Britse politie ontkent mishandeling politiepaard *filmpje*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 12:39

Nou nou nou... valt wel een beetje mee niet....

hyppolyte

Re: Britse politie ontkent mishandeling politiepaard *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 12:56

Citaat:
Wat had hij dan moeten doen? Grondwerk? Join up?
Als onze paarden niet luisteren hebben wij alle vrijheid en tijd om het probleem op te lossen. Hij niet, hij is aan het werk en het paard moet direct terug onder commando.

_O- :') briljante opmerking dit :') ik zie het ook al helemaal voor me, even afstappen en dan je touwhalstertje tevoorschijn halen en met the friendly game beginnen _O- _O-...

Ga voor de gein inderdaad maar eens kijken bij een gemiddelde manegeles, daar krijgen ze veeel harder op hun flikker en dat is dus ook nog met regelmaat. Ik weet ook nog wel dat ik op de manege vaak hoorde 'pak hem aan' of 'geef hem eens een rotschop', hoe vaak moet je niet je zweepje als een bosje bloemen vasthouden zodat je een nog hardere ram kunt geven? Beetje schijnheilig gedoe eigenlijk dit.

Laatst op het strand liep die van mij ook te klieren, toen heb ik haar ook met mijn zweepje een tik gegeven op de plek waar ik op dat moment bij kon. Ik heb geen trek in een paard wat compleet stuurloos over het strand dendert terwijl er veel mensen zijn.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:01

Er werd "die die" geroepen, oftewel, agenten worden door dat rapalje doodgewenst, daar hoor je niemand over. Ik zie alleen wat gezwaai met een knuppel, paard kan onmogelijk te hard geraakt zijn, en gezien de situatie moest er toch wat gebeuren om de zaak onder controle te krijgen...
Beter een paard een tikje op een beschermende deken geven, dan een paard dat ervandoor gaat, en een onschuldige omstander overhoop loopt.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:03

Ik snap niet dat hier zo een drama van gemaakt wordt... Je ziet duidelijk dat die ruiter probeert dat paard weg te houden bij de politiemannen die daar staan, het lijkt mij maar logisch dat je liever probeert te voorkomen dat een paard daar helemaal los gaat.
Overigens heeft dat paard ook een dikke beschermend deken op, wat al een hoop scheelt. En ik denk niet dat ie zo hard doorslaat ook niet, maar dat kan ik niet goed zien.
Ik had liever gezien dat, de makers van dit filmpje en alle mensen die een klacht tegen deze ruiter hebben ingediend, klacht hadden ingediend tegen de mensen die vuurwerk naar paarden gooien. Dat vind ik pas echt dierenmishandeling!!! Maar spijtig genoeg wordt daar niets over gezegd.

olgamaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:17

Ik kan me in dit filmpje nou echt niet druk maken over het gebruik van de knuppel...vond het plaatje van de horizontaal getrokken stang die ik zo'n anderhalve minuut in beeld had tijdens het laden (tja langzaam internet) minder plezant om naar te kijken dan dat..

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:24

Ik vind het zieliger dat die idioten vuurwerk naar de paarden gooien dan die politieman die het paard met zijn knuppel vooruit drijft om te voorkomen dat het zijn collega's onder de voet loopt...

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:30

eilleen333 schreef:
Moet zeggen dat ik mijn paard ook wel eens met het touw in het gezicht heb geslagen. Dat vond ik best erg, toen het gebeurd was, maar ik loop bij een spoorlijn, met een Haflinger die ervandoor wil vliegen. Dat kan gewoon niet in het verkeer. Om even door te breken in de drang om weg te vliegen heb ik haar met het touw een tik op haar neusbrug gegeven. Niet mijn meest favoriete oplossing, maar zo kon ik het wel doorbreken en werd ze weer enigzins voor rede vatbaar.
Ik zou dat geen dierenmishandeling willen noemen, meer haar voor zichzelf proberen te beschermen.

Zo heb ik dat eens met een verzorgpaard gehad, die zou bijna achterwaarts de sloot in omdat ze schrok. Ik heb toen echt wel een paar flinke meppen verkocht om haar niet die sloot in te laten komen.
Ik begrijp de reactie van deze agent wel.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:35

Filmpje bekeken, zie er echt geen kwaad in. Paard loopt achteruit naar zijn collega's en ruiter verhoedt dat. Om op zo'n moment (idioten die vuurwerk gooien) tot je paard door te dringen moet je wel eens een tik geven.
Kunnen mensen zich niet om ergere dingen, b.v. die vuurwerkgooiers, en ze gooien niet alleen naar de paarden maar ook tussen de mensen, druk maken?

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:37

robert45 schreef:
Nou het paard zet inderdaad de sokken erin. je zal dan toch de situatie onder controle moeten krijgen.

Alleen iedereen spreekt hier zo snel schande over. laat die mensen liever schande spreken over de maffe idioot die een stuk vuurwerk op Paarden gooit.

Waar heb je dan je hersens zitten?

Protesteren prima. Daar heb je recht op. maar je hoort je ook te gedragen. Ik zie steeds vaker dat een protest eigenlijk gewoon een vorm van rellen en slopen is.

Zulke mensen willen dan studeren? Nou hersens hebben ze niet als je vuurwerk gaat gooien. Dus die hoeven de beurs ook niet....

Zo denk ik er ook over :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 14:15

IndianLady schreef:
Janine1990 schreef:
Oooh, ik zal die man ook niet veroordelen of zien als een vreselijke vent die zijn paarden mishandeld... Maar ik had persoonlijk mijn paard omgetrokken. Collega's konden (voor zover ik kon zien) wel achteruit.

Wat betreft mensenleven gaat voor paardenleven, ben ik het zeker met je eens ;)

Je kan dit niet 'even' op een rustige manier afhandelen, de agent moest meteen actie ondernemen. Het is geen wedstrijd waar je alleen jezelf bij hebt, dit is IRL, als jij als agent zijnde je paard niet onder controle hebt dan raak je heel je korps, niet alleen jezelf en je paard. Agent had geen andere keuze dan een tik geven.
Ikzelf geef nog wel eens een tik met het uiteinde van mn teugels, maar ik weet zeker dat als de agent dit gedaan had hij dan ook zo de grond in zou worden getrapt.

Ik heb het niet over tikken met de teugel...
Maar over dat omtrekken toch wat meer helpt in mijn ogen. Paard is uit evenwicht, richt aandacht gemakkelijker weer op de ruiter.
Een paard dat angstig is slaan vrees dat dat niet veel uithaalt. Dat het paard daar in de angst geen aandacht aan besteed.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 14:17

Inderdaad, je vergroot de angst dan alleen maar. Maar blijkbaar zitten hier dus gebruikers die ook een paard slaan als het angst heeft...

En voor de moraalridders die zeggen dat het deken schokdempend is, wat heeft het dan voor zin om te slaan? En straks weer in een topic reageren van een dik meisje op een pony natuurlijk..

Kom op, even back to reality.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 14:19

Vienna2007 schreef:
Inderdaad, je vergroot de angst dan alleen maar. Maar blijkbaar zitten hier dus gebruikers die ook een paard slaan als het angst heeft...

En voor de moraalridders die zeggen dat het deken schokdempend is, wat heeft het dan voor zin om te slaan? En straks weer in een topic reageren van een dik meisje op een pony natuurlijk..

Als een paard geen aandacht besteed aan een gummiknuppel, hoe wil je 'm er dan bang van krijgen??? :+

Het gaat mij er meer om dat die agent de aandacht veel eerder terug had kunnen hebben door het paard om te trekken, omdat het paard dan uit balans wordt gebracht en dus zich moet focussen op de balans, in plaats van het vuurwerk.

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 14:21

Mishandeling kan ik het in ieder geval niet noemen. Als je goed luistert, dan klinkt het niet alsof hij het paard slaat, maar de denken.
Dit neemt niet weg, dat ik het toesta. Ik vind het wel een verkeerde manier van handelen.

Maar wat een gekken zeg, die vuurwerk naar paarden gooien :S
Dat wil dan graag studeren |(

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 14:55

hyppolyte schreef:
Citaat:
Als onze paarden niet luisteren hebben wij alle vrijheid en tijd om het probleem op te lossen. Hij niet, hij is aan het werk en het paard moet direct terug onder commando.

Weinig aan toe te voegen. Ik "schrok" overigens nog wel een beetje van de schrikreactie van de paarden op het vuurwerk. Ik kan me de reactie van het paard wel levendig voorstellen :) maar het lijkt me voor een politiepaard niet handig als ze zo reageren als hier gebeurt. Maar ik heb geen idee wat daar standaard voor is, of wat daar de norm voor is. Je kunt ook van een politiepaard niet verwachten dat ie totaal doods is natuurlijk.

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 15:00

Vienna2007 schreef:

back to reality voor jou idd.. stel: jij loopt met je paard over straat in een steegje en er toetert een auto voor je (is beetje lullig van de automobilist maar ok) en je paard schrikt ervan en deinst achteruit en er staat een groep mensen achter je. Je kan niet achteruit, je kan niet naar de zijkanten weg, en je paard doet steeds een stap meer terug. op een begeven moment sta je bijna op de groep mensen achter je dus moet je vooruit ook al is het paard bang. wat doe je dan? mijn reactie is dan maar paar tikken met de zweep om te voorkomen dat het paard op de mensen achter je stapt. Maar jij zou dus een angstig paard niet slaan en over de mensen achter je laten lopen?

ps. afstappen is dus ook geen optie met een angstig paard, stel hij rukt zich los dan heb je helemaal een probleem (en die agent kan al helemaal niet afstappen vergeet niet er staat een groep demonstraten voor hem)

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 15:46

een storm in een glas water... :o

Heeft er al eens iemand zijn paard een tik met de zweep gegeven als de rijdeken er nog op ligt? Dan hoor je dus best een hard geluid terwijl paard eigenlijk niks voelt. Nou is een knuppel uiteraard iets anders maar het geeft gewoon een harder geluid dan dat het aankomt.

Soms schrikken paardjes best wel en dan is het moeilijk om tot ze door te dringen. Een tikje kan ze net even wakker schudden. Maar goed, wat voor de een niks voorsteld, is voor de ander het einde van de wereld, net hoe emotioneel je zelf bent.

<:) :){

blijf er wel bij dat het idioot is om met vuurwerk te gaan gooien, doe dat dan op 31 december!
Laatst bijgewerkt door suvan op 26-11-10 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 15:48

Vienna2007 schreef:

Nou, omdat het paard de klappen wel degelijk voelt, en ook hoort. Zie je ook hoeveel kracht hij erachter zet? Dat paard voelt dat echt wel hoor ;)

En buiten dat, wat dan? Paard laten doorrennen, door die andere rij agenten heen die achter hem stonden?

Even realistisch blijven denken ;)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 16:36

IndianLady schreef:

Zou iemand van de 'dit is mishandeling'-groep hierop willen antwoorden (of toch een poging doen tot)?

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 17:55

Jeetje, wat een drama. Zullen we dan maar niet beginnen over onze huis tuin en keuken paarden die ik veeeel te vaak op concours zie met kale plekken en/of littekens omdat men zo nodig een met een flinke wielspoor in het paard moet porren.
En het ergste is nog dat die paarden er geen eens meer een felle reactie op geven, omdat ze niet beter weten. Dan zie ik liever iemand die 2 tikken met een knuppeltje geeft in een 'noodsituatie' (wat overigens nog zachter aankomt dan menig zweep) en een paard dat daarop ook daadwerkelijk een normale reactie op geeft. Die konten van onze paarden kunnen meer hebben dan die kwetsbare buiken die met een spoor worden bewerkt.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 18:10

Vienna2007 schreef:

We doen het anders....
Er zijn gevallen waarbij mensen zo in paniek raken dat ze een soort van de wereld raken.. ze zien en horen niets meer.
Dat KAN een gevaarlijke situatie opleveren als er al dreiging is... op zo'n moment kan een fikse klap in je gezicht een oplossing zijn.
Dan ben je ineens weer bij en gaan die hersens weer aan het werk. De angst wordt dan niet vergroot.. integendeel, het brengt je juist weer een beetje terug in het heden. en dat is wat je bij dit paard ziet gebeuren.. Hij is inneens weer bij en komt weer naar voren.
En ja, ik heb om mijzelf te beschermen ook weleens een bang paard flink vooruit gemept, beter als in een diepe vaart belanden.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 18:11

ik zeg KAN: omdat dat dus alleen in een dusdanige dreigende situatie mag voorkomen.
Niet elk bang paard maar even in elkaar rossen.. wat deze agent absoluut niet doet trouwens..

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 19:48

Paarden inzetten voor dusdanige actie's vind ik zowiezo niet kunnen en is uit de tijd.
Dat men maar iets anders gaat zoeken i.p.v.paarden te gebruiken als hulpmiddel bij protestactie's of voetbalwedstrijden die aardig uit de hand kunnen lopen waarbij de dieren flinke wonden kunnen oplopen.
Vind het ook vreemd dat iedereen dat maar normaal vind en er geen één groep die zich bezig houdt met het welzijn van het paard dit aanvecht?!

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 19:56

Ik denk dat dit paard er niet zoveel aan overgehouden heeft hoor! Enige mate van training gaat er wel aan vooraf. Onze huis tuin en keuken paarden zouden waarschijnlijk nog 3 weken bibberend in de stal hebben gestaan maar deze jongens hebben al heel wat herrie en trek en duwwerk achter hun kiezen.
Maar in zo';n situatie kan je gewoonweg niet hebben dat je paard niet onder controle is en wat nog erger is de achterste linie omver kachelt. Er staat een stel mafkezen voor je neus. Die mogen niet doorhebben dat er een zwakke plek is. Daar zien de relschoppers kansen en dan loopt de heleboel helemaal uit de hand. Paard heeft gewoon te gehoorzamen. En ik denk dat er in de factie van secondes die je hebt om te reageren dit een niet heel verkeerde oplossing was. Vriendelijk vragen heeft geen zin, kom op paard luisteren en weer gaan. En eenmaal thuis krijg je een aai en een bak eten en morgen gewoon weer verder.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 20:44

PERENBOOMPIE schreef:
Paarden inzetten voor dusdanige actie's vind ik zowiezo niet kunnen en is uit de tijd.
Dat men maar iets anders gaat zoeken i.p.v.paarden te gebruiken als hulpmiddel bij protestactie's of voetbalwedstrijden die aardig uit de hand kunnen lopen waarbij de dieren flinke wonden kunnen oplopen.
Vind het ook vreemd dat iedereen dat maar normaal vind en er geen één groep die zich bezig houdt met het welzijn van het paard dit aanvecht?!

Mensen gaan voor dieren wat mij betreft.
En ze zijn juist in deze tijd erg handig.
als er een politiepaard op je af dendert gaat de massa vanzelf uit elkaar. Nogmaals, kijk naar Hoek van Holland. Die idioten gingen voor zowat 80 schoten nog niet aan de kant en het was echt dikke shit daar. Toen de beredenen charges uitvoerden gingen ze wel, en hebben de agenten kunnen ontzetten.
Van de honden en paarden straalt iets uit. Ze zijn duidelijk aanwezig en dat is goed.

Waarom er geen actiegroep is, is denk omdat we dan net zo goed een actiegroep op kunnen richten tegen ruiters, want wij brengen door ons rijden dieren schade toe, en ze kiezen er niet voor dus is het allemaal niet eerlijk voor ze. :+

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 20:52

Ik vind dat het niet zo duidelijk te zien is op het filmpje en ook niet of hij het paard hard slaagt. Ik ben er niet mee akkoord maar kan uit dit filmpje geen deftig oordeel vellen.