Ernstig geval van verwaarlozing in Friesland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:57

En hoe is het afgelopen op de radio??? :)

Liezel1

Re: Ernstig geval van verwaarlozing in Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:02

DAt wordt pas morgen uitgezonden.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:03

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:14

Ik had niet anders verwacht eigenlijk.. Dat schreef ik dus ook al in mijn voorgaande post.
Zo bar en boos is de regelgeving hier in Nederland dus.
en het is niet de eerste keer voor er eerst nog iets ergers moet gebeuren voor mensen gemachtigd zijn om in te grijpen. Jammer maar helaas trekken de dieren nog altijd aan het kortste eind in dit land.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:20

Mensen, ik vraag jullie alleen nog éven geduld te hebben....
Trust me.... in het belang van de paarden....
Niet alles kan openbaar gemaakt worden.

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:23

Het mag nog niet openbaar gemaakt worden idd... maar het is nog even een kwestie van geduld!

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:25

Avalon_ schreef:
En we hebben voorpaginanieuws! Ik weet niet of foto's hier van op bokt mogen worden geplaatst, maar ze staan in ieder geval zichtbaar op poetsplaats.

Super! Fijn dat jullie al zoveel hebben bereikt.
Ga de foto's bekijken.

En ga zeker voor deze zaak duimen en kan me voorstellen dat het een hele operatie gaat worden
als ze wel in beslag worden genomen.

Succes!! Nogmaals

soofje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:30

Ik vind het echt erg om te horen en te zien!, bij mij in de buurt is er ook iemand die fjorden in de sneeuw had laten staan en niet gevoerd toen de sneeuw zo goed als weg was hebben ze de paarden daar weggehaald en op een stuk van 10 bij 10 meter gezet 5 paarden zonder gras of dekens!
Groetjes

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:37

@ soofje: bij mijn weten kunnen paarden prima zonder deken omdat ze een wintervacht krijgen maar dat is offtopic.
Heel jammer dat ze er niks aan kunnen doen..

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:38

Ik hoop echt dat deze paardjes zo snel mogelijk uit deze 'shit' gehaald worden.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:44

En dan maar lekker blijven gillen vanuit onze geweldige regering ...paarden moeten minimaal 4 uur buiten staan...paarden moeten een schuilstal hebben, mensen met paarden moeten een soort van diploma gaan halen!!
En hier word niet ingegrepen.......onbegrijpelijk!
De hele dierenbescherming en overheid zou zich de ogen uit de kop moeten schamen!!!!!

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:48

Maar maar..... hier heb ik geen woorden voor! Niet erg genoeg, moeten ze eerst overlijden voor het erg genoeg is?

Antje1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:52

Ik ben blij dat hier weer aandacht voor mag zijn op bokt. Als ik die foto's zie wordt ik zo boos, dit kan toch niet! En het gaat inderdaad al jaaaaaaaaaaaaaaaren zo! Er zullen zoals altijd eerst dieren dood meoten gaan voordat er actie ondernomen wordt. Ik woon een paar kilometer hiervan af, dus als ik ergens mee kan helpen, pb me maar!

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:00

Er zijn hier al genoeg dieren overleden door onthouding van medische zorg...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:13

Bah wat naar om te horen dat er al paarden zijn overleden door die toestanden.
Ik hoop dat jullie gelijk hebben dat niet alles op internet geplaatst mag worden en dat er achter de schermen druk gediscussieerd wordt!
Ik steek in ieder geval weer een kaarsje op¨vanavond!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:07

Nou ja, jullie zijn insiders, Avalon en Liezel, ik vertrouw er op wat jullie zeggen. Helaas maakte het hier in de buurt niets uit of er af en toe een dood paardje lag, daar kletste de eigenaar zich gewoon weer uit. (tegen db, aid er niet bij geweest, voorzover ik weet)

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:16

media, ons enige wapen in deze strijd. Er zijn al veel verschillende die er aandacht aan besteden en die dat gaan doen. Iemand van pp die ze hier kan plaatsen? Zit op mijn mobiel.

Mysa probeer ook fotos te maken en ervoor te zorgen dat het bekend wordt!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:18

Heb door jullie actie idd wat ideeën opgedaan. Momenteel is de situatie iets minder erg dan die was, voornamelijk omdat er nu veel minder paarden staan. Eerst veertig ofzo, nu denk ik zo'n twintig.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:26

Avalon_ schreef:
media, ons enige wapen in deze strijd. Er zijn al veel verschillende die er aandacht aan besteden en die dat gaan doen. Iemand van pp die ze hier kan plaatsen? Zit op mijn mobiel.

Mysa probeer ook fotos te maken en ervoor te zorgen dat het bekend wordt!

poetsplaats schreef:
http://www1.omropfryslan.nl/

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!

Nu al op de site, morgen in de uitzending :D

poetsplaats schreef:
http://www.lc.nl/friesland/regio/articl ... d-De-Falom

Zo dan, de Leeuwarder Courant ook door de bocht.

ni_ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:57

wordt morgen vast opgepakt door meerdere media sites.
Weet dat endandit.nl er ook mee bezig is.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:00

mysa schreef:
Heb door jullie actie idd wat ideeën opgedaan. Momenteel is de situatie iets minder erg dan die was, voornamelijk omdat er nu veel minder paarden staan. Eerst veertig ofzo, nu denk ik zo'n twintig.

Als ik het goed heb begrepen staan de paarden verspreid over verschillende dorpen, het zijn er dus wel ongeveer 40.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:06

Djun, ik bedoelde de kudde hier bij mij in de buurt, sorry. De paarden in Friesland staan inderdaad verspreid heb ik begrepen.

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:54

Op dit moment zijn de veertig teruggehaald naar een dikke 30 stuks, mijn schatting was niet helemaal juist. :o

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 00:10

Maakt toch niet uit Aaf, zijn er nog steeds een dikke 30 teveel.

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 03:10

EstherHegt schreef:
maXcomX schreef:
Onzin is eerder de wereld in, dan uit.

Als een groepje ter plaatste al jaren schreeuwt om hulp en niet gehoord wordt, dan moeten anderen gewoon mee kunnen schreeuwen net zo lang tot het gehoord wordt en er passende maatregelen komen, Wat het probleem is dat er nu al en jaar of 20 over een welszijnswet wordt gesteggeld,
De wet die in maart volgend jaar zijn 20ste verjaardag alweer mag gaan vieren en die nog steeds niet af is, die door de voorlaatste minister op briljante wijze ineens door de sector moest worden ingevuld, je weet wel de beroemde sectorraad paarden die geheel ondemocratisch gekozen is, en ons allemaal als paardenhouders vertegenwoordigd, terwijl de DB ook van de geweldige plannen heeft.
Prachtig die raamwetten, ooit bedacht omdat je dan zonder verdere volksraadpleging sneller kon inspelen dan bij een wet die wel zowel strafbaarheid, uitvoering en strafoplegging in zich verwerkt heeft.
Jaar na jaar zijn er vragen over gesteld, zijn burgers en opsporingsambtenaren hopeloos geraakt, want je kunt er nu niets mee voor het echt te laat is.

Niet raar als je niets kunt dat burgers gaan dreigen het recht dan zelf maar te gaan uitvoeren, het zou gewoon niet moeten hoeven,

Volkomen met je eens als het de langdradigheid van wetgeving betreft en een sectorraad die maar wat sigaren rookt. Er gaat wel wt veranderen, maar deze minsiser heeft daar meer tijd voor nodig. En dat is begrijpelijk als je er net zit en niet alles wilt laten aansmeren wat ambtenaren en serctorraad en DB te zeggen hebben. Als bijvoorbeeld de DB het voor het zeggen zou hebben dan kunnen we de helft van de hobby paarden opdoeken en is paardensport in Nederland onmogelijk.
De sectorraad is weer van een ander uiterste, en wat ambtenaren (beleidsmakers) bedenken... pfft die kosten alleen maar geld maar komen zelden met goede ideeën.

Bijvoorbeeld ruimere stal dieren weer bij elkaar en nog meer van die toeters en bellen die theoretisch leuk bedacht zijn maar praktisch bijna onuitvoerbaar zijn. Wat wij al jaren doen, moet nog wetgeving worden. Ik kan je zeggen, daar wordt je paard waarschijnlijk niet gelukkig van.
Het aantal ongelukken neemt toe, de dierenarts is je grootste vriend en kost zoveel tijd, dat een paard houden alleen nog voorbestemd is voor mensen die 24/7 toezicht kunnen houden en medisch goed onderlegd zijn.