Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pauline schreef:Dat het in andere landen erger is, maakt eht toch niet goed dat er in nederland wel degelijk veelvuldig sprake is van dierenleed?
Eleandra schreef:Ik geloof niet dat Nederland werkelijk zoveel dierenleed kent in vergelijking met andere landen. Ik denk eerder dat wij zo hoog staan omdat er zoveel mensen zijn die melding maken van dierenleed, terwijl dat in andere landen niet opgemerkt/gemeld wordt.
Roos_s schreef:Eleandra schreef:Ik geloof niet dat Nederland werkelijk zoveel dierenleed kent in vergelijking met andere landen. Ik denk eerder dat wij zo hoog staan omdat er zoveel mensen zijn die melding maken van dierenleed, terwijl dat in andere landen niet opgemerkt/gemeld wordt.
Idd mee eens! Ken toch wel genoeg andere landen waar veel meer dierenleed is!
Rider01 schreef:Maar het dierenleed hier wordt vaak niks aan gedaan(IMO he..)
Een aantal van mijn opvangertjes hadden grote open wonden en stonden maanden buiten..en dan toch laten staan?!
(na zoveel mogelijk instanties te hebben gebeld..)
Als we zo omgaan met onze dieren snap ik wel hoe we zo hoog op die lijst terecht komen
Eleandra schreef:Ik geloof niet dat Nederland werkelijk zoveel dierenleed kent in vergelijking met andere landen. Ik denk eerder dat wij zo hoog staan omdat er zoveel mensen zijn die melding maken van dierenleed, terwijl dat in andere landen niet opgemerkt/gemeld wordt.
Sodeletuut schreef:1 Griekenland, 2 Spanje, 3 Nederlandse Antillen, 4 NEDERLAND, 5 Roemenie, 6 Turkije, 7 Venezuela, 8 Bulgarije, 9 Egypte, 10 Portugal, 11 Mexico, 12 Aruba, 13 China, 14 Thailand, 15 Amerika, 16 België, 17 Brazilië, 18 Italië, 19 Zuid Afrika, 20 Japan, 21 Bali/Indonesië, 22 Tsjechië, 23 Korea, 24 Cuba, 25 Frankrijk, 26 Dominicaanse Republiek, 27 Hongarije, 28 Argentinië, 29 Nepal, 30 Tunesië, 31 Groot Brittanie, 32 India, 33 Servië, 34 Polen, 35 Canada, 36 Jamaica, 37 Suriname, 38 Irak, 39 Vietnam, 40 Denemarken, 41 IJsland 42 Duitsland, 43 Filippijnen, 44 Cyprus, 45 Afghanistan, 46 Ierland, 47 Georgië, 48 Bosnië, 49 Chili, 50 Costa Rica, 51 Marokko, 52 Israël, 53 Maleisië, 54 Colombia, 55 Rusland, 56 Zweden.
sporter schreef:Jij denkt dus serieus dat de dieren hier in NL slechter behandelt worden dan in landen als Roemenie, Venezuela, Portugal en Egypte?
Ben je wel eens in 1 van deze landen geweest?
Ik zou willen dat dit soort organisatie's eens wat nuttigs deden! Ipv hun tijd en geld steken in nutteloze onderzoekjes. En dat allemaal om wat aandacht te krijgen.
Rider01 schreef:sporter schreef:Jij denkt dus serieus dat de dieren hier in NL slechter behandelt worden dan in landen als Roemenie, Venezuela, Portugal en Egypte?
Ben je wel eens in 1 van deze landen geweest?
Ik zou willen dat dit soort organisatie's eens wat nuttigs deden! Ipv hun tijd en geld steken in nutteloze onderzoekjes. En dat allemaal om wat aandacht te krijgen.
Nee, maar daar worden ook geen meldingen gemaakt
Van de landen waar dat wel gedaan wordt o.a. Nederland wordt wel verwacht dat er dan ook iets met die melding gedaan wordt.
En dat is lang niet altijd zo..
Rider01 schreef:Nee, maar daar worden ook geen meldingen gemaakt
Van de landen waar dat wel gedaan wordt o.a. Nederland wordt wel verwacht dat er dan ook iets met die melding gedaan wordt.
En dat is lang niet altijd zo..
Lepeltje schreef:Uh waarom is Japan zo ver weg?
Daar doen ze toch over het algemeen nog de vreemdste dingen: o.a. konijnen plet fetish, (niet kijken voor de gevoelige mensen)
http://tt.mop.com/read_5218956_1_0.html
Elise95 schreef:Eleandra schreef:Ik geloof niet dat Nederland werkelijk zoveel dierenleed kent in vergelijking met andere landen. Ik denk eerder dat wij zo hoog staan omdat er zoveel mensen zijn die melding maken van dierenleed, terwijl dat in andere landen niet opgemerkt/gemeld wordt.
Denk ik ook. Bij ons worden kleine dingetjes al gemeld. Maar bv. in Turkije wordt een klein beetje mager paard niet zo vaak gemeld.