'Totilas onder Duitse ruiter tijdens EK 2011 in Rotterdam'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:44

frisiangirl schreef:
Ik had Isabelle best wel eens op toot willen zien, maar denk dat hij haar te sensibel zou zijn.

Mwah, Satchmo is ook geen simpele hoor....Ik denk dat Werth Toot best aankan...!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:44

HorseTimeXL schreef:
Uiteindelijk is het toch edje die Totilas zo goed heeft gemaakt.
Ik vind het zonde dat totilas nu voor duitsland rijd, die winnen dan de komende
8 jaar elke keer? Maarja aan de andere kant, als ze alleen door totilas winnen,
zijn ze zowizo niet goed.

Sorry?
Edward heeft nog meer paarden op stal staan, die ook nog wel eens een eind kunnen komen hoor :+
Bovendien hebben we Adelinde, Hans-Peter, Imke, Anky (als Salinero het weer doet :)) )

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:45

BB: Salinero doet het volgens mij al wel een poosje weer. Ze zou afgelopen weekend naar Lyon, maar dat heeft ze afgezegd, in verband met het lage deelnemersaantal en het weinige aantal punten dat je daar krijgt voor de kwalificatie. Das wat ik er van begreep...

easygoing

Janine1990 schreef:
easygoing schreef:
Jola en Champie_Me ben het helemaal met jullie eens.

Zoals ik vele malen gezegd heb zou ik liever ed en toot samen voor duitsland zien rijden dan een andere ruiter op toot voor welk land dan ook.

Edward zou sowieso niet namens een land uit kunnen komen, in ieder geval niet op EK's en WK's en OS'jes...

Ach onze Jos is uiteindelijk ook belg geworden ;).

frisiangirl

Klopt, satchmo is ook best sensibel....Mmm, wie zou er dan nog goed in aanmerking komen? Rath?

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:46

Janine1990 schreef:
Picasso schreef:
Ik snap jullie reacties niet??? Meneer Schockemöhle krijgt een aantal boze brieven en hij zou degene zijn die zich zou moeten verontschuldigen? Dit is ook wel de wereld op z'n kop, is het niet? Jongens get over it, het paard staat in Duitsland en krijgt een duitse ruiter.... Als Nederland Totilas had willen behouden voor de sport en dekdienst hadden ze daar werk van moeten maken voordat het te laat was en niet achteraf gaan zitten mekkeren....

Goh, amen...

helemaal mee eens, wellicht wordt er nu anders op geanticipeerd in de toekomst!

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:47

HorseTimeXL schreef:
Uiteindelijk is het toch edje die Totilas zo goed heeft gemaakt.
Ik vind het zonde dat totilas nu voor duitsland rijd, die winnen dan de komende
8 jaar elke keer? Maarja aan de andere kant, als ze alleen door totilas winnen,
zijn ze zowizo niet goed.

precies, en dat bedoel ik ook!! ik weet niet of de nieuwe combinatie ooit zo goed/mooi/perfect/?? zal worden, de chemie van edward en toot is gewoon niet te beschrijven!

het lijkt er nu op dat duitsland gewoon een topper nodig heeft om na een poos van even buiten beeld geweest te zijn weer even op moet komen dagen met een nieuwe topper ipv. 'net niet' combinaties! (uitzonderingen daar gelaten hoor want er zullen best goede combinaties rondrijden maar toch...)

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:47

Adil18 schreef:
easygoing schreef:
Jola en Champie_Me ben het helemaal met jullie eens.

Zoals ik vele malen gezegd heb zou ik liever ed en toot samen voor duitsland zien rijden dan een andere ruiter op toot voor welk land dan ook.

Tja, maar het peerd is nu eenmaal van Paul en die wil Edward er niet op zien....En dat is dan toch ook al zo behoorlijk het einde van de discussie :')

En smaakt zuur, heel zuur... Alles voor het geld, geld genoeg hebben, maar geen hart, toch jammer! Totaal mijn gevoel en mening, nergens anders op gebaseerd. Sommige mensen hebben blijkbaar gewoon niet genoeg.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:48

easygoing schreef:

Jup, maar om voor je land uit te mogen komen, moet je er wel 5 jaar wonen...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:48

Champie_Me schreef:
precies, en dat bedoel ik ook!! ik weet niet of de nieuwe combinatie ooit zo goed/mooi/perfect/?? zal worden, de chemie van edward en toot is gewoon niet te beschrijven!

het lijkt er nu op dat duitsland gewoon een topper nodig heeft om na een poos van even buiten beeld geweest te zijn weer even op moet komen dagen met een nieuwe topper ipv. 'net niet' combinaties! (uitzonderingen daar gelaten hoor want er zullen best goede combinaties rondrijden maar toch...)

Heb jij de WEG zeker niet gezien???

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:49

Ach, zoals Bizzybijtje al zegt, nederland heeft nog Adelinde, Hans-Peter, Adelinde....Met 1 toppaard heb je niet direkt een heel duitsland aan de top...

Adil

frisiangirl schreef:
Klopt, satchmo is ook best sensibel....Mmm, wie zou er dan nog goed in aanmerking komen? Rath?

Philippe Karl, haha :+

Hoewel ik dat toch best graag eens zou willen zien...!

frisiangirl

Janine1990 schreef:
easygoing schreef:

Heb nog wel een kamertje vrij voor Edward, mag hij mijn friezen ook rijden! :P

easygoing

Janine1990 schreef:
easygoing schreef:

Ach Tootje is nog jong he ;)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:50

Ik heb gehoord dat PS al vaker een grote concurend van duitsland heeft weggekocht en dat paard is nooit meer in de ring verschenen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:51

Hoe erg zou het nou helemaal zijn als PS inderdaad besluit om Totilas thuis te houden, door die stalruiter te laten rijden en te gebruiken als dekhengst? Lijkt me nog niet zo'n slecht leven voor een paard hoor.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:52

yvonnedv schreef:
Ik heb gehoord dat PS al vaker een grote concurend van duitsland heeft weggekocht en dat paard is nooit meer in de ring verschenen.

Welke dan???

frisiangirl

Re: 'Totilas onder Duitse ruiter tijdens EK 2011 in Rotterdam'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:53

Ben ik ook benieuwd naar...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:53

yvonnedv schreef:

Ik heb al vaker gehoord dat Paul al eens eerder goede paarden heeft gekocht en er geld aan heeft verdient....

Het is maar net hoe je het bekijkt....

Ik denk niet dat Schockemöhle in eerste instantie voor het nationale belang een paard koopt... :')

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:54

Janine1990 schreef:
Champie_Me schreef:

Je hebt een punt maar ook Champie heeft hierin een punt.
Want eerlijk is eerlijk duitsland is het afgelopen WEG niet wat geweest wat het normaal was en die verandering zag je al een tijdje aankomen.
Als je altijd de onverslagen bent en dan op zo'n concours van je troon gestoten word doet dat pijn.
En dan de verkoop van Toot naar duitsland er vlak achteraan doet natuurlijk wel het een en ander vermoeden. Al denk ik echt niet dat dit bekokstoofd is door de duitse bond en ruiters.

frisiangirl

Ah, nu weet ik ook de naam van zijn partner weer; Kasselmann

Anoniem

yvonnedv schreef:

Welke dan? En wanneer?

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:56

Janine1990 schreef:
Champie_Me schreef:

jah zeker wel... maar eentje die nu direct prestaties levert en eentje die al helemaal bevestigd is in ALLE oefeningen en die daar ook de volle punten voor kan halen! die hebben ze nu niet?!? (ja nu toot maar toch..)

Anoniem

Re: 'Totilas onder Duitse ruiter tijdens EK 2011 in Rotterdam'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:58

Mwoah; Satchmo, Warum nicht....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:58

frisiangirl schreef:
Ah, nu weet ik ook de naam van zijn partner weer; Kasselmann

Bij Kasselmann ben ik ook geweest. Mocht dit jaar vanuit de FH Osnabrück meehelpen op Horses & Dreams (meets Mexico, was het dit jaar :D ) :j

Geweldige stal! Prachtig gewoon!