Amazones gewond en paard dood op strand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:46

nu eindelijk een duidelijker antwoord.....

het paard van zondag (wat blijkt nu over de kop geslagen in drijfzand) (was deze dan op slag dood??)lag naar wat ik eerder al zei dicht bij de duinen en niet bij het water...
Het was al verder op het strand, vanuit de "hoofdingang" net voorbij de eerste strandoprit voor ruiters....

Heel veel medeleven met de betrokkenen
Laat het voor andere ruiters wel een les zijn....en zien dat je zomaar in een gevaarlijke situatie kan belanden....

Ben blij dat ik alleen aan het stappen was op het strand :)

Trouwens de reddingsbrigade die met een noodgang later terugging naar het gewonde/dode paard lette ook niet echt op ons, gelukkig schikt mijn paard niet zo heel gauw..

Women2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:50

Ik ben ook niet de andere ruiter, wel directe familie

@ Amarant; paard was niet gelijk dood, is ingeslapen. Maar lijkt mij dat ze hem daarna direct richting de duinen hebben gebracht zodat hij opgehaald kon worden. Het is richting de vloedlijn gebeurd, verder op het strand is het zand vaak te zwaar en daardoor te belastend voor de pezen.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:54

Wat een drama voor deze meisjes, ga je lekker een strandrit rijden en dan eindigd het zo, dat is toch de nachtmerrie van ons allemaal?

Heel veel sterkte bij het verwerken van dit ongeluk.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:26

ilse86 schreef:
wythlove schreef:
Ik heb inderdaad ook een ander verhaal vernomen. Vreselijk!
Misschien zijn er mensen toch weer iets te snel oordelen over de oorzaak van het ongeval. Volgens mij is het toch wel duidelijk inmiddels dat er niet gelijk uitgegaan moet worden van het verhaal van een journalist.

Ik wil niet vervelend zijn, maar het krantenbericht is de enige input die wij hier krijgen. Aangezien bokt een forum is, wordt over dat bericht een mening gevormd. Dat de informatie in het bericht onvolledig is en onze mening in eerste instantie niet gepast/wat lomp was, is niet onze schuld.

Ga je nou weer een ander verantwoordelijk houden voor je eigen berichten?
Onvolledige berichtgeving is geen excuus voor lomp reageren :n

kimmie1

Re: Amazones gewond en paard dood op strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:46

Dus als ik het goed begrijp zijn er twee ongelukkgen geweest? 1 met een paard met een gebroken elleboog, en een met een paard met een gebroken been? of hoorde het paard met de elleboog bij het eerste ongeluk en was er ook nog een paard met een gebroken nek? tis een beetje verwarrend allemaal. In iedergeval heel veel sterkte voor alle betrokkenen van alle ongelukken, tis niet nix je paard verliezen op deze manier.

pink_gerbera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:49

Jeetje wat zullen alle mensen geschrokken zijn! Denk je lekker een stradrit te gaan maken. Waarschijnlijk compleet onbevangen en heelrijk relaxed totdat je plotseling zo verast wordt...
Sterkte voor alle betrokkenen

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:06

@women2 dank dat je het gebeuren een beetje hebt kunnen ophelderen. wat een vreselijk noodlottig ongeluk. dit kun je ook bijna niet voorkomen. heel veel sterkte voor alle betrokkenen!!

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:09

jeetje. sterkte voor alle betrokkenen.
hoop dat de ruiter wel weer een ritje durft te nemen.
heb zelf nog nooit op het strand gereden maar wou dat ooit nog wel eens maar als ik dit zo lees hoe veradelijk het zand dan kan wezen. krijg er kippenvel van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:10

Jeetje ik reed gister ook met 2 vriendinnen op het strand bij casricum!
wat erg zeg!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:11

Wat een nachtmerrie voor die meiden...Sterkte gewenst voor die 2 want dit zal ze niet in de koude kleren gaan zitten :(:)

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:39

kimmie1 schreef:
Dus als ik het goed begrijp zijn er twee ongelukkgen geweest? 1 met een paard met een gebroken elleboog, en een met een paard met een gebroken been? of hoorde het paard met de elleboog bij het eerste ongeluk en was er ook nog een paard met een gebroken nek? tis een beetje verwarrend allemaal. In iedergeval heel veel sterkte voor alle betrokkenen van alle ongelukken, tis niet nix je paard verliezen op deze manier.

Er zijn inderdaad 2 ongelukken gebeurd. ( Beiden op het strand van Egmond aan Zee) Zaterdag pony met gebroken elleboog die thuis is ingeslapen.
Zondag met paard wat op het strand is overleden. Ik dacht op slag dood maar nu ik lees is hij ingeslapen.
Weet alleen zeker van de zaterdag, want dat is een pony van ons.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:53

De eigenaressen heten Castricum.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:57

ah zo! Nouja dan slaat dr reactie nergens op, ik ben nooit zo'n voorstander van hoe op maneges met paarden wordt omgegaan, maar vind manege de Hoef dan toch wel 1 van de beteren. Maar goed, das weer een andere discussie en offtopic. Vind het verder geen gepaste opmerking.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 17:00

En weer zo'n ongepaste reactie. Meid (Dessa bedoel ik hiermee), lees eerst eens het echte verhaal van het familielid van een van de slachtoffers voordat je botte conclusies trekt. Er is niet gewaarschuwd voor drijfzand, ook niet door Rijkswaterstaat. Drijfzand is niet altijd zichtbaar en daarom heel verradelijk.
Maar goed, je bent 14 en dan kan relativeren erg moeilijk zijn.....maar je mag en kan niet zomaar een bedrijf door het slijk halen als je niet weet wat er echt is gebeurd (als je echt goed had gelezen had je het wel geweten....)
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 22-11-10 17:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 17:00

Hoe dan ook het blijft een kippenvel verhaal.
veel sterkte voor de betrokkenen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 17:03

Laten we idd niet gaan discussiëren over Manege de Hoef, de meningen zijn en blijven daar erg over verdeeld.

Baleno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 17:04

peacehorses schreef:
pff.. het is jammer dat ze zo hun les moeten leren

idd. en ik vind et nog het zieligst voor het paard. :\
(tuurlijk ook voor de ruiter(s) maar ze hadden het wel kunnen voorkomen..)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 17:07

Dat weet je niet. Als het gegaan is zoals nu bekend in het topic hadden ze dit niet kunnen voorkomen :n

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 17:08

lang leve bokt hoe er soms gereageerd wordt!!!

Het is erg genoeg dat het is gebeurd.
Absoluut erg voor het paard, maar ik neem aan dat het niet hun bedoeling is geweest dat dit ritje zo zou eindigen.

Kan men hier nu ook even rekening houden met de ruiter(s).
Die zullen het op dit moment ook niet makkelijk hebben.

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 17:36

eerst dacht ik toen ik het zag!
wat stom van de ruiters!
Blegh,stomme trutten
maar toen las ik de reactie van Woman en toen kreeg ik een heel andere mening!

Echt k*d dat dit is gebeurd!

Voor de ruiters :(:) en voor de betrokkenen :(:) En voor de paarden :(:)

Echt,niet normaal dat zo'n krantenbericht (?) zo kan veranderen! :(

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 17:51

Baleno schreef:
idd. en ik vind et nog het zieligst voor het paard. :\
(tuurlijk ook voor de ruiter(s) maar ze hadden het wel kunnen voorkomen..)

Een ongeluk zit in een klein hoekje (ben daar zelf laatst achter gekomen..) en niet alles is te voorkomen!

ik wens iedereen die erbij betrokken was heel veel sterkte! :(:)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:16

Wat ik zo grappig vind is dat mensen die misschien wel nog nooit op het strand zijn geweest (of een enkele keer) zo makkelijk kunnen oordelen dat het die meiden hun eigen schuld is. Pas als je in verschillende jaargetijden op het strand komt en ook in "drijfzand" terecht komt weet je pas hoe het is. Dan weet je ook dat je het (bijna) nooit ziet. Hoe groot is de kans dat je er in komt? zou je dan altijd alleen maar een rondje mogen stappen? Natuurlijk let je op waar je rijdt maar sommige dingen komen gewoon uit de lucht vallen. En ga nou niet zeggen dat jij nooit gaat galloperen op een strand waar drijfzand zou kunnen voorkomen. Als je alles van te voren weet zou het hele leven een stuk makkelijker worden en zou er nooit meer een ongeluk gebeuren.

Iig heel veel sterkte voor de meiden en voor degene die het hebben zien gebeuren.

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:22

vindt het enorm vervelend voor die ruiters, maar als ik het zo lees hadden zo toch iets beter moeten luisteren, dat advies gaf men niet voor niks... maarja achteraf en als buitenstander kan je er weinig over zeggen natuurlijk :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:25

Jizzie schreef:
vindt het enorm vervelend voor die ruiters, maar als ik het zo lees hadden zo toch iets beter moeten luisteren, dat advies gaf men niet voor niks... maarja achteraf en als buitenstander kan je er weinig over zeggen natuurlijk :)

Als je goed leest lees je dat er helemaal geen advies gegeven is!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:33

Wat een naar topic , "wijze les" getver! Alsof die meiden express een risico hebben genomen!! Een ongeluk kan ieder gebeuren!!

Enorm naar ongeluk, 2 zo te lezen... Heel veel sterkte voor de gene die erbij waren en van wie de paarden waren, vreselijk om mee te maken... Arm paard ook :(:)