Vertrek Totilas voor Edward te pijnlijk om over te praten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:15

Cassidy schreef:
Als ik naar je avatar kijk, zou het in jouw geval zomaar kunnen :D
Drugs doen rare dingen met mensen :D
En aan statistieken heb ik sowieso een broertje dood.
Ik ben over de helft van mijn leven.
Als ik er van uitga dat ik geen 100 wordt.
Ben de ware nog niet tegengekomen.
Niet op gebied van partners en niet op gebied van paarden.
Dus als ik de volgende helft van mijn leven die drie nog moet tegenkomen, wordt het dringen....

HAHAHAHA _O-

Je hoeft ook maar 1 te houden hoor.....

Ja, ik weet ook niet of ik het geloof... Maar hypothetisch gezien, zou het best kunnen :P

Nebron

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:18

vickylover schreef:
Tafje schreef:
Ik leef met je mee Edward!!! Veel sterkte...

hier sluit ik me bij aan !!

Wij ook

vanessakusje

Re: Vertrek Totilas voor Edward te pijnlijk om over te praten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:23

Zeg nooit nooit! Toot had/heeft ook nog een volle zus of broer(s)?? En sterker nog Toot zn moeder is drachtig van Gribaldi.. wie weet over een jaar of 10..

Blijf wel bij mn standpunt.. zonde om de combi uit elkaar te halen, maar iedere ruiter die voor een ander rijd weet dat t kan gebeuren.

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:46

Ik kan ook alleen maar ''shit'' zeggen.. doodzonde vind ik het dat deze combinatie voor goed
uit elkaar is... Ik wens hem veel sterkte toe! En ook onwijs veel succes met zijn paard waarmee
hij zich nu voorbereidt op de OS!

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:51

ze vinden het zelf ook erg moeilijk, vind je in het hele verhaal terug. |(

Claudia95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:54

Symbeami schreef:
rockey schreef:
tis ook oliebol...

paard wat ie nu reed is wel echt een talentje! dat zou een paard voor edward zijn!

Misschien kan Visser hem kopen? :+

Het geeft wel aan hoe emotioneel betrokken Edward Gal bij Totilas was. Ik begrijp goed dat het voor hem oliebol is.
Ik lees dit ook niet als verbitterd, gewoon eerlijk, zo ervaren zij dat.

Hij komt van Visser

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:58

vanessakusje schreef:
Zeg nooit nooit! Toot had/heeft ook nog een volle zus of broer(s)?? En sterker nog Toot zn moeder is drachtig van Gribaldi.. wie weet over een jaar of 10..

Blijf wel bij mn standpunt.. zonde om de combi uit elkaar te halen, maar iedere ruiter die voor een ander rijd weet dat t kan gebeuren.

En ik zeg: de broers en zussen van Totilas gaan hartstikke tegenvallen. Niet omdat ze niet goed zijn maar omdat de verwachtingen veel te hoog gespannen zijn.
Totilas is een wereldpaard, waar er geen tweede van bestaat. Wie vergelijkt met Bonfire of Salinero die mist echt iets. Totilas was toen hij nog maar een net opkomende ster was al een klasse apart. Het draait ook niet om de strijd tegen Duitsland. Het gaat er om dat er een fenomeen zoals we nog nooit hebben gezien en wellicht zelf ook niet meer zullen zien in dit leven verkocht is en het de vraag nog maar is of we hem ooit op dezelfde manier zullen zien stralen. Het zal alleszins nooit meer hetzelfde kippevelgevoel geven. En voor Edward zit er nog een stukje persoonlijk emotie bij, vanwege de band die hij met het dier had en de mooie toekomstverwachting die er nog lag. Shit is nog maar een zwakke verwoording van wat het is.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:00

Citaat:
"Edward stapte er de eerste keer op en was er binnen een minuut weer af, want hij voelde alsof hij kon ontploffen." Gal zette er eerst een andere ruiter op, waarop Totilas inderdaad begon te bokken en rennen."Edward stapte er daarna weer op en toen was het goed."

Whahahaha, nee, Henkie, ga jij er maar eerst ff op, jij kunt beter je arm breken dan ik, immers ben ik Edwars Gal :Y)

Beetje sterallures :+ , gewoon een double/stuntman inzetten als het wat moeilijker wordt, wel lachen, wou dat ik ook zo'n iemand had }>

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:02

Dat wordt echt op zo veel stallen gedaan, ook daar in Duitsland hoor! :')
Ken vele voorbeelden.

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:02

Cassidy schreef:
Probleem in de paardensport is dat je wel afhankelijk bent van het talent van een paard...hard aan jezelf werken zal maar voor een gedeelte helpen
En net zoals Anky problemen heeft om een opvolger voor Salinero te vinden, zal het voor Edward niet meevallen om een opvolger voor Totilas te vinden, waar hij dezelfde klik mee heeft
En de vraag is of Edward na een dergelijke desillusie ooit nog zijn gevoel zo in een paard gaat stoppen. En ook gevoel is op dat niveau zo ontzettend belangrijk!

Ik leef iig met hem mee....

_/-\o_ _/-\o_

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:04

Chaos schreef:
Ken vele voorbeelden.

Ugh, waarom wordt dat Duitsland-riedeltje er weer bij gehaald, ik bedoelde er niks persoonlijks mee...

Ik zeg juist dat ik het wel gaaf vind en ik snap dat wanneer je als Gal echt beroepsmatig in de paarden bezig bent, je niet al te veel risico kunt nemen (anders lig je zo een paar weken uit de running). Hoop wel dat "de andere ruiter" er flink wat geld voor heeft genomen :Y)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:05

Claudia95 schreef:

Het geeft wel aan hoe emotioneel betrokken Edward Gal bij Totilas was. Ik begrijp goed dat het voor hem oliebol is.

Hij komt van Visser[/quote]

oh haha, nou ja er stond geen Moorlands voor, ik ben er verder niet zo van op de hoogte.

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:06

Adil18 schreef:
Chaos schreef:
Ken vele voorbeelden.

Ugh, waarom wordt dat Duitsland-riedeltje er weer bij gehaald, ik bedoelde er niks persoonlijks mee...

Ik zeg juist dat ik het wel gaaf vind en ik snap dat wanneer je als Gal echt beroepsmatig in de paarden bezig bent, je niet al te veel risico kunt nemen (anders lig je zo een paar weken uit de running). Hoop wel dat "de andere ruiter" er flink wat geld voor heeft genomen :Y)

Ik heb Edward toch heel erg vaak zijn paarden flink zien aanpakken, als ze zo vervelend waren.
Ik denk meer dat hij eraf sprong, omdat het paard toen nog niet kende.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:06

Urielle schreef:
[
En ik zeg: de broers en zussen van Totilas gaan hartstikke tegenvallen. Niet omdat ze niet goed zijn maar omdat de verwachtingen veel te hoog gespannen zijn.
Totilas is een wereldpaard, waar er geen tweede van bestaat. Wie vergelijkt met Bonfire of Salinero die mist echt iets. Totilas was toen hij nog maar een net opkomende ster was al een klasse apart. Het draait ook niet om de strijd tegen Duitsland. Het gaat er om dat er een fenomeen zoals we nog nooit hebben gezien en wellicht zelf ook niet meer zullen zien in dit leven verkocht is en het de vraag nog maar is of we hem ooit op dezelfde manier zullen zien stralen. Het zal alleszins nooit meer hetzelfde kippevelgevoel geven. En voor Edward zit er nog een stukje persoonlijk emotie bij, vanwege de band die hij met het dier had en de mooie toekomstverwachting die er nog lag. Shit is nog maar een zwakke verwoording van wat het is.

Ben ik helemaal met je eens Urielle, niets meer aan toe te voegen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:07

Er staat sterallures, dat kwam op mijn zo over. En ik zeg niks vervelend toch! :')

Paarden waar Edward écht moeite mee heeft, zegt hij bijv. ook door te schuiven naar Hans Peter. Die kunnen beter overweg met die ontploffingsacties ofzo. :P

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:09

Chaos schreef:
Er staat sterallures, dat kwam op mijn zo over. En ik zeg niks vervelend toch! :')

Paarden waar Edward écht moeite mee heeft, zegt hij bijv. ook door te schuiven naar Hans Peter. Die kunnen beter overweg met die ontploffingsacties ofzo. :P

Nou ja, prima als je het zo kunt regelen, toch? Vind het niet slecht :D

Sterallures bedoelde ik als grap, zie smilie.... :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:10

_Daniquee schreef:
Ik heb Edward toch heel erg vaak zijn paarden flink zien aanpakken, als ze zo vervelend waren.
Ik denk meer dat hij eraf sprong, omdat het paard toen nog niet kende.

Jongens! Grapske! FF lekker chillen :Y) :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:11

Symbeami schreef:
Claudia95 schreef:

Hij komt van Visser

oh haha, nou ja er stond geen Moorlands voor, ik ben er verder niet zo van op de hoogte.[/quote]

Loxley niet hoor, die is van een van de sponsors van Brett...

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:11

Ik bén chill.... :P Wat een werkwoord is dat hé, chillen. :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:14

Adil18 schreef:
Citaat:
"Edward stapte er de eerste keer op en was er binnen een minuut weer af, want hij voelde alsof hij kon ontploffen." Gal zette er eerst een andere ruiter op, waarop Totilas inderdaad begon te bokken en rennen."Edward stapte er daarna weer op en toen was het goed."

Whahahaha, nee, Henkie, ga jij er maar eerst ff op, jij kunt beter je arm breken dan ik, immers ben ik Edwars Gal :Y)

Beetje sterallures :+ , gewoon een double/stuntman inzetten als het wat moeilijker wordt, wel lachen, wou dat ik ook zo'n iemand had }>

_O-

Misschien zien we op concours zijn stand in wel :')

Nah, zoiets kan ik me niet druk om maken. Lekker iemand op laten rijden die zich thuisvoelt op een ontploffend paard... Hoppaaaa

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:33

nee ik wist het ook wel... gebeurd er wat heb je toch een probleem en zijn in een klap ook je inkomsten weg, immers verwachten de eigenaren wel dat hun paard getraind word als ze ze daar neerzetten lijkt mij ;)

dan maar een 'mietje' en een stuk minder risico(ookal blijf je dat altijd wat houden) dan een zogenaamde 'held' met kans op ongelukken en alle gevolgen van dien :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:05

Ik zie er ook geen probleem in om er even een crash test dummie op te zetten.
Iemand die meer lef heeft en wat soepeler is in zijn lijf, en die na een smak even doorrolt en weer opstaat.
Dat raak je met het vorderen der jaren namelijk - en helaas (of gelukkig?) - kwijt...

En als je er je brood mee moet verdienen, is ieder domme val die verkeerd uitpakt er een teveel.

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:10

Jammer dat het echt door gaat, daarom koopt Anky haar paarden zelf. Helaas is dat niet voor iedereen haalbaar is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:11

Sette schreef:
Jammer dat het echt door gaat, daarom koopt Anky haar paarden zelf. Helaas is dat niet voor iedereen haalbaar is.

Ik heb ergens gelezen dat Anky niet de hoofdprijs wil betalen, en terecht ook denk ik...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:13

Ik denk dat Anky andere prioriteiten heeft.
Ze kan haar dagen vullen met het begeleiden van anderen, en met haar kinderen.
En niet te vergeten haar hobby western rijden. Wat ze tot nog toe niet onverdienstelijk doet.
Ik weet niet of ze haar westernpaard heeft gekocht of gehuurd/geleast.
Maar die zal ook niet goedkoop zijn geweest.
Ik schat alleen Anky niet zo in dat ze een paard rijdt en naar de top rijdt voor een ander.
Dat heeft ze in het verleden nooit gedaan en daar gaat ze nu ook niet mee beginnen.