Matthias Alexander Rath is de nieuwe ruiter voor Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:30

carolalisa schreef:
Marjoow schreef:
Maargoed, daar kiest hij zelf dan voor toch?
Ik ben meer benieuwd naar de nieuwe ster van Edward, dan naar deze combinatie.

Zoals al eerder is gezegd, ze kunnen het nooit goed doen. Want, een goed resultaat halen, is normaal. Totilas is nou eenmaal een toppaard, en dat kon Edward ook.
En slecht presteren, is al helemaal slecht, want met Totilas ben je verzekerd van een eerste prijs.

Ben benieuwd wat Edward hiervan vind :)

slaat ook weer nergens op. daar moet je echt wel voor kunnen rijden hoor. hij mag dan geweldig kunnen lopen, dat betekend niet dat ie t uit zichzelf doet. ik zag gerard joling op JA nog geen galopwissels maken :+

euhm joling zat niet op totilas hoor..het was een zwarte maar toot was t niet :n
ik ga het gewoon afwachten,wat ik vind is niet belangrijk,je kan er toch niks aan veranderen..l

Sjeempie

Re: Matthias Alexander Rath is de nieuwe ruiter voor Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:33

@knollentuin ik moet eerlijk bekennen dat ik t eigenlijk ook niet eens gezien heb :') maar wat ik ermee wilde zeggen is dat een paard t niet uit zichzelf doet. je moet t er wel uit kunnen rijden.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:35

knollentuin schreef:
euhm joling zat niet op totilas hoor..het was een zwarte maar toot was t niet :n
ik ga het gewoon afwachten,wat ik vind is niet belangrijk,je kan er toch niks aan veranderen..l

Dit klopt.. voor de nieuwschierige. Joling zat op French Kiss.. (vond ikook wel een knap paard trouwens)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:36

hihi duidelijk! ach die alexander kan wel rijden hoor..zo n gouden nest geval..geld in overvloed dus altijd goede begeleiding en topdieren ,zo wordt het wel wat simpeler..ik zeg niet dat t een gegarandereerde formule is voor succes maar t helpt wel

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:36

JorisDy schreef:
Wat een kans voor zoon jongen! Hopelijk gaan hun ook een mooi duo vormen.

Tja een kans verworven door gekochte rechten via stiefmamma,sneu maarja geld doet veel dat wisten we allemaal al wel!
We zullen het zien hoelang hij het volhoudt aan de top te rijden en hoelang het duurt voordat zo'n dier het niet meer trekt, er kan nog veel gebeuren voordat het 2012 is!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:38

PERENBOOMPIE schreef:
JorisDy schreef:

Tja een kans verworven door gekochte rechten via stiefmamma,sneu maarja geld doet veel dat wisten we allemaal al wel!
We zullen het zien hoelang hij het volhoudt aan de top te rijden en hoelang het duurt voordat zo'n dier het niet meer trekt, er kan nog veel gebeuren voordat het 2012 is!

Sinds wanneer is het verkeerd een toppaard te kopen? Dat gebeurt al jaren.

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:39

Jammer dat Edward er nooit meer op gaat rijden, maar dat was te verwachten. :\
Als ze wel goud winnen, vind ik dat ze het niet op een eerlijke manier hebben gewonnen: gewoon het beste paard van de concurrent kopen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:41

PERENBOOMPIE schreef:
JorisDy schreef:

Volgens mij deed Matthias het zonder Toot ook al prima aan de top. ;) En hij zal het niet langer of minder lang volhouden dan hij zou doen met Edward vermoed ik gezien het werk hetzelfde blijft.

sanne1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:42

Jammer dat hij niet meer onder Edward is
ik ben benieuwd hoe hij het onder Rath doet.

en wij hebben Adelinde met Parzival ook nog :D :D die zijn ook super goed!!!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:42

Ook hier mixed feelings :\
Only time wil tell hoe Rath het gaat doen met Toot.

Vionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:47

Werd wel even nieuwschierig naar die man, ik wens hem veel succes, maar hoe sommige mensen zich gedragen.
Ik kijk bij zijn gastenboek, raad een wat ik aantref het is echt niet te geloven.

''fuck you, i hope you will be dead before you ride this horse and never be in the netherlands and have a lot of security around you! I am pissed!!''

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:49

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-23 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:51

Het zou erg jammer zijn als het niet goed gaat....iedereen die wel eens een sportpaard heeft verkocht weet dat het alleen maar een goed gevoel geeft als het bij een volgende ruiter ook goed gaat! Dat is een compliment voor jezelf, voor het paard en bovendien weet je dan meestal dat het paard het ook naar de zin heeft. Ik denk dat het niet alleen Gal, maar een heleboel dressuurliefhebbers pijn zal doen als het beste paard van de wereld nu opeens ergens in de middenmot belandt.

Verder hoop ik dat, mocht Rath in NL gaan starten, dat iedereen z'n fatsoen weet te houden. Winnen of verliezen doe je door je eigen prestaties en niet doordat anderen de boel voor jou proberen te verprutsen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:53

Varekaj schreef:
Voor mij maakt het niet echt uit wie Toot, rijdt, al vond ik hem met Gal echt wel prachtcombi.

Waar ik me meer aan stoor, is de uitspraak "ik ben geen emotionele ruiter". Wat ben je dan wel? Iemand die het geen zak kan schelen hoe het paard aanvoelt, als ie maar luistert en nooit buiten de lijntjes kleurt? Iemand voor wie het niet kan schelen hoe een knol zich voelt, als ie maar de top loopt, op eender welke manier je dat ook moet halen? Misschien misvat ik het en komt het voor mij eerder over alsof ie zegt "een gevoelsloze ruiter", zo iemand die enkel denkt aan aan de top raken, en het paard is daarbij het hulpmiddel.

Hoe Rath rijdt, geen idee. Nog niet gezien. Op foto's vond ik het allesinds nogal stijfjes.

Verder is de magie tussen Toot en Gal ook geweest dat Toot van 0 naar de top is gelanceerd door Edward en de opleiding die hij bij Edward kreeg. Alsof Edward aan Toot geleerd heeft hoe je moet fietsen, hoe het werkt. En dat het nu aan Toot is om te dienen voor Rath om te leren hoe je aan de top meefietst. Maw, dat Toot de stap over de drempel is om Rathh op het hoogste niveau te lanceren en daarin mee te gaan draaien. Edward heeft Toot leren fietsen, en Toot is nu "de ouwe fiets" waarop Rath moet leren rijden...En met de uitpsraak van Rath (zie hierboven) heb ik de indruk dat hij het ook zo wat weergeeft. Toot is zijn ticket naar de top, en niet zozeer zijn kwaliteiten.

No offence, maar Toot was ook Edwards ticket naar de top. ;) Ze hebben het samen gedaan maar zonder Toot was Edward nooit zo populair geweest als hij nu is. ;)

Ik vermoed dat Rath gewoon bedoelt dat hij niet het type is dat spontaan in het janken uit barst na een goede proef oid. :) Iemand die niet naar zijn paard luistert en geen gevoel heeft komt niet op het niveau waar Rath zit.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:54

Ayasha schreef:
.......... ik gezien het werk hetzelfde blijft.

Ons B-ruitertje spreekt.. :D

Tja, het blijft hoe dan ook even slikken. Afgunst? Vast wel, Totilas was tenslotte toch wel een beetje 'onze' ticket to success. Diezelfde afgunst overigens die mensen hier verweten wordt, is wellicht ook de motivatie geweest om dit paard voor Duitsland aan te schaffen. We shall see - magie is iets wat je niet kunt kopen, niet kunt leren, niet kunt trainen. Het is er.. of niet. Als Rath die capaciteiten blijkt te bezitten en hetzelfde uit zijn combinatie met Totilas weet te halen: chapeau. En zo niet.. jammer, 15 mil down the drain!

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:54

Varekaj schreef:
Waar ik me meer aan stoor, is de uitspraak "ik ben geen emotionele ruiter". Wat ben je dan wel? Iemand die het geen zak kan schelen hoe het paard aanvoelt, als ie maar luistert en nooit buiten de lijntjes kleurt? Iemand voor wie het niet kan schelen hoe een knol zich voelt, als ie maar de top loopt, op eender welke manier je dat ook moet halen? Misschien misvat ik het en komt het voor mij eerder over alsof ie zegt "een gevoelsloze ruiter", zo iemand die enkel denkt aan aan de top raken, en het paard is daarbij het hulpmiddel.

Als je geen emotie hebt bij het paardrijden, kom je nooit aan de top.
Heb je nooit een euforie momentje gehad bij het rijden, dat je dacht "Hier doe ik het allemaal voor", dat je je net iets emotioneler voelt dan anders bij het rijden?
Misschien bedoelt hij juist wel de klik die hij met Toot heeft?

Die opmerking die Vionaa in de gastenboek heeft gevonden vind ik echt not done... Heel onsportief!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:56

Jannepauli schreef:
Ayasha schreef:
.......... ik gezien het werk hetzelfde blijft.

Ons B-ruitertje spreekt.. :D

Tja, het blijft hoe dan ook even slikken. Afgunst? Vast wel, Totilas was tenslotte toch wel een beetje 'onze' ticket to success. Diezelfde afgunst overigens die mensen hier verweten wordt, is wellicht ook de motivatie geweest om dit paard voor Duitsland aan te schaffen. We shall see - magie is iets wat je niet kunt kopen, niet kunt leren, niet kunt trainen. Het is er.. of niet. Als Rath die capaciteiten blijkt te bezitten en hetzelfde uit zijn combinatie met Totilas weet te halen: chapeau. En zo niet.. jammer, 15 mil down the drain!

Haai schat ben je der weer? :(:)

Misschien wel leuk, meteen uitleg waarom het stil gehouden werd. ;)
Citaat:
Rath: ‘Nog nooit zoiets gevoeld’
28/11/2010 13:31

Edward Gal Totilas“Totilas rijden is iets onbeschrijfelijks, ik heb nog nooit zoiets gevoeld”, vertelt Matthias Alexander Rath, die Totilas nu enkele malen bij Paul Schockemöhle probeerde. Hij deed dat samen met zijn vader en trainer Klaus Martin Rath, die ook diep onder de indruk waren van Totilas.

“Zo’n twee weken geleden heeft mijn moeder de sportrechten gekocht. We hebben dat nog langer stilgehouden omdat nog niet alles rond was en Paul Schockemöhle nog niet wilde dat het naar buiten kwam”, vertelt Rath. “Ik ben niet bang om met Totilas alleen te kunnen falen, ik zie dit als een enorme kans en ik snap niet waarom ik die aan mij voorbij zou moeten laten gaan.”

Ook de vreselijke berichten in Rath’s gastenboek brachten hem niet aan het twijfelen. “Natuurlijk is het niet fijn als je zulke dingen op je website leest, maar het is niet het einde van de wereld. Dit is een geweldige kans en ik laat me niet tegenhouden door een paar mensen op internet.”

Meer over het rijden van Totilas en het totstandkomen van de verkoop wilde Rath niet kwijt. In de persconferentie, die dinsdag aanstaande door Paul Schockemohle wordt georganiseerd, zal Rath meer uitwijden over de verkoop.

http://www.horses.nl/dressuur/nieuws/17 ... ts-gevoeld

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:56

Ayasha schreef:
Ik vermoed dat Rath gewoon bedoelt dat hij niet het type is dat spontaan in het janken uit barst na een goede proef oid. :) Iemand die niet naar zijn paard luistert en geen gevoel heeft komt niet op het niveau waar Rath zit.

Ja, dat bedoelde ik ook, kon niet op de juiste woorden komen }:0

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:57

Super, hoop dat hij veel bereiken kan met Totilas! Het is jammer voor Edward maar het zij zo, nu heeft Rath de kans om Toti te rijden. Het blijft hetzelfde geweldige paard, nu met een andere ruiter. Wellicht vormen zij ook een geweldige combinatie samen...
Sommige reacties vind ik echt "gestoord"! Zeker die in het gastenboek van Rath, sorry hoor maar dan heb je echt een gaatje in je hoofd als je zulke dingen zegt :(!!
Laatst bijgewerkt door silverbrumby op 28-11-10 15:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:58

*wenst de beste man veel succes en neemt alvast dekking voor de klaagliederen van onze dresuurhooligans*

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:59

Vionaa schreef:
Werd wel even nieuwschierig naar die man, ik wens hem veel succes, maar hoe sommige mensen zich gedragen.
Ik kijk bij zijn gastenboek, raad een wat ik aantref het is echt niet te geloven.

''fiets you, i hope you will be dead before you ride this horse and never be in the netherlands and have a lot of security around you! I am pissed!!''

Dit moet toch echt niet gekker worden.. Mensen zijn helaas een weerspiegeling van hun eigen kromme hersenspinsels en gedachten!
Ik wens Alexander en Totilas al het goeds, waarom niet? Mensen hier kunnen wel zeggen dat ze het succes proberen te "kopen", maar aan de andere kant, Visser is ook gezwicht voor het geld wat "dat" succes met zich meebracht. Niks mis mee, dat is ook topsport!
Edward heeft een mooie tijd gehad, veel geleerd en gewonnen. Daarbij heeft hij er nu een lekkere buffer aan over gehouden om zelf potientiele toppers aan te kunnen kopen.

Mensen met uitspraken als hierboven zoals in het gastenboek zijn geen mensen die de sport of de paarden een warm hart toedragen, sterker nog, deze zijn eerder rijp voor een gesloten inrichting.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:00

Wauw, een buitengewone kans voor de jongen natuurlijk! Hopelijk schopt ie het ver en rijdt hij Totilas fair.
Ben erg benieuwd naar de eerste beelden.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:05

ik denk dat die 2 een hele leuke nieuwe combi kunnen worden,ik wens ze dan ook al het geluk van de wereld.

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:07

Ik ben ook erg benieuwd naar de eerste beelden en wens de nieuwe combi veel succes!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:07

Ik ben nog steeds van mening dat Duitsland zich teruggekocht heeft op het erepodium maar goed, zo is de sport en zo is het leven.
Veel geluk en succes voor Matthias en Totilas!