Merrie ernstig mishandeld in de Belgische gemeente Ghoy

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meelanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:16

Het enige wat in mijn hoofd blijft opkomen is...

kan iemand deze beul neerschieten!!!

Ik weet ook wel dat ze niet weten wie het is, maar wat een wanhoop moet je hebben als je daar in de buurt woont :( ;(
Laatst bijgewerkt door meelanor op 29-05-11 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:16

En dan komen ze er nog te makkelijk vanaf, Fellor. Van mij mogen ze lijden... en lang ook.

xlifelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:21

OMIJNGOD.
Hier krijg je toch gewoon tranen van in je ogen?!
Hoe kun je zo'n beestje dat aandoen?
UGH! Ik wordt gewoon helemaal koud vanbinnen.
Wat een verschrikkelijk, koelbloedig, gestoord, moorddadig verschrikkelijk mens ben je om zoiets te doen?!
Wat een gek!
De persoon die dit paardje dit heeft aangedaan moet levenslang in een eenzame cel! :(

xlifelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:22

meelanor schreef:
Het enige wat in mijn hoofd blijft opkomen is...

kan iemand deze beul neerschieten!!!

Ik weet ook wel dat ze niet weten wie het is, maar wat een wanhoop moet je hebben als je daar in de buurt woont :( ;(

Precies wat jij zegt!

peetje82

Re: Merrie ernstig mishandeld in de Belgische gemeente Ghoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:26

oooh nee niet weer....
Ocharme toch, wat zal dat dier afgezien hebben.

Ik mag hopen dat ze de dader(s) snel vinden, en ze mogen er mee doen wat ze willen!

Sterkte voor diegene die ermee te maken hebben, en die er in de buurt wonen!

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:30

Ik heb hier gewoon geen woorden voor...dit is beestachtig...hoe ziek in je hoofd moet je zijn om zoiets een onschuldig dier aan te kunnen doen??
Dit moet in de media gebracht worden...en vananvond op elk journaal op tv komen zodat er ruchtbaarheid aan gegeven wordt...

Elke paardeneigenaar moet van deze gebeurtenissen op de hoogte zijn! Ook die zonder internet of krant...

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:32

Surion schreef:
Volgens mij mag het niet als officieel bewijsmateriaal dienen, maar het idee is misschien al genoeg om hem weg te houden (hoop ik). Verder, moest hij herkent worden door de politie, kunnen ze een klopjacht houden want dan weten ze tenminste in welke richting ze moeten zoeken.

Het zou tevens iets in de aard zijn van een goed verborgen camera, of een laser systeem die signaal geeft als er iets doorgaat. Voor mijn paarden heb ik alles over...

jawel hoor , mn merrie is ook vreselijk mishandeld 2 jaar geleden maar het is ons aangeraden
om juist wel camera's te plaatsen zodat er iemand erop staat want dan heb je
1 zijn daden erop staan , ( hoopelijk werd hij dan op tijd betrapt )
2 je weet naar wie je moet zoeken want de tegenwoordig zijn de beelden wel helder

want bij mij was er iemand die ook kwaad wilde doen toen heeft de politie de beelden mee genomen
als bewijs en in een half uur tijd hadden ze hem in de buurt gevonden en is hij meegenomen
ook omdat hij waarschijnlijk kinderen lastig viel
onze camera's filmen 24/7 door en in het donker hebben we ook een prima helder beeld
van wege de infra rood

camera's zijn juist een goede optie vindt ik je weet te minste welke gezicht hij heeft
dan weet je ongeveer ook naar wie er gekeken moet worden

dan hoop ik dat _-:( ze zijn kop in tweeen slaan _-:( _-:( :( :( ik doe het graag
ik weet er wel raad mee _-:( _-:( _-:( -:(- -:(-

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:37

Ik ga de mogelijkheden onderzoeken om een rekening te openen waarop mensen tipgeld kunnen storten.
Ik weet niet of en hoe het kan, daar zijn juridische regels aan verbonden maar mijn moeder werkt in de verzekeringen en wil me helpen bij het uitzoeken welke wegen er bewandeld kunnen worden.
Ik zal de mogelijkheden uit gaan zoeken (heb hier zelf totaal geen ervaring mee) en hou jullie op de hoogte.
Zijn er mensen die tips voor mij hebben?
En mocht dit project van de grond komen (ik ga er heel hard mijn best voor doen) zijn er dan ook mensen die er heil in zien om dit project te steunen?
Ikzelf geloof namelijk niet dat er werkelijk niemand is die weet wie de dader(s) is/zijn.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:37

Ik kan niet begrijpen hoe men erbij komt om zoiets aan te richten.
Onvoorstelbaar.
Dan kun je geen normaal denkend mens zijn :n

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:38

He bah zeg, dit is al het zoveelste bericht over paardenmishandeling de laatste tijd..
Het lijkt wel een vreselijk zieke en wreede epidemie te worden zeg, hoe halen mensen het in hun hoofd om zoiets te doen?
Dat kan er bij mij echt niet in, waarom doet iemand zoiets, daar is toch geen enkele ook nog maar een heeeel klein beetje verstaanbare reden voor?
Zulke mensen zijn echt ziek, nuja mensen, valt dat nog wel onder de term mens?
Ziek, echt ziek..

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:38

xDenies schreef:
Maar klinkt heel stom, maar wie weet is het wel iemand die stiekem mee leest in deze topics .. Jeweet het niet.

(ik zeg niet dat het iemand van bokt is hoor! Maar je kan hier ook als gast meelezen)

Dan wens ik hem bij deze hetzelfde toe! Dat hij maar heel langzaam lijdend kapot mag gaan! Zieke gast!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:40

verschrikkelijk, dit hou je toch niet voor mogelijk.

ik zal m'n verwensingen maar voor mezelf houden, maar als ze die daders vinden, die kunnen ze niet hard genoeg laten lijden...

arm onschuldig dier... sterkte voor de eigenaars...

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:40

argohylke, in dat geval vind ik het een zeer goed idee van paardeneigenaars (vooral degenen die in de buurt wonen) om camera's te hangen.
Beter nog zou een alarmsysteem zijn, om daders af te schrikken (worden ze niet mee gevat natuurlijk).

En idd, dit zou wel wat meer in de media mogen verschijnen. Geen enkel bericht te vinden op enige nieuwsredactie in België, enkel op de site van L'Avenir.
Heb het artikel op mijn facebookpagina geplaatst, al wie ervan weet is iemand meer die op de hoede is.

aesthetic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:41

Vreselijk, hoe kun je dit doen. Voor het paard zelf is het een hel geweest, hoelang heeft ze wel niet geleden...
Ik zou (als ik een paard had) m'n paard niet meer naar buiten durven doen zonder toezicht. |(

royal_dutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:45

vreselijk wat moet het dier een pijn geleden hebben
sterkte

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:48

.
Laatst bijgewerkt door xBueno op 10-06-22 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Libje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:49

Ik zou eventueel intresse hebben om te steunen!!

Er moet inderdaad iemand zijn die hiervan op de hoogte is !!
Namelijk mensen die zoiets doen ( die er zo de tijd voor nemen en terug blijven komen ) zijn er juist erg trots op !
Ze maken dit dan ook kenbaar doormiddel van verhaaltjes gedichten etc !
Ook kleine aanwijzingen zoude hierop kunnen duiden zoals blauwe plekken of schaafwonden bij die persoon ( een paard verzet zich echt wel dus hij/zij zal ook wel iets hebben.

Ook personen die bijvoorbeeld lachend dit verhaal doorvertellen of wat dan ook !!

LovingSonja schreef:
Ik ga de mogelijkheden onderzoeken om een rekening te openen waarop mensen tipgeld kunnen storten.
Ik weet niet of en hoe het kan, daar zijn juridische regels aan verbonden maar mijn moeder werkt in de verzekeringen en wil me helpen bij het uitzoeken welke wegen er bewandeld kunnen worden.
Ik zal de mogelijkheden uit gaan zoeken (heb hier zelf totaal geen ervaring mee) en hou jullie op de hoogte.
Zijn er mensen die tips voor mij hebben?
En mocht dit project van de grond komen (ik ga er heel hard mijn best voor doen) zijn er dan ook mensen die er heil in zien om dit project te steunen?
Ikzelf geloof namelijk niet dat er werkelijk niemand is die weet wie de dader(s) is/zijn.

J_tombobecky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:50

MYGOD! :oo Wat onwijs erg, die foto's ook! :oo

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:51

Word zo kwaad en verdrietig als ik dit soort dingen zie.

Wat voor monster ben je als je dit een dier aandoet...... |( |( |(

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:04

De tranen lopen hier over mijn wangen, weer een slachtoffer van meer dan zinloos geweld.

Ik hoop met mijn hele hart dat ze de dader hiervan snel opsporen en voor de rest van zijn leven opsluiten (minstens :o )

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:05

Jeetje, hoe kunnen mensen zoiets doen ;(
Echt te triest voor woorden! :(
Ik wens de eigenaresse veel sterkte toe!
Ik hoop dat de daders ontzettend snel gepakt worden en
een meer dan verdiende straf krijgen!!!!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:06

Dat bedoel ik maar, dat is verdorrie maar 4 kilometer bij mij vandaan. Nou mijn paarden blijven maar lekker achter mn huis op een ienie mini stukje zandgrond staan hoor, dan weet ik tenminste dat ze wel veilig zijn! Wat een gestoorde zielen zeg!

aliceO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:08

Verschrikkelijk ...

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:08

Oh wat is dit erg, het arme, arme dier... Dat hoofdje, die blik. Wat zal deze merrie pijn hebben geleden.

De zieke geest die dit soort vreselijke dingen uitvoert moet zwaar gestraft worden. Het is alleen zo jammer
dat ze bijna nooit worden gevonden. Onvoorstelbaar...

Medra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:09

ziek wor ik hier van.
Dat ze die mens of mensen maar vlug pakken dat dees doen?
Kan iemand dit alleen doen?
Men maag zit hier ook al raar te doen van de fotos. ieuw. zo erg. :-(
Mag er niet aan denken men beestjes zo te vinden.