Anky: Benieuwd naar Totilas met Duitser Rath

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:15

@ Ayasha: Nederlands, ff grof vertaald :D :

Citaat:
TOTILAS
Rappe (zwart) *2000

Totilas werd in Nederland geboren en is daar tot en met zijn 10e levensjaar opgegroeit. Hij werd door Edward Gal opgeleid. Na de Wereldruiterspelen in 2010 kocht Paul Schockmöhle deze eenmalige hengst en waarborgde hem hiermee voor de Duitse fok. Kort daarna vroeg Paul mij, of ik me kon voorstellen Totilas te rijden. Nadat de eerste ontmoetingen met hem ongelooflijk positiv en hoopvol verliepen, was het relatief snel duidelijk, dat wij als paar goed bij elkaar passen. Ik ben natuurlijk zeer gelukkig het momenteel beste dressuurpaard ter wereld te mogen rijden. Tegelijkertijd weet ik echter ook, dat ik in grote voetstappen treed. Op 30 november 2010 werden wij publiek als die nieuwe hoop voor Duitsland voorgesteld. Ik kan hier niet meteen staan en zeggen, dat wij in 2012 de olympische spelen winnen. Tot dan hebben we nog een lange weg voor ons en we gaan er gezamelijk aan werken, de fans en toeschouwers uit de hele wereld met onze eigen stijl enthousiast te maken/te bezielen (mitzureißen kun je niet echt letterlijk vertalen, hij bedoeld in ieder geval het publiek voor zich te winnen, enthousiast te maken en te entertainen). Met Totilas begint voor mij een nieuwe dimensie en ik verheug me op de toekomstige ontwikkeling/vordering/vooruitgang met hem
Laatst bijgewerkt door Adil op 02-12-10 14:18, in het totaal 3 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:16

Picasso schreef:
Nou als dat niet én een compliment naar meneer Gal is, én bescheidenheid toont, weet ik het ook niet meer...

Vind ik dus ook :j

bastiano680

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:19

Mooie woorden van Rath!

blijdatikrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:28

Adil18 schreef:
Ik zie net dat Totilas eindelijk onder het paardenbestand van Rath staat. Hierbij het stukje wat Rath over Totilas schrijft:

Citaat:
TOTILAS
Rappe *2000

Totilas wurde in Holland geboren und ist dort bis zu seinem zehnten Lebensjahr aufgewachsen. Ausgebildet wurde er von Edward Gal. Nach den Weltreiterspielen 2010 kaufte Paul Schockemöhle den Ausnahme-Hengst und sicherte ihn damit für die deutsche Zucht. Kurz darauf fragte mich Paul, ob ich mir vorstellen könne, Totilas zu reiten. Nach dem die ersten Begegnungen mit ihm unglaublich positiv und hoffnungsvoll verliefen, war relativ schnell klar, dass wir als Paar sehr gut zusammenpassen. Ich bin natürlich sehr glücklich, das derzeit weltbeste Dressurpferd reiten zu dürfen. Gleichzeitig weiß ich aber auch, dass ich in große Fußstapfen trete. Am 30. November 2010 wurden wir der Öffentlichkeit als Deutschlands neue Hoffnungsträger vorgestellt. Ich kann mich nicht direkt hinstellen und sagen, dass wir 2012 Olympiasieger werden. Bis dahin ist es noch ein langer Weg und wir werden gemeinsam daran arbeiten, die Fans und die Zuschauer auf aller Welt mit unserem eigenen Stil zu begeistern und mitzureißen. Für mich beginnt mit Totilas eine neue Dimension und ich freue mich auf die zukünftige Weiterentwicklung mit ihm.

mooi citaat Adil, het siert Rath om zoiets te schrijven, ik kan slecht filmpjes kijken thuis (helaas.. door lage verbindingssnelheid op internet, zou graag dat filmpje bekijken van hem op Totilas)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:29

Picasso schreef:
Okay, prima dan lees ik dat niet goed blijkbaar. Maar ik vind het strenge oordelen over de combinatie op dit punt wat voorbarig. Nog even ter verdediging van de prille combi: er stond behoorlijk wat druk op de ketel tijdens deze presentatie/persconferentie, misschien ook een rol gespeeld in het stukje spanning wat u meent te zien?

edit; typefout

Ik "meen" niet iets te zien, ik zie duidelijk dat er spanning optreedt in de verzamelde stap. Of die spanning komt door druk op de ketel door de presentatie of door andere oorzaken, daar laat ik me niet over uit.
Wel apart dat je eerst zegt ontspanning te zien, vervolgens wel in de verdediging gaat en zegt dat het door druk op de ketel komt en dus blijkbaar toch ook de spanning ziet, om vervolgens toch weer te gaan zeggen "ik vond het er ontspannen uitzien".
Het kunnen tonen van een verzamelde stap lijkt mij voor een ontspannen combinatie, ook een relatief nieuwe combinatie, bepaald niet de moeilijkste oefening om te tonen ALS die ontspanning er idd is.
Maar als jij er een geheel nieuwe verklaring voor hebt die niets met spanning te maken heeft, dan hoor ik die graag! ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:32

Adil18 schreef:
Picasso schreef:
Nou als dat niet én een compliment naar meneer Gal is, én bescheidenheid toont, weet ik het ook niet meer...

Vind ik dus ook :j

Tsja, ik persoonlijk vind het dan weer wat minder bescheiden om voor je eerste wedstrijd al te gaan spreken van "onze eigen stijl" en "het publiek begeistern".... :D
Zal aan mij liggen! :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:20

als sporter moet je doelen durven stellen. Dat zal elke mental coach je vertellen. ;)
"ik wil mijn eerste wedstrijd rond komen" is nu niet bepaalt een doel voor zo'n ruiter denk ik. :) Maar goed, ben eens benieuwd :j

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:22

Ayasha schreef:
als sporter moet je doelen durven stellen. Dat zal elke mental coach je vertellen. ;)
"ik wil mijn eerste wedstrijd rond komen" is nu niet bepaalt een doel voor zo'n ruiter denk ik. :) Maar goed, ben eens benieuwd :j

Zou misschien wel realistisch zijn :Y)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:24

Misschien wel. :D Dat zullen we vanzelf zien. Maar je moet ook durven dromen he. :D
Als je geen dromen durft najagen komen ze ook nooit uit. ;)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:28

Picasso schreef:
Ayasha schreef:
Kan je met bronnen komen als je dit soort dingen rond strooit?

Waarschijnlijk heeft Elin de beste man zelf gesproken Ayasha.... :))

Ayasha heeft gelijk Elin; wanneer en hoe heeft Klaus Martin Rath dat gezegd???

:? Nu hoeft er niet zo belachelijk gereageerd te worden hoor ?
Ik ben ook gewoon een mens en hoef niet belachelijk gemaakt te worden met dat Elin heeft gesproken etc.

Discussie prima ,maar hoef niet te hebben dat er zo raar gereageerd word ?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:31

Ayasha schreef:

Een doel moet o.a. voldoen aan het criterium "meetbaar". Leuk geprobeerd, Ayasha, maar in de sportpsychologie voldoet het "doel" het publiek begeistern met je eigen stijl bepaald niet aan de criteria die elke mental coach je kan vertellen.... (kijk voor meer info maar even op mijn site onder de "december"tip) :D ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:36

Hij is misschien nog aan het oefenen. _O- En alstie het hele publiek uit zijn dak kan laten gaan zou ik dat toch redelijk meetbaar noemen. Een beter criterium om aan te halen zou zijn dat het doel niet van te veel factoren die buiten jezelf liggen afhankelijk mag zijn. :D En een heel publiek zijn een hoop factoren waar je geen macht over hebt. :')

horseyfries

Re: Anky: Benieuwd naar Totilas met Duitser Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:43

Dus eigenlijk ben je het met me eens zeg je nu.... ;)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:49

Picasso schreef:
Okay, prima dan lees ik dat niet goed blijkbaar. Maar ik vind het strenge oordelen over de combinatie op dit punt wat voorbarig. Nog even ter verdediging van de prille combi: er stond behoorlijk wat druk op de ketel tijdens deze presentatie/persconferentie, misschien ook een rol gespeeld in het stukje spanning wat u meent te zien?

edit; typefout

En dat zal niet minder worden tegen de tijd dat hij zijn eerste wedstrijd gaat rijden...

OT: ik vind het een mooi stukje van Anky :)
Can't beat them, buy them :+ :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:51

horseyfries schreef:
Picasso schreef:

edit; typefout

Ik "meen" niet iets te zien, ik zie duidelijk dat er spanning optreedt in de verzamelde stap. Of die spanning komt door druk op de ketel door de presentatie of door andere oorzaken, daar laat ik me niet over uit.
Wel apart dat je eerst zegt ontspanning te zien, vervolgens wel in de verdediging gaat en zegt dat het door druk op de ketel komt en dus blijkbaar toch ook de spanning ziet, om vervolgens toch weer te gaan zeggen "ik vond het er ontspannen uitzien".
Het kunnen tonen van een verzamelde stap lijkt mij voor een ontspannen combinatie, ook een relatief nieuwe combinatie, bepaald niet de moeilijkste oefening om te tonen ALS die ontspanning er idd is.
Maar als jij er een geheel nieuwe verklaring voor hebt die niets met spanning te maken heeft, dan hoor ik die graag! ;)

Ik probeerde enkel het van een andere kant te bekijken en heb me daarin misschien verkeerd uitgedrukt, als dat zo is, dan excuus daarvoor; ik ben nog steeds van mening dat ik het er ontspannen en fijn uit vond zien. Ik gaf enkel aan dat als er sprake van spanning zou zijn, dat misschien de reden daarvan zou kunnen zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:52

Gulpje schreef:
Picasso schreef:

edit; typefout

En dat zal niet minder worden tegen de tijd dat hij zijn eerste wedstrijd gaat rijden...

OT: ik vind het een mooi stukje van Anky :)
Can't beat them, buy them :+ :+

Inderdaad, maar het verschil is dan (tegen die tijd) dat hij er heel wat meer trainingsuren op heeft zitten en ze dus een meer opelkaar ingespeelde combinatie zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:21

horseyfries schreef:
Dus eigenlijk ben je het met me eens zeg je nu.... ;)

als jou dat gelukkig maakt. :+
Jammer dat je de clue van de oorspronkelijke reactie wat gemist hebt maar goed. Niet mijn zorg. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:17

Elin, excuus! Maar nog steeds geen bron gezien trouwens...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:27

Picasso, jammer dat je niet gewoon kan toegeven dat er idd spanning te zien is in het stukje verzamelde stap wat hij "probeert", dat kan toch iedereen zien?
Bewijst wel weer hoe sommige mensen gaan proberen alles goed te praten wat deze combinatie doet en daardoor blijkbaar niet meer in staat zijn om gewoon te zien "goh, ze maken een fout", "goh, er treedt spanning op", "goh, de achterhand is voor in het appuyement". Zonder daarbij gelijk een waardeoordeel uit te spreken over deze combinatie kun je dat soort dingen toch constateren?
Ik kreeg kippenvel van de combinatie Totilas-Edward, maar dat neemt niet weg dat ik heus wel zag dat Totilas af en toe te diep kwam en te kort in de hals werd.

Ayasha, als jouw clou nog altijd iets wil zeggen over het sporttechnische doelen stellen, dan begrijp jij niet hoe dat in elkaar zit ofwel begrijp ik jouw clou niet ;) Doe nog eens een poging zou ik zeggen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:18

Zeg Horseyfries, ik zou graag de link naar de hele persconferentie/presentatie zien, ik kan me van gisteren niet herinnern dat de verzamelde stap er gespannen uitzag. De enige referentie die ik vandaag gezien heb, was de samenvatting van het gebeuren van gisteren en daar kan ik niet ernstige storingen tussen paard en ruiter ontdekken. Tegelijk moet ik wel toegeven: ik heb heel erg in mijn achterhoofd gehad dat de combinatie nog maar 'net is' en nog geen serieuze trainingskilometers in de benen heeft en het er dus niet perfect uit kan zien. En misschien heb ik daardoor onbewust wel stukken spanning gemist..... Maar ik ben best bereid om nogmaals het hele filmpje heel kritisch te bekijken... Mijn vraag daarnaast was, waarom het nodig is om nu al zo kritisch te zijn over de combinatie en door velen een vergelijking te trekken met meneer Gal. Dat kun je imo nu nog niet vergelijken, daarvoor zijn volgens mij nog vele uurtjes training nodig voor dit duo. Nog een ander punt; ik denk dat wat Matthias Alexander Rath ook doet of zegt, het in de meeste nederlandse ogen nooit goed genoeg zal zijn.... over elk woord wordt gevallen en blijkbaar over elk rijtechnisch foutje ook.... Begrijpelijk, maar niet eerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:35

Ik heb nog even gezocht en kan geen stukje verzamelde stap vinden.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 23:11

Wat voor filmpje heb je dan gezien Picasso? Heb je de persconferentie eigenlijk wel gezien??

Hmmm ik krijg hier een héél raar gevoel bij. Waarom zijn alle VOLLEDIGE films van de persconferentie verdwenen, blijkbaar onder druk van Schöckemöhle, en is er alleen nog een geknipt en geplakt filmpje te zien??
Ik wilde hier de link zetten naar het volledige filmpje maar die blijkt te zijn verwijderd en niet vrijwillig zo te lezen. Dat begint lekker!
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 02-12-10 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 23:41

Ja hoor, ik heb gisteren de persconferentie gevolgd, maar ik kan nu niet het hele gebeuren weer terugvinden. Alleen een samenvatting van.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 14:45

Ik had het al op video gezien maar al die video's zijn nu verdwenen op last van....

Waarom geef je in vredesnaam een persconferentie als je achteraf de beelden niet de wereld rond wilt zien gaan???

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:00

horseyfries schreef:
Ik had het al op video gezien maar al die video's zijn nu verdwenen op last van....

Waarom geef je in vredesnaam een persconferentie als je achteraf de beelden niet de wereld rond wilt zien gaan???

Wie weet....Misschien hebben zowel Schockemöhle als Rath nog meer bedreigingen of haatmail mogen ontvangen na de persconferentie...? Weet het echt niet hoor, een beetje apart is het wel....