luve_rozes schreef:Ik ben het er ook niet mee eens dat boeren geen verstand van paarden zouden hebben, en ik denk dat de meeste boeren zich heus wel verdiepen in het paard, niet rijtechnisch, maar wel voedertechnisch. Ze hebben massa's kennis over het winnen van hooi, en het weide beheer.
En dan hangt het er maar net van af, op wat voor pension je terecht komt. Dus niet die van zo'n boer, dan dus een particulier, met weinig weide, dus verplicht tot inkoop bij een boer, dus imo duurder?Of wel weide, maar niet de apparatuur voor het bewerken, dus imo weer afhankelijk, dus duurder?
Ik sta bij zo'n boer en ik vind het ideaal.
De man weet alles van het land, van het gras, van het kuil en hooi (van zijn eigen land allemaal), wanneer de paarden het land op kunnen en hoe hij het moet opbouwen, etc.
Voor de paarden is het er ideaal, de boer loopt er de hele dag rond, is altijd buiten aan het werk en ziet wat er gebeurt.
Het is in dat opzicht geen paardenman dat hij verschillende rassen uit elkaar kan houden, of dat het een dressuur/springpaard is en wat je er allemaal mee kunt doen. Maar hij ziet wel of een paard niet goed loopt of een zieke indruk maakt.
Hij kent de paarden door en door (zijn er acht) en weet er goed mee om te gaan.
Het is er minder luxe dan op een pensionstal met alle faciliteiten maar dat vind ik niet erg.