Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lovely schreef:De kwaliteit van een paard mag niet afhangen van de ruiter.
Anoli schreef:En als ik alles bij elkaar op tel, vind ik dat Totilas aan het kortste eind trekt...
Weg van je vertrouwde ruiter, weg van je vertrouwde omgeving, nieuwe ruiter, dekkingen, blessures...
en niet te vergeten stress...
Bij zulke grote bedragen wordt nooit aan het dier gedacht, maar alleen aan de mens en zijn aanzien in de wereld...
Fleurtje100 schreef:Schrik wel van de foto's. Vond het beeld op de eerste filmpjes destijds vrij goed voor zo'n jonge combinatie. Maar het lijkt er niet op vooruit te zijn gegaan. Natuurlijk zijn foto's momentopnames, maar het gaat hier niet om 'beenmomenten', maar meer om de bespiering, en zijn halshouding en rug, dat is op geen een foto goed. En bespiering is geen momentopname. Maargoed hopen dat het goed komt met deze combinatie en Totilas gezond en fit blijft. Zou heel zonde zijn als dat niet zo is, en ik zie hem ook niet 1,2,3 terug gaan naar Edward.
Zonnetje81 schreef:Anoli schreef:En als ik alles bij elkaar op tel, vind ik dat Totilas aan het kortste eind trekt...
Weg van je vertrouwde ruiter, weg van je vertrouwde omgeving, nieuwe ruiter, dekkingen, blessures...
en niet te vergeten stress...
Bij zulke grote bedragen wordt nooit aan het dier gedacht, maar alleen aan de mens en zijn aanzien in de wereld...
Dus geen 1 paard mag verkocht worden?
Paard hecht zich echt niet zo aan een mens als een mens dat doet....ik geloof dat een paard op meerdere plaatsen goed verzorgd kan worden. En dekken deed ie al want anders liepen er nu geen totilasjes rond...
easygoing schreef:Jeetje Totilas is flink op dieet gezet zo te zien en ook qua spieren is het niet meer zoals onze zwarte parel er ooit uit zag. Natuurlijk ga ik er vanuit dat dit verkeerde fotomomenten zijn maar als er niet bij had gestaan dat dit Totilas is dan had het voor mij net zo goed het paard van hier op de hoek kunnen zijn.
Steph1989 schreef:Een nonkel van mijn vriend heeft de stallen van schokemohle bezocht, toen totilas er nog niet zo lang stond. Hij zei dat hij gewoon in een boxje stond zoals alle andere 100'den paarden die er staan, en dat hij er echt depressief uitzag! Dus dan kan ik het wel geloven dat hij eruit ziet zoals hij op de foto's overkomt, en dat hij ziek wordt, het niet goed gaat, ...
Het zal wsl heel wat beter gaan als hij ergens staat waar een paard niet wordt behandeld zoals een product in een fabriek!
Vudress schreef:Steph1989 schreef:Een nonkel van mijn vriend heeft de stallen van schokemohle bezocht, toen totilas er nog niet zo lang stond. Hij zei dat hij gewoon in een boxje stond zoals alle andere 100'den paarden die er staan, en dat hij er echt depressief uitzag! Dus dan kan ik het wel geloven dat hij eruit ziet zoals hij op de foto's overkomt, en dat hij ziek wordt, het niet goed gaat, ...
Het zal wsl heel wat beter gaan als hij ergens staat waar een paard niet wordt behandeld zoals een product in een fabriek!
Dit lijkt me sterk.
Totilas staat in een hermetisch afgesloten stal en er zit 24 uur per dag iemand voor zijn box.
Cera schreef:Op de website van Arnd Bronkhorst http://www.arnd.nl/ , 1 van de beste paardenfotografen van de wereld, zie je andere foto's van Mathias en Totilas http://www.arnd.nl/news/news.php?id=367. Deze foto's zien er beslist beter uit.