Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
griebels schreef:Omdat ze nu 105 Koniks hebben rondlopen en maar voedsel beschikken voor 70 a 80 Koniks..
Dus castreren is geen optie want dan krijg je de verhongerpraktijken van de Oostvaardersplassen ook in Nijmegen...
Waarom is de slacht toch zo'n luguber idee voor sommigen??
. Als ze weten dat ze maar voor beperkt aantal paarden plaats hebben.
suuzepuus schreef:als er ruinen bij lopen valt de kudde uit elkaar. dat gaat meestal niet lukken!
).BraveSpots schreef:griebels schreef:Omdat ze nu 105 Koniks hebben rondlopen en maar voedsel beschikken voor 70 a 80 Koniks..
Dus castreren is geen optie want dan krijg je de verhongerpraktijken van de Oostvaardersplassen ook in Nijmegen...
Dan hadden ze wat eerder moeten ingrijpen misschien. Als ze weten dat ze maar voor beperkt aantal paarden plaats hebben.
Is een gemakkelijke connectie dus. BraveSpots schreef:griebels schreef:Omdat ze nu 105 Koniks hebben rondlopen en maar voedsel beschikken voor 70 a 80 Koniks..
Dan hadden ze wat eerder moeten ingrijpen misschien. Als ze weten dat ze maar voor beperkt aantal paarden plaats hebben.
Ik heb opzcih geen probleem met de slacht. Er zijn nu teveel dieren en als het niet anders kan is het voor mij best een optie.
Maar wat met de toekomst? Want zo kun je elke twee jaar wel het overschot afvoeren naar de slacht en dat lijkt me gewoon niet echt zinvol. Dan fok je paarden voor het vlees.