fredje1969 schreef:Ik wil even duidelijk maken hoe het echt zit.
Ik ben de eigenaar van de andere 2 pony's en 1 paard die ook in de wei stonden waar het drama zich voltrokken heeft. Ons paard Giant heeft het helaas niet overleefd.
Het is inderdaad moeilijk te bepalen waaraan ze gestorven zijn. Zelfs de dierenarts weet het niet wat er gebeurd kan zijn. Wat wel opviel is dat de dag ervoor helemaal niets aan de hand was en de volgende morgen viel de een na de andere om. Om half 3 's nachts is een man nog langs de wei gelopen met zijn hond en hij zegt ook niks raars gezien te hebben. Hij kon dit wel goed zien omdat er sneeuw in de wei lag.
Als er een ziekte heerste onder de pony's waren ze niet in een keer tegelijk ziek geworden. Het verhaal dat er mogelijk iets in het hooi gezeten zou hebben is ook uitgesloten. Er zijn ook enkele pony's die geen verschijnselen hadden, o.a. het veulen dat nog bij de moeder stond. Er is ook een melding gemaakt van verwaarlozing bij de dierenambulance. Toen een medewerker van de dierenambulance bij de wei kwam zei hij dat dit zeker niet aan de orde was, dit heeft hij ook in een kort interview met L1 verklaard.
Voor alle duidelijkheid: Het aanbod van de DB hadden we zeker wel aangenomen als we de kans gehad hadden!!! Dinsdag middag zijn de overleden pony's opgehaald en dinsdag avond werd het aanbod gedaan.
De reden waarom we geen autopsie hebben laten doen is heel simpel. Het geld hebben we in de andere 2 pony's gestoken om te proberen hun te laten overleven. We hadden inderdaad een autopsie kunnen laten doen, maar er was geen garantie dat de werkelijke oorzaak duidelijk geworden was. Voor diegene die geld genoeg hebben is het makkelijk praten. We stonden voor een dilemma, een autopsie laten doen en de andere 2 geen behandeling laten ondergaan of toch proberen die 2 op z'n minst te proberen te laten overleven.
Dan wil ik nog even het volgende rechtzetten. Al onze dank gaat uit naar onze vriend (de eigenaar van de andere pony's), die 5 pony's verloren heeft. Hij is dag en nacht in de weer om voor de pony's, die het tot nu toe wel overleefd hebben, te zorgen. wij kennen hem al jaren en hij heeft altijd het beste voor met de dieren. Hij noemt ze zelf zijn kindjes en zo behandeld hij ze ook. Dat hij de pony's niet goed zou verzorgen is echt onzin!!! De mensen die in de buurt van de wei wonen kunnen dit beamen.
Met de andere pony's gaat het redelijk goed. 1 pony is nog zorgelijk, maar ze krijgt een goede behandeling.
Verder wil ik alle mensen bedanken voor hun steun en medeleven.
Zo blijkt maar weer dat een bericht in de krant vaak niet juist is.
Nu er door de eigenaar duidelijk wordt aangegeven dat de ponies al waren afgevoerd toen het aanbod van de autopsie kwam.
Sorry ik was ook te hard met mijn oordeel.
Sterkte met het verlies en het aanhoren en lezen van alle domme opmerkingen.
Ik duim voor jullie dat de andere ponies snel weer helemaal de oude zijn.