Z-proef in kleine rijbaan geen winstpunt meer waard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

stuifpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 17:19

mij lijkt een grotere bak veel handiger kun je veel meer dingen in doen en voor de jury is het ook handiger want dan kunnen ze alles beter zien

KarinvdM

Re: Z-proef in kleine rijbaan geen winstpunt meer waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 17:22

Het maakt mij niet uit of ik 20x40 of 20x60 jureer. :n

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 17:44

miepje17 schreef:
Ik vind het van de KNHS een zware belachelijke tegenvaller geen winstpunten meer in 20 x 40 voor de Z. Zo schakel je alle verenigingen uit die niet een bak hebben met deze afmetingen. Als ik in onze kring kijk is er maar 1 manege die deze afmeting heeft. Leuk elke keer de kringkampioenschappen daar voor het Z... Ik snap het echt niet. En daarbij haal je de deelname ook naar beneden. Want wie gaat er nou een proef rijden voor 8 of meer euro waarvan je Winstpunten niet eens meetellen.. Nou ik kan je vertellen dat had ik niet gedaan. Maar dan krijg je wel dat je veel minder deelname hebt en verder moet rijden.. BELACHELIJK.. en dan zit de paardenwereld in een financiele crisis. Moet je vooral dit gaan doen, dan haal je alle kleine accomodaties ten onder.

_/-\o_

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 18:03

8 euro??? Nou, ik ben wel meer kwijt hoor per proef. Meestal tussen de 10 en 12,50 voor de M en Z1 proeven.

Nic_Urani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 18:23

Kunnen we niet met zn alle een protestbrief of iets sturen naar de KNHS?? Dit kan toch niet doorgaan... Weet je hoeveel ruiters, maar ook verenigingen hier de dupe van zijn?! Verenigingen lopen ook een deel van de inkomsten mis.. Belachelijk gewoon!!

oline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 18:31

Het diskwalificeren van kleinere accommodaties is geen maatregel die je in deze tijd kan nemen. Ik weet geen vereniging die nu zomaar ruim genoeg in de financiële middelen zit om de rijbaan te kunnen vergroten. Nog afgezien van de, ruimte, vergunningen e.d. die hiervoor nodig zijn. Als het economisch goed gaat en er is voldoende sponsoring en groei te verwachten dan is een dergelijke investering in enkele gevallen mogelijk.

Misschien kan er op sommige plaatsen ook in de winter goed buiten een proef gereden worden. Dat mag sinds een paar jaar en is een mogelijke optie. Maar of dat dan telt als indoor-seizoen???
En bij echt slecht weer, zoals sneeuw of bevroren ondergrond, is buiten rijden ook geen optie.

Door deze maatregel van de KNHS komt er in sommige regio's een groot tekort aan startplaatsen tenminste als de punten ook belangrijk zijn. Rijden voor de "lol" zonder winstpunten is misschien een lolletje voor wie de Z als verblijfsklasse kiezen. Maar niet voor diegenen die zich verder willen ontwikkelen in de dressuursport.
Voor de laatste groep moeten er weer Euro's bij vanwege de reisafstand en de toch al oplopende startgelden.

Met deze maatregel maakt de KNHS van paardrijden een regio bepaalde sport. Woon je toevallig in "de verkeerde" regio, jammer dan. Wacht maar tot april dan mag je weer voor punten. Woon je "op de juiste plaats" mag je ook in de winter door met rijden voor punten en promoveren.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 18:35

Zooist schreef:
8 euro??? Nou, ik ben wel meer kwijt hoor per proef. Meestal tussen de 10 en 12,50 voor de M en Z1 proeven.

Ik heb nog nooit hoger meegemaakt dan 10 euro hier in de regio. De wedstrijden zonder prijzengeld zijn 8,50 en ik heb 1 wedstrijd per jaar die 6 euro zonder prijzen is.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:04

Bij ons is dan ook zelden met prijzengeld..

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:16

nou hier (in limburg) is het toch wel anders hoor..heb in het buitenseizoen bijna standaard 10 euro moeten betalen, sowieso alle selectiewedstrijden waren 10 euro..en vanaf het M1 was dat dan 12,50...moet eerlijk zeggen dat ik het echt belachelijk duur vond..

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:25

Nic_Urani schreef:
Kunnen we niet met zn alle een protestbrief of iets sturen naar de KNHS?? Dit kan toch niet doorgaan... Weet je hoeveel ruiters, maar ook verenigingen hier de dupe van zijn?! Verenigingen lopen ook een deel van de inkomsten mis.. Belachelijk gewoon!!

Hier ben ik voor!!

Ik zie echt geen enkel voordeel.

Wij hebben het geluk dat er bij ons in de buurd redelijk wat maneges zijn met 20x60 banen, maar er zijn veel maneges met een 20x40 baan die dus straks geen volle Z rubrieken meer hebben.

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:54

Fitzroy schreef:
trisca schreef:
:j
regel jij dat even? :+ :D

Ik maak me af en toe zo kwaad om de maatregelen van de KNHS dat ik er nog toe in staat ben ook.

En dan krijg je een nieuwsbrief waarin je leest dat ze de medaillewinnaars hebben geeerd in de balzaal van Paleis 't Loo. Wie zal dat betalen?
En wij maar weer meer betalen voor onze startkaart en coupons en er worden de basissporters ook nog allerlei maatregelen door de neus geboord waar niemand op zit te wachten.
Ja ik ben boos :(

Amen!

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:54

miepje17 schreef:
Ik vind het van de KNHS een zware belachelijke tegenvaller geen winstpunten meer in 20 x 40 voor de Z. Zo schakel je alle verenigingen uit die niet een bak hebben met deze afmetingen. Als ik in onze kring kijk is er maar 1 manege die deze afmeting heeft. Leuk elke keer de kringkampioenschappen daar voor het Z... Ik snap het echt niet. En daarbij haal je de deelname ook naar beneden. Want wie gaat er nou een proef rijden voor 8 of meer euro waarvan je Winstpunten niet eens meetellen.. Nou ik kan je vertellen dat had ik niet gedaan. Maar dan krijg je wel dat je veel minder deelname hebt en verder moet rijden.. BELACHELIJK.. en dan zit de paardenwereld in een financiele crisis. Moet je vooral dit gaan doen, dan haal je alle kleine accomodaties ten onder.

amen!

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:55

Nu weet ik dus dat ik 's winters met de hengst bijna alleen maar springwedstrijden rijd :(

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 20:05

Ik volg de KNHS soms echt niet hoor.... :\

Over die Z proeven ben ik het helemaal eens met miepje17.
Minder voltes bij de B snap ik ook niet, veel voltes tijdens een proef vind ik juist altijd wel fijn, aangezien je paard daar lekker van gaat buigen...

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 21:51

Zooist schreef:

Vandaar dat er staat 8 euro of meer. Maar dan nog.. Niemand gaat dit geld uitgeven voor een proef waarvan een winstpunt niet zou tellen. Of je moet het als een 'oefening' zien, maar dan zit je lijkt me niet in het Z. Daarbij wanneer je bijv. 2 paarden hebt 1 in het L en 1 in het Z. Neem ej die dan uiteraard naar die verre wedstrijd mee waar de WP's wel tellen. Dan naar het concoursje in eigen kring waarbij je met je Z paard geen WP kan rijden. Kortom de kleine concoursjes worden hiermee uitgeschakeld.. Want als ze nu al over de Z praten.. gaan de eisen straks nog wel hoger worden.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:25

KNHS is weer lekker bezig hoor..
Hier zijn gelukkig wel genoeg accomodaties met 20x60 bak, maar voor binnen niet heel erg veel.

Ik hoop wel echt dat ze niet meer gekke dingen doen... zoals leeftijd pony's verlagen... zou betekenen voor mij dat ik dus niet meer kan starten met mn pony met springen.. -O-

Butterflys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 00:10

Hoi de gemaakte ontworpen lijst 20x60 banen kan die niet als bewijs/protest naar KNHS verzonden worden???

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 07:09

Zoals ik in het vorige topic al opperde, www.petities.nl.
Alleen moet iemand zich op willen werpen als petitiehouder.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 07:11

Als ik dan ook nog de regel over het jureren lees, dan vraag ik me echt af of de KNHS er niet doelbewust op uit is om alle kleine verenigingen om zeep te helpen. Die jureerregel is echt weer van de zotte.
Volgens mij is dat een paar jaar geleden ook ingevoerd geweest en bleek toen al dat dat niet werkte.

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 07:58

Terwijl iedere vereniging ook nog afdraagt per wedstrijd aan de KNHS.. niet bepaald slim!! Maar zoals hierboven wordt gezegd.. kunnen we hier niet iets aan doen.?

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 09:36

TheHorseInn schreef:
Nu weet ik dus dat ik 's winters met de hengst bijna alleen maar springwedstrijden rijd :(

Z spring je toch ook in een 20x60 bak? Organiseerd diezelfde vereniging geen dressuur bij jou?

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 09:40

Ik vind het wel heel sneu voor de kleinere accomodaties, maar ik denk dat het wel een goeie regel is. Hier in de omgeving, Bodegraven, Montfoort 2x Houten 2x start ik ook altijd 20x60. Harmelen is er sinds kort bij.

Ik moet er wel bij zeggen dat het bij ons aan inschrijvingen voor het Z altijd reuze meevalt!

Gelukkig kan je hier altijd 2 proeven rijden muv de selecties. De keuze 1 ipv 2 is natuurlijk altijd makkelijker als andersom. (als er maar 1 is uitgeschreven bedoel ik).

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 11:34

Geweldig KNHS op zijn smalst !! Hoezo BREEDTEsport

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:00

vanessakusje schreef:
trisca schreef:
Deze regel gaat naar mijn gevoel wel betekenen dat je nogmaar 1 proef kan rijden, anders kunnen er helemaal maar weinig deelnemers starten..

Hier in de buurt zijn er helemaal bijna geen concoursen war je binnen 2 proefjes kan rijden.

Dat is best erg! Ik zou mijn paard echt niet zadelen voor maar 1 proef. Echter als t niet anders kan??!
Hier in het noorden heb je bijna geen enkele mogelijkheid om in de winter 2x te starten! Dus heb jij nu wel mazzel!

Trisca: inderdaad in Oostwold kun je 2x starten maar dat is voor mij een pokke-end rijden.
Maar je kunt nu trouwens in Bakkeveen sinds dit jaar ook 2x starten!

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:55

Hier in een straal van30 km heb je maar 1 20x 60..

Ik blij dat ik nog lange niet geen Z rij (A) hihi