SanderD schreef:easygoing schreef:Bonfire werd ook gewoon het bos mee ingenomen hoor en zover ik weer worden zowat alle toppaarden ook buiten gereden. Tussen de oren moet het ook allemaal oke blijven bij ze natuurlijk.
Anky rijdt momenteel nog altijd bosritten met hem inderdaad, maar iedereen maakt zijn eigen afweging daarin. Nu was Bonfire ook geen 10 miljoen+ waard, maar persoonlijk had ik het best gesnapt als er 'zelfs' met Bonfire geen bosritten werden gemaakt. Waarom met een gouden koets gaan touren als je ook nog een oude houten kar hebt staan?

Van de Nederlanders weet ik dat Sunrise ook het bos wordt ingenomen, verder zou ik het niet weten.
Geen 10 miljoen paard misschien maar wel een paard waar wel een blanco cheque voor uitgeschreven kon worden. Bovendien is het wel een paard wat meer dan welk paard ook gewonnen heeft als het op dressuur komt. Als we het over Bonfire hebben dat hebben we het natuurlijk wel over de top van de top en niet een gemiddeld top paard.
Citaat:
nou, dat haal ik je nu uit de droom,
er zijn maar heeeel heeel weinig toppaarden die mee op buitenrit gaan!
(of je moet een buitenbak bedoelen, maar dan snap ik het niet want dat heeft niks met goed/slecht zijn voor de hoeven te maken aangezien die een zachte bodem hebben)
het risico is gewoon veel te groot dat er iets gebeurd,
het zelfde geld voor de wei,
genoeg toppaarden komen nooit in de wei omdat dat de kans op blessures groter maakt,
(ik spreek uit ervaring)
Misschien heb jij dan de verkeerde ervaring.
Ben aan het zoeken geweest want heb pas nog foto's gezien van een dressuuramazone die heerlijk met haar paarden aan het buitentuffen was.
En zelf heb ik uit eigen ervaring dat dergelijke dieren wel degelijk lekker mee naar het bos of strand gaan. Het risico is dan misschien wel groot maar gezond in het hoofd is ook erg belangrijk, een doodgetraind paard is niet het paard waarmee je ook echt mee kan presteren.
Overigens lopen ook heel veel van de toppers gewoon in de wei, oke misschien niet zoals onze paarden in een kudde maar goed in de wei is in de wei.