Web van geheimzinnigheid rond Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:55

Schrik wel van de foto's. Vond het beeld op de eerste filmpjes destijds vrij goed voor zo'n jonge combinatie. Maar het lijkt er niet op vooruit te zijn gegaan. Natuurlijk zijn foto's momentopnames, maar het gaat hier niet om 'beenmomenten', maar meer om de bespiering, en zijn halshouding en rug, dat is op geen een foto goed. En bespiering is geen momentopname. Maargoed hopen dat het goed komt met deze combinatie en Totilas gezond en fit blijft. Zou heel zonde zijn als dat niet zo is, en ik zie hem ook niet 1,2,3 terug gaan naar Edward.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:57

En als ik alles bij elkaar op tel, vind ik dat Totilas aan het kortste eind trekt...

Weg van je vertrouwde ruiter, weg van je vertrouwde omgeving, nieuwe ruiter, dekkingen, blessures...
en niet te vergeten stress...

Bij zulke grote bedragen wordt nooit aan het dier gedacht, maar alleen aan de mens en zijn aanzien in de wereld...

Boktpony

Fleurtje100 schreef:
en ik zie hem ook niet 1,2,3 terug gaan naar Edward.

Ik denk dat ze dan echt heel wanhopig moeten zijn :') Niks verkeerds ten opzichte van edward, maar ik denk dat ie dan eerst alle duitse ruiters "versleten" moet hebben voordat ze zo'n stap zouden nemen :(:)

mistral19

Ik heb ook even de foto's bekeken, maar inderdaad, op alle foto's, zowel in draf als in galop, loopt hij met een vreselijk weggedrukte rug, geen acherhandgebruik en een onderhals erin. Ok, bij Edward was er mss ook wat te zeggen over het achterbeengebruik in draf, maar nu is zelfs zijn galop in stukjes gesprongen. Totilas had altijd zo een lekkere veer in zijn lijf en was altijd zo compact. Jammer :-(. Hopelijk komt het nog goed.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:03

Lovely schreef:
De kwaliteit van een paard mag niet afhangen van de ruiter.

Toch is het zo. Al heb je nog zo'n goed paard, zonder goede ruiter is er geen goede combinatie. (Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat Rath geen goede ruiter zou zijn) En zelfs dan blijft er nog ruimte voor dingen als een klik hebben met een paard. De beste ruiter rijdt zonder klik denk ik een mindere proef op het beste paard dan een net wat mindere ruiter met klik met datzelfde paard.

Oftewel
Goede ruiter + Goed paard + goede chemie = goede combinatie

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:07

Anoli schreef:
En als ik alles bij elkaar op tel, vind ik dat Totilas aan het kortste eind trekt...

Weg van je vertrouwde ruiter, weg van je vertrouwde omgeving, nieuwe ruiter, dekkingen, blessures...

Bij zulke grote bedragen wordt nooit aan het dier gedacht, maar alleen aan de mens en zijn aanzien in de wereld...

Dus geen 1 paard mag verkocht worden?

Paard hecht zich echt niet zo aan een mens als een mens dat doet....ik geloof dat een paard op meerdere plaatsen goed verzorgd kan worden. En dekken deed ie al want anders liepen er nu geen totilasjes rond...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:08

Fleurtje100 schreef:
Schrik wel van de foto's. Vond het beeld op de eerste filmpjes destijds vrij goed voor zo'n jonge combinatie. Maar het lijkt er niet op vooruit te zijn gegaan. Natuurlijk zijn foto's momentopnames, maar het gaat hier niet om 'beenmomenten', maar meer om de bespiering, en zijn halshouding en rug, dat is op geen een foto goed. En bespiering is geen momentopname. Maargoed hopen dat het goed komt met deze combinatie en Totilas gezond en fit blijft. Zou heel zonde zijn als dat niet zo is, en ik zie hem ook niet 1,2,3 terug gaan naar Edward.

Een foto kan wel degelijke vertekenen, zeker een slechte foto!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:10

Zonnetje81 schreef:
Anoli schreef:

Dus geen 1 paard mag verkocht worden?

Paard hecht zich echt niet zo aan een mens als een mens dat doet....ik geloof dat een paard op meerdere plaatsen goed verzorgd kan worden. En dekken deed ie al want anders liepen er nu geen totilasjes rond...

Oh nee zo bedoel ik het niet, maar al dat getouwtrek kan toch nooit bevorderend zijn...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:15

Maar goed ik zie het nu niet extremer dan anders? Hij staat al een tijdje daar, dus er is geen getouwtrek, hij dekt gewoon, zoals ie eerst deed en zoveel hengsten. Dat hij toevallig een blessure heeft, tja, so be it, dat kan bij edward ook en er zijn zoveel paarden (dekhengsten) die wel eens een blessure hebben.

Er wordt geschetst alsof het beest elke week van stal verplaatst wordt.. (voorbeeld: Dus Voice (of welke hengst dan ook) als die van ruiter wisselt en dekt en misschien zich verstapt trekt ook aan het kortste eind omdat hij naar een ander is gegaan?)

Ik vind het persoonlijk een overtrokke beschrijving van de situatie. Zoiets zit meer in de gedachte van de mens...

Anoli

Re: Web van geheimzinnigheid rond Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:19

Ik plaats nergens een tekst waarin ik zeg dat hij elke week wordt versleept, volgens mij begrijpen wij elkaar gewoon een beetje verkeerd.

Maar goed ik laat het hierbij geen zin in wellus/nietus, wacht wel af tot toot in de ring verschijnt.

cthyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:20

Ik herken hem gewoon bijna niet |(

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:20

Natuurlijk loopt Totilas minder bij Mattias dan bij Edward. Zet de feiten maar op een rijtje.

Mattias is een jonge amateur, nog weinig paarden zelf opgeleid en heeft leren rijden met veel begeleiding. Edward is een professional, in tegenstelling tot Mattias heeft Edward van nature heel veel gevoel, heeft jarenlange ervaring, veel paarden zelf opgeleid en heeft keihard moeten boxen om te komen waar hij dan moet komen.

Voor Mattias kost het gewoon veel tijd om zich aan te passen aan een paard. Edward heeft dat gevoel van nature en heeft jarenlang met Totilas gereden. Het is een illusie om te bedenken dat hij met 85% afgroet in Rotterdam.

Ik dacht trouwens dat Sjoert pas foto's heeft gemaakt van Mattias en Totilas?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:25

Jeetje Totilas is flink op dieet gezet zo te zien en ook qua spieren is het niet meer zoals onze zwarte parel er ooit uit zag. Natuurlijk ga ik er vanuit dat dit verkeerde fotomomenten zijn maar als er niet bij had gestaan dat dit Totilas is dan had het voor mij net zo goed het paard van hier op de hoek kunnen zijn.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:27

Toch ben ik benieuwd naar een filmpje, daar zien we meer als 'momentopnames'.

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:27

easygoing schreef:
Jeetje Totilas is flink op dieet gezet zo te zien en ook qua spieren is het niet meer zoals onze zwarte parel er ooit uit zag. Natuurlijk ga ik er vanuit dat dit verkeerde fotomomenten zijn maar als er niet bij had gestaan dat dit Totilas is dan had het voor mij net zo goed het paard van hier op de hoek kunnen zijn.

Amen _/-\o_

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:29

Overigens ben ik wel blij na alle discussies hier op bokt er nu blijkt dat zelfs de duiste dressuurtop er hetzelfde over denkt als vele hier.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:30

Steph1989 schreef:
Een nonkel van mijn vriend heeft de stallen van schokemohle bezocht, toen totilas er nog niet zo lang stond. Hij zei dat hij gewoon in een boxje stond zoals alle andere 100'den paarden die er staan, en dat hij er echt depressief uitzag! Dus dan kan ik het wel geloven dat hij eruit ziet zoals hij op de foto's overkomt, en dat hij ziek wordt, het niet goed gaat, ...
Het zal wsl heel wat beter gaan als hij ergens staat waar een paard niet wordt behandeld zoals een product in een fabriek!

Dit lijkt me sterk.

Totilas staat in een hermetisch afgesloten stal en er zit 24 uur per dag iemand voor zijn box.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:32

Ben jij er al geweest dan?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:32

Vudress schreef:
Steph1989 schreef:
Een nonkel van mijn vriend heeft de stallen van schokemohle bezocht, toen totilas er nog niet zo lang stond. Hij zei dat hij gewoon in een boxje stond zoals alle andere 100'den paarden die er staan, en dat hij er echt depressief uitzag! Dus dan kan ik het wel geloven dat hij eruit ziet zoals hij op de foto's overkomt, en dat hij ziek wordt, het niet goed gaat, ...
Het zal wsl heel wat beter gaan als hij ergens staat waar een paard niet wordt behandeld zoals een product in een fabriek!

Dit lijkt me sterk.

Totilas staat in een hermetisch afgesloten stal en er zit 24 uur per dag iemand voor zijn box.

waar zou een paard anders in moeten staan? kippenschuur? Natuurlijk staat hij ook gewoon in box.

Cera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:33

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:34

Ja, maar niet eens in een "grotere" box, of in een apartere gang, waar dat het er meer uitziet zoals op een normale wedstrijdstal! Ooit al bij schokemolhe geweest? Da's daar echt niet gezellig ze, en nu kan je zeggen wat je wilt, maar als een paard een buitenluik heeft, ruime, lichte stal met zich op weiland etc, voelen ze zich ECHT wel beter dan in een grote betonnen gang, zonder doorkijk luik of iets dergelijks, achter de tralies, met x aantal paarden naast en over elkaar!

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:36

En dan ook nog 24 uur iemand voor je box, arme paard kan niet eens rustig een hoopje neerleggen :D .

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:38

Cera schreef:
Op de website van Arnd Bronkhorst http://www.arnd.nl/ , 1 van de beste paardenfotografen van de wereld, zie je andere foto's van Mathias en Totilas http://www.arnd.nl/news/news.php?id=367. Deze foto's zien er beslist beter uit.

Heb even gekeken en hij ziet er daar inderdaad wel iets beter uit maar ook lang niet zo goed als dat wij hem kennen, ook vind ik vooral de laatste foto's er niet fijn uit zien.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:38

Geloof echt niet dat dat het geval zal zijn hoor... jullie weten duidelijk niet wat personeel kost... en ja, schokemohle is rijk, maar in de 1e plaats een zakenman, en niet dom

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:39

Volgens mij maakt het hoe dom het ook klinkt een wezelijk verschil of hij gevlochten is ja of nee. Mijn paard ziet er dan heeeel anders uit. En de foto's op de site van Arnd daar ziet hij er toch prima uit?