss CONCUSIE???
Ankie is een zeer zeer goede ruiter (Hier en daar een trainingmethode daargelaten) maar word oud.
Rath is jong en ontplooit zich nog maar zit nu al op het niveau van Ankie nu.
Edward is gewoon beter.

Maar dat houd niet in dat een ruiter moet sneren naar haar collega.
Bij een B proefje ok,maar op dit niveau mag je daar toch wel wat over geleerd hebben.
(Over het algemeen ligt de leeftijd op B niveau ook 'wat lager' of men leert het nooit. Nogmaals over het 'algemeen'.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:11

Ayasha schreef:
Die vergelijking volg ik dan weer niet Karl. Mensen die je niet persoonlijk kent respecteren en eigen paarden respecteren is toch een verschil... :?

Omdat anderen (mens of dier) wel of niet respecteren een grondhouding is, die je niet klakkeloos de ene keer in- en de andere keer uit kan schakelen.

Billie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:12

@beaversrun, Vindt niet dat Rath al op het niveau van Anky zit, hij heeft zich eerst nog te bewijzen. Hij doet het prima, maar kan nog niet tippen aan de prestaties van Anky :n Maar goed das jouw mening dan.

Vindt overigens ook niet Anky sneert naar Rath, maar ik las al dat vele dat oneens zijn met mij ;)
Daarbij vindt ik niet dat het bij een B proefje ineens wel ok is, leeftijd lager of niet. Sneren maakt niemand beter dus heeft totaal geen nut!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:13

Karl66 schreef:
Ayasha schreef:

Omdat anderen (mens of dier) wel of niet respecteren een grondhouding is, die je niet klakkeloos de ene keer in- en de andere keer uit kan schakelen.

Niet perse. Respect verdien je. Iemand die je verder niet kent kan het niet verdienen terwijl je eigen dieren dat wel kunnen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:20

Rath is een veel betere ruiter dan het gros op Bokt, alleen wel een ruiter die zich nog moet bewijzen. Door (met Toot) grote wedstrijden te winnen en paarden zelf op te leiden. Of hij beter is dan Anky zal de toekomst uit moeten wijzen. Misschien is hij op z'n veertigste de beste ruiter ter wereld en misschien ook niet. Ik denk dat niemand dat nu al kan voorspellen.

Ayasha, jij geeft dus mensen en dieren pas het respect als ze het verdiend hebben? Ik geloof dat je mensen en dieren moet respecteren totdat ze het tegendeel bewezen hebben. En dan nog respecteer ik dat mensen een andere mening hebben, ook al ben ik het niet met die mening eens.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:23

Dat maak jij er van Karl. :D Neen, ik heb een zeker basis respect voor elk mens en dier (goed, 6 en 8 potigen wat minder :o ) Maar het respect dat ik voor een wildvreemde heb is wel anders dan het respect dat ik voor vrienden heb/mensen die ik ken. En ik kan me voorstellen dat er mensen zijn waarbij je respect moet verdienen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:25

Wat je nu zegt is gewoon een contradictie, ik heb in de basis respect voor iedereen, maar minder voor mensen die ik niet ken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:27

Nee ik heb meer respect voor mensen die ik wel ken en die dat om een of andere reden verdient hebben, maar een basis is er wel altijd :j Maar iemand die ik ken en die het ook verdient heeft kan meer kanten met me uit dan een wildvreemde.
Beter kan ik het echt niet uitleggen dus je doet ermee wat je wil :')

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:30

Billie1 1 puntje verschil met veel meer 'handicap' voor Rath denk dat het niveau dan toch aardig close is :D
En nee vind dat ook niet bij een b proef kunnen maar wel begrijpelijker en er zijn er die dat anders vinden (Lees topic door zou ik zeggen) Topsport of manege geroddel daar vind ik verschil in zitten daarbij is dat niet in de media.