Wedstrijddata Totilas bekend; hengst inmiddels verhuisd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:08

kohtje schreef:
Er is vast een goede rede voor dat de meeste toppaarden in de dressuur op ijzers staan /3

Zou de eerste wedstrijd live te volgen zijn ergens?

live ben ik ook wel benieuwd naar, maar youtube zal dezelfde avond overspoeld worden met zelfgemaakte filmpjes

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:53

xSaarSaar schreef:
Ja, maar van een keertje buitenrijden gaan die hoeven echt niet kapot hoor, meestal is het alleen maar goed voor de hoeven

Zakelijk gezien is het natuurlijk heel onverstandig om met zo'n miljoenenpaard dat risico te lopen... daar wordt gewoon een oude knol zonder waarde voor uit de stal gehaald, paarden zat natuurlijk om mee naar buiten te gaan. Ook wel logisch natuurlijk.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:55

SanderD schreef:
xSaarSaar schreef:
Ja, maar van een keertje buitenrijden gaan die hoeven echt niet kapot hoor, meestal is het alleen maar goed voor de hoeven

Zakelijk gezien is het natuurlijk heel onverstandig om met zo'n miljoenenpaard dat risico te lopen... daar wordt gewoon een oude knol zonder waarde voor uit de stal gehaald, paarden zat natuurlijk om mee naar buiten te gaan. Ook wel logisch natuurlijk.

Bonfire werd ook gewoon het bos mee ingenomen hoor en zover ik weer worden zowat alle toppaarden ook buiten gereden. Tussen de oren moet het ook allemaal oke blijven bij ze natuurlijk.

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:12

easygoing schreef:
Bonfire werd ook gewoon het bos mee ingenomen hoor en zover ik weer worden zowat alle toppaarden ook buiten gereden. Tussen de oren moet het ook allemaal oke blijven bij ze natuurlijk.

nou, dat haal ik je nu uit de droom,
er zijn maar heeeel heeel weinig toppaarden die mee op buitenrit gaan!
(of je moet een buitenbak bedoelen, maar dan snap ik het niet want dat heeft niks met goed/slecht zijn voor de hoeven te maken aangezien die een zachte bodem hebben)

het risico is gewoon veel te groot dat er iets gebeurd,

het zelfde geld voor de wei,
genoeg toppaarden komen nooit in de wei omdat dat de kans op blessures groter maakt,

(ik spreek uit ervaring)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:24

easygoing schreef:

Anky rijdt momenteel nog altijd bosritten met hem inderdaad, maar iedereen maakt zijn eigen afweging daarin. Nu was Bonfire ook geen 10 miljoen+ waard, maar persoonlijk had ik het best gesnapt als er 'zelfs' met Bonfire geen bosritten werden gemaakt. Waarom met een gouden koets gaan touren als je ook nog een oude houten kar hebt staan? :+

Van de Nederlanders weet ik dat Sunrise ook het bos wordt ingenomen, verder zou ik het niet weten.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:58

SanderD schreef:
easygoing schreef:

Anky rijdt momenteel nog altijd bosritten met hem inderdaad, maar iedereen maakt zijn eigen afweging daarin. Nu was Bonfire ook geen 10 miljoen+ waard, maar persoonlijk had ik het best gesnapt als er 'zelfs' met Bonfire geen bosritten werden gemaakt. Waarom met een gouden koets gaan touren als je ook nog een oude houten kar hebt staan? :+

Van de Nederlanders weet ik dat Sunrise ook het bos wordt ingenomen, verder zou ik het niet weten.

Geen 10 miljoen paard misschien maar wel een paard waar wel een blanco cheque voor uitgeschreven kon worden. Bovendien is het wel een paard wat meer dan welk paard ook gewonnen heeft als het op dressuur komt. Als we het over Bonfire hebben dat hebben we het natuurlijk wel over de top van de top en niet een gemiddeld top paard.

Citaat:
nou, dat haal ik je nu uit de droom,
er zijn maar heeeel heeel weinig toppaarden die mee op buitenrit gaan!
(of je moet een buitenbak bedoelen, maar dan snap ik het niet want dat heeft niks met goed/slecht zijn voor de hoeven te maken aangezien die een zachte bodem hebben)

het risico is gewoon veel te groot dat er iets gebeurd,

het zelfde geld voor de wei,
genoeg toppaarden komen nooit in de wei omdat dat de kans op blessures groter maakt,

(ik spreek uit ervaring)

Misschien heb jij dan de verkeerde ervaring.
Ben aan het zoeken geweest want heb pas nog foto's gezien van een dressuuramazone die heerlijk met haar paarden aan het buitentuffen was.
En zelf heb ik uit eigen ervaring dat dergelijke dieren wel degelijk lekker mee naar het bos of strand gaan. Het risico is dan misschien wel groot maar gezond in het hoofd is ook erg belangrijk, een doodgetraind paard is niet het paard waarmee je ook echt mee kan presteren.
Overigens lopen ook heel veel van de toppers gewoon in de wei, oke misschien niet zoals onze paarden in een kudde maar goed in de wei is in de wei.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 08:35

Ik denk dat een ijzer er vaak bij jonge paarden al onder gaat. Vaak zie je toch dat ze hun benen iets meer optillen met een ijzer eronder, en zo de gangen iets minder vlak worden. Dat geen weidegang, nooit op buitenrit verhaal voor toppaarden is echt nonsens. Weet van zat GP ruiters die hun paarden gewoon in de paddock of wei zetten (wel alleen, met bescherming om en vaak pas na de training die dag). En op buitenrit gaat ze ook wel als die mogelijkheid er is dat veilig te doen. Buitenrijden met een paard dat goed is afgericht en gewend is aan grote concoursen is wellicht veiliger dan met een gemiddeld recreatiepaard.
En Bonfire geen paard van 10 miljoen, omdat dat toen nog niet gegeven werd voor een toppaard misschien. Misschien moet je eens gaan kijken, wat dat dier allemaal gewonnen heeft. Als hij al niet meer als voorbeeld van een topsportpaard gebruikt mag worden, dan weet ik het ook niet meer.

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 09:51

Jeetje die foto, trek de stang heel zijn mond door |( ....
Eerst maar eens leren goed met een trensje te rijden???

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:02

scheepie schreef:

Denk dat het wel een paar dagen geleden is dat Toot met een trensje werd gereden :D
Die jongen zal echt wel kunnen rijden hoor. Denk dat wij allemaal geen idee hebben hoe machtig dit paard is en dan vooral na een dekseizoen.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:07

easygoing schreef:
Misschien heb jij dan de verkeerde ervaring.
Ben aan het zoeken geweest want heb pas nog foto's gezien van een dressuuramazone die heerlijk met haar paarden aan het buitentuffen was.
En zelf heb ik uit eigen ervaring dat dergelijke dieren wel degelijk lekker mee naar het bos of strand gaan. Het risico is dan misschien wel groot maar gezond in het hoofd is ook erg belangrijk, een doodgetraind paard is niet het paard waarmee je ook echt mee kan presteren.
Overigens lopen ook heel veel van de toppers gewoon in de wei, oke misschien niet zoals onze paarden in een kudde maar goed in de wei is in de wei.

ik weet toevalllig(en die foto is te googlen)....dat anky met salinero na haar 2e goude plak door haar dorp is gegaan...staat op haar site..dus moet in het nieuws archief te vinden zijn

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:15

kohtje schreef:
scheepie schreef:

Denk dat het wel een paar dagen geleden is dat Toot met een trensje werd gereden :D
Die jongen zal echt wel kunnen rijden hoor. Denk dat wij allemaal geen idee hebben hoe machtig dit paard is en dan vooral na een dekseizoen.

Daar heb ik het niet over, dat het lang geleden is dat Toot met een trensje is gereden ( alsof ik dta niet zou begrijpen 8)7 ) of over het einde van ht dekseizoen.
Rath rijdt bij elke foto/filmsessie vanaf het begin met een bijna horizontale stang.
Ik heb het over het trensje over Rath en niet over Totilas ;) .

kohtje

Re: Wedstrijddata Totilas bekend; hengst inmiddels verhuisd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:25

En ik bedoel dat Rath echt wel kan rijden en waarschijnlijk met een rede die stang zo hebben.

babettiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:39

Het lijkt wel op foto's van google bij matthius rath dat totilas veel minder bespiering heeft.
Hmm.... best wel vreemd. >;)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:43

@kohtje: Maar Edward had die stang toch niet zo horizontaal? Als MAR dan zo aan de stang moet hangen om Toot bij zich te houden, doet ie het misschien toch niet helemaal goed. Waarmee ik niet zijn rijvaardigheid in twijfel wilt trekken, hij zal ongetwijfeld een goede ruiter zijn. Maar een stang hoort niet horizontaal, gegronde reden of niet.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:50

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:53

hangt er ook allemaal vanaf hoe strak je kinketting vast is...

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:57

Ja okee, momenten zijn er altijd te vinden. Maar ik heb bij MAR nog geen foto kunnen ontdekken (behalve aan de lange teugel) waar de stang niet (of een stuk minder) horizontaal is. Galop, passage, het maakt niet uit, dat ding hangt vrijwel altijd horizontaal.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:58

Als de kinketting strak los is trek je die stang direct horizontaal... terwijl je met een strakke kinketting en een praktisch verticale stang veel harder inkomt...

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:02

s0173957 schreef:
Als de kinketting strak los is trek je die stang direct horizontaal... terwijl je met een strakke kinketting en een praktisch verticale stang veel harder inkomt...

Is het nou strak of los?...strak los bestaat geloof ik niet ;)

xAnnexin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:10

ik vind dat het met edward er beter uit zag!
maar hij reed tollias natuurlijk langer, voor de rest de stang ziet er niet helemaal goed uit.
ben benieuwd wat de uitslag wordt van rath en tolias hun eerste wedstrijd.

Veradraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:25

wel een super mooie hengst!

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:08

Ik vindt dat de stang er veels te los inhangt, zo los dat ook het tongboogje van de stang op de tong drukt!
Maar dat is ook het enigste wat er aan "mankeert" afgaande op de foto's.
Het ziet er voor de rest wel ontspannen uit, ze weten wel wat ze doen denk ik!

Maar ik heb er minder respect voor dan voor Edward Gal, hij heeft Toti gemaakt tot wie hij nu is.
Daar heb ik veel meer respect voor, dan iemand die een "kant en klaar" paard koopt!

Ik ben daarom ook fan van Werth, geweldig mens!

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:11

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 15:22

hetty007 schreef:
Ik vindt dat de stang er veels te los inhangt, zo los dat ook het tongboogje van de stang op de tong drukt!
Maar dat is ook het enigste wat er aan "mankeert" afgaande op de foto's.
Het ziet er voor de rest wel ontspannen uit, ze weten wel wat ze doen denk ik!

>;) :o?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 15:55

Heel offtopic, maar waarom draagt die eigg bandages bij de training? Mooi wezen...?