Citaat:8. Zieke of gewonde paarden kunnen worden afgezonderd van andere paarden
indien noodzakelijk
Moeten ze dan gewoon in een aparte box of echt in quarantaine kunnen?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
fokfanaat schreef:laten ze zich druk maken over de kwaliteit van leven van bv kistkalveren, dat is ook legaal, en die hebben het ene heel stuk slechter dan paarden.
)
)

Berdien schreef:Dat het niet mag betekend niet dat het niet gebeurd Famke. Ik heb recent nog kistkalveren gezien, ouder dan 8 weken. Wat niet weet, wat niet deert. Je mag ook niet harder dan 120 km/h op de snelweg, daar houden we ons ook massaal niet aan.
Zelfde met dit welzijnsplan. Wat niet weet, wat niet deert en wat dus gewoon in stand gehouden kan worden.
Je vergelijking met Egypte vind ik trouwens scheef gaan. Dus omdat het ergens anders slechter is, is hier alles maar goed? NL is nou eenmaal geen Egypte, we moeten dus ook kijken naar wat hier gebeurt en wat hier kan. Niet wat er daar gebeurt en kan/mag. Zou wat zijn als we met alles naar een ander kijken 'ja maar daar gebeurt dit dus dan mag ik dit ook wel doen, dat is lang zo erg niet.'
Citaat:Artikel 10
Evenementen
1. Het is verboden met een gecoupeerd paard deel te nemen aan keuringen,
wedstrijden, tentoonstellingen en vergelijkbare evenementen.
miss_lizje schreef:Citaat:Artikel 10
Evenementen
1. Het is verboden met een gecoupeerd paard deel te nemen aan keuringen,
wedstrijden, tentoonstellingen en vergelijkbare evenementen.
Hoe zit dit met bijvoorbeeld oudere trekpaarden?? Mogen die dan nooit meer aan show's mee doen?
En medische redenen voor couperen van staart (geval das je goed recht van tijdje terug, staart van paard kon niet meer gered worden en moest voor een groot deel gecoupeerd worden).
Huertacilla
Respect voor je!