Varekaj schreef:Voor mij maakt het niet echt uit wie Toot, rijdt, al vond ik hem met Gal echt wel prachtcombi.
Waar ik me meer aan stoor, is de uitspraak "ik ben geen emotionele ruiter". Wat ben je dan wel? Iemand die het geen zak kan schelen hoe het paard aanvoelt, als ie maar luistert en nooit buiten de lijntjes kleurt? Iemand voor wie het niet kan schelen hoe een knol zich voelt, als ie maar de top loopt, op eender welke manier je dat ook moet halen? Misschien misvat ik het en komt het voor mij eerder over alsof ie zegt "een gevoelsloze ruiter", zo iemand die enkel denkt aan aan de top raken, en het paard is daarbij het hulpmiddel.
Hoe Rath rijdt, geen idee. Nog niet gezien. Op foto's vond ik het allesinds nogal stijfjes.
Verder is de magie tussen Toot en Gal ook geweest dat Toot van 0 naar de top is gelanceerd door Edward en de opleiding die hij bij Edward kreeg. Alsof Edward aan Toot geleerd heeft hoe je moet fietsen, hoe het werkt. En dat het nu aan Toot is om te dienen voor Rath om te leren hoe je aan de top meefietst. Maw, dat Toot de stap over de drempel is om Rathh op het hoogste niveau te lanceren en daarin mee te gaan draaien. Edward heeft Toot leren fietsen, en Toot is nu "de ouwe fiets" waarop Rath moet leren rijden...En met de uitpsraak van Rath (zie hierboven) heb ik de indruk dat hij het ook zo wat weergeeft. Toot is zijn ticket naar de top, en niet zozeer zijn kwaliteiten.
No offence, maar Toot was ook Edwards ticket naar de top.
Ze hebben het samen gedaan maar zonder Toot was Edward nooit zo populair geweest als hij nu is. 
Ik vermoed dat Rath gewoon bedoelt dat hij niet het type is dat spontaan in het janken uit barst na een goede proef oid.
Iemand die niet naar zijn paard luistert en geen gevoel heeft komt niet op het niveau waar Rath zit.