Vjestagirl schreef:Dan moet er wel ruimte zijn om je ruimer te passeren. Ook wielrenners moeten op de goede weghelft blijven op de autoweg, en op het fietspad is er vaak niet veel ruimte (en paarden zijn brééééd). Eventjes de berm in gaan, wat je met een paard wel kunt en met een wielerfiets van ze lang zal ze leven niet, zorgt dat zij er langs langs kunnen en dat jouw paard zich niet bang hoeft te voelen. Dat is goed ruitergedrag. Je hoort op de eerste plaats al niet op dat fietspad thuis met je paard. Dat je ervoor kiest omdat het veiliger voor jou is is prima, maar dat wil niet zeggen dat je het récht hebt, en dat wil niet zeggen dat je het daarmee voor anderen minder veilig mag maken.
Ruimte kun je trouwens ook opeisen (zweepje n klein stukje uitsteken), lang niet iedereen snapt dat een paard anders reageerd dan een auto of een brommer. Een auto heeft geen persoonlijke ruimte, en een wielerrijder probeert zo kort mogelijke lijnen te rijden...
Als dit gaat over die keer dat mijn paard een wielrijder eraf heeft gemikt, dan moet ik je teleurstellen
. Er was ruimte genoeg voor zowel paard als wielrijder, omdat er geen fietspad was waar ik illegaal op reed. We reden namelijk beiden op een openbare polderweg. En jawel!!! Daar kunnen twee auto's elkaar goed passeren zonder dat er ééntje de berm in hoeft dus zeker een paard en een wielrijder, en moet alles op de weg. Alleen de wielrijder verrotte het om een flauwe bocht te maken om mijn paard heen, zelfs nadat ik had geroepen of ie wat ruim kon passeren aub. En dan houdt het voor mij op hoor, dan is het eigen verantwoording. Overigens was jij degene die begon over recht... en wel het recht van de wielrijder. Gelijke monniken gelijke kappen hoor.
Als hij rechten heeft, heb ik ze ook. 
. Maar goed het is natuurlijk wel erg dat het me zo opvalt als er eentje zich wel gedraagt, dat zou toch andersom moeten zijn.
Ook zij moeten anticiperen op het verkeer net zoals ruiters, dus als beiden rondkijken dan zouden de wielrenners een paard ook ruim op tijd moeten kunnen zien net zoals de ruiters de fietsers. Alle andere fietsers kunnen bellen of roepen op tijd, dus tsja....