Grote klopjacht op paardenbeul met hakbijl in Vlaanderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FemkeMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:25

Echt vreselijk zoiets!

Maarreh, eerste wat in mij op kwam toen ik het artikel las: voorPOOT?? Het is nog altijd een been... Maar doet natuurlijk niet af aan de inhoud van het bericht.

Hopelijk pakken ze de dader gauw! Maar ben bang dat de straf toch niet toereikend zal zijn. We'll see...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:29

Gini schreef:
Pauline schreef:
De beul van Twente is gepakt nadat een vand e eigenaren zélf actie ondernam.

Kan iemand mij hierover meer vertellen? En dan vooral welke actie de eigenaar ondernomen had?

Ja er was een man, Henk nog iets en die organiseerde vanalles; een forum, burgerwacht, overleg met politie, flyers, een internetsite, kortom: die mobiliseerde vrij veel mensen.
Die gingen posten bij weilanden met paarden in de buurt en uiteindelijk heeft dat er toe bijgedragen dat die man is opgepakt. Exact weet ik dat niet maar google maar eens.
http://brandpunt.kro.nl/seizoenen/2011/ ... ten_napel/

http://www.zinloosgewelddieren.nl/jooml ... &Itemid=43
Laatst bijgewerkt door Pauline op 26-05-11 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:30

Het is allemaal zo dichtbij, ik ken de meeste eigenaars in kwestie en geloof me die hebben er alles aan gedaan om de dader te kunnen vatten en hun paarden veilig te stellen. Het is gauw gezegd zet ze dan in de stal...de paarden die verleden jaar zijn mishandeld, liepen toen in de de wei, waar zich de stallen ook bevinden, dus in de stal zetten had niet geholpen. Niet iedereen heeft de optie om dag en nacht bij zijn paard te gaan zitten, of voor bewaking te zorgen ed. Het is gewoon wraakroepend wat hier allemaal aan de hand is. Ik ga elke dag minstens 4 a 5 x in de wei kijken, en heb een ijzeren staaf in de auto liggen in geval van....
De angst en woede zit er hier in de omstreken goed in.
Die dierenbeul mag hopen dat de politie hem vlugger vind dan een paardenliefhebber...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 15:17

Bah ik had van Kristien inderdaad al gehoord dat het weer zo ver was .... om te janken gewoon zulk nieuws ;( Al die onzekerheid, je kan toch ook moeilijk alle paarden in de omgeving binnen zetten. Wie weet wat die dan in zijn hoofd haalt. Als je zoiets voor je lol doet, dan ben je toch ernstig ziek in je hoofd, gewoon levensgevaarlijk voor de omgeving, wat zou zo iemand doen als die op heterdaad betrapt wordt?

Hopelijk komen ze er snel achter wie het is, een beetje rust terug in de omgeving zou voor iedereen toch wel erg prettig zijn.
Ik zou echt geen oog meer dicht durven te doen...

@pirouetje .. je kan die staaf beter vervangen voor een zaklamp, dan is het gewoon zelfverdediging als je iemand neerslaat en raak je zelf niet in de problemen :j

Chiaraa_

Re: Grote klopjacht op paardenbeul met hakbijl in Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 15:38

Het is In alken en Tongeren ook gebeurd, en dat is allebei langs de deur.
Ik heb nu zo'n bang dat mijn paard wat gaat overkomen.
Ik zet hem s'nachts niet op wei ( geen enkel paard hier, ook niet de veulens),
en nu heb ik ook bang voor hem overdag op de weide te laten.
Ik verlaat de weide niet meer, absoluut niet.

En je moet denken, al die mensen die in de gevangenis zitten, denk je dat die afzien?
dat die zich ooit schuldig gaan voelen over het feit dat ze iets mis hebben gedaan?
Nee hoor, luxe is het daar, een hotel zeg ik!
En daar betalen wij belastingen etc voor! voor criminelen!

Ze zouden die man/mannen of weet ik veel,
gewoon op de grote markt ergens moeten vastmaken aan een paal
en laat de mensen maar doen, bekogelen, kleineren, verwonden!
Dat diegene OOK afziet.
Dan pas kan je zeggen, deze zieke gek is ook een beetje gestraft.
Maar gevangenisstraf? nee, dat is geen straf.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 15:48

idinn schreef:
@pirouetje .. je kan die staaf beter vervangen voor een zaklamp, dan is het gewoon zelfverdediging als je iemand neerslaat en raak je zelf niet in de problemen :j

Klopt :j Ik heb zo'n stevige Maclight in de auto liggen.. komt net zo hard aan als een ijzeren staaf, maar dan kan je het op zelfverdediging gooien. Anders is het zoiets als mishandeling met voorbedachte rade.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 15:56

Dat is echt ziek! Beul van Twente kwam ook in mijn hoofd op..
Ik snap wel dat mensen niet wacht gaan lopen, ik heb ook ergens gelezen dat dierenbeulen vaak zat op mensen over stappen dus ik kan me goed voorstellen dat je te bang bent om dat te doen (zou ik wel zijn denk ik.).

Met dit soort dingen is het zo lastig dat dieren niet kunnen praten, konden ze maar gewoon vertellen wie dit deed |(

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 15:57

Oooh jeetje wat erg.. Verschrikkelijk. Je bent dan niet goed in je hoofd hoor... ;(

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:06

in de stal zetten is ook geen oplosing
onze hylke stond daar ook in toen zo zo zwaar mishandelt werd
op het land kan ze nog weg lopen op stal kan ze geen kant op
ik heb daar tot nu toe iedere nacht geweest nooit iemand betrapt
( maar ik heb ook een stukje land waar alleen mn dieren staan midden in de stad)
maar ik blijf waken tot ik hem heb want ik heb daar ook andere dieren staan
ik heb tevens ook camera's laten plaatsen in de stallen zodat wanneer er iets is dat er
beeld van is

misschien is dat een optie camera's neerzeten op een overzichtig stuk of als ze toch op stal staan
want hij is erg actief in het gebied of een soort rooster maken onder elkaar om te waken
nacht /overdag met vrienden familie of ander paarden eigenaaren van het gebied

ik hoop dat (om het maar netjes te houden) die dwaas snel gepakt wordt, ik weet er wel raad mee
-:(- }:) geef hem maar aan mij :)) _-:( _-:(

Komeet_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:02

gwn afschuwelijk!!! :( :(
'k heb er geen woorden voor

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:32

idinn schreef:
Bah ik had van Kristien inderdaad al gehoord dat het weer zo ver was .... om te janken gewoon zulk nieuws ;( Al die onzekerheid, je kan toch ook moeilijk alle paarden in de omgeving binnen zetten. Wie weet wat die dan in zijn hoofd haalt. Als je zoiets voor je lol doet, dan ben je toch ernstig ziek in je hoofd, gewoon levensgevaarlijk voor de omgeving, wat zou zo iemand doen als die op heterdaad betrapt wordt?

Hopelijk komen ze er snel achter wie het is, een beetje rust terug in de omgeving zou voor iedereen toch wel erg prettig zijn.
Ik zou echt geen oog meer dicht durven te doen...

Die moet dan aangeschaft worden, maar voorlopig blijft die staaf liggen :j
Maar als je zo'n gek in je wei ziet, vraag ik me toch af hoe iemand zou reageren, in je achterhoofd houdend dat hij gevaarlijk is.
Ik denk, voor mij dat de liefde voor de paardjes is groter dan de angst of de eventuele gevolgen...

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:33

Zo vreselijk dat er zo'n zieke mensen rondlopen! Ik hoop dat alle gewonde paarden snel genezen en dat de dader snel gevat wordt en hopelijk nog een deftige straf krijgt, helaas kan je daar in België niet te veel op rekenen...

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:34

Een vriend en ik hebben al een heerlijke theorie wat we met die persoon gaan doen :')

Ik vind het gewoon WAL-GE-LIJK :r

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:40

nou ik ben niet gauw bang hoor
ik heb op vecht sport gezeten hij
kom er niet zo makelijk vanaf hoor
mijn dochter op aikido japans vecht sport
ik ben niet alleen of mijn oudste dochter is bij mijn
maar ik heb altijd wat bij mijn
snap je :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 17:41

argohylke schreef:
nou ik ben niet gauw bang hoor
ik heb op vecht sport gezeten hij
kom er niet zo makelijk vanaf hoor
mijn dochter op aikido japans vecht sport
ik ben niet alleen of mijn oudste dochter is bij mijn
maar ik heb altijd wat bij mijn
snap je :j

En dat is partij voor iemand met een hakbijl? :=
Nee, ik zou het fijn aan de mensen overlaten die weten met wat voor bijltje ze moeten hakken :)

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:50

nou in de vecht sport leer je ook verdedigen maar ook voorwerpen afpakken dat kan van alles zijn
en je leert ook met zwaarden te vechten en verdedigen

kijk we zijn niet een van damme natuurlijk ,maar ik zou wel voor m'n paard opkomen
want hij moet gewoon aangepakt worden

nu pak hij dieren , maar daarna ... want het is gewoon een zieke geest je weet nooit wat hij doet

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:54

Ziekelijk zeg, wat verschrikkelijk voor die beesten en eigenaren, lijkt me vreselijk angstig allemaal...

Als iemand in staat is om levende wezens op deze wijze toe te takelen dan is de stap naar een kind, vrouw, whatever makkelijk gemaakt.

Wat kunnen mensen toch ziek zijn

RedjevenStal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:02

Echt verschrikkelijk gruwelijk en onmenselijk!!!!
Ik hoop dat ze de dader(s) snel te pakken krijgen en dat hij/zij dan een behoorlijke tijd de cel in gaat om na te denken over wat hij/zij heeft aangericht.....jammer dat we niet meer in de middeleeuwen leven maar anders had ie dan echt gemarteld moeten worden,net zoals deze paarden zijn gemarteld!!!
Zoiets maakt me nou echt laaiend kwaad!!!Dat zulke mensen rondlopen op deze wereld is echt te ziek voor woorden!! :(

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:32

Hier heb je toch echt geen woorden voor,
Bah, ik wordt hier echt misselijk van zieke ziek mensen..

timus34

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 20:57

Helaas tasten ze ook daar in het duister,
ga nu toch eerst maar eens met hen contact opnemen, na de recente gebeurtenissen is het misschien nodig toch ook klacht in te dienen.
Maar het belangrijkste blijft dat ze er wellicht doorkomt.
LecyTinker schreef:
@Timus, wat denken ze in het kliniek?

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:01

Wat vreselijk zeg. Hoe ziek moet je zijn????????

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:23

Onze paarden stonden op het moment van de feiten op 100meter van dat paard.. Gelukkig wisten wij het dezelfde avond nog & zijn we ze hals over kop terug gaan halen. Momenteel staan onze paarden dus ook terug op stal.. Door de dag buiten. We durven het niet aan om ze niet aan huis te hebben.. Vreselijk gewoon.

kleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:47

Verschrikkelijk gewoon!
Heb ook enorm schrik dat de beul opschuift naar hier,
het is hier ook niet erg ver vandaan.. ;(

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:57

Ik vind het verschrikkelijk... Ben elke dag weer blij dat ik mijn paarden gezond in de weide tref... Ik woon dan wel in Antwerpen, maar begin me ook al zorgen te maken. In mijn weide kunnen ze beter op het land blijven staan dan op stal, want op het land kunnen ze ervandoor, op stal staan ze vast.
Als ze hem pakken hoop ik dat hij voor jaren de gevangenis invliegt, maar dat zal wel weer niet :\ .

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:17

argohylke: Regel 1 = Onderschat nooit je tegenstander :x