Nederland op vierde plek meest dieronvriendelijke landen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 13:13

Dat het in andere landen erger is, maakt eht toch niet goed dat er in nederland wel degelijk veelvuldig sprake is van dierenleed?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 13:15

Pauline schreef:
Dat het in andere landen erger is, maakt eht toch niet goed dat er in nederland wel degelijk veelvuldig sprake is van dierenleed?

Je mist het punt: dit is de lijst van méést dieronvriendelijke landen. Als het in vele landen erger is, klopt die lijst dus niet. Daar gaat het om, niet of er niet in NL ook dierenleed te vinden is.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 13:15

Nee, maar daar ging dit artikel niet over.

Trouwens, als het dierenleed zo hoog is hier in Nederland is het mischien handig om in plaats van in vage achterbuurt landen gratis castraties en medische hulp aan te bieden dit dan maar gewoon in Nederland te doen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 13:18

Ik kan me niet voorstelen dat nL op de 4e plaats staat. Ja er worden inderdaad dieren doorgehandeld op internet, maar of dat dierenleed is? Ja, wat betreft de broodfok is idd vreselijk, maar ook dat vind over het algemeen niet in NL zelf plaats...

Ik heb Aruba, Egypte etc gezien met eigen ogen. In Aruba hebben mensen honden, maar je ziet ze zelden uitgelaten worden, ook word er amper voor die beesten gezorgd, vaak leven ze in roedels en kunnen ze behoorlijk gevaarlijk zijn. In Egypte, de dieren zagen er niet goed uit, honden met schurft, graatmagere katten, uitgemergelde paarden...

Kan me niet voorstellen dat NL boven die landen uitkomt :+ Aruba is een super land, maar ik merkte dat er echt wel verandering mocht komen in het omgaan met honden. De buren van vriendin van mij daar hadden 5 honden, niet geholpen, wild en agressief en los. verder was onze auto aangevallen door een stel loslopende honden en worden heel veel honden extreem verwaardeloosd. In egypte kijken ze niet eens om naar de katten, paarden zijn werkdieren en als ze op zijn, nemen ze een nieuwe... dit is in elk geval wat ik gezien heb in Etvu, Aswan en Luxor :P

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 13:26

Eleandra schreef:
Ik geloof niet dat Nederland werkelijk zoveel dierenleed kent in vergelijking met andere landen. Ik denk eerder dat wij zo hoog staan omdat er zoveel mensen zijn die melding maken van dierenleed, terwijl dat in andere landen niet opgemerkt/gemeld wordt.

Idd mee eens! Ken toch wel genoeg andere landen waar veel meer dierenleed is!

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 13:39

Roos_s schreef:
Eleandra schreef:
Ik geloof niet dat Nederland werkelijk zoveel dierenleed kent in vergelijking met andere landen. Ik denk eerder dat wij zo hoog staan omdat er zoveel mensen zijn die melding maken van dierenleed, terwijl dat in andere landen niet opgemerkt/gemeld wordt.

Idd mee eens! Ken toch wel genoeg andere landen waar veel meer dierenleed is!

Maar het dierenleed hier wordt vaak niks aan gedaan }:0 (IMO he..)
Een aantal van mijn opvangertjes hadden grote open wonden en stonden maanden buiten..en dan toch laten staan?!
(na zoveel mogelijk instanties te hebben gebeld..)

Als we zo omgaan met onze dieren snap ik wel hoe we zo hoog op die lijst terecht komen ;(

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 13:52

Rider01 schreef:
Maar het dierenleed hier wordt vaak niks aan gedaan }:0 (IMO he..)
Een aantal van mijn opvangertjes hadden grote open wonden en stonden maanden buiten..en dan toch laten staan?!
(na zoveel mogelijk instanties te hebben gebeld..)

Als we zo omgaan met onze dieren snap ik wel hoe we zo hoog op die lijst terecht komen ;(

Jij denkt dus serieus dat de dieren hier in NL slechter behandelt worden dan in landen als Roemenie, Venezuela, Portugal en Egypte?
Ben je wel eens in 1 van deze landen geweest?

Ik zou willen dat dit soort organisatie's eens wat nuttigs deden! Ipv hun tijd en geld steken in nutteloze onderzoekjes. En dat allemaal om wat aandacht te krijgen.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 13:53

Eleandra schreef:

Dat denk ik dus ook. Oke we doen echt niet alles goed maar nr 4 lijkt me ook aan de hoge kant als ik zie wat er in de landen gebeurd waar ik reizen naar heb gemaakt.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 13:59

Sodeletuut schreef:
1 Griekenland, 2 Spanje, 3 Nederlandse Antillen, 4 NEDERLAND, 5 Roemenie, 6 Turkije, 7 Venezuela, 8 Bulgarije, 9 Egypte, 10 Portugal, 11 Mexico, 12 Aruba, 13 China, 14 Thailand, 15 Amerika, 16 België, 17 Brazilië, 18 Italië, 19 Zuid Afrika, 20 Japan, 21 Bali/Indonesië, 22 Tsjechië, 23 Korea, 24 Cuba, 25 Frankrijk, 26 Dominicaanse Republiek, 27 Hongarije, 28 Argentinië, 29 Nepal, 30 Tunesië, 31 Groot Brittanie, 32 India, 33 Servië, 34 Polen, 35 Canada, 36 Jamaica, 37 Suriname, 38 Irak, 39 Vietnam, 40 Denemarken, 41 IJsland 42 Duitsland, 43 Filippijnen, 44 Cyprus, 45 Afghanistan, 46 Ierland, 47 Georgië, 48 Bosnië, 49 Chili, 50 Costa Rica, 51 Marokko, 52 Israël, 53 Maleisië, 54 Colombia, 55 Rusland, 56 Zweden.

Kan me toch iets heugen van het massaal doodknuppelen van kleine zeehondjes in Canada (35) en Rusland (55) Dan ben ik toch liever een volgevreten zeehond in de waddenzee met Leni 't Hart als uberbeschermer (zo goed zelfs dat we nu een overschot aan zeehonden hebben :=)

horseyfries

Re: Nederland op vierde plek meest dieronvriendelijke landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 14:02

Daar klaagt niemand over dus dan is het niet erg.... ;)

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 14:07

sporter schreef:
Jij denkt dus serieus dat de dieren hier in NL slechter behandelt worden dan in landen als Roemenie, Venezuela, Portugal en Egypte?

Ik zou willen dat dit soort organisatie's eens wat nuttigs deden! Ipv hun tijd en geld steken in nutteloze onderzoekjes. En dat allemaal om wat aandacht te krijgen.

Nee, maar daar worden ook geen meldingen gemaakt
Van de landen waar dat wel gedaan wordt o.a. Nederland wordt wel verwacht dat er dan ook iets met die melding gedaan wordt.
En dat is lang niet altijd zo..

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 14:08

Ik denk dat in een land in Afrika echt evenveel dierenleed voor komt als in heel Europa samen.
Die beesten krijgen echt niets te eten ect.
Ik kan me dit slecht voorstellen maar goed, en wat dacht je van China?
Met al die bont dieren, en alles wat ze daar eten, ik geloof er geen bal van.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 14:31

Rider01 schreef:
sporter schreef:

Van de landen waar dat wel gedaan wordt o.a. Nederland wordt wel verwacht dat er dan ook iets met die melding gedaan wordt.

er wordt ook ontzettend veel misbruik gemaakt van die lijn.
we hebben ze al 3 keer op de stoep gehad voor niets, ja pony's buiten in de wei die lekker in de sneeuw aan het spelen waren.
goh wat zielig, want ze moesten een deken op volgens de klagers :')
en helaas zijn er in nederland teveel regeltjes.

maar goed klaag lekker verder, geef er maar op af.
geef ze nog maar meer motivatie, de mensen die je ziet hebben niets te zeggen die krijgen alleen opdracht van de baas.
tis toch nooit goed wat die mensen doen, terwijl er ontzettend veel vrijwilligers proberen dieren te redden en een dragelijk leven te geven.
dat jij er niets van ziet, tja wil jij ook geconfronteerd worden met alle zelfmoorden die er gepleegd worden in jouw buurt?
dat je er niets van hoort wil niet zeggen dat er niets gebeurd :)

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 14:37

Rider01 schreef:

Er wordt helaas genoeg mee gedaan :\ Was laatst hier op bokt op de voorpagina een mooi stukje over, toen is een 'gezonde' oude pony ingeslapen doordat er zoveel klachten over kwamen.

Ik vind dit onderzoek echt totaal nergens op slaan, de variabelen liggen zo ver uit elkaar dat hier echt geen goede conclusie of 'lijst' van te maken is, terwijl ze dit wel zo proberen te verkopen.
Dit is echt een verkeerde manier van het onder de aandacht brengen van dierenwelzijn.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 14:42

tsssss.......Portugal op plek 10...onder nl..... Laat me niet lachen. Komt gewoon omdat het hier als normaal wordt gezien om oa je hond levenslang aan een ketting te leggen en amper te eten te geven. Wat een onzin die cijfers.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 14:43

Bij ons is de dierenbescherming al meerdere malen geweest voor de schapen, die naar zeggen van de klagers zwaar verwaardeloosd worden en aan hun lot word overgelaten :+ laten deze 2 schapen nou net tussen de 11 en 13 jaar zitten, wat extreem oud is voor schapen := de schaap van 11 is ingeslapen omdat die niet meer goed kon lopen, andere schaap geniet nog vrolijk van zijn leven. Ook dieren worden lelijker en krakemikkiger als ze ouder worden :')

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 14:49

Uh waarom is Japan zo ver weg?
Daar doen ze toch over het algemeen nog de vreemdste dingen: o.a. konijnen plet fetish, (niet kijken voor de gevoelige mensen)
http://tt.mop.com/read_5218956_1_0.html

Ze vreten vissen ook levend op (nouja azie gedeelte doen ze in japan vast ook wel) en honden en katten zitten een tijd verpakt in kleine kooitjes voor ze op het rooster belanden. Verder vinden ze het prima dat bedreigde diersoorten gebruikt worden voor hun vermaak of ze blijven ze gewoon lekker opeten hmmm..

Denk dat er een hoop landen zijn die boven ons horen hoor, beetje vreemd dat ze hier niet doorhebben dat er in nederland gewoon een hele berg mensen zeuren om elk ditje en datje en ja dan heb je zo 80000 meldingen. (niet dat ik dat direct slecht vind hoor)

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 14:51

Lepeltje schreef:
Uh waarom is Japan zo ver weg?
Daar doen ze toch over het algemeen nog de vreemdste dingen: o.a. konijnen plet fetish, (niet kijken voor de gevoelige mensen)
http://tt.mop.com/read_5218956_1_0.html

Jasses wat bezielt die mensen toch :r :r :r

Vraag me af wat die Japanners op dat forum hebben gepost..... juichen ze dit toe of vinden ze het ook walgelijk?

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 14:59

Maar het belangrijkste is wel dat we gewoon bewust moeten blijven van dierwelzijn etc en het willen verbeteren, zonder dat we daarbij naar andere landen kijken. Iets niet doen "omdat het in een ander land zo en zo gaat" is niet logisch. Ik denk dat dat een beetje de boodschap van dit artikel is. Het had beter op een iets andere manier gebracht kunnen worden, met meer correcte achtergrondinformatie. En tja, dat Nederland een meld-cultuur is en we dieren ongeveer vergelijkbaar stellen met mensen, heeft hier ook wel aan bij gedragen.
Ik ben er ook wel eens gek van geworden dat we de AID op de stoep hadden staan, omdat een koe in het weiland lag. Koe kon niet lopen, had een bak voer voor zich en een dek op. En toch was het slecht... Dus iets meer verdiepen in de situatie, én oordelen of het echt zo bedreigend is voor het dier, mag dan ook wel voordat er een melding wordt gedaan. Maar goed, laten we hopen dat de andere kant van dit meldgedrag is dat álle dierhouders meer bewust worden dat het houden van dieren op bepaalde manieren gewoon niet kan, en dat ze zo goed mogelijk moeten worden gehouden in lijn met de gezondheids- en welzijnswet voor dieren.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:15

Eleandra schreef:

Denk ik ook :j. Bij ons worden kleine dingetjes al gemeld. Maar bv. in Turkije wordt een klein beetje mager paard niet zo vaak gemeld.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:18

Elise95 schreef:
Eleandra schreef:

Denk ik ook :j. Bij ons worden kleine dingetjes al gemeld. Maar bv. in Turkije wordt een klein beetje mager paard niet zo vaak gemeld.

Helemaal mee eens, en bovendien wordt hier ook regelmatig aan de bel getrokken door mensen die er geen verstand van hebben en denken 'aah arm beest'
En trouwens, waarom is handel in levende dieren via marktplaats meteen dierenleed? :?

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:23

Ik geloof best dat er veel dierenleed voorkomt in nederland, maar iedereen die beweerd dat het hier slechter gesteld is met de dieren dan in een land als egypte, die neem ik niet serieus... :o

muppet2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:27

Het verbaast me eigenlijk helemaal niet. Op het moment lees je veel berichten over mishandeling en verwaarlozing. Maa reken maar dat niet alles in de media terecht komt. :(

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:43

beetje vreemd lijstje... tuurlijk gaat iemand in afrika die zelf al bijna geen eten heeft aangifte doen van dierenleed als ie een mager paard ziet.. is eerder normaal daar.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:02

(geen idee of dit al gezegt is hoor. Maar anders, sorry!)

Dat komt waarschijnlijk doordat Nederlanders dieren nemen, en niet weten wat ze er mee moeten. Of ze weten niet hoe ze er mee om moeten gaan, of voedsel geven. Ook denken ze niet aan al die kosten voor een dier.