janjaffa schreef:Ik denk dat voornamelijk het grote probleem bij dit soort loterijen is van Naar wie gaat de pony toe. Natuurlijk ik denk dat bij 80% van de gevallen de pony best wel bij een goede eigenaar terechtkomt. Maar vergeet niet dat er ook rare mensen op de wereld lopen die een vreemde tik hebben om dieren opzettelijker te verwonden of weet ik veel wat. Ze kunne als manege best beloven ja we geven gratis advies bij de verzorging. Ja we houden contact met de eigenaar. Is wel leuk en aardig Maar je weet nooit wie er achter schuilt en wat die met zo pony van plan is.
Het 2de feit vind ik ook dat niet alleen kinderen maar ook bijvoorbeeld ouders zich diep kunnen vergissen In de verantwoordelijk. Bijvoorbeeld als je kijkt in de manege in Almere, Almere is een grote stad waar veel mensen leveren met kinderen. Als ik soms wel eens zie hoeveel mensen bij zo opendag kwamen sta je ook te kijken. Er rijden daar niet alleen mensen die gewoon paardengek zijn en van dieren houden. Maar ook mensen die hun kind Gewoon willen laten paardrijden en verder niet zoveel met paarden hebben.
Nu is het bij zo loterij wel leuk dat je een regel heb. Van ja je mag alleen meedoen met toestemming van je ouder blabla Maar de ouders kunnen zicht zeer lelijk vergissen hierin. En met de huidige paardenmarkt kom je moeilijk van zo beestje af. En waar eindigt zo beestje waarschijnlijk dan ,Juist de slager.
Nu heb ik het gevoel dat somige bokkers door deze wet, zichzelf of hun manege aangevallen voelen. Maar dit is niet bedacht om de manege te vertellen van nee dat mag niet. Nee het is bedoeld om het dier te beschermen. Sommige mensen geven leuke voorbeelden dat het bij hun zo goed gaat en leuk is., En dat zal best zo wel zijn. Maar denk er ook aan dat er maneges zijn die geen fluit naar de dieren omkijken, maar alleen naar hun portemonnee.
Over het argument Van ja maar voor dat geld kunnen de mensen zelf wel een pony kopen. is dat niet waar. ten eerste voor €500 koop je niks bijzonder
Misschien een shetlander of een afgedankt paard, waar toch iets mee aan de hands is. En ten 2de voor sommige mensen is €500 ook al best veel geld. Gratis is altijd de beste prijs.
Weet dat je echt niks zegt wat niet van toepassing is voor iemand die op mp een paardje koopt? Wat is het grote verschil nu toch?
.
Zal wel heeel rustig worden volgend jaar ben ik bang. Zonde....