Rath en Totilas winnen hun GP debuut met score van 76.79%

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:38

MLoeser schreef:
Onze Toot met Edward, en bijna hetzelfde hoofdstel :=

Als er dan rijtechnisch niet meer wat valt te zeiken? :') Dan is het tuig aan de beurt _O-
*foto*

Gelukkig hebben ze de knotjes nog nu je ze dit afgepakt hebt _O-

_xManadisx_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:40

Ik vind het persoonlijk een netjes debuut. Ja, er is nog veel te verbeteren, maar komop, hoe lang rijd hij dit paard nu? en hoe lang reed edward hem al toen hij aan wedstrijden begon? Dat is IMO niet te vergelijken...
Ik vind het knap dat hij dit kan met deze druk!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:40

Ayasha schreef:
MLoeser schreef:
Onze Toot met Edward, en bijna hetzelfde hoofdstel :=

Als er dan rijtechnisch niet meer wat valt te zeiken? :') Dan is het tuig aan de beurt _O-
*foto*

Gelukkig hebben ze de knotjes nog nu je ze dit afgepakt hebt _O-

Jaaaaaah joh he, die Rath, die kan egnie vlegten!!! :+ :')

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:45

Respect voor Rath!
Hij doet het toch maar even!

Wel erg jammer om te zien dat hij niet vierkant stilstond bij 't begin :+
Piaffe vond ik ook wat minder, maar heb respect voor hem!!
Ben benieuwd hoe ze het verder doen in de toekomst!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:52

Haha,
die reactie's op Toot's hoofdstel, geniaal.
Had het idee dat het gewoon Toot's eigen hoofdstel was :D
En nu Rath hem rijd is het opeens een foeilelijk hoofdstel?
Kom op zeg, Totilas is en blijft een topper, met of zonder Edward!
Al zie ik hem uiteraaard liever met Edward :o

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:56

Sorry hoor .. maar hier vind je op regionale dressuurwedstrijden paarden die chiquer gevlochten zijn dan Toot :D
Rijtechnisch "zeik" ik niet mee... heb weinig tot geen verstand van dressuur op dat niveau... :+

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:58

MLoeser schreef:

dat doet hij gerust niet zelf :')

Het vlammende en spetterende is er idd nog niet. Edward vond ik er altijd zo vrolijk en ontspannend opzitten, Rath zit heel erg gespannen en kijkt ook helemaal niet blij. Die puntjes moeten nog maar even op de I worden gezet. Vind de score van wat ik zie ook wel te hoog

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 23:00

Damelza schreef:
MLoeser schreef:

dat doet hij gerust niet zelf :')

Uh, van grapjes gehoord? :+ ik denk dat de spelwijze het nodige moet verraden van de intonatie ;)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 23:02

MLoeser schreef:
Uh, van grapjes gehoord? :+ ik denk dat de spelwijze het nodige moet verraden van de intonatie ;)

nou pfuh, hoef je niet gelijk zo te reageren. was ook maar een grapje

zie hem zelf namelijk niet zo snel een paard vlechten

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 23:04

Nou, ik ga ook maar eens achter die kaartjes voor Londen aan, want na dit gezien te hebben geef ik Adelinde nog véél meer kans!!

Wat een slecht optreden en echt veel te hoge punten, niet vierkant stil, tot twee keer toe stilvallen in de passage, aanleuningsproblemen in de uitgestrekte stap, heel matig gereden uitgestrekte draf, de galoppirouettes mislukken, de eners niet mooi doorgesprongen, achterwaarts veel te snel en gehaast, dit was een veel te hoge score voor wat er getoond is!
Ik vind het zoooo jammer dat we nu nooit meer kunnen genieten van Totilas zoals hij had KUNNEN zijn als Edward hem was blijven rijden, het ultieme gummiballetje is verdwenen..... :(

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 23:07

horseyfries schreef:
Nou, ik ga ook maar eens achter die kaartjes voor Londen aan, want na dit gezien te hebben geef ik Adelinde nog véél meer kans!!

Wat een slecht optreden en echt veel te hoge punten, niet vierkant stil, tot twee keer toe stilvallen in de passage, aanleuningsproblemen in de uitgestrekte stap, heel matig gereden uitgestrekte draf, de galoppirouettes mislukken, de eners niet mooi doorgesprongen, achterwaarts veel te snel en gehaast, dit was een veel te hoge score voor wat er getoond is!
Ik vind het zoooo jammer dat we nu nooit meer kunnen genieten van Totilas zoals hij had KUNNEN zijn als Edward hem was blijven rijden, het ultieme gummiballetje is verdwenen..... :(

Oei oei ik zou maar heel snel dekking zoeken als ik jouw was :+

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 23:11

Er zijn wel genoeg redenen waarom ( minder ervaring, tijd, tegenslagen enz.) het (mij) tegenvalt om dit te zien, maar mij valt het dus zwaar tegen om onze Totilas zo te zien.

Ik geef Horseyfries dus gelijk

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 23:14

easygoing schreef:
horseyfries schreef:

Oei oei ik zou maar heel snel dekking zoeken als ik jouw was :+

Breng die Pitbull maar ;)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 23:17

horseyfries schreef:
Breng die Pitbull maar ;)

Ik heb hier nog een lieverdje die je wel wil verdedigen hoor :D

cinny1

Re: Rath en Totilas winnen hun GP debuut met score van 76.79%

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 23:23

@horseyfries: Ik ben het helemaal met je eens.

urban_hero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 23:25

Toen Edward Totilas net op de wedstrijden uitbracht hadden ze dezelfde spanningsfouten! Vergeet niet hoe lang Edward het paard uiteindelijk al kende voordat ze GP startten!

Vind het als basis niet errug slecht, jammer van het stanggebruik maar zeker een goede start om vanuit verder te gaan. En die spanningsfouten zullen we die jongen maar vergeten als je bedenkt dat de hele wereld over zijn schouder hangt om zijn rijkunsten te beoordelen!

Totilas is en blijft speciaal en hopelijk krijgt deze combinatie genoeg tijd om dat weer te laten zien!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 23:26

urban_hero schreef:
Toen Edward Totilas net op de wedstrijden uitbracht hadden ze dezelfde spanningsfouten! Vergeet niet hoe lang Edward het paard uiteindelijk al kende voordat ze GP startten!

Vind het als basis niet errug slecht, jammer van het stanggebruik maar zeker een goede start om vanuit verder te gaan. En die spanningsfouten zullen we die jongen maar vergeten als je bedenkt dat de hele wereld over zijn schouder hangt om zijn rijkunsten te beoordelen!

Totilas is en blijft speciaal en hopelijk krijgt deze combinatie genoeg tijd om dat weer te laten zien!

iedereen heeft het over stanggebruik maar Gal kwam echt niet minder hard in hoor... :)

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 23:36

Ik zou dik tevreden zijn als het mijn paard was. De 1e keer met al die heisa er omheen.... goed gereden.

Ik ben benieuwd naar beelden/filmmateriaal van deze combi over enige tijd.

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 23:47

Ik mis, los van de nodige spanning en foutjes, het beeld van een '' once in a lifetime" combinatie!
Ik denk dat het ook altijd een soort narijden van een toppaard blijft.. Soms iets beter, soms iets minder!
De chemie tussen ruiter en paard ontstaat imo tijdens de opleiding.

Misschien was dit wel zijn beste optreden ooit.. }>

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 23:49

easygoing schreef:
Dat Totilas nu een "kant en klaar" paard is en dat Edward hem praktisch alles nog moest leren en ervaring op moest laten doen en daarnaast ook nog eens een combinatie moest gaan vormen.
Rath daarin tegen hoeft alleen maar een combinatie te gaan vormen want alle andere factoren zijn allang en breed aanwezig bij Totilas.
En ook Edward kreeg meer en meer druk van bv het publiek te verdragen omdat mensen het spektakel wel keer op keer wilde zien en het liefst steeds een beetje beter. Dus ook Edward moest onder een enorme druk presteren, dat is iets wat veel mensen ook makkelijk vergeten.

Maar goed heb ondertussen het filmpje bekeken en ik moet helaas nog steeds zeggen dat ik het er niet uit vind zien. Ik zie bv vreselijk veel tact en communicatie fouten daarnaast heel veel spanning, slordige afwerking en tegenwerking van Rath. Vond het in dat voorstelfilmpje toen heel veel beter gaan dan nu een paar maanden verder.

Maar het belangrijkste wat ik zie is dat Totilas nu niet meer de "air" heeft, vroeger leek het allemaal vanzelf te gaan en had hij een uitstraling. Maar vind het nu meer dat hij het doet omdat het moet maar niet omdat hij het zelf ook zo graag wil. Ik hoop dat dat gouden draadje nog terug komt en dat meen ik echt.

Ben heel benieuwd wat de scores zullen gaan worden als er flinke concurrentie is.

Weet iemand toevallig wie de juryleden waren?

Ik ben het helemaal met je eens :P

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 23:56

Ik heb een brok in mijn keel tijdens het kijken van die proef, ik mis de combinatie van toen en vooral die speciale chemie...

Rath zit niet mooi op het zadel, zijn knie gaat steeds over het kniewrongen en zijn handen is sommige stukken ook onrustig. Verder ga ik ook mee met horseyfries.

Het proef ging nog slechter dan het GP debuut van edward en toot
Laatst bijgewerkt door samoth op 02-06-11 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 23:56

Weet je wat, gaan jullie zelf allemaal maar eens lekker op Toot zitten en dat doen wat Rath doet.... }>

Dan heb ik ook wat te lachen :D :Y)

cinny1

Re: Rath en Totilas winnen hun GP debuut met score van 76.79%

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 23:57

Wat een ontzettende onvolwassen reactie Adil.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:00

cinny1 schreef:
Wat een ontzettende onvolwassen reactie Adil.

Precies mijn gedachte :=

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:01

Adil schreef:
Weet je wat, gaan jullie zelf allemaal maar eens lekker op Toot zitten en dat doen wat Rath doet.... }>

Dan heb ik ook wat te lachen :D :Y)

Hoezo en waar slaat dat op ? Mensen hebben allemaal een andere mening.
Ik zeg maar niets ovehoe hij rijd ,want daar weet ik toch niet genoeg van om dat te kunnen beoordelen ,maar ik zie gewoon geen spectaculair team.
Ik zie paard met een ruiter ipv paard en ruiter samen.
Dat vind ik gewoon en dat zie ik gewoon (tenminste Ik zie dat in mijn ogen) . Punt klaar uit

Ik vind het geen mooie combi. Hij kan geweldig zijn die Rath ,maar op totilas ziet het er niet uit. Ja qua band en team dan ;)