Bellona_K schreef:Ik dacht alleen maar: Hihi, die foto!!!
Even off-topic
Ik zou wel eens willen weten wie dat is Sjoerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:midgie schreef:Ja dressuur ruiter wat gaan jullie daar nu aan doen?
Miss het doel van de dressuur terug gaan halen?
Volgens mij kun je ook hoger op komen als er minder stres is , alleen dat duurt iets langer,
Maar uiteindelijk kom je er ook en waarom een paard perse in 1 jaar naar het Z toe willen rijden.
is er een reden voor het over één kam scheren van alle dressuurruiters of komt dat gewoon gemakkelijker uit?
Ollie23 schreef:Bellona_K schreef:Ik dacht alleen maar: Hihi, die foto!!!
Even off-topic
Ik zou wel eens willen weten wie dat is Sjoerd?
Ffortuna schreef:Ik vind het ook een geweldige foto bij het artikel
Uitkomsten zijn ook weinig verrassend, en ik snap ook niet precies wat mensen moeilijk doen. Het is een algemene conclusie, ooit gehoord van uitzonderingen op een regel?
Ook leuk gezegd dat je dan 'paarden met een zelfde karakter' moet onderzoeken. Dan krijg je natuurlijk weer problemen want wat is hetzelfde karakter? Daarbij denk ik dat de onderzoekers prima hebben nagedacht over dit onderzoek en dat uit de samenvatting hier niet te lezen valt wat zij zelf voor kanttekeningen bij de uitkomsten hebben geplaatst (want ja, dat doen wetenschappers vaak).
Citaat:de dressuurpaarden de meeste stress ervaren
vivana schreef:Citaat:de dressuurpaarden de meeste stress ervaren
Ben ik helemaal mee eens!!![]()
Dan hebben we het niet over de doorsnee dressuurruiter die maar wat doet.......
Ook voor die dressuurpaarden is afwisseling van groot belang zo nu en dan eens een sprongetje of gewoonweg een B parcours laten lopen (maakt niet uit of ze het kunnen als ze het maar doen)!
Buitenritten noem maar op, dat hoofd leeg maken daar gaat het om.
play_coy schreef:Moet stiekem heel hard lachen, omdat de meeste reacties komen van mensen die dressuur beoefenen, en dus hele rare excuses zoeken, van ligt aan of ze aanleg hebben ofniet, en bloedlijnen, terwijl ze zelf ook weten dat dit helemaal niet verassend is!
Ayasha schreef:vivana schreef:Ben ik helemaal mee eens!!![]()
Dan hebben we het niet over de doorsnee dressuurruiter die maar wat doet.......
Ook voor die dressuurpaarden is afwisseling van groot belang zo nu en dan eens een sprongetje of gewoonweg een B parcours laten lopen (maakt niet uit of ze het kunnen als ze het maar doen)!
Buitenritten noem maar op, dat hoofd leeg maken daar gaat het om.
een paard iets laten doen wat ie eigenlijk niet kan veroorzaakt geen stress?
Buiten dat vind ik dit met oog op blesures en ongelukken sowieso een gevaarlijke instelling.
vivana schreef:Ayasha schreef:
een paard iets laten doen wat ie eigenlijk niet kan veroorzaakt geen stress?
Buiten dat vind ik dit met oog op blesures en ongelukken sowieso een gevaarlijke instelling.
Elk paard kan over 50cm het maakt toch niet uit hoe,daar hebben ze geen kwaliteiten voor nodig hoor.
Blessures??? Van 50cm springen?! Kom op zeg.
Je weet toch wel wat met beleidt trainen is of niet?!
VEGASS schreef:ik ben zelf dressuurrruiter en vind dit erg om te lezen. Ik houd van mijn dier en het is zeker niet mijn bedoeling om hem stress te bezorgen. Ik ga al heel voorzichtig met hem om, weinig druk erop leggen en zo paardvriendelijk mogelijk, gezien zijn sensibele karakter. Maar ga dit zeker in mijn achterhoofd houden en vind dat iedere dressuurruiter met enig verstand dit ook zou moeten doen. Mensen kunnen dit onderzoek wel onzin vinden, komop, was je handen niet in onschuld, denk gewoon ff na en handel daarna. Met alle liefde naar je paard toe. We houden toch allemaal van ons beessie??? Behandel hem of haar met respect....zo wil je zelf ook behandeld worden.
wemkelover schreef:Ik vraag me af of dit onderzoek wel '' eerlijk '' is uitgevoerd.
Paarden zijn allemaal individuelen. Allemaal hun eigen karakter, allemaal hun eigen eigenschappen.
Er is geen paard hetzelfde.
Het ene paard vind iets wel stressvol, het andere paard kan dit prima handelen.
Ik denk dat als je een goed onderzoek wil doen dat je dan groep paarden moet hebben met allemaal hetzelfde karakter en dat in twee groepen verdelen, het ene dressuur andere een andere takt, dat het dan eerlijk wordt onderzocht. Helaas bestaat dit NIET.