Edward Gal sluit een nationaliteitswissel niet uit *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:05

Wauw, zonde. Maar hij heeft wel gelijk.
Als mij dat voorgelegd zou worden hoef ik geen seconde na te denken.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:08

Dan nog zou ik bij elke wedstrijd een Nederlandse trots voelen als ik die combinatie zie rijden :D

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:09

Hij heeft gelijk, hij hoort gewoon bij Totilas!
Go Edward,... of hij nou voor Duitsland rijdt of niet, het is gewoon genieten als je die 2 samen ziet.

Ben benieuwd of Paul hem zou vragen,.. :-)
Laatst bijgewerkt door Qizz op 22-11-10 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Lauraennala

Re: Edward Gal sluit een mogelijke nationaliteitswissel niet uit

IK hoop het wel :))

pmarena

Nou , dat klinkt als een weinig subtiele "open sollicitatie" :))

Ach , als er een ander ruiter op komt geeft dat interessante beelden om te zien hoe het dier door een ander gereden wordt , en daarmee presteert.

Komt door 1 of andere bizarre wending Gal er weer op , dan is het ook goed.

Wij als Nederland zijn sowieso de winnaars : presteert het paard ook met een andere ruiter goed dan hebben "wij" een weergaloos toppaard geleverd en is het toch een soort Nederlandse overwinning waar een Duitser niet echt 100% trots op kan zijn...het wegkopen van het paard van je concurrent is natuurlijk gewoon sneu :P

Presteert het ineens niet meer dan ligt dat ook aan "de Duitsers" want bij ons deed 'ie het wel :P

Ik vind het sneu voor Gal , maar het is wel erg interessant hoe dit nu verder gaat. Het blijft een zakenwereldje , heeft weinig met liefde voor het paard te maken en daar gebeuren zulke dingen nu eenmaal....

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:10

Me too,.. :D

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:10

Ik zou het maf vinden als Edward het alleen voor Toot zou doen. Het is niet eeuwig durend.
Jos Lansink was een ander verhaal. Hij kwam te rijden voor Zangersheide en kreeg meerdere goede paarden tot zijn beschikking.
Het zou natuurlijk anders zijn als Edward dan ook in dienst komt voor Schockemohle en dan ook meerdere internationale paarden tot zijn beschikking krijgt, dan wordt het wel een ander verhaal.
Maar alleen voor Toot.... ik zou het niet realistisch vinden. Wat bij een blessure e.d. of wat dan ook?

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:12

tsja,.... dat zou mooi kl... zijn

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:12

Hoe zou het trouwens zitten met de andere paarden die hij nu in training heeft staan , zouden de eigenaren die wel door een Duitser willen laten trainen :?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:14

pmarena schreef:
Hoe zou het trouwens zitten met de andere paarden die hij nu in training heeft staan , zouden de eigenaren die wel door een Duitser willen laten trainen :?

Misschien wil hij dat opgeven voor Toot, misschien ook in de hoop in Duitsland een doorstart te kunnen maken met zijn carrière...?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:17

Ik zou er wel heel goed over nadenken als ik Gal was. Het geen emotioneel, maar ook een verstandelijk besluit laten zijn.

Van nationaliteit veranderen heeft natuurlijk meer gevolgen dan alleen een paard uit kunnen brengen op wedstrijden.
En heb je dat over voor het berijden van een paard dat morgen dood in de stal kan liggen? Dat over een x aantal jaren is gepensioneerd? Jos Lansink gokte niet op 1 paard, maar op een hele stal met paarden van een eigenaar waar hij afspraken mee had. En wat daarna? Wat zullen je mogelijkheden in de toekomst zijn qua aanbod van paarden, zal er vraag zijn naar de ruiter Edward Gal bij Duitse paardeneigenaren? Zullen Nederlandse eigenaren hun paarden voor Duitsland willen zien lopen of valt deze groep van mogelijke opdrachtgevers af?

Maar het is natuurlijk maar de vraag of die nationaliteitswissel ooit een issue zal gaan worden.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:20

Het zou erg jammer zijn, is Nederland een toppaard kwijt, en daarnaast ook een topruiter! Een een toptegenstander erbij, haha!

Maar ik geef hem groot gelijk, en ik gun het hem zeker om Totilas weer te gaan rijden! Zoals eerder al werd gezegd; ik geniet van hem, of hij dan onder een Duitse naam rijdt, of onder een Nederlandse.. :)

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:24

Het zou mijn eer te na zijn.
Als ik Edward was, zou ik willen laten zien dat ik een hele goede ruiter was. En niet, dat het een goed paard was.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:25

Johanna59 schreef:
Als ik Edward was, zou ik willen laten zien dat ik een hele goede ruiter was. En niet, dat het een goed paard was.

Denk dat hij dat wel genoeg bewezen heeft....

Anarya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:26

It's a love story!!!

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:27

WinBinChes schreef:
Johanna59 schreef:

Alleen met Totilas.

xbearx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:27

maar als hij duits wordt, moet hij op grote kampioenschappen tegen HP rijden ... een beetje dubieus.
Maar verder zou ik er geen probleem mee hebben, het is zijn beslissing

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:29

Jammer dat hij dat wil,
Ik denk dat we dan als NL nog moeilijker gaan winnen.

landverrader ~~}>

easygoing

Johanna59 schreef:
WinBinChes schreef:

Alleen met Totilas.

En Lingh als hij die kans gehad had.

Marion71

Is dit grenzenloze onvoorwaardelijke liefde? Heel bijzonder. Er zijn maar weinig mensen die dat voor hun medemens kunnen opbrengen, laat staan voor een paard.

Edward moet vooral doen waar hij zich goed bij voelt. Een beslissing waarmee iedereen tevreden is, bestaat niet. Hij moet een keuze voor zichzelf en z'n team maken. Mijn zegen heeft 'ie (al zegt dat Edward natuurlijk geen moer).
Enne, al winnen straks de Duitsers. Who cares? Da's alleen op papier, want Edward & Tootie blijven simpelweg van 'ons'.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:30

Dacht dat het hoofdstuk Totilas nu wel zo'n beetje afgesloten was... :o Zou het jammer vinden als Edward de overstap zou maken naar Dld alleen maar om Toot te kunnen rijden. Ergens snap ik het wel, maar hij heeft zo ontzettend veel andere topknollen en hij heeft bijna alles gewonnen met dat paard wat er te winnen valt. Op een gegeven moment moet je je eroverheen zetten en verder gaan. Hij heeft volgens mij ook een prettig aandeel euries voor de verkoop gekregen en hij moet gewoon streven naar de africhting van een ander potentieel om daarmee de top weer te beklimmen en daarmee te bewijzen dat het gewoon een legendarisch goede ruiter is.

Ik denk namelijk dat zal blijken dat Totilas voor een heel groot deel gemaakt is door Edward en een nieuwe ruiter niet zulke perfectie kan nastreven als dat Edward dat met Totilas deed.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:33

ik snap de mensen hier niet geloof ik...

Totilas werd verkocht en iedereen riep dat de "gouden combinatie" uit elkaar werd gehaald en dat Gal op Toot hoorde.
Nu wil Gal naar Duitsland gaan om terug de gouden combinatie te maken en nu is hij een landverrader.

vreemd..... erg vreemd.... :')

Showjumpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:35

Hmmm.. ik zou het wel erg jammer vinden!
Hij heeft genoeg andere toppaarden hier staan....
En hij heeft oook genoeg procentjes gekregen van Toot, dus waarom niet opzoek gaan naar een nieuwe topper voor de toekomst?
Die Chinook onder Emmelie zou absoluut een paard voor hem zijn! <3

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:44

Nee! Chinook hoort bij Emmelie. :D

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:50

Ik zou het toch raar vinden.
Zometeen gaat iedere ruiter met z`n toppaard mee. Wordt het een verwarrende boel.