Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janine1990 schreef:Heel de Oostvaardersplassen zijn 'nep'Was ook een overtrokken zin, maar geeft wel aan dat SBB nergens van weet, en alleen maar denkt dat het natuur is, wat het dus nooit is geweest. En natuur is toch mooi? Dat moeten we toch behouden?
Nou, doe dat dan ook?
Sabin_e schreef:Janine1990 schreef:Heel de Oostvaardersplassen zijn 'nep'Was ook een overtrokken zin, maar geeft wel aan dat SBB nergens van weet, en alleen maar denkt dat het natuur is, wat het dus nooit is geweest. En natuur is toch mooi? Dat moeten we toch behouden?
Nou, doe dat dan ook?Het zou een industriegebied worden, maar omdat de economie er toen niet naar was hebben ze er maar een natuurgebied van gemaakt, speciaal voor de vogels.
..En waar zijn die vogels nu?(nog wel wat, maar niet veel -zoals gehoopt- vogels broeden en leven in de Oostvaardersplassen momenteel).
Dat ze het beheer in handen hebben gelegd van Staatsbosbeheer is naar mijn idee ook een misstap.
moniquelucky schreef:Janine1990 schreef:En zo heeft SBB en de DB schijnbaar [url]lol in het in leven houden van hongerende dieren[/url]...
Want dit probleem hadden ze jaren geleden al kunnen voorzien.
Dat is, zoals ik het nu bekijk, idd nog erger.
Sabin_e schreef:Ik begreep je in één keer Adil18(mja kom ook 'uut Twente'
)
Dit is trouwens misschien wel een interessant filmpje m.b.t. de Oostvaardersplassen en sterfte onder de grazers: http://www.youtube.com/watch?v=LX4P4BC7Ohw
Adil18 schreef:En snelwegenIn Nederland heb je geen natuur meer, alleen cultuur....
Janine1990 schreef:Sjaan: "Neeeeh Sophietje ik ben bang dat ik dan opgevreten wordt door één van de 2200 Edelherten. Ik vlieg lievah nog effe verdah naar de Veluwah"Ja die vogels vliegen over: "Naaaaah, kijk nou es Sjaan, ziet dat er ff mooi uit? Wa zeggie dur van? Zulle we daar huissie, boompie, beessie doen van de zomer???"
Paperboy schreef:Walgelijk dat er alleen al gedacht wordt om deze dieren te doden, mensen hebben ze daar neergezet en dan moet je er voor zorgen!
Gewoon bijvoeren en anders moet je dieren daar niet droppen!
Verder vind ik de de meeste berichten hier erg respectloos.........
Paperboy schreef:Walgelijk dat er alleen al gedacht wordt om deze dieren te doden, mensen hebben ze daar neergezet en dan moet je er voor zorgen!
Paperboy schreef:Deels mee eens. Al vind ik maar weinig berichten hier respectloos, maar dat is mijn mening.Walgelijk dat er alleen al gedacht wordt om deze dieren te doden, mensen hebben ze daar neergezet en dan moet je er voor zorgen!
Janine1990 schreef:Paperboy schreef:Walgelijk dat er alleen al gedacht wordt om deze dieren te doden, mensen hebben ze daar neergezet en dan moet je er voor zorgen!
Jaaaaa, neee, dat is echt dé oplossing... Volgens mij begrijp je niet helemaal wat het probleem is...
Paperboy schreef:Nee klopt, het is een belachelijk probleem wat weer heel wat ellende voor die dieren betekend.
als mensen eerst nadenken voor dat ze iets bedenken en uitvoeren kan een hoop dierenleed bespaard blijven.
Paperboy schreef:Schrijf dat maar naar Staatsbosbeheerals mensen eerst nadenken voor dat ze iets bedenken en uitvoeren kan een hoop dierenleed bespaard blijven.
moniquelucky schreef:Paperboy schreef:Walgelijk dat er alleen al gedacht wordt om deze dieren te doden, mensen hebben ze daar neergezet en dan moet je er voor zorgen!
Zo dacht ik ook maar er moet een oplossing komen!!!En na hier meer gelezen te hebben ben ik erachter dat er helaas geen leuke oplossingen komen omdat het niet anders kan.
Sabin_e schreef:Hier kan je trouwens een Petitie tekenen tegen het dierenleed wat ontstaat vanuit het huidige beheer op de Oostvaardersplassen: http://petities.nl/petitie/stop-dierenl ... ersplassen