Paard overleden na trailerongeluk vlakbij Winschoten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bon_charmeur

Re: Zwaar ongeval A7 nabij Winschoten (met trailer/paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:47

Ongelovelijk, dan heb je ook nog mensen die je een prive bericht gaan sturen, "wat voor auto was het dan wel". Te ziek!

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 10:49

Beauty_J schreef:
Ongelovelijk, dan heb je ook nog mensen die je een prive bericht gaan sturen, "wat voor auto was het dan wel". Te ziek!

serieus? :=

Ik zit te wachten op meer informatie op de site, maar het persbericht laat nog even op zich wachten

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:50

Beauty_J schreef:

Meen je dat... :n

Ratjetoe

Vreselijk ongeval, grootste nachtmerrie van elke paardenbezitter die met paard en trailer op pad gaat!

Ik wens alle betrokkenen ontzettend veel sterkte toe!

CoriienRN

Ach gewoon niet op reageren 8)7

(het was een SMART)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:51

Beauty_J schreef:
Pfff echt een drama, toen ik het hoorde van de damen vond ik het echt vreselijk! Karin en natalie sterkte met het verlies van je paard!! Vreselijk!! Gelukkig zijn jullie er goed vanaf gekomen, maar de pijn van verdriet is vast erger.
En de auto mocht de trailer trekken,, voor alle onnozele mensen die hier lopen te speculeren!

dankjewel beauty, kreeg ook al pbtjes.

en sterkte aan jou, aangezien het bekenden van je zijn :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:53

Wat een niveau van sommige mensen he? Als er een zware trucker voor heeft gereden was de schade wss ook groot geweest...
Hoop dat meer info snel online komt.

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 10:54

Graag geen gespeculeer over de auto meer, volgens onderstaande post mocht de auto de trailer gewoon trekken ;)

Beauty_J schreef:
Pfff echt een drama, toen ik het hoorde van de damen vond ik het echt vreselijk! Karin en natalie sterkte met het verlies van je paard!! Vreselijk!! Gelukkig zijn jullie er goed vanaf gekomen, maar de pijn van verdriet is vast erger.
En de auto mocht de trailer trekken,, voor alle onnozele mensen die hier lopen te speculeren!

Fjord29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:55

Bah zeg wat een vreselijk verhaal! Dit is ook mijn ergste nachtmerrie.
Ik wens de betrokkene heel veel sterkte met het verlies en verwerken!

Ik moet nog wel even kwijt, dat ik het ronduit belachelijk vind dat mensen hier op bokt gaan speculeren wat voor auto het is. Echt respectloos

lucybakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:56

Ook al had er een dikke Jeep voor de trailer gezeten dan nog is een trailer er niet voor gemaakt om van achteren geramd te worden! Wat een doeloze discussie over de auto zeg! Of ligt het misschien aan de trailer? Had deze van het materiaal als die van een panservoertuig moeten zijn?! Meiden heeeel veel sterkte.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:00

Jemig wat een nachtmerrie! Dit is iets waar ik altijd bang voor zal blijven als ik met paard in trailer over de snelweg moet..... Echt kippevel!

Ontzettend veel sterkte gewenst aan alle betrokkenen van dit ongeval.... En ontzettend veel sterkte voor diegene die hun paard verloren is......

En een beetje gissen over wat voor auto ervoor stond :n Belachelijk!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:03

Wat een vreselijk naar bericht, een nachtmerrie om zo je paard te verliezen....
sterkte voor iedereen die ermee te maken gehad heeft...

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:03

Beauty_J schreef:
Als iemand word aangereden op de fiets, vraag je toch ook niet of die fiets wel veilig was!

Idd! Alleen maar heel veel sterkte voor beide! Ik hoop toch niet dat het zijn wie ik denk dat het is... vreselijk!

edit: het zijn wel wie ik dacht dat het waren |(
Laatst bijgewerkt door Ema15 op 05-04-11 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Markkie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:04

_Margot_ schreef:
Beauty_J schreef:

serieus? :=

Ik zit te wachten op meer informatie op de site, maar het persbericht laat nog even op zich wachten

Ik ben ook afwachtende.

Ernstig ongeval, en om nu de bestuurder van de auto de schuld te geven dat hij/zij misschien niet de juiste combinatie had om 2 paarden te mogen vervoeren gaat mij wat ver. Het is gebeurd, en wie er schuld heeft aan dit ongeval dat vinden sommigen belangrijker om te weten.

Het is tragisch dat er een paard bij omgekomen is, maar gezien de schade aan de voertuigen mogen de bestuurders en inzittenden van geluk spreken. Dit had heel anders kunnen aflopen.

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:06

Ook hier rillingen door de herinneringen aan alweer goed 2 jaar geleden, brr :\. En dan hebben wij nog megaveel geluk gehad en staat mijn paard nu nog gewoon in de wei.
Hopelijk kan iedereen de speculaties verder laten zitten, zo'n ongeluk kan iedereen met iedere combinatie overkomen. Dit is toch een nachtmerrie van iedere paardenliefhebber die met de trailer op pad gaat! Dat soort opmerkingen maken mij echt verdrietig ;(

Het enige wat wij op bokt kunnen doen is de betrokkenen heel veel sterkte toewensen :(:) Ik hoop dat met het tweede paard alles goed komt.

Markkie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:06

DaphneL schreef:
Het enige wat wij op bokt kunnen doen is de betrokkenen heel veel sterkte toewensen :(:) Ik hoop dat met het tweede paard alles goed komt.

Precies.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:07

Angeliekje schreef:
Jemig wat een nachtmerrie! Dit is iets waar ik altijd bang voor zal blijven als ik met paard in trailer over de snelweg moet..... Echt kippevel!

Ontzettend veel sterkte gewenst aan alle betrokkenen van dit ongeval.... En ontzettend veel sterkte voor diegene die hun paard verloren is......

En een beetje gissen over wat voor auto ervoor stond :n Belachelijk!

het is niet zozeer het gissen, maar het stille verwijt dat de auto misschien niet de trailer mocht trekken waarmee in feite gezegd wordt dat het de eigen schuld is van de mensen die met de trailer reden :)

nadenken over wat voor auto ervoor stond doen we hier ook, vooral als het type niet zichtbaar is op de foto's.
maar dan meer om uit te vissen hoe het gegaan kan zijn, en niet als verwijt naar de eigenaren.
even nog over de fiets, fiets word wel getest op de remmen en banden als dat nog mogelijk is.
en verder is het gedrag van alle betrokkenen en hoe ze gereageerd hebben van belang.
maar dat is zeer offtopic.

is er al meer bekend over diegene die in het ziekenhuis ligt, maakt diegene het goed?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:11

Gedver, heftig!
Heel veel sterkte voor alle betrokkenen.
Bij het idee dat er een paard onder de vangrail is geschoven en vervolgens klem lag.. brrr..

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:12

Jeetje wat een verschrikkelijke nachtmerrie.
Echt ongelovelijk om je paard zo te moeten zien liggen op de weg.
Heb er geen woorden voor. Alle betrokkenen raken dit beeld niet meer kwijt.
Heel veel sterkte toegewenst aan de eigenaren/ bestuurders.

Markkie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:16

Bron: Politie.nl

Dierenleed op de A7
WINSCHOTEN – Bij een verkeersongeval op de A7, nabij Winschoten, is maandagavond een paard ten gevolge van zijn verwondingen omgekomen. Een 33-jarige automobiliste uit Scheemda reed met haar auto met daarachter een paardentrailer in de richting van Groningen. In de trailer vervoerde zij twee paarden. Door nog onbekende oorzaak werd zij van achteren aangereden door een 23-jarige automobilist uit Nieuwolda. Door de klap vlogen beide paarden uit de trailer. Een paard liep los op de A7. Het edele dier kon snel door agenten worden gevangen en gestald in een naburig weiland. Het andere paard raakte bekneld onder een vangrail. Een gewaarschuwde dierenarts had geen andere keus om het paard in te laten slapen. Beide bestuurders bleven ongedeerd. Alle voertuigen raakten zwaar beschadigd en werden door een bergingsbedrijf afgesleept. Door de enorme chaos werd de A7 geruime tijd afgezet voor het overige verkeer.

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 11:18

dus wel van achteren, vandaar natuurlijk dat die trailer is doorgeschoten, zo achter in die auto... wel vind ik dat de bestuurders erg veel geluk hebben gehad gezien de voertuigen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:19

Dat verklaart ook de linkerachterkant van de trailer.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:24

Wat een vreemde oorzaak, ze moet wel heel hard zijn aangereden willen daardoor die paarden eruit vliegen toch?
Maar ik heb niet helemaal alles gelezen maar vroeg me af of dat paard vanuit de trailer rechtstreeks onder de vangrail terecht is gekomen of dat die daarna nog is aangereden door een auto?

Lijkt me vreselijk om mee te moeten maken zeg, de nachtmerrie van elke paardeneigenaar.
Als ik aan het rijden ben probeer ik ook altijd zoveel mogelijk verkeer achter me te mijden, vooral bij vrachtauto's krijg ik altijd kriebels, dan rijd ik nog liever even de afrit af en weer op om ze te ontwijken.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:24

Wat een vreselijk naar iets is dat toch van een aantal Bokkers. Op het moment dat er weer zo'n vreselijk nieuwsbericht op de VP komt gaat een stelletje moraalridders en ramptoeristen gissen om welk type auto het gaat en dan vervolgens zeggen dat het dan eigen schuld is, en dat terwijl NIEMAND HIER ZEKER WEET of het om een bepaald type auto gaat, en tot het officiele persbericht hierboven verscheen NIEMAND WIST wat er nu écht gebeurd is. Ik word hier echt kotsmisselijk van. Die mensen in die auto, en laten we het overlevende paard niet vergeten hebben één van de meeste verschrikkelijke gebeurtenissen in hun hele leven meegemaakt en dan wordt er hier door een stelletje verveelde internethelden zó gereageerd. Ga jullie diep schamen.

Ik weet niet of de betrokkenen op Bokt zitten maar ik wil ze bij deze ontzettend veel sterkte wensen met het verwerken van deze nachtmerrie, ik vind het echt vreselijk wat er gebeurd is!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:26

Zit hier gewoon misselijk achter mijn pc. En die trailer komt me ook ergens heel erg bekend voor, maar kan hem zo niet plaatsen |(
De grootste angst van een bestuurder is aangereden worden terwijl je eigenlijk zo kwetsbaar bent. Het maakt echt geen bal uit wat voor auto je ervoor hebt staan in deze situatie. Je kan gewoon helemaal niks en daarna ben je je beste maatje kwijt.. |(

heel veel sterkte voor al de betrokkenen... Waren ze opweg naar Laarakkers of er vandaan?

(getver waar ken ik die trailer toch van.... |o )