Veiligheidshoedjes moeten voor minder hoofdletsel zorgen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:18

TinekeHorses schreef:
idd, waarom een hoedje? Omdat het chique staat, of omdat je dan een hoger aanzien hebt? Waarom doen ze eigenlijk zo moeilijk om heel zo'n hoedje met cap binnenkant in elkaar te prutsen? Draag dan gelijk een cap zou ik zeggen. :+

Ik snap het hele idee ook niet en wanneer men nu een hoedje komt, is het vooral aanzien inderdaad, want zei of hij kan het wél betalen. Verder snap ik het idee van van een hoed een cap maken ook niet, maar sommige mensen zweren erbij. :)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:39

Toch heb ik het idee dat het een beetje afgunst is van de mensen die argumenten tegen het dragen van een hoedje hebben :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:42

Dressuurgek schreef:
Toch heb ik het idee dat het een beetje afgunst is van de mensen die argumenten tegen het dragen van een hoedje hebben :o

Uhu..

Het is toch een uniforme sport, meer dan het springen bijvoorbeeld, waar je altijd al met gekleurde jasjes mocht rijden (voor zover ik me kan herinneren). Daarbij straalt het hoedje meer elegantie uit.

En ach, ook een hoedje kan je zo duur maken als je wilt. Zag er laatst toevallig nog een van 60 euro. Dus als je wedstrijden rijdt, hoeft de prijs ook geen excuus te zijn in mijn ogen. Anders zou je ook geen geld spenderen aan wedstrijdrijden.

eefje_rudmer

Re: Veiligheidshoedjes moeten voor minder hoofdletsel zorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:04

ik vind het geen gezicht...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:19

Ik vind het echt lelijk :o Dan blijf ik liever tegen caps aankijken (rijd zelf geen dressuurwedstrijden, dus de kans dat ik moet kiezen voor een hoedje of cap acht ik zeer klein :P )

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:47

ik zat net even te googlen maar de foto die in het topic geplaatst is, is dus NIET de hoed die in de OP staat. dit is wel het echte hoedje : Afbeelding
daar kan je zien dat het dus niet zo lomp is als de foto eerder in het topic. hier vind ik ze er wel prachtig uitzien, en ik zou er ook zo mee gaan rijden, ALS ik een paardjeschijtgeld in de tuin heb staan, want de huidige prijzen vind ik niet te doen _O-

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:18

Ik stel mijn mening pas bij als ik een foto zie van iemand die het hoedje draagt, want bovenstaande foto zegt niet zoveel... Zo zonder hoofd vind ik ze er mooi uitzien, maar ik ben bang dat ze op een hoofd toch lomp zijn.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 23:01

ja ik ben ook nog steeds erg benieuwd naar een foto van iemand die deze hoed draagt, maar deze foto zegt al veel meer dan die foto die op de eerste pagina was geplaats _O- en hier kan je de grootte van het hoedje wel vergelijken met de grootte van de hand van de mannen.... daaraan kan je toch zien dat hij niet zoooo lomp is als die eerdere foto :))

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 23:05

Niet mooi, doe dan een mooie cap op en wat een prijzen, echt belachelijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 23:07

Als ze letsel willen minderen zal de prijs toch eerst mogen minderen vrees ik _O-

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 06:56

ElineThera schreef:
TinekeHorses schreef:
idd, waarom een hoedje? Omdat het chique staat, of omdat je dan een hoger aanzien hebt? Waarom doen ze eigenlijk zo moeilijk om heel zo'n hoedje met cap binnenkant in elkaar te prutsen? Draag dan gelijk een cap zou ik zeggen. :+

Ik snap het hele idee ook niet en wanneer men nu een hoedje komt, is het vooral aanzien inderdaad, want zei of hij kan het wél betalen. Verder snap ik het idee van van een hoed een cap maken ook niet, maar sommige mensen zweren erbij. :)

nounou zeg................een hoedje heb je al voor de prijs van rond de 60/70 euro...........dus pronken omdat je het wel kan betalen slaat nergens op

maar idd als ze echt zo toegespitst zijn op zogenaamd letsel voorkomen,dan zou ie niet zo idioot duur moeten zijn

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 07:02

Vreemd dat hij zo enorm duur is inderdaad, vind het wel een uitvinding als er ook echt wedstrijden mee gereden mogen/moeten worden. Ik vind het zelf ook wel mooi moet ik zeggen, mijn paddestoelcap is toch echt een stuk lomper :))

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 09:00

Mag ik zeggen dat ik de ophef over de prijs echt niet snap. De 'gewone' hoedjes van l'Hiver zitten ook in die prijscategorie. het is een keuze of je een goedkoper hoedje koopt of een dure (of afhankelijk van je vermogenssituatie). Met dit idee zullen ook de 'goedkopere' fabrikanten wel aan de haal gaan, waarmee iedereen weer een veilig caphoedje kan kopen dat bij zijn budget past.

Maar ik heb echt al honderden caps opgehad en nog nooit eentje die me echt fijn past, terwijl ze bij l'hiver een hoedje echt op de maat van je hoofd maken. Ik zweer dus bij het hoedje dat ik van ze heb (bovendien zie ik het verschil er echt wel aan af, maar dat is misschien persoonlijk) en zou - als het verplicht wordt - ook bij hen zo'n caphoedje kopen. Ieder z'n eigen keuze's, toch? Er zit nogal wat baanbrekend werk in en ze hebben er nogal wat research inzitten. het is niet zomaar een cap met een hoedje erop geplakt. Ik begrijp die prijs dus prima.

tenslotte: alle waar is naar zijn geld en 'the quality remains when the price is long forgotten'.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:23

Snoevie schreef:
TinekeHorses schreef:

nounou zeg................een hoedje heb je al voor de prijs van rond de 60/70 euro...........dus pronken omdat je het wel kan betalen slaat nergens op

maar idd als ze echt zo toegespitst zijn op zogenaamd letsel voorkomen,dan zou ie niet zo idioot duur moeten zijn

Hahaha, ik bedoel niet zó dat je er mee kan pronken omdat je het wel kan betalen, maar omdat je dan kan 'laten zien' dat je in de Z rijd of hoger. ;)
Ik vind dat trouwens pure onzin, maar veel denken wel zo. :)
Laatst bijgewerkt door Resfeber op 14-04-11 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:31

De eerste 2x Z starten is leuk met hoedje, maar inmiddels kan het me weinig meer schelen. Als ze een cap zouden invoeren zou ik dat ook prima vinden, 'hoger aanzien' heb je als het goed is doordat je goed kunt paardrijden, niet door dat hoedje.

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:35

Snoevie schreef:

Ik duide ook alleen op de hoedjes die ook als "cap" gezien kunnen worden, want ik neem aan dat alle andere hoedjes er straks uitgaan wanneer men nu een veiligere type heeft ontworpen? Of mogen de gewone nog steeds blijven na een langere tijd vooruit? Want anders kan je er naar mijn idee nog steeds geen hoofdletsel (meer) mee gaan voorkomen?

Lets: dat ben ik wel met je eens!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:41

LETS schreef:
De eerste 2x Z starten is leuk met hoedje, maar inmiddels kan het me weinig meer schelen. Als ze een cap zouden invoeren zou ik dat ook prima vinden, 'hoger aanzien' heb je als het goed is doordat je goed kunt paardrijden, niet door dat hoedje.

Ik denk er hetzelfde over :) als ze morgen zeggen dat de cap in het Z verplicht wordt dan zet ik gewoon mn cap weer op, jammer maar helaas.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:50

Dressuurgek schreef:

:j Ik vond dat ik het hoedje toen ook verdiende.. als kind droomde ik al van dat hoedje! <3
Dus ja.. het gaat ook om het zicht... en dit caphoed-ding geval, vind ik geen gezicht.. :o

PS- bij ons mag je zelfs op sommige maneges geen hoedje meer dragen in het Z en hoger.
Daar moet je een cap dragen, en daar heb ik natuurlijk ook geen problemen mee. :)

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:56

ik vind het best een goed idee, ben alleen benieuwd hoe het er nu in het echt uitziet, op de foto ziet t er best raar uit nl

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 14:05

ik vind het op zich wel een goed idee, maar dan hoop ik dat ze er beter uitzien dan degene eerder in het topic :+

ik hou het voorlopig toch maar bij een gewoon hoedje denk ik (als ik er een zou nodig hebben)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:23

Je kan nu ook al gewoon zelf een valhoedje maken.
Wat men bij Western doet is al meermalen genoemd en dat exact zo bij dressuur.

Zoek een zo compact mogelijk skateboarding helm en koop een hoedje wat daar strrrrák overheen gaat = klaar.

Ja, kost wel meer dan alleen een fluthoedje want is én een harde kopdop én een hoedje, maar is beslist niet onbereikbaar voor een ieder die zich wedstrijden met een paard kan veroorloven. Een tank brandstof in de kartrekker is net zo duur.

Draag wel/geen helm wel/niet als hoedje vermomd = eigen keuze.
Er is geen excuus dat het bij dresuur niet zou kunnen want niet mogen; alleen je eigen beslissing en als de prijs van een skateboarding helm een argument is, hoor je geen paard te houden/rijden.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:27

Hoe veilig wil je het hebben, super!
Zonder dat bandje vind ik het wel wat "shicker" staan!
Ik geloof dat je het zo schrijf! :o