Persconferentie Paul Schockemöhle over Totilas: Samenvatting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke_Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:15

Heb t filmpje nog niet gezien, maar voor mij is de glans ook n beetje weg... Over dat achterbeengebruik, waarschijnlijk ligt dat aan de manier van trainen :Y) (waar over het algemeen in nl niet over gesproken wordt maar vaak wel gedaan wordt en ik weet niet of dat ze dat in d´land ook doen)

Scum

Ik vind het knap dat hij het aandurft om dit paard nu te gaan starten. Hij zal een heleboel commentaar over zich heen krijgen. Hopelijk kan hij het hoofd koel krijgen. En het is nogal logisch dat hij niet meteen het niveau van Gal met Totilas zal gaan behalen.
Ik hoop wel dat hij er ook van kan genieten.

Zal voor Gal ook een dobber zijn om het paard met een andere ruiter te zien. Maar zo gaat het nou eenmaal in de sport....

Anoniem

sarabande schreef:
Paar beelden zijn nog geen proef en dan kan je ook niet verwachten van een zon prille combinatie.
Hij reed hem iig niet onder druk en het achterbeengebruik was zeker was niet wat het geweest is.
Het is de vraag of hij als er druk op komt alles net zo perfect aan elkaar kan rijden als Ed deed, dus het lijkt me dat Adelinde voorlopig nog weinig te duchten heeft.

Na ja voorlopig start hij ook nog niet, de planning was toch buitenseizoen 2011... nog even tijd voor meneer Rath om de puntjes op de i te zetten, toch? :D

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:17

Haha, Totilette.
Het is natuurlijk leuker om Totilas met een Nederlander te zien rijden dan een Duitser :( . Maar goed, laat die Rath idd dan maar Isabel Werth het moeilijk maken }:)
:D :D

Janneke_Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:18

Ja, dat heb ik ook gelezen, dat hij pas in outdoor 2011 gaat starten. Vindt t idd ook knap dat hij t aandurft! En wens Matthias en PS natuurlijk veel succes!

Het is al eerder gezegd: zie t als n voetbaltransfer, daar gaan de goede spelers ook voor veel geld naar n andere club

Mikala13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:20

vond het bij Edward vaak een beetje gespannen beeld, eerlijk gezegd vind ik dit er fijner uitzien, iets meer ontspannen en neus eruit. Ik zeg dit over de beelden van nu, dit kan natuurlijk nog veranderen.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:20

wow, wat hebben ze er een show van gemaakt! En wat moet het gaaf zijn geweest voor Matthias om als nieuwe ruiter binnen te rijden met Totilas! Respect voor Matthias om voor de 6e keer Totilas voor de pers te rijden.

Moet zeggen dat ik het symphatiek vind hoe ze over Edward en Totilas praten. Het ziet er fijn uit en ik hoop dat Totilas (nog een keer veel) gaat bereiken.

Jammer dat NL geen Edward en Totilas hebben maar Edward kan toch wel mooi even zeggen ik heb DE Totilas tot HET dressuurpaard gemaakt.

Ow en hou eens op te zeuren over die vlechten!
Laatst bijgewerkt door Emilia op 30-11-10 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Socio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:25

Ik vind het beeld veel prettiger jammer dat Rath geen nederlander is Toot houdt zijn staart ook veel rustiger (misschien in de wedstrijd weer anders maar dat valt me echt op bij de beelden) denk dat de combi alles gaat overtreffen. wel jammer voor nederland maar ja ere wie ere toekomt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:27

Socio schreef:
Ik vind het beeld veel prettiger jammer dat Rath geen nederlander is Toot houdt zijn staart ook veel rustiger (misschien in de wedstrijd weer anders maar dat valt me echt op bij de beelden) denk dat de combi alles gaat overtreffen. wel jammer voor nederland maar ja ere wie ere toekomt.

Dat viel me inderdaad ook op :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:29

ik vind het beeld vriendelijk ogen maar ik vind ook dat je er nu nog niet zoveel van kan zeggen,alles wat er nu getoond wordt wordt niet zo scherp gereden als in de proeven die wij gezien hebben ,alles is nog voorzichtig en minder gezet en gesloten[tenminste dat is wat ik zie] en logisch ook want het zou wel erg knap zijn om al meteen op het nivo gal weg te rijden he? dus over gespannen kun je hier ook nog niks zinnigs zeggen lijkt mij ,eerst maar eens trainingsuren draaien die 2..

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:31

Paula1990 schreef:
Ik vind het geen mooie combinatie om te zien.

Ik ook niet. En hij heeft op de foto's zijn onderbeen ook naar achter liggen/hakken omhoog, en lijkt alsof z'n knieen net over de kniewrong komen :-)

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:32

Tafje schreef:
Paula1990 schreef:
Ik vind het geen mooie combinatie om te zien.

Ik ook niet. En hij heeft op de foto's zijn onderbeen ook naar achter liggen/hakken omhoog, en lijkt alsof z'n knieen net over de kniewrong komen :-)

Die foto's geven ook geen realistisch beeld, dit zijn momentopnames. Bekijk het filmpje maar.

verselewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:34

Zojuist de beelden van het sportjournaal gezien. Ik vind idd dat hij nog niet zo mooi toont als Edward, maar hij heeft ook nog niet de tijd gehad om een combinatie te worden met Totilas. Ik hoop alleen wel dat hij de stang wat losser gaat laten, vond Toto niet ontspannen in de mond (wat bij Edward ook niet altijd het geval was trouwens).

Ik hoop dat beide heren op tijd een perfecte combo worden met hun paarden zodat ze aan elkaar gewaagt zijn tijdens de Olympische spelen en wij op en top kunnen genieten.

james1965

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:34

Rath gaat toch altijd kritiek krijgen als die met Totilas verschijnt. Als hij goed scoort, is dat natuurlijk logisch want Gal heeft hem zo goed getraind.
Als hij slecht scoort, is Totilas natuurlijk veel te goed voor zo een ruiter. Ik hoop dat het geen vergiftigd geschenk is.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:37

GewoonNoor schreef:
Citaat: Ik ga proberen te starten waar Edward eindigde. "

Zo, dus hij wil beginnen met Wereldkampioen? :)
Verder inderdaad wat een spektakel hebben ze ervan gemaakt,
ik ben heel erg benieuwd! :)

vast door de journalist zo geschreven maar anders gezegd.

anders wel heel erg.. ehm grof.

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:38

Afbeelding

Emilia

Re: Persconferentie Paul Schockemöhle over Totilas: Samenvatting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:40

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:41

Jullie zijn echt hilarisch! _O-
De vlechtjes zijn niet mooi, de combi past niet, bla bla. Komop, hij zit er pas voor de 6de keer op! Jullie zouden het natuurlijk allemaal beter doen :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:42

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:43

Umeo schreef:
De vlechtjes zijn niet mooi, de combi past niet, bla bla. Komop, hij zit er pas voor de 6de keer op! Jullie zouden het natuurlijk allemaal beter doen :')

hee, psst... Er zijn er een hoop die niet zo reageren dus "allemaal" mag weggelaten worden. :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:44

Umeo schreef:

dat heeft niemand gezegd :n
we geven alleen onze mening...
en IK vind de vlechtjes niet bij toot passen... :n
en of ik het dan beter kan is een tweede,
maar ik vind het gewoon niet mooi...

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:44

Emilia schreef:
wow, wat hebben ze er een show van gemaakt! En wat moet het gaaf zijn geweest voor Matthias om als nieuwe ruiter binnen te rijden met Totilas! Respect voor Matthias om voor de 6e keer Totilas voor de pers te rijden.

Moet zeggen dat ik het symphatiek vind hoe ze over Edward en Totilas praten. Het ziet er fijn uit en ik hoop dat Totilas (nog een keer veel) gaat bereiken.

Jammer dat NL geen Edward en Totilas hebben maar Edward kan toch wel mooi even zeggen ik heb DE Totilas tot HET dressuurpaard gemaakt.

Ow en hou eens op te zeuren over die vlechten!

Helemaal eens Emilia. Ik vind het ook knap! Matthias succes!! Gun die jongen zijn wereldpaard en geef ze een kans! Hij rijdt Totilas zeer sympathiek dus doe niet allemaal alsof het een slager is die niet kan rijden! Dat kan hij wel. Jammer voor Edward, maar Totilas blijft tenminste in de sport en zal het niet slecht krijgen. Laten we blij zijn voor Totilas!
Laatst bijgewerkt door Vonkie2009 op 30-11-10 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

cathyvans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:45

Weet je wat ik erg hoop? Dat dat fantastische paard na de training lekker eens in de wei mag lopen, voor mijn part in de sneeuw mag rollen kortom: een gelukkig paard mag zijn...!

Janneke_Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:45

ik vind t beeld ook mooi ogen. in t begin van t filmpje, de 1e 5 sec kijkt matthias wel even als n bang vogeltje :+ , maar dat kan ook aan mij liggen :P . ze hebben er wel echt n show van gemaakt ja! ik ga nu t sportjournaal nog ff kijken. vond het trouwens wel grappig/frappant dat het anp meldde: ´Student berijdt Totilas` klinkt n beetje cheesy vindt ik :P ja, oke hij is ook student, maar dan kun je toch wel een andere kop bedenken :+

@M_D_H misschien staat t wel op de facebook van Matthias<3

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:46

Ik heb alle beelden/uitzendingen op tv gemist. Staat er al ergens een filmpje online?