Zebra uit Texas begint aan een springcarriere *filmpjes*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikkylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:59

silly_silas schreef:
Ik ben er ook niet zo voor te vinden.
Een zebra moet toch wild zijn. Op een giraf ga je toch ook niet rijden ...
Ziet er ook niet zo vriendelijk uit dat eerste filmpje vind ik.

Nee, dat heeft deze man geweten ook :Y)

Collie2008

Re: Zebra uit Texas begint aan een springcarriere *filmpjes*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:02

Zebra's horen in de natuur? Paarden ook, zebra's zijn niet geschikt om op te rijden? Paarden eigenlijk ook niet. Zebra's horen in een kudde? Paarden ook

laten we paardrijden dan ook maar afschaffen

en zebra's worden wel degelijk particulier in 'gevangenschap' gehouden. In Amerika regelmatig, maar ook soms in Nederland

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:04

Omg, dat giraf filmpje.
Komt wel wat beter aan als zo'n beest bokt, je schuift er af als een glijbaan xD

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:05

_Pretty schreef:
Ik vind het ook niet echt top hoor, KellyDV.
Ten 1e vind ik haar te lang, ten 2e zijn die dieren er niet op gebouwd, en ten 3e snap ik sowieso al niet dat je een kudde dier met zn 2en houd, terwijl die beestjes lekker in het wild op de savanne horen...

Paarden hebben toch ook altijd wild geleeft?

Paarden zijn er wel weer wat meer op gebouwd voor op ze te rijden, dat wel ja :D

Nikkylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:05

silly_silas schreef:
Omg, dat giraf filmpje.
Komt wel wat beter aan als zo'n beest bokt, je schuift er af als een glijbaan xD

En vervolgens val je 3 meter naar beneden _O-
Lijkt mij nou ook niet echt zo geweldig

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:07

Zo hey...eindelijk een geduchte tegenstander voor Matthias en Totilas *\o/* *\o/*

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:07

tjah ik vind de ruiter idd wat lang lijken , en het drijven/aansporen gaat ook niet zo soepel ed , maar als ik zie hoe hard de zebra aangestormd komt bij het hek , en hoe makkelijk hij alles over zich heen laat komen , vind ik wel mooi om te zien , en krijg niet het idee dat het beesje het nou zo slecht heeft.
maar om dit nu als rage te gaan introduceren :n

Engeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:08

Nikkylove schreef:
silly_silas schreef:
Ik ben er ook niet zo voor te vinden.
Een zebra moet toch wild zijn. Op een giraf ga je toch ook niet rijden ...
Ziet er ook niet zo vriendelijk uit dat eerste filmpje vind ik.

Nee, dat heeft deze man geweten ook :Y)

_O- _O-

Gaaf! Ik wil ook een zebra *\o/*

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:09

Nikkylove schreef:
silly_silas schreef:
Omg, dat giraf filmpje.

En vervolgens val je 3 meter naar beneden _O-
Lijkt mij nou ook niet echt zo geweldig

Of je klemt je aan zn lange nek :D
Inplaats van bokriempje voor, bokriempje achter.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:14

Ik denk dat we hier allemaal wel een beetje mogen nuanceren. Paarden zijn zo'n 3000 jaar geleden gedomesticeerd, net als de varkens, koeien, honden, katten, kippen en konijnen (en nog wat dieren die wij nu als huisdieren en nutsdieren beschouwen). Dat is ze gebeurd in de evolutie van de mensheid, die zelf van jager en trekker naar een gesetteld wezen is geëvolueerd...
Maar ik denk dat we anno 2011 wel al wat meer nadenken over of het wel zo slim is om verder te doen zoals we al zo lang doen en elk wild dier dat er is te gaan uitroeien met als argument: ja, maar dat hebben we met de andere dieren toch ook gedaan?

Deze zebra zal geen slecht leven hebben, maar het verschil met een eeuwen lang gedomesticeerd dier en een wild dier is er echt wel nog steeds. De paarden die wij nu hebben zijn door ons gecreëerd en niet meer zoals de wilde paarden die er ooit waren (zelfs de mustangs zijn al van oorsprong eigenlijk ingevoerde Spaanse paarden), en ik zou het daar ook liefst bij houden. We hebben al zoveel verschillende soorten huisdieren, waarom er nog gaan bijmaken? Laat de zebra toch gewoon zebra zijn en de leeuw een leeuw zijn. Koop een paard als je wil rijden, geen ezel/zebra/koe, die er niet op gefokt zijn :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:16

Nikkylove schreef:
@ Toydoll: Onze vroegere voorvaderen mogen dan wel gereden hebben op pony's van 1,30, maar zelf waren ze ook geen 1,80 gemiddeld zoals wij dat nu zijn. Eerder ook rond de 1.40/50.

Nee, er zijn skeletten gevonden van ik meen 35.000 jaar oud van Cro-Magnonmensen met een lengte van 1.80 (v)-1.95 (m). Ik meen dat ze gemiddeld 1.75-1.80 waren.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:17

Grappig maar zo te zien niet erg voorwaarts en lastig te sturen is beetje te vergelijken met ezeltje rijden, ach ja de personen zijn ook te groot. Maar zo zie je maar weer ze kunnen wel degelijk getraind worden.

gesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:20

Ik vind het echt cool! Ik wil ook een zebra. :D

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:22

Heel gaaf! :))

rhanasasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:28

Ik vind het helemaal niet fijn om naar te kijken, hier zijn die beestjes niet voor gemaakt...!

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:35

Knap zeg!
Super leuk om te zien :D
I will haar meeten :o
XD
Echt leuk!

Alleen idd ze zijn er eigenlijk niet voor gemaakt.. Maar niet zeuren! een paard is eigenlijk ook neit gemaakt om op te rijden! ;)

xcaroline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:38

wat knap dat je dat een zebra kunt leren.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:42

Ruim een eeuw geleden was er een Nederlandse baron, dacht iets van "Blaauw" dat ie heette, die had ook al zebra's getemd, maar die waren een maatje groter, ik dacht dat hij Grevy's had. Zowel onder de man als ingespannen voor de koets. Ik heb er oude foto's van gezien.

Ik heb zelf het idee dat de lichamelijke belasting bij het beestje op de filmpjes beter verdeeld is voor de kar, dan onder de dame. Ik denk zelf dat de rug van het diertje niet zozeer problemen geeft, die is zo sterk als van een ezel, maar wel de dunne beentjes, die kootjes... Ik zou er geen uren per dag op gaan rijden, en een kleinere ruiter erop.
Of je zulke dieren als huisdier moet houden... lastig te zeggen, misschien vervelen de zebra's in dierentuinen zich wel rot, en zijn ze blij als ze eens iets anders mogen doen... Ik vind een zebra in de dierentuin niet echt tot zijn recht komen, ze horen imo kilometers te maken...

Het valt me op dat het diertje een 'bomproof' indruk maakt, wat tam maken betreft is een puik stukje werk geleverd, ik ken zat gedomesticeerde paarden en pony's die heel wat minder nuchter zijn!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:54

haha kunnen zebra`s ook bokken ;)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 23:07

Hemel, dat filmpje met die giraf. Als mijn eigenaar ooit met zoiets aan komt dan éis ik écht een opstapje :') . Grappig die giraf en wat dat vrouwtje met die zebra kan vind ik ook erg bijzonder en tja, je moet toegeven dat strepen een verfrissende toevoeging zijn binnen het bestaande palet van paardenkleuren :P . Benieuwd wanneer de eerste zebra al piafferend de dressuurring betreedt. :+

Al hoop ik evengoed niet dat straks de filmpjekijkers massaal naar Afrika trekken om daar zebra's te gaan scoren. En ik moet toch ook heel erg denken aan die vragende blik van die jonge ruin bij ons, elke keer als ik mijn kont op een voorwerp of paard parkeerde, waarbij ik altijd het idee had dat hij dacht:"Waarom moeten mensen toch overal op gaan zitten?!?"

Positief gezien, die zebra ziet er allerminst gekweld of doodgereden uit, eerder dat ie het allemaal wel vermakelijk lijkt te vinden (mijn totaal zebra-onkundige mening ;) ).

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 23:10

ik vind het erg mooi om te zien lijkt mij dat het zebra het alle maal oke vind dus het ook wel aan kan

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 23:13

Haha, een zebra is eigenlijk net een ezel met strepen :')
Wel knap dat ze 'm zo 'tam' heeft gekregen en hij vindt haar ook leuk zo te zien.
Ik weet niet zo goed of ik het nou goed of fout vind. Er zijn zo veel meningen en veel mensen met goede argumenten.
Ik vind het in ieder geval wel vet zo'n kudde en volgens mij hebben alle dieren daar 'n prima leventje.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 23:16

@Pluizebolplum, ik heb ook het idee dat die zebra een vrolijke indruk maakt, hij lijkt in ieder geval de aandacht wel leuk te vinden.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 23:32

Hahahah dat filmpje van die giraf is cool. Lijkt me wel pijnlijk....

Vind zebra's altijd super cool, maar er op rijden lijkt me toch niet echt normaal. Zeker niet als je als dat meisje dat erop zit zo lekker moet gaan zitten schoppen.. Wel cool dat ze ze tam hebben gekregen, dat is wel echt leuk om te zien:)

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 23:44

Als ik zo kijk watvoor domein deze zebra tot zijn beschikking heeft dan zou ik ook best een zadeltje willen dragen hoor, daar is menig paard hier in nederland jaloers op.
Vind het ook niet overkomen alsof de zebra denkt OMG heb je haar weer, mijn paard komt niet zo braaf naar me toe als ze in een groene weide staat....die lijkt meer te denken:ga zelf maar rondjes rennen.
Nee ik ben er helemaal uit, weg met die Kwpn'ers doe mij maar een streepje :D