eenitraM schreef:Waar had ik ook alweer gelezen dat DRESSUUR-ruiters aan rolküren doen/zagen en trekken?
Vast bij het vorige filmpje met paardenmishandeling in functie van 'topsport'.
De discipline doet er niet toe, 't is allemaal even walgelijk..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Thioro schreef:Dat is ook een indruk waar ik me niet van kan ontdoen in de westernsport. Die wedstrijdpaarden zijn vaak zo'n robots. Lopen hun rondje of staan te suffen waar ze geparkeerd worden maar een levendige blik zie je niet vaak.
Citaat:Rijd zelf geen western maar ben met westernrijdende vrienden wel op westernstallen (redelijk grote/succesvolle) geweest en heb daar toen ook al discutabele trainingsmethoden gezien.
Bandida schreef:De discipline doet er niet toe, 't is allemaal even walgelijk..
spettertjuh schreef:Misschien is het een idee om gewoon deze tak van sport en net zoals alle andere takken van de topsport met de paarden, te boycotten!!!!!!!
Dit is waarschijnlijk de enigste manier om deze vreselijke trainingen te voorkomen in elke tak van de paardesport. Geen publiek en mensen die ohhh's en ahhhh's roepen bij Anky enz. dan is het snel over hoor.
Je hebt nu eenmaal mensen met paarden en paardemensen en driemaal raden tot welke groep deze meneer hoort
pien_2010 schreef:Jennifuur schreef:Pff ik rijd Western, maar walg ook van deze filmpjes!
Vind dit ronduit belachelijk en respectloos, hoe er met de paarden wordt omgegaan.
Veel mensen gaan er inderdaad vanuit dat western rijden zonder druk aan de teugels is. Dit is niet zo, we vragen licht aan de teugels tot het paard zijn hoofd op zijn westerns 'aan de teugel doet'
Dit zeg ik trouwens niet om de filmpjes te verdedigen, maar om misverstanden te voorkomen
Het stoppen voor een muur is een oefening, maar vind het niet echt een fijn zicht. Sommige paarden vinden het leuk om het in de wei te doen, maar dit is zo geforceerd..
Jennifuur, is het de bedoeling in de western sport dat het paard zijn hoofd zo diep buigt? Even los van al die walgelijke handelingen in het filmpje. Want dat verbaasde me ook wel. Ik dacht dat in de western sport dat ook niet graag gezien wordt. Of vergis ik me? Ik rijd zelf geen western vandaar mijn vraag.
rensju schreef:Cowgirl schreef:Toch geen wonder dat die quarters er vaak zo futloos en dood uitzien.
Inderdaad! Allemaal kop naar beneden en in een hoekje, ze kijken niet eens op als je langs loopt/wat zegt.
Francis schreef:Cowgirl, de Quarterhorse business is BIG business, daar gaan miljarden in om. Het is zo erg dat een paar topfokkers in Amerika zo'n vette vinger in de pap hebben dat ze bepaalde regelwijzigingen bij de AQHA hebben kunnen tegen houden. 'Prijzengeld omlaag' gaat echt niet gebeuren (overigens valt het prijzengeld op de rassenshows vaak nog wel mee, het zijn met name de Futurities en de NRHA wedstrijden waar de $$ te winnen zijn).
En topsport boycotten.. ja, dat roep ik ook vaak genoeg.. Maar zijn jullie dan ook bereid om niet meer naar die trainer te gaan die op paarden rijdt die voor dit doel gefokt zijn? Zijn jullie bereid om geen paard meer te kopen uit bloedlijnen van fokkers die zich hiermee bezig houden? Zijn jullie bereid je merrie niet meer te laten dekken door hengsten uit deze industrie? Als je met 'boycotten' niet meer gaan kijken bedoelt dan zal geen trainer/ruiter daar een traan om laten, daar merken zijn niks van (ja, lekker rustig rond de ring, kun je nog meer je gang gaan). Als je wilt boycotten moet je mensen raken waar het telt, in hun portemonaie. En dat red je alleen als je je ook helemaal afzijdig houd met alles wat ook maar enigszins met deze mensen/paarden/trainers/methoden in aanraking komt.
En dat hebben de meesten er niet voor over, want ja... we willen wel les van die trainer, we willen wel een paard uit zo'n bloedlijn en we willen wel een jasje/zadel/dekje met de naam van die ruiter er op...
Iedereen die hier afgeeft op bepaalde praktijken zal dus eerst hand in eigen boezen moeten steken en eens GOED naar zijn/haar eigen daden moeten kijken om te zien in hoeverre hij/zij mee werkt aan het in stand houden van deze praktijken. Deze topsporters staan aan het ene eind van 'de industrie', maar die wordt gevoed door de brede basis aan de andere kant.
Francis schreef:Cowgirl, de Quarterhorse business is BIG business, daar gaan miljarden in om. Het is zo erg dat een paar topfokkers in Amerika zo'n vette vinger in de pap hebben dat ze bepaalde regelwijzigingen bij de AQHA hebben kunnen tegen houden. 'Prijzengeld omlaag' gaat echt niet gebeuren (overigens valt het prijzengeld op de rassenshows vaak nog wel mee, het zijn met name de Futurities en de NRHA wedstrijden waar de $$ te winnen zijn).
En topsport boycotten.. ja, dat roep ik ook vaak genoeg.. Maar zijn jullie dan ook bereid om niet meer naar die trainer te gaan die op paarden rijdt die voor dit doel gefokt zijn? Zijn jullie bereid om geen paard meer te kopen uit bloedlijnen van fokkers die zich hiermee bezig houden? Zijn jullie bereid je merrie niet meer te laten dekken door hengsten uit deze industrie? Als je met 'boycotten' niet meer gaan kijken bedoelt dan zal geen trainer/ruiter daar een traan om laten, daar merken zijn niks van (ja, lekker rustig rond de ring, kun je nog meer je gang gaan). Als je wilt boycotten moet je mensen raken waar het telt, in hun portemonaie. En dat red je alleen als je je ook helemaal afzijdig houd met alles wat ook maar enigszins met deze mensen/paarden/trainers/methoden in aanraking komt.
En dat hebben de meesten er niet voor over, want ja... we willen wel les van die trainer, we willen wel een paard uit zo'n bloedlijn en we willen wel een jasje/zadel/dekje met de naam van die ruiter er op...
Iedereen die hier afgeeft op bepaalde praktijken zal dus eerst hand in eigen boezen moeten steken en eens GOED naar zijn/haar eigen daden moeten kijken om te zien in hoeverre hij/zij mee werkt aan het in stand houden van deze praktijken. Deze topsporters staan aan het ene eind van 'de industrie', maar die wordt gevoed door de brede basis aan de andere kant.