Politie in verdediging na doodschieten van loslopend paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mariebo

Re: Politie in verdediging na doodschieten van loslopend paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:14

Het is zielig maar ik ben het eens met: trustHim !

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:16

Inky_devil schreef:
Walgelijk, Als je toch besluit om die dieren af te schieten haal er dan tenminste een professioneel jager bij die het dier met 1 schot uit kan schakelen maar niet 18 kogels door een paard heen schieten. Gewoon een slachtparty.
En inderdaad als ze al zo lang bezig zijn hadden ze het beter kunnen organiseren of in ieder geval een diervriendelijkere methode kunnen bedenken.

ja het is ook walgelijk als er een pony met 120 km per uur aangereden wordt, en de inzittende van de auto het geen van allen hebben overleefd,
want o die pony als je die maar laat leven?
ik snap dat iedereen een mening heeft,
maar kan me eerlijk gezegt wel een beetje ergeren aan mensen die denken dat dat paard wacht op een dierenarts, voordat hij de weg oversteekt.
en het is heel jammer van de pony,
en die mensen wouden vast ook niet op het beest schieten, maar soms heb je geen keus.
het is zielig maar so be it.
en sowieso, waar haal je zo snel een jager vandaan? jagers mogen dat trouwens ook helemaal niet doen.
daar zijn een hele boel regels aan verbonden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:30

Gaat mij erom dat de paarden al enkele dagen los liepen én meerdere keren die weg over waren gestoken...
Lijkt mij dat er genoeg tijd was geweest om betere maatregelen te treffen.
Kan zijn dat de politieagenten in dat geval idd geen keuze hadden, maar er had eerder ingerepen moeten worden zoals ik het iig nu begrijp.

Nico1949

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:37

In Nederland is de politie niet opgeleid om dieren dood te schieten, daar worden ze ook niet voor getraind en het wapen en de munitie is daar absoluut niet geschikt voor. Alleen kan de politie een groot dier (paard, koe etc) uit zijn lijden verlossen, bijv. gebroken been of iets dergelijks, door middel van een zogenaamd contact schot, waarbij het pistool op het voorhoofd wordt geplaatst en dan moet je nog goed weten waar je dit moet plaatsen en als de komst van een dierenarts niet kan worden afgewacht. Je kan met een pistool nooit een bewegend dier op een afstand in een keer doodschieten, je moet dit met een zwaar kaliber geweer en goede munitie doen. Ik weet niet wat voor wapen de politie in Engeland gebruikt hebben en of zij daar wel voor opgeleid zijn, maar zo te zien niet.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:15

Nicole, als je iets meer moeite had gedaan om het goed door te lezen dan had je geweten dat ze scherpschutters hebben ingeschakeld en niet zelf met hun dienstwapen in het rond hebben geschoten. Ook is er dan te lezen dat de DA heeft voorgesteld om een verdoving te gebruiken, maar dat ze daar niet voor hebben gekozen.

Main

Woonplaats: In een dorpje met m'n mannetje en onze ''dierentuin''

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:18

Bah.. walgelijk.
Er lijken me voldoende andere manieren om het paard niet zo te laten lijden.

''er werden nog 3 kogels afgevuurd toen het dier nog in leven bleek te zijn''.
Bah...

Nico1949

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:32

Ik wil niet eigenwijs overkomen, maar volgens mij is de titel van dit bericht dat de politie in de verdediging moet. Politie agenten of scherpschutters van de politie zijn en worden niet opgeleid en getraind om dieren dood te schieten, dit wilde ik alleen kenbaar maken. Voor dit soort klussen moet men proffesionele mensen inschakelen zoals jagers of slachters.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:50

Wat mij trouwens opvalt,
hier is een hoop commentaar over het feit dat de paarden losliepen..
(volgens mij staat er in het bericht dat het om wilde paarden gaat ?)
Maar als iemand hier op bokt geschrokken het verhaal doet dat zijn/haar dieren waren losgebroken en op de weg liepen oid, is iedereen ineens begripvol ?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:40

Fenartoe schreef:
Maar als iemand hier op bokt geschrokken het verhaal doet dat zijn/haar dieren waren losgebroken en op de weg liepen oid, is iedereen ineens begripvol ?

Nee, ik niet.
Hoeveel je om je paard geeft en hoe zwaar voor jou de verantwoordelijkheid ervoor naar anderen weegt, blijkt uit de deugdelijkheid van de omheining :)*

Domiinooo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:21

Arme dieren...
Wie schiet er nou een paard dood?!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:25

Mijn maag draait hier van om..
1) waarom geen verdoving?
2) waarom geen geweer waar maar minder kogels voor nodig zijn.
3) Jacht? uhu :n

Sorry ik vind het walgelijk.