Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Wat had hij dan moeten doen? Grondwerk? Join up?
Als onze paarden niet luisteren hebben wij alle vrijheid en tijd om het probleem op te lossen. Hij niet, hij is aan het werk en het paard moet direct terug onder commando.
briljante opmerking dit
ik zie het ook al helemaal voor me, even afstappen en dan je touwhalstertje tevoorschijn halen en met the friendly game beginnen
...eilleen333 schreef:Moet zeggen dat ik mijn paard ook wel eens met het touw in het gezicht heb geslagen. Dat vond ik best erg, toen het gebeurd was, maar ik loop bij een spoorlijn, met een Haflinger die ervandoor wil vliegen. Dat kan gewoon niet in het verkeer. Om even door te breken in de drang om weg te vliegen heb ik haar met het touw een tik op haar neusbrug gegeven. Niet mijn meest favoriete oplossing, maar zo kon ik het wel doorbreken en werd ze weer enigzins voor rede vatbaar.
Ik zou dat geen dierenmishandeling willen noemen, meer haar voor zichzelf proberen te beschermen.
robert45 schreef:Nou het paard zet inderdaad de sokken erin. je zal dan toch de situatie onder controle moeten krijgen.
Alleen iedereen spreekt hier zo snel schande over. laat die mensen liever schande spreken over de maffe idioot die een stuk vuurwerk op Paarden gooit.
Waar heb je dan je hersens zitten?
Protesteren prima. Daar heb je recht op. maar je hoort je ook te gedragen. Ik zie steeds vaker dat een protest eigenlijk gewoon een vorm van rellen en slopen is.
Zulke mensen willen dan studeren? Nou hersens hebben ze niet als je vuurwerk gaat gooien. Dus die hoeven de beurs ook niet....
IndianLady schreef:Janine1990 schreef:Oooh, ik zal die man ook niet veroordelen of zien als een vreselijke vent die zijn paarden mishandeld... Maar ik had persoonlijk mijn paard omgetrokken. Collega's konden (voor zover ik kon zien) wel achteruit.
Wat betreft mensenleven gaat voor paardenleven, ben ik het zeker met je eens
Je kan dit niet 'even' op een rustige manier afhandelen, de agent moest meteen actie ondernemen. Het is geen wedstrijd waar je alleen jezelf bij hebt, dit is IRL, als jij als agent zijnde je paard niet onder controle hebt dan raak je heel je korps, niet alleen jezelf en je paard. Agent had geen andere keuze dan een tik geven.
Ikzelf geef nog wel eens een tik met het uiteinde van mn teugels, maar ik weet zeker dat als de agent dit gedaan had hij dan ook zo de grond in zou worden getrapt.
Vienna2007 schreef:Inderdaad, je vergroot de angst dan alleen maar. Maar blijkbaar zitten hier dus gebruikers die ook een paard slaan als het angst heeft...
En voor de moraalridders die zeggen dat het deken schokdempend is, wat heeft het dan voor zin om te slaan? En straks weer in een topic reageren van een dik meisje op een pony natuurlijk..
Kom op, even back to reality.
hyppolyte schreef:Citaat:Wat had hij dan moeten doen? Grondwerk? Join up?
Als onze paarden niet luisteren hebben wij alle vrijheid en tijd om het probleem op te lossen. Hij niet, hij is aan het werk en het paard moet direct terug onder commando.
maar het lijkt me voor een politiepaard niet handig als ze zo reageren als hier gebeurt. Maar ik heb geen idee wat daar standaard voor is, of wat daar de norm voor is. Je kunt ook van een politiepaard niet verwachten dat ie totaal doods is natuurlijk. Vienna2007 schreef:Inderdaad, je vergroot de angst dan alleen maar. Maar blijkbaar zitten hier dus gebruikers die ook een paard slaan als het angst heeft...
En voor de moraalridders die zeggen dat het deken schokdempend is, wat heeft het dan voor zin om te slaan? En straks weer in een topic reageren van een dik meisje op een pony natuurlijk..

Vienna2007 schreef:Inderdaad, je vergroot de angst dan alleen maar. Maar blijkbaar zitten hier dus gebruikers die ook een paard slaan als het angst heeft...
PERENBOOMPIE schreef:Paarden inzetten voor dusdanige actie's vind ik zowiezo niet kunnen en is uit de tijd.
Dat men maar iets anders gaat zoeken i.p.v.paarden te gebruiken als hulpmiddel bij protestactie's of voetbalwedstrijden die aardig uit de hand kunnen lopen waarbij de dieren flinke wonden kunnen oplopen.
Vind het ook vreemd dat iedereen dat maar normaal vind en er geen één groep die zich bezig houdt met het welzijn van het paard dit aanvecht?!