Automobilist eist 4.4 miljoen euro van paardeneigenaresse

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:11

hanny_jelke schreef:
Electra63 schreef:
Misschien even bijlezen?
Deze meneer heeft gederfde inkomsten (loon, pensioenopbouw), zijn huis/auto moet aangepast worden etc.

dan nog vind ik 4,4 miljoen erg overdreve :j

Heb je enig idee wat het kost om je gehandicapte leven iets aangenamer te maken?
Zo te zien niet... :+

Vraag het elke ouder van een gehandicapt kind, en hij of zij zal dit bedrag onmiddellijk begrijpen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:14

In Nederland worden ziektekosten t.g.v. een ongeluk ook verhaald op de veroorzaker, dit gebeurt dan door de ziektekostenverzekering.
Dus misschien zijn de kosten van zijn operaties/ziekenhuisopname e.d. meegenomen in dit bedrag.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:18

maureen_85 schreef:
Wat een achtelijke opmerkingen weer van een aantal Bokkers, blijkbaar geen idee wat een impact een dergelijk ongeval heeft op je leven. Deze man is alles kwijt geraakt!!

...en het gevolg van de beslisssing van iemand om een paard te houden zonder de verantwoordelijkheid naar anderen te dragen :)*

Als je naar je werk rijdt en paarden achter een miezerig draadje ziet staan, denk je dan nooit ´hoop dat die niet op de weg staan vanavond´?

Electra63

Re: Automobilist eist 4.4 miljoen euro van paardeneigenaresse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:29

HC,
Jij kan wel overdrijven zeg.
Iedere beslissing in je leven kan bepaalde gevolgen hebben.
Als ik zo in mijn auto stap om naar mijn werk te gaan en iemand aanrijdt, moet ik dan denken, was ik maar op de fiets gegaan?

Het is verschrikkelijk voor de man en hij moet gecompenseerd worden voor zijn kosten en leed en het is aan de rechter om het bedrag te bepalen.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:34

Dat er uberhaupt mensen zijn die deze claim niet snappen vind ik al erg frappant, een nek op 4 plaatsen breken?? deze meneer mag blij wezen dat hij het nog kan na vertellen.
Ooit wel eens bij stil gestaan dat zelfs nabestaanden extreme claims indienen omdat zij een familielid onnodig hebben verloren??

Vraag me af wat bokkers zouden doen als het ze zelf overkomt?? je schouders ophalen en blij zijn dat je nog leeft??

Ik ben een enorme paardenliefhebster maar als mijn paard schade aanricht waarbij iemands leven ondraaglijk word dan begrijp ik heel goed dat dergelijke claims worden geëist, ik zou het zelf niet anders doen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:02

LDRD schreef:
4.4 miljoen is zoals de meeste hier ook wel beseffen voor een dergelijke schadevergoeding wel héél veel geld.

Desondanks een mooi moment voor ieder een om het verzekerde bedrag op zijn of haar AVP polis nog eens na te kijken. Een letselschade kán tenslotte wel aardig in de papieren lopen :j .

Helemaal mee eens...Heb mijn paarden tot 15 miljoen laten vezekeren voor dit soort dingen....! :j

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:11

wow, 15 miljoen is wel heeeeeeel veel :D .

Een letselschade kan aardig in de papieren lopen, dat is een feit, maar voordat je op een miljoen en meer zit dan moet er toch heel wat gebeuren. Maar ze zijn er zeker :j .

En nogmaals mijn advies, kijk allemaal je AVP polis na en zorg dat je het maximaal mogelijke verzekerde bedrag hebt.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:21

LDRD schreef:
wow, 15 miljoen is wel heeeeeeel veel :D .

Een letselschade kan aardig in de papieren lopen, dat is een feit, maar voordat je op een miljoen en meer zit dan moet er toch heel wat gebeuren. Maar ze zijn er zeker :j .

En nogmaals mijn advies, kijk allemaal je AVP polis na en zorg dat je het maximaal mogelijke verzekerde bedrag hebt.

Inderdaad een hoop, maar net wat je zegt: Het kan zo snel gaan. Hier in Dld vallen de paarden sowieso niet onder de eigen verzekering, je moet ze apart verzekeren (haftpflicht) en we wilden geen risico aangaan...De paarden zijn voor echt vanalles verzekerd, van loodgieterskosten na het slopen van een drinkbak tot gevallen zoals hier omschreven.

De verzekering heeft me er al een keer voor gespaard dat ik enkele duizenden euro's uit eigen zak moest betalen, dus ben ik er erg blij mee ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:27

Electra63 schreef:
HC,
Jij kan wel overdrijven zeg.
Iedere beslissing in je leven kan bepaalde gevolgen hebben.
Als ik zo in mijn auto stap om naar mijn werk te gaan en iemand aanrijdt, moet ik dan denken, was ik maar op de fiets gegaan?

Het punt is dat jouw beslissing zeer ernstige gevolgen voor een ánder kunnen hebben.

Als je in een terreinwagen stapt is het inderdaad goed om je te realiseren dat je daarmee een boodschappen-autootje vermorzelt ook al mag je bv 50 en kom je van rechts.

Idem je paarden in de wei zetten. Is de omheining deugdelijk, dat draadje wel verantwoord?

In dit geval is iemand zwaar invalide door de beslissingen van een ander.
Door paarden achter een niet deugdelijke afrastering is iemand´s leven verwoest.
Daar kan je nauwelijks over overdrijven :)*

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:29

Volgens mij bedoelt HC dat we het beste allemaal in een hutje op de hei kunnen gaan wonen, zonder contact met de buitenwereld en medemens, en de hele dag met onze armen over elkaar moeten gaan zitten. :+

Ach als HC zich maar bewust is dat wat hij zegt over en tegen anderen, ook voor hem geldt. :)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:30

Je zit met 15 miljoen behoorlijk safe in ieder geval. :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:32

Janine1990 schreef:
Volgens mij bedoelt HC dat we het beste allemaal in een hutje op de hei kunnen gaan wonen, zonder contact met de buitenwereld en medemens, en de hele dag met onze armen over elkaar moeten gaan zitten. :+

Ach als HC zich maar bewust is dat wat hij zegt over en tegen anderen, ook voor hem geldt. :)

_/-\o_

Vaak is het op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats, gewoon pech.

Dat neemt niet weg, dat ik hoop dat deze man een goed en ruim bedrag krijgt toegekend door de rechter.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:35

Forcalquier schreef:
Ik ben een enorme paardenliefhebster maar als mijn paard schade aanricht waarbij iemands leven ondraaglijk word dan begrijp ik heel goed dat dergelijke claims worden geëist,

+:)+

en daarbij is geld maar geld. Verzekeren is alleen maar het afwentelen van de financiële gevolgen.
Waar het om gaat is dat ´je´ met je hobby enorm veel leed kan veroorzaken.
Dáár kan je je niet tegen verzekeren.
Het is gewoon je morele plicht om er alles aan te doen om dit een ander niet aan te doen :)*
Het is voor mij onbegrijpelijk dat zo weinig Bokt(st)ers er blijk van geven dit op hun netvlies te hebben.
Dat is met naar huis boldrend paard na een val ook zo. Mauwen dat ze niet geholpen worden, neuzelen over een cap maar níemand die erbij stil staat dat een paard wat naar huis boldert een ongeleid projectiel van 500 kilo in de openbare ruimte is. Dat je er als ruiter voor verantwoordelijk bent wanneer daar een ongeval door veroorzaakt wordt. Dat er door jouw hobbylol niemand invalide wordt of overlijdt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:37

Huertecilla schreef:
Forcalquier schreef:
Ik ben een enorme paardenliefhebster maar als mijn paard schade aanricht waarbij iemands leven ondraaglijk word dan begrijp ik heel goed dat dergelijke claims worden geëist,

+:)+

en daarbij is geld maar geld. Verzekeren is alleen maar het afwentelen van de financiële gevolgen.
Waar het om gaat is dat ´je´ met je hobby enorm veel leed kan veroorzaken.
Dáár kan je je niet tegen verzekeren.
Het is gewoon je morele plicht om er alles aan te doen om dit een ander niet aan te doen :)*
Het is voor mij onbegrijpelijk dat zo weinig Bokt(st)ers er blijk van geven dit op hun netvlies te hebben.
Dat is met naar huis boldrend paard na een val ook zo. Mauwen dat ze niet geholpen worden, neuzelen over een cap maar níemand die erbij stil staat dat een paard wat naar huis boldert een ongeleid projectiel van 500 kilo in de openbare ruimte is. Dat je er als ruiter voor verantwoordelijk bent wanneer daar een ongeval door veroorzaakt wordt. Dat er door jouw hobbylol niemand invalide wordt of overlijdt.

Wat is dan jouw oplossing?

Niemand meer op een paard of niemand meer een paard houden in een weiland achter draad?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:39

Electra63 schreef:

Vaak ook gewoon nalatigheid door de ruiterij.

Kijk eens naar de draadjes om de wei en wie leert zijn/haar paard bij de ruiter te blijven?

Schiet gerust op mij; dat illustreert alleen maar angstagressie dames.
Hoe agressiever je reageert hoe helderder je laat merken dat ik een goed punt aanroer.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:42

Huertecilla schreef:
Electra63 schreef:

Kijk eens naar de draadjes om de wei en wie leert zijn/haar paard bij de ruiter te blijven?

Hoe agressiever je reageert hoe helderder je laat merken dat ik een goed punt aanroer.

Ik ben het met je eens, HC! Hoevaak ik wel niet paarden zie achter een draatje waar ze gewoon over heen zouden kunnen stappen, of bedrading waar geen stroom op zit etc. En dan het beste aan een drukke weg...!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:44

Electra63 schreef:
Wat is dan jouw oplossing?

Niemand meer op een paard of niemand meer een paard houden in een weiland achter draad?

Een deugdelijke omheining en een betrouwbaar veilig paard zijn basisvoorwaardes.

Als je daar niet aan kan/wil voldoen hoor je geen paard te houden/rijden.

Het is héél triest dat de een groot deel van de ruiterij dit niet op het netvlies heeft en alleen maar aan de eigen lol denkt.
´Ja maar, dan kan ik geen paard houden´ is een consequentie en geen reden voor niet verantwoordelijk houden/rijden. Niet naar derden, niet naar het paard.
Dit onderwerp geeft imo een beschámend beeld van de mentaliteit van veel te veel ruiters. Het is geen schande dat die man geld cliamt. Het is een schande dat hij invalide is door nalatigheid :)*

Paardrijden is geen recht maar een enorme verantwoordelijkheid.
Wie die niet kan dragen hoort geen paard te houden/rijden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:48

HC, angstagressie is het volgens mij niet zo zeer... Enkel het feit dat wij jij zegt, ieder weldenkend mens wel weet... Echter buit je het zo gigantisch uit, dat het lijkt alsof elk paardhoudend persoon tot verschrikkelijke daden in staat is. Daarom ook; overdrijven is ook een vak.

Nogmaals, ieder weldenkend mens neemt de consequenties en verantwoordelijkheden van en voor zijn of haar hobby.

En ik heb hier in Nederland zeer weinig omheiningen gezien waarvan ik dacht: Ohjee, dat komt niet goed. Dus dat overdrijf je een beetje. De meeste paardenhouders controleren ook meerdere keren per jaar de omheining, voor de paarden de wei in gaan, en voordat ze er uit komen. Maar kom gerust met getallen over dit soort dingen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:49

Adil schreef:
Ik ben het met je eens, HC! Hoevaak ik wel niet paarden zie achter een draatje waar ze gewoon over heen zouden kunnen stappen, of bedrading waar geen stroom op zit etc. En dan het beste aan een drukke weg...!

Ja maar..... andes kunnen ´ze´ geen paard houden. Weet je wel hoeveel een goede omheining kost?!
Blablabla... en ondertussen ben jíj mogelijk de pisang als je ´s avonds in het donker naar huis komt.
Krijg je hier op Bokt wel te lezen dat automobilisten ook altijd te hard rijden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:49

Huertecilla schreef:
Electra63 schreef:

Ik had het niet alleen over paarden, maar over de risico's in het algemeen.
Als je dit topic hebt meegelezen, dat weet jij, dat ik vind dat de man in zijn volste recht staat om een schadevergoeding te eisen.
Alleen er worden dingen bijgehaald, zoals van je paard vallen zonder cap, terreinwagen die boodschappenwagen aanrijdt e.d., dat ik het niet meer kan volgen.
En je zal je wel moeten verzekeren, ook al is dan in jouw ogen je schuld afwentelen, omdat het anders financieel niet op te brengen is, om eventuele schade aan iemand te vergoeden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:53

Janine1990 schreef:
En ik heb hier in Nederland zeer weinig omheiningen gezien waarvan ik dacht: Ohjee, dat komt niet goed.

Mooi voorbeeld van ontkenning Jannine.

Een stroomdraadje of een slootje zijn niet deugdelijk.

Maar goed, waar geen wil is, is geen weg.
Het trieste voorbeeld is het onderwerp van dit topic.
Een man met een verwoest leven door een paardhouder.

Je moét je verzekeren ja, maar dat is maar geld.
Het gaat nog veel meer over het niet veroorzaken van leed door jouw hobbylol.
Het is je plicht om er alles aan te doen dat het niet gebéurt!!!

Een simpel draadje of een naar huis bolderend rijpaard zijn echt totaal onverantwoord.

Bokt barst uit de voegen van ´grote dames´.
Hou dan ook die broek op en draag de verantwoordelijkheden naar anderen.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 06-04-11 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:57

:')

Kom voor de aardigheid eens aanwippen in Nederland. Of kom dan in ieder geval met cijfers over uitgebroken paarden door gebrekkige omheining.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:59

Janine1990 schreef:

Kom voor de aardigheid eens aanwippen in Nederland. Of kom dan in ieder geval met cijfers over uitgebroken paarden door gebrekkige omheining.

Ben nét terug uit het noorden.

Ik kan slechts zeggen dat jij waarschijnlijk heel subjectief om je heen kijkt.

Het topic is heel illustratief.
Een man met een verwoest leven door nalatighied en een hele serie dames die het maar teveel geld vinden....
Vette foei dames.

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 11:01

Een heining kan zo deugdelijk en zo snel ondeugdelijk zijn...
Op mijn stage (lang geleden) stonden de pony's achter 3 draden en een gedeelte met 3 planken...
Als er dan een paar idioten de draadjes 's nachts door knippen... dan lopen je pony's los en in dit geval dus in het winkelcentrum van Drachten bij de bioscoop.
Gelukkig zijn ze geen automobilisten tegen gekomen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 11:04

Huertecilla schreef:
Janine1990 schreef:

Ben nét terug uit het noorden.

Ik kan slechts zeggen dat jij waarschijnlijk heel subjectief om je heen kijkt.

Het topic is heel illustratief.
Een man met een verwoest leven door nalatighied en een hele serie dames die het maar teveel geld vinden....
Vette foei dames.

Nah, ik kijk niet heel subjectief... :=
Ben wel benieuwd hoeveel gevallen van slechte omheining jij hebt gezien, en hoeveel dieren er zijn ontsnapt in de tijd dat je hier was.

Maargoed, ik vrees dat je bij je standpunt blijft, dus valt er voor mij weinig te discussieren met jou.