Paul Schockemöhle laat zich uit over Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:38

marieke16 schreef:
Jaa daar heb je ook gelijk in het paard heeft ook talent nodig. En dan helpt inderdaad ook iemand met veel centen of een goede sponser. Wat ik wou zeggen is dat niet alleen het paard of alleen de ruiter talent nodig heeft, dat moeten ze allebei hebben. Jammer dat je zelf dan niet hard genoeg werkt, zonde...

Ben trouwens ook benieuwd of de nieuwe ruiter het net zo goed zal doen, als je ziet hoe lastig totilas in het begin was!!

En topsport is dna misschien ook maar goed niks voor mij want ben ook veelste gehecht aan mijn mooie spierbundeltjes(L)

Dat ik veel talent heb ik ook maar een grapje, kwam van Moenie :P en omdat je daar op reageerde ;)

Maar inderdaad, wat jij zegt, zeg ik ook... Het is geen kwestie van 10% talent. :)

denbine

Re: Paul Schockemöhle laat zich uit over Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:50

Dat hij voor dat bedrag van de hand gaat kan ik goed begrijpen.

Desondanks vind ik de uitspraken van meneer schockemohle erg onsympathiek om het zacht uit te drukken!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:09

denbine schreef:
Dat hij voor dat bedrag van de hand gaat kan ik goed begrijpen.

Desondanks vind ik de uitspraken van meneer schockemohle erg onsympathiek om het zacht uit te drukken!

Inderdaad, ik vind het geen leuke vent, hoe hij ook zei een tijdje geleden "Nederland heeft niet de beste dressuurruiters en paarden''(of zoiets). Jaja, en ondertussen wel onze beste paarden onder de kont van de ruiters wegkopen 8)7

Ik hoop dat Edje met zijn volgende paard Totilas eruit rijdt op de OS 2012 :Y)

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:19

duitsland heeft wel een veel bredere top en een betere toekomst, dat was al voordat totilas daar heen ging...

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:23

Tellisto schreef:
Ach tuurlijk krijgt hij het goed, maar toch...
Ik vind het een oneerlijke strijd worden in de paardensport. (Of misschien wel meerdere sporten.)

Ik deel de pijn in mijn buik met je.
Kan ook niet vrolijk worden van het verhaal van Schockmohle.
Ik heb de hele tijd maar het gevoel dat ze met iets aan de haal zijn gegaan wat niet van hun is. Maarja geld is macht he...
Totilas trok toch veel aandacht paardenliefhebber of niet, ieders hart ging toch wel wat sneller van hem kloppen.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:25

aslo schreef:
Het stemt mij ook verdrietig, kan er niets aan doen. Voor mijn gevoel is het toch net of dat Duitsland hiermee een gouden plak wil kopen.

Zo voel ik het ook. Wat je allemaal wel niet met geld kan doen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:39

marieke16 schreef:
Had totilas niet een beetje slecht sperma?? Dat ving ik ergens op... Want dan zou dat mooi balen zijn voor hun!!

Nee hij heeft juist uitstekende dekresultaten qua drachtigheid. Maar ja wat er uiteindelijk als veulens uit zal komen is nog een grote gok. Een geweldig dressuurpaard is zeker niet per definitie een goed vaderdier. Dan droogt de bron snel op voor PS.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:45

Nou! Wat een bericht, Paul is iig eerlijk! :+ Met zijn Duitse Oplossing, hihi!
Jammer dat het Edward niet gegund is, dat zou wat zijn hée, belt er een sponsor aan voor Edward.. :))

Keep on dreaming.... :P Haha!

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:48

krijg er ook een wrang gevoel bij. een andere ruiter schreeuwt al whaaauuw. en edje heeft het erop gereden..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:09

Op de KNHS site:

Citaat:
(ANP) Nog geen ruiter voor Totilas
26 oktober 2010

HANNOVER (ANP) - Er is nog geen nieuwe ruiter voor Totilas. Maar de interesse om het wonderpaard te mogen berijden is overweldigend. Dat zegt de Duitser Paul Schockemöhle, de nieuwe eigenaar van de dressuurhengst, die begin deze maand met de Nederlandse ruiter Edward Gal drie keer goud veroverde op de Wereldruiterspelen.

,,Ik ben er nog niet uit. Ik heb zeer veel aanvragen, uit verschillende landen'', zei de Duitser. De puissant rijke paardenhandelaar bevestigde de koop dinsdag officieel. ,,Er moesten nog wat onderzoekjes plaatsvinden, vandaar dat ik tot dusver heb gezwegen'', aldus Schockemöhle.

De voormalige springruiter kocht eerder deze maand voor naar verluidt een slordige 15 miljoen euro Totilas van zijn Nederlandse eigenaar Kees Visser.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:11

Edward niet alleen; volgens mij heeft een andere ruiter Totilas ingereden ;) Hij komt wel weer met een toppaard, weet ik zeker.
Nou ja, er gaat in ieder geval 1 iemand lekker dromen vanacht; Anja. Moet die een gave rit gehad hebben :Y) Ben benieuwd naar de 'Duitse oplossing'
15 miljoen...tja, ik denk dat ik er dan toch ook een strikje omheen en een postzegel op de kont had gedaan...al had ik het wel iets anders naar de ruiter toe gebracht...

KoKoKanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:17

Ik kijk nu al uit naar het eerste filmpje van Totilas met zijn nieuwe ruiter of amazone. En dan natuurlijk maar stiekem hopen dat het er minder goed uitziet als bij Edward en Totilas :-)
Misschien duurt het wel heeeeel lang voor we weer iets horen!!!

Miss_Zimron

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:41

Egoïstisch dat half NL staat mee te janken omdat Totilas verkocht is?

Tis eerder een egoïstische mentaliteit. Waarom zou je je eigen sportieve vaardigheden verder ontwikkelen?? Maak het toch niet moeilijk voor jezelf... Koop gewoon het paard!!! Als je niet kan verkroppen dat je nooit kan winnen. Hip hoi Duitsland ;) Doe zo verder!!!!

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:55

Er worden zoveel paarden verkocht. En dat heeft niets te maken met het feit dat Totilas een stel medailles gewonnen heeft, iedereen is net zo blij met zijn/haar paard als Edward met Totilas was. Emotionele waarde heet dat. Als mijn paard verkocht zou worden is dat even erg voor mij, als dat het nu voor Edward is. Maar als mijn paard verkocht zou worden, dan hoor je hier niemand hoor, dan is het pech, er komt wel een volgende. Maar nee, nu het Totilas is, moet iedereen opeens wel mee janken. Dat is gewoon egoïstisch..

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:00

Citaat:
Ik ben er nog niet uit. Ik heb zeer veel aanvragen, uit verschillende landen'', zei de Duitser. De puissant rijke paardenhandelaar bevestigde de koop dinsdag officieel. ,,Er moesten nog wat onderzoekjes plaatsvinden, vandaar dat ik tot dusver heb gezwegen'', aldus Schockemöhle.

Moeten we nu toch vrezen voor een rijke Russische en/of oliebaron? Het zou wel een groot verlies zijn als het paard niet terugkeert op het hoogste niveau in de sport - zo'n getalenteerd paard en nog zo jong....

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:01

Aranel schreef:
Inderdaad, ik vind het geen leuke vent, hoe hij ook zei een tijdje geleden "Nederland heeft niet de beste dressuurruiters en paarden''(of zoiets). Jaja, en ondertussen wel onze beste paarden onder de kont van de ruiters wegkopen 8)7

Ik hoop dat Edje met zijn volgende paard Totilas eruit rijdt op de OS 2012 :Y)

Even hierop inhakend, dat was de Duitse bondscoach, niet schockemohle. Hij zei vorige week dat het niet zo is dat de beste ruiters uit nl komen en dat nl alleen won vanwege de goede paarden. Vond ik zelf ook wat makkelijk gedacht, maar goed.

Trouwens, volgens mij vergeet iedereen dat de enigen die tot nu toe toot (of
moeten we hem al der Toti gaan noemen?) heeft verslagen onze eigen adelinde is!

Yvette10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:04

Ik las dat de stallen van Schockemohle maar oude varkenstallen zijn...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:07

Yvette10 schreef:

Vind je het gek, hij heeft net miljoenen in een paard gestopt...

Euh... heb je z'n site wel eens bekeken??

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:08

Janine1990 schreef:
Yvette10 schreef:

Vind je het gek, hij heeft net miljoenen in een paard gestopt...

Euh... heb je z'n site wel eens bekeken??

Als hij zoveel geld uitgeeft aan een paard heeft hij geen geld meer om voor mooie stallen te zorgen..

_O-

Yvette10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:11

Dat van die oude varkenstallen die dienst doen als paardenstallen las ik bij een reactie op de site van horses.nl

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:11

Yvette10 schreef:
Dat van die oude varkenstallen die dienst doen als paardenstallen las ik bij een reactie op de site van horses.nl

Lekker betrouwbare bron :)

Yvette10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:15

Nou dit is ook algemeen bekend.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:16

Yvette10 schreef:
Nou dit is ook algemeen bekend.

Kom es met een betrouwbare bron dan?

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:17

Ja natuurlijk.. Die man heeft de top 10 duurste paarden op stal staan, maar ze staan in oude varkensstallen? Laat mij dan maar eens zien hoe algemeen bekend dat is..

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:31

Als dat varkensstallen zijn........ hebben die varkens het goed!