KWPN dressuurhengst Inspekteur maakt opnieuw een rentree

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:07

Mytens schreef:
Amytj schreef:
Ze hebben vandaag hun debuut in het Z2 gehad de amazone rijdt hem nog maar een korte tijd ze wisten een knappe 2e plaats met 65,2 % binnen te slepen gefeliciteerd Kim en Spek!

Ze had haast dus dat ze hem nog maar kort rijdt maar wel gelijk start.
dat hij maar snel echt met pensioen mag gaan.

ze heeft geen haast ze is alleen maar aan het aftasten hoe hij op concours is en hoe ze daar het beste mee om kan gana. Verder doet ze het rustig aan met hem. Niet gelijk conclusies trekken als je het verhaal erachter niet weet. ;)

Vala

Re: KWPN dressuurhengst Inspekteur maakt opnieuw een rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:22

Dat doet de gemiddelde bokker graag, conclusies trekken, en het liefst negatief. Leuk dat ze zo goed gereden heeft met hem!

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:26

Ja klopt maar de gemiddelde bokker zou zo'n kans ook met beide handen aangrijpen.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:23

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:40

Kun je ook ergens op vreemd terrein gaan rijden toch als je moet aftasten? jaloezie zeker niet meer medelijden met dat beestje. je kan mij niet vertellen dat hij zo fit is als hij maar om de dag getraind kan worden. En daarbij lijkt het mij dat mensen hem niet voor niets keer op keer met 'pensioen' sturen.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:47

waar staat dan dat hij nog maar om de dag getraint kan worden?

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:53

Ik hoop dat het beestje snel aan zijn welverdiende ECHTE pensioen mag genieten en gewoon voor de lol nog wat gereden wordt (als hij dat aankan en fijn vindt) maar niet meer fanatiek op Z niveau of hoger.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:57

Je draait nu wel om mijn vraag heen. Maargoed dat is jouw mening, de eigenaren denken er anders over en zolang Spek nog plezier in zijn werk heeft heb ik er vrede mee.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:06

Hij zal ongetwijfeld plezier in zijn werk hebben. Daar wordt ook niet over gesproken. Waar wel over gesproken wordt is de gezondheid van het dier. Ik heb diverse mensen gesproken die hem onder Kimberley al discutabel vonden.

Ziertje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:22

Amytj schreef:
zoals ik het begrepen is is dit ook echt de laatste comeback van Spekkie. Kim heeft mij verteld dat ze er heel realistisch tegen aan kijkt, Inspecteur heeft nog veel plezier in het werk zolang dat nog het geval is vind ik dat hij nog best in gezet kan worden. Kim heeft ook aangegeven dat wanneer Spek aangeeft dat het genoeg is ze er ook mee stopt. Van zijn pensioen werd hij totaal niet gelukkig en daarom is de keuze gemaakt hem toch weer uit te gaan brengen. En zeg nou zelf als jullie een paard aangeboden wordt waar je zoveel van kan leren en zelf nog zoveel moet leren (want als je 16 bent valt er nog heel wat te leren) is dit natuurlijk wel een lot uit de loterij! Het is ook logisch dat een paard van 21 niet meer zo soepel/elastisch beweegt als een paard van 10 dat in de bloei van zijn leven zit.
Mijn opa is 75 en is nog alle dagen volop bezig met van alles en nog wat. Tuurlijk gaat het niet meer zo flexibel als toen hij 25 was maar hij geniet nog in volle teugen en hij geeft zelf ook aan dat wanneer hij stil moet gaan zitten hij de zin van het leven niet meer inziet. Ik vind zo'n situatie wel te vergelijken met die van Inspecteur, naar mijn mening geeft hij zelf aan of hij het nog wel/niet aankan. Dat hij nog maar om de dag getraind wordt lijkt mij vrijlogisch dat is juist zodat hij ook rust heeft en er plezier in blijft houden.

maarja, ieder zijn mening natuurlijk. :)

Kijk als zij er zo tegen aankijkt zal het vast goed komen, ik hoop gewoon dat ze naar het paard luisterd als hij aangeeft dat hij op is. :)

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:43

Amytj schreef:
waar staat dan dat hij nog maar om de dag getraint kan worden?

In de openingspost, dat hij vanwege zijn leeftijd om de dag getraind wordt. Het gaat hier helemaal niet om de leeftijd, ik heb zelf ook een 19-jarige staan die nog hardstikke fit is, maar die zou ik niet vanwege zijn leeftijd maar om de dag kunnen trainen, die kan ook prima iedere dag aan het werk als ik dat zou willen. De vraag is gewoon of je een paard dat het werk alleen nog maar aan kan als hij om de dag gereden wordt en die al meerdere malen is teruggetrokken uit de sport omdat hij het werk niet aan kon, nog wel Z2 zou moeten starten, of dat wel helemaal eerlijk is tegenover het paard. Ik denk van niet.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:34

Rust roest, vlooike.... :j
Een vitaal paard (lichamelijk maar vooral geestelijk) als Inspecteur is waarschijnlijk niet blij met het stilstaan op stal of een beetje op de wei scharrelen.
Persoonlijk vind ik het geweldig dat zo'n hengst lekker mee kan draaien. Ervan uitgaande dat de nieuwe combinatie de training keurig zal oppakken en continueren. :-)

vlooike schreef:
Ik vind het sneu.
Waarom het paard publiekelijk afscheid laten nemen op zijn 17de jaar terwijl hem blijkbaar toch geen pensioen gegunt is. Wat waren de van Baalens emotioneel tijdens zijn 'afscheid'. O:)
Mijn inziens kan het paard mits hij gezond is nog best wat in training worden gehouden maar ik vind het een vreemde zaak dat hij nu nog steeds moet presteren. De vorige amazone Kimberly heeft destijds te kennen gegeven dat Spekkie er moeite meehad.
Ik kan het in ieder geval niet waarderen.

CherainKeano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 06:18

wat een onzin allemaal,

dit is een vreselijk goed paard met veel talent en heeft het nu op zn 21e nog in zich.. wat heeft het voor hem te leiden aangezien het niveau wat hij voorheen gelopen heeft .. en dan nu in de Z2 is toch maar peanuts voorhem.. dit paard zal het indd niet interesant genoeg vinden om die standaart rondjes te hobbelen thuis en die uren lang vervelen op de wei.. dit is gewoon een werk paard, dus mensen kom op zeg.. stel je nie zo aan.. zowel kim renne al kimberley de jonge zouden hem niet mee laten draaien als blijkt dat hij dit egt niet aan kan..

buiten de onzin die jullie over inspekteur uit kramen,
vind ik het al helemaal belaggelijk dat jullie over kim renne schrijven dat ze gebruik maakt van spekkie om zonder moeite naar hoog niveau te komen, jullie weten toch allemaal dat dat kling klare onzin is... ga met je kont op een paard zitten met dit niveau,, zo gemakkelijk als een manege ponnyke rondjes late hobbelen is dat niet hoor mensen..

en wat kim renne betreft.. niet oordelen als jullie niet over dit meisje weten.. dit meisje begon anders ook op een shetlandertje in de wedstrijdjes.. waar ze zelf de brabante kampioensgappen op gereden heeft... dit meisje is vreselijk goed gegroeid.. en allemaal op dood normale ponnys.. gun haar deze ervaring dan ook..

you go kim.. je kunt het meisje.. inspekteur is een geweldig leerpaard voor je.. dat je er maar veel plezier van mag gaan hebben...

mandyschalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:10

ik reageer nooit op dit soort dingen, gewoon weg omdat iedereen maar conclusies trekt terwijl ze het verhaal niet kennen.

mensen jullie zijn zo jaloers wat een afgunst.. als jullie zo jong zijn en willen leren van zon geweldig leerpaard grijpen jullie ook die kans aan.. gun haar die leer periode.. zij krijgt de kans omdat ze talent heeft en denk een hoop van deze mensen die hier reageren nog niet eens een fatsoenlijke proef kunnen rijden of het niveau van kim rijden..( en nee voordat iedereen er weer op reageert, ik val niemand af maar iedereen wel kim en het paard)..

heel nederland kent dit paard.. als hij het echt niet meer zou kunnen een Z2 proefje zou de jury ze de punten ook niet geven..
en de fam v baalen en andere mensen die wel de echte kennis hebben, die zouden er anders heus wel op de een of andere manier een stokje voor steken als hij het echt niet kan.

kim krijgt genoeg begeleiding van mensen die echt wel weten waar ze het over hebben

pff wat een ophef als een paard het leuk vind en het lichamelijk verder aan kan, waarom al dat geklaag..
als dit niet op bokt gepubliceert was geweest of zonder dat tie met pensioen is geweest, had iedereen heel anders gereageerd..

heel veel succes voor de komende wedstrijden!
en ja zo gaat het helaas in de paardensport afgunst..
het word alleen maar erger, heb het al vaak zat mee gemaakt en blijf er boven staan!
maar kim rij ze maar het snot voor hun ogen weg, het is je gegunt.
nog heel veel plezier van dit paard!!

- er zullen nu wel weer een hoop reacties op komen, ieder zo zijn eigen mening! maar geef alleen een mening als je het paard zelf hebt gereden en/of kim kent!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:51

Jeetje, wat een onzin hierboven.
Maken jullie speciaal voor bovenstaande reacties accounts aan?

Dan laat je je lekker kennen.

Volgens mij wordt er namelijk helemaal niet heel negatief over Spekkie en ruiter gepraat, maar plaatst men vraagtekens bij het feit dat hij opnieuw uitgebracht wordt.

Die vraagtekens heb ik ook. En dat is omdat ík vindt dat als een paard al 2x met pensioen gestuurt is ze hem gewoon eens moeten laten staan. Er bestaat ook een actief pensioen. Bartels heeft genoeg leerlingen die met hem zouden kunnen rijden en leren zonder hem wéer mee te slepen naar concours.

En tuurlijk doet Spekkie dat braaf, we zijn toch al jaren niet anders van hem gewend??????

Bovendien is er in verscheidende media afgelopen jaren vermeld dat hij het werk niet meer aankon, dat hij de wedstrijden niet meer aankon, meer dan logisch dat wij (onuitstaanbare) Bokkers een mening hebben.

Daarbij vind ik het stom te zeggen dat Spekkie zo'n enorm getalenteerd, ontzettend goed, etc. Kom op, van die paarden zijn er 100en.
Dan heb je oogkleppen op. Het was altijd een enorm fijn werkpaard, met talent. Maar hij is nooit zo enorm elastisch geweest, en zo groots in zijn bewegingen als andere toppers. Maakt niet uit, ik ben fan van Spekkie (vandaar ook de keuze als vaderdier 8jaar geleden) maar het wordt nu wel uitgekouwd.

Iedereen weet wie Spekkie is, waarom zich dan keer op keer weer moeten bewijzen?
Nederland als paardenland heeft genoeg ander talent op stal staan waar jonge, veelbelovende ruiters mee uit de voeten kunnen.

Júllie stellen je aan! :j

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:55

Met bovenstaande reactie bedoel ik dus niet dat ik Spekkie geen talentvol paard vindt, maar ik vind dat men ook moet kijken naar het feit dat hij toch ook grotendeels op karakter zijn ruiters meeneemt naar overwinningen. Qua bewegingen ed. is hij niet zo uitmuntend meer als anderen in de ring.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:03

mandyschalk schreef:
pff wat een ophef als een paard het leuk vind en het lichamelijk verder aan kan, waarom al dat geklaag..
als dit niet op bokt gepubliceert was geweest of zonder dat tie met pensioen is geweest, had iedereen heel anders gereageerd..

Precies als Inspekteur nooit met pensioen was geweest en er niet zo vaak was aangegeven dat hij het werk niet meer aan kan had iedereen heel anders gereageerd. En dat geeft juist aan dat dit helemaal niks met jaloezie en afgunst te maken heeft. Er zeurt toch ook niemand omdat Kigali of Krawall nog Grand Prix proeven lopen?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:12

Ach mensen, sommige paarden genieten gewoon niet van een leventje in de wei, die vinden het heerlijk als ze in de belangstelling staan en veel aandacht krijgen. Leven en laten leven en Z2 loopt dit paard met twee hoeven in zijn neus bij wijze van. Heel veel succes en plezier gewenst aan deze nieuwe combinatie! :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:14

Dat is selectief lezen, het gros hier zegt namelijk niet dat dit paard 24/7 op het land thuishoort.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:24

Het gros zegt wel dat ze niet begrijpen waarom de keuze gemaakt is.
maar als hij niet blij was met zijn 'pensioen' er op deze manier veel meer plezier aan beleeft snap ik het probleem niet. Dat hij niet meer zo elastisch is etc. is toch logisch..
Hij hoeft zich toch ook niet opnieuw te bewijzen? Hij diend nu gewoon als leerpaard en helpt Kim hogerop wat is daar mis mee? Ik zie ook het probleem niet in dat hij nog mee moet op wedstrijd hij vind het leuk om te doen het is voor Kim toch ook leuk om te ervaren hoe het is om op een getalenteerder paard, dan het doorsnee paard, te rijden en daar weer wedstrijdervaring mee op te doen.

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:43

Maar wat mij heel erg tegenstaat is dat er te lezen (en te horen) valt dat ZZ-Licht te zwaar was voor hem en ze hem daardoor weer op pensioen hebben gestuurd. (dus geen concour meer), maar Z2 is niet veel lichter dan ZZ-licht, maar dat is dan ineens geen probleem? Daar zet ik mijn vraagtekens neer. Dat heeft dan ook niks te maken met jaloezie of afgunst, want zoals ik al eerder aangaf. Als dit inderdaad geen probleem is wens ik ze heel veel plezier!
Laatst bijgewerkt door Talsha op 30-05-11 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:43

Het gaat erom dat er vanuit de Academy al regelmatig naar voren is gebracht dat meneer het niet meer trok..
That's the issue. Niet dat Kim een getalenteerd paard rijdt, daar gaat het niet om. Tof voor haar, echt waar!

Aan Amytje.

vlooike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 06:36

VDB schreef:
Rust roest, vlooike.... :j
Een vitaal paard (lichamelijk maar vooral geestelijk) als Inspecteur is waarschijnlijk niet blij met het stilstaan op stal of een beetje op de wei scharrelen.
Persoonlijk vind ik het geweldig dat zo'n hengst lekker mee kan draaien. Ervan uitgaande dat de nieuwe combinatie de training keurig zal oppakken en continueren. :-)

Rust roest, ben ik het mee eens. Sporten, prima ,maar dan wel met een paard die het fysiek en mentaal nog aan kan. Waar ik en anderen hier moeite mee hebben is dat Spekkie keer op keer met pensioen gaat, tot en met een officieel afscheid in 2007 aan toe. Dat Inspekteur nog in beweging wordt gehouden zal niemand over vallen maar dat hij toch weer met een volgende amazone in de wedstrijdring aan de bak moet wel.
Al meerdere keren is door zijn eigenaren/amazones aangegeven dat Inspekteur moeite heeft met de sport. Rijdt hem dan lekker thuis nog een beetje rond maar ga niet weer de ring in. Dat verdiend dit paard niet.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:08

Ik vraag me dan toch af waar die twee van hierboven blijven.
Eerst finaal in de verdediging schieten en dan niks meer laten horen. :P

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:20

Misschien handig om even te vermelden wie je bedoeld? Ik denk dat veel mensen gewoon hun mening hier neerzetten en that it, tenminste, dat is mijn ding. Leven en laten leven, ook al ben je het niet altijd met elkaar eens. ;)