Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ilegra schreef:In Echt Wel zit 2x Otto = moedersvader en de moeder van Erik T = ook een Otto.
Otto behoorde nog wel aardig tot het zwaardere caliber Groninger net als Experiment de vader van Excellentie.
Excellentie T ken ik niet zo goed maar ik weet dat Uums van bokt een volle zuster van hem heeft en die is Groninger in alle proporties.
De bloedvoering is mijn inziens nog helemaal niet zo verkeerd!.
Mindim schreef:Is het gebruikelijk bij het groninger stamboek om te fokken op deze manier. Zoals hier gebeurt met 2x Otto?
Ik kom deze foto van een groninger merrie tegen, gaat het deze kant uit met het moderne groninger paard?
haga schreef:A horse is an horse as he is ofwel een paard is een paard zoals hij daar staat.
Zoals hij daar staat geeft hij de genen door.Zoals hij eruit ziet is een produkt van zijn (voor)ouders.Hoe een zuster eruit ziet zegt helemaal niets.
Als de grootvader een zwaar paard is zegt dat niet allesover de kleinzoon.
Bloedvoering is iets anders dan het exterieur van een paard.
Wat heb je aan een paard met een interessante bloedlijn en een matig exterieur?(voor de fokkerij)
Als een paard op 3 jarige leeftijd niet het groninger type en de massa van een groninger heeft, dan krijgt hijdat later ook niet.
Mindim schreef:Is het gebruikelijk bij het groninger stamboek om te fokken op deze manier. Zoals hier gebeurt met 2x Otto?
Ik kom deze foto van een groninger merrie tegen, gaat het deze kant uit met het moderne groninger paard?

Ik ben met dat beeld groninger opgegroeid, misschien daarom de voorkeur.
Hij heeft een lief hoofd en een prachtige hals.
Citaat:Ik ben fam van het groninger paard
tellom schreef:Wij hebben heel druk overlegd met de inspecteur van het stamboek over een klinische keuring.![]()
Het is niet mogelijk om in Utrecht een klinische keuring uit te laten voeren omdat hij daar al röntgenologische gekeurd is.
Dit is een keuring waar meer uit blijkt dan een klinische keuring.
Omdat Utrecht onafhankelijk wil blijven geven ze alleen maar second opinion over andere klinische keuringen.
Er werd daar verteld, dat er alleen een klinische keuring wordt gedaan bij de Groninger hengsten als er twijfel bestaat over de röntgenfoto's![]()
En dat was bij ons absoluut niet het geval. Echt Wel voldoet aan de hoogste eisen van het stamboek.![]()
Dus bij deze alle twijfel weggenomen.
Mocht iemand daar nog info over willen hebben dan mogen ze daar met inspecteur contact over opnemen.
Ilegra schreef:tellom schreef:Wij hebben heel druk overlegd met de inspecteur van het stamboek over een klinische keuring.![]()
Het is niet mogelijk om in Utrecht een klinische keuring uit te laten voeren omdat hij daar al röntgenologische gekeurd is.
Omdat Utrecht onafhankelijk wil blijven geven ze alleen maar second opinion over andere klinische keuringen.
Er werd daar verteld, dat er alleen een klinische keuring wordt gedaan bij de Groninger hengsten als er twijfel bestaat over de röntgenfoto's![]()
En dat was bij ons absoluut niet het geval. Echt Wel voldoet aan de hoogste eisen van het stamboek.![]()
Mocht iemand daar nog info over willen hebben dan mogen ze daar met inspecteur contact over opnemen.
Deze klinische keuring (dat is zo'n keuring met de buigproeven toch?) had hij eigenlijk al moeten hebben onder gaan voor de deelname aan de hengsten keuring toch?
Wat was de beweegreden om die over te slaan?
Mindim ieder heeft zijn smaak.
Ik houd persoonlijk van middelzware type zoals Mats en Onno.
Maar dat betekend niet dat ik de zwaardere types als Batavier en Bascal niet waardeer.
Ik vind Herbert bijvoorbeeld helemaal geweldig.
tellom schreef:Wij hebben heel druk overlegd met de inspecteur van het stamboek over een klinische keuring.![]()