Zeer ernstig verbrand paard na twee jaar weer hersteld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:56

chanel1985 schreef:
Ik ben ook tegen brandmerken, is ook een brandwond en doet ook pijn, daarom ben ik er ook tegen, dus niet iedereen over dezelfde kam scheren, Lamar

Oke, niet iedereen op bokt, maar wel veel bokkers, zo beter?
Daarom zei ik ook in mijn eerste post in dit topic"

Citaat:
Als ik veel bokkers in een ander topic over brandmerken moet geloven dan voelde het paard er niets van.... want brandmerken voelen ze toch ook niet?!?

... en nee, het gaat niet over brandmerken. Ik verbaas me er gewoon over hoe tegenstrijdig mensen hier op het forum kunnen doen. Brandplek is brandplek en die doen mijns inziens altijd pijn.

Degenen die niet weten wat "opgeven" van een paard is moeten maar eens aan een brandweerman vragen wat dat inhoud en waarom ze bij een paard te water zo enorm snel te werk gaan, zelfs in een niet koude zuigende moddersloot. Een paard raakt niet zo snel onderkoeld als een mens, althans niet als hij zijn darmen netjes vol ruwvoer heeft zoals het hoort.

Rinske

In normale toestand snap ik dat (sommige) mensen dat kunnen, maar ook nu, met 70% brandwonden?
Laatst bijgewerkt door Rinske op 11-05-11 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Kellytjuh2

Yinnar schreef:
Rinske schreef:
Ik vraag me echt oprecht af hoe je weet dat een paard een vechter of een opgever is. Door het hinnikje? Kan dat geen hinnikje geweest zijn van: "baasje, het is genoeg, verlos me?"
Dat vraag ik me echt serieus af hoor, is geen verwijt ofzo :) .

Geloof me als je je paard goed kent dan weet je dat.

lariekoek!! als iedereen zou weten hoe een ander zich zou voelen dan zou er niet zoveel haat en woede zijn!
dan zou iedereen vredig met elkaar leven en zou er ook geen verdriet zijn en geen fouten gemaakt worden.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:57

Chaos schreef:
Weet ik niet, vindt dat toch wat vaag.
Nu alweer een jaar geleden heeft mijn merrie tijdens de bevalling op het randje gezeten met veel pijn, het enige wat ik uit haar hinniken kon halen was: PIJN! En met die merrie heb ik zo'n intense band.

Nou daar is dan niets vaags aan...dan had ze pijn

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:57

Yinnar schreef:
Rinske schreef:
Ik vraag me echt oprecht af hoe je weet dat een paard een vechter of een opgever is. Door het hinnikje? Kan dat geen hinnikje geweest zijn van: "baasje, het is genoeg, verlos me?"
Dat vraag ik me echt serieus af hoor, is geen verwijt ofzo :) .

Kan het dan ook niet zijn dat je dingen anders ziet en interpreteerd juist omdat je er zo'n band meehebt, je niet objectief bent

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:58

chanel1985 schreef:
Kan het dan ook niet zijn dat je dingen anders ziet en interpreteerd juist omdat je er zo'n band meehebt, je niet objectief bent

Dat kan zeker, je moet jezelf ook goed kennen en objectief kunnen zijn!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:59

Lamar je spreekt jezelf tegen, je zegt dat de brandweer heel snel te werk gaat maar dezlfder tijd zeg dat paarden niet zo snel onderkoelt geraakt. Heb je wel eens gehoord van in shock gaan, daar kunnen ze snel aan sterven en heeft niets te maken met opgeven
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 11-05-11 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Kellytjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:00

[/quote]

Kan het dan ook niet zijn dat je dingen anders ziet en interpreteerd juist omdat je er zo'n band meehebt, je niet objectief bent[/quote]
_/-\o_

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:01

Ik bedoel maar te zeggen. Dat je hinniken kunt interpeteren zoals je dat zelf wilt.
Meestal gaat het niet verder als simpele dingen. Ik zou daarom ook niet naar aanleiding van een hinnik kunnen zeggen: we gaan door, of we stoppen. Dat zijn keuzes die je als eigenaar moet nemen, als je dergelijke zware keuzes van zoiets af laat hangen betwijfel ik of je op dat moment objectief bent. Het is toch jouw paard.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:01

chanel1985 schreef:

Ik geloof dat dat zeker vaak het geval is.
Je wil toch helemaal niet dat je paard pijn heeft? Ze is er nog dus zal ze wel een vechter zijn en dus wil ze!
Ja, ik weet niet of het zo werkt in de dierenwereld hoor :n .
Een paard is er en voelt wat ie op dat moment voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:02

chanel1985 schreef:
Lamar je spreekt jezelf tegen, je zegt dat de brandweer heel snel te werk gaat maar dezlfder tijd zeg dat paarden niet zo snel onderkoelt geraakt. Heb je wel eens gehoord van in shock gaan, daar kunnen ze snel aan sterven en heeft niets te maken met opgeven

Ga nou eerst eens en brandweerman vragen voordat je weer een post van mij niet goed leest.
Ik beweer niet dat ze daarom snel te werk gaan, dat doen ze namelijk omdat ze uit ervaring weten dat paarden in zo'n situatie snel kunnen opgeven. En nogmaals, vraag anders maar eens een brandweerman wat dat "opgeven" inhoud.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:03

Zo makkelijk blijkbaar om te oordelen over een ander, mens of paard!

Blijkbaar wilde het paard leven, anders had ze het wel opgegeven en was dood gegaan.
Dapper van paard en mens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:04

josien_m_ schreef:

Blijkbaar wilde het paard leven, anders had ze het wel opgegeven en was dood gegaan.

hèhè, wij begrijpen elkaar +:)+

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:04

Ho, Ho, niet neerbuigend beginnen doen hé, jij vind dat dat opgeven is, ik vind dat dat in shock gaan is, uitkomst blijft hetzelfde. Jij jou mening, ik mijn menig

Lama: ik vind niet dat jij het voorbeeld bent van ieders mening respecteren, je laatste post duid dit ook, als een andere bokker jouw mening deelt ben je bij wijze van spreken poeslief, heeft iemand anders een andere mening ben je neerbuigend en aanvallend.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 11-05-11 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:06

Kellytjuh2 schreef:
lariekoek!! als iedereen zou weten hoe een ander zich zou voelen dan zou er niet zoveel haat en woede zijn!
dan zou iedereen vredig met elkaar leven en zou er ook geen verdriet zijn en geen fouten gemaakt worden.

We hebben het nu over een paard, een dier. Die communiceren volgens mij iets anders dan een mens. Dieren kunnen niet faken of liegen nl.

Kellytjuh2

nou nou Lamar beetje onzin vind ik zelf, je hebt me nog steets niet uitgelegd wat JIJ verstaat onder opgeven?

GamblersCup

josien_m_ schreef:

Als de eigenaresse hem de kans had gegeven, was ie waarschijnlijk ook gewoon dood gegaan. Gewoon geluk gehad dat ie uit de brand kwam.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:07

Lamar schreef:
josien_m_ schreef:

Net of je zelf in de hand hebt om dood te gaan :roll: :roll: :roll: :roll:

Zoveel oudjes die Opgeven en dood willen, nou die gaan echt niet spontaan dood...

Kellytjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:08

Yinnar schreef:
Kellytjuh2 schreef:

We hebben het nu over een paard, een dier. Die communiceren volgens mij iets anders dan een mens. Dieren kunnen niet faken of liegen nl.

dan snap je niet wat ik bedoel te zeggen, hiermee wil ik duidelijk maken dat als mensen alle signalen zouden snapen het bovenste hier niet in
de wereld aan de orde zou zijn. ik zeg dus niks over de signalen van een dier die verkeerd zouden zijn of zo..

Kellytjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:09

Lamar schreef:
josien_m_ schreef:

Net of je zelf in de hand hebt om dood te gaan :roll: :roll: :roll: :roll:

Zoveel oudjes die Opgeven en dood willen, nou die gaan echt niet spontaan dood...[/quote]

:')

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:09

Kellytjuh2 schreef:

Er zunnen mensen zijn die het verkeerd interpreteren echter ik denk als je echt naar je paard kijkt je ziet of je door kunt gaan of de " stekker" eruit moet trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:10

chanel1985 schreef:
Ho, Ho, niet neerbuigend beginnen doen hé, jij vind dat dat opgeven is, ik vind dat dat in shock gaan is, uitkomst blijft hetzelfde. Jij jou mening, ik mijn menig

Neerbuigend?
Je leest 2 keer niet goed wat er staat, wat is daar neerbuigend aan?
Jij vind...... en ik heb 8 brandweermannen in mijn familie en heb vaker hele gesprekken gehad over daadwerkelijke reddingsakties van paarden te water, ervaringen uit eerste hand en met dierenartsenhulp.
Dan weet ik wel wat ik aannemelijker vind.

@Kellytjuh2: Opgeven is opgeven. Ik hoef daar niet een hele definitie voor te hebben. Opgeven is dus gewoon opgeven voor mij. Als je daar een definitie voor wilt hebben wat paarden aangaat verwijs ik je weer naar de brandweerman met ervaring, die kunnen dat vast veel beter uitleggen dan ik.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:11

Ik denk niet dat ik dit paard in leven gehouden had :n Hoeveel pijn moet dat beesjtje gehad hebben en je kunt ze niet uitleggen dat die pijn overgaat. Denk je eens in hoe jij je zou voelen als je constant verschrikkelijke pijn hebt en je denkt dat daar geen einde aan komt.

ben echt niet helemaal voor inslapen van dieren, maar als je het dier ermee uit zijn lijden verlost, dan wel.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:13

Lamar schreef:
chanel1985 schreef:

Neerbuigend?
Je leest 2 keer niet goed wat er staat, wat is daar neerbuigend aan?
Jij vind...... en ik heb 8 brandweermannen in mijn familie en heb vaker hele gesprekken gehad over daadwerkelijke reddingsakties van paarden te water, ervaringen uit eerste hand en met dierenartsenhulp.
Dan weet ik wel wat ik aannemelijker vind.

@Kellytjuh2: Opgeven is opgeven. Ik hoef daar niet een hele definitie voor te hebben. Opgeven is dus gewoon opgeven voor mij. Als je daar een definitie voor wilt hebben wat paarden aangaat verwijs ik je weer naar de brandweerman met ervaring, die kunnen dat vast veel beter uitleggen dan ik.

Ik heb ten eerst je reactie wel goed gelezen (raar hé ik kan lezen) en fijn dat je 8 brandweermannen in je familie hebt maar ik heb een andere mening

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:13

Yinnar schreef:
echter ik denk als je echt naar je paard kijkt je ziet of je door kunt gaan of de " stekker" eruit moet trekken.

En daar ligt het hele probleem: er zijn mensen die zien dat niet en er zijn mensen die zien dat, maar kiezen voor hun eigen gevoel en niet voor het welzijn van het dier. Door toch door te gaan.