“Steun Edward Gal en Totilas” krijgt langzaam aan vorm

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 23:18

Wat een triest volk reageert hier, sorry hoor: er is een groep mensen die heel graag wil dat Edward Totilas kan blijven rijden. Het is niet de verkoop die ze willen tegenhouden, maar een actie om Edward te laten rijden op Totilas. Heb je daar niets mee, reageer dan niet, maar om dan zo te vallen over giro 555 vind ik ronduit zielig. Mensen die de emotie niet snappen, snappen ook niet dat men álles probeert. Ik neem niet aan dat ze er een tv-actie mee voor ogen hadden, meer een vraag om hulp in welke vorm dan ook. Achter giro 555 zitten talrijke verschillende instanties (die zich niet alléén bezig houden met rampen).

Nogmaals: heb je er niets mee, dan is dat ieders goed recht, maar om dan zo kinderachtig te gaan reageer: grow up !

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 23:24

Op de sites op hyves en facebook zie ik dat veel liefhebbers van de dressuursport zich willen inzetten voor het behoud van de sportieve combinatie Edward Gal en totilas, geheel niet voor aankoop of het tegengaan van verkoop van Totilas. Niets meer en niets minder.
Jammer dat een enkele zin in een veel grotere context dat toch wel heel mooie streven teniet lijkt te doen. Het lijkt wel mens eigen om ergens uit te pikken waar op 'te pikken' valt. Jammer.
Het zou toch prachtig zijn om Edward en Totilas (zoals in interviews met eigenaren steeds werd gezegd) te zien schitteren op de OS in Londen? Dit geheel los van wie de eigenaar is?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 23:26

Als ik dat soort bedrag voor mijn paard kreeg ging die gister al weg........

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 23:27

Quellian schreef:
Sommige mensen zijn de realiteit uit het oog verloren. Zou het bijzonder vinden als de koningin hier gehoor aan geeft, zou het nogal raar vinden als mijn belastingcentjes in andermans paard gaan zitten :D

Nee, ik heb ook liever dat die centjes naar de exorbitante hofhouding en reiskosten van Bea zelf gaan.. of via mijn energieleverancier naar een voetbalclub.. veel liever dan naar iets dat me raakt.

Anous_Bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 23:28

Ik moest er hard om lachen net op TV! Jantje komt, Pietje gaat, zo gaat het nu eenmaal in de paardenwereld. Jammer dat deze combi uit elkaar gaat, Totilas zal vast niks te kort komen. Is ook goed voor de fokkerij.
Denk ik nou zo nuchter, of zijn er hier nou zoveel mensen die last hebben van het Pennysyndroom?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 23:30

StableEnable schreef:
Quellian schreef:
Sommige mensen zijn de realiteit uit het oog verloren. Zou het bijzonder vinden als de koningin hier gehoor aan geeft, zou het nogal raar vinden als mijn belastingcentjes in andermans paard gaan zitten :D

Nee, ik heb ook liever dat die centjes naar de exorbitante hofhouding en reiskosten van Bea zelf gaan.. of via mijn energieleverancier naar een voetbalclub.. veel liever dan naar iets dat me raakt.

Dat ben ik wel met je eens, maar ik heb het liefste dat mijn geld gewoon naar nuttige dingen gaat natuurlijk. Dus geen Bea, geen voetbalclub en óók geen Totilas.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 23:30

StableEnable schreef:
Op de sites op hyves en facebook zie ik dat veel liefhebbers van de dressuursport zich willen inzetten voor het behoud van de sportieve combinatie Edward Gal en totilas, geheel niet voor aankoop of het tegengaan van verkoop van Totilas. Niets meer en niets minder.
Jammer dat een enkele zin in een veel grotere context dat toch wel heel mooie streven teniet lijkt te doen. Het lijkt wel mens eigen om ergens uit te pikken waar op 'te pikken' valt. Jammer.
Het zou toch prachtig zijn om Edward en Totilas (zoals in interviews met eigenaren steeds werd gezegd) te zien schitteren op de OS in Londen? Dit geheel los van wie de eigenaar is?

Het zal me een zorg wezen wie op wie zit en wie daar de eigenaar van is. Er zijn wel meer mooie combinaties.

En er komen ook nog wel mooie combinaties maar ik vind dit persoonlijk misplaatste hysterie.
Op een voorganger reagerende: iedereen mag in dit topic zijn mening verkondigen en heeft niet gelijk als een 'triest' volk afgeschilderd te worden, beetje pot verwijt de ketel....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 23:34

StableEnable schreef:

Voetbalclub, Bea herself, Tortilas... het is me allemaal om het even, spreekt me allen zeer weinig aan. Maar goed, we kunnen -helaas- niet bepalen wat er met onze belastingcenten gebeurt, maar ik kan me niet voorstellen dat Bea hierop zal reageren.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 23:37

Blijkbaar zijn er velen die het wel een zorg is en die graag blijven genieten van de combinatie. Het feit dat het een veelbewogen en besproken onderwerp is zegt op zich genoeg.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 23:40

Volgende week hoor je er niemand meer over, ebt wel weg.
Genoeg talentvolle paarden. Ik heb er vertrouwen in dat Edward Gal een talentvol nieuw paard onder de billen krijgt EN ik heb er vertrouwen in dat Tortilas een andere talentvolle ruiter op zijn rug krijgt. Problem solved.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 23:46

Tuurlijk zou het leuk zijn als ze samen nog even door zouden mogen. Maar ik ga er niet van uit dat dat gebeurt. Ik heb me ook aangemeld op de hyves. Gewoon omdat ik de combinatie elkaar gun. Net zoals ik Anky een toppaard gun zodat ze mee kan doen op OS2012 (of doet ze dat al.... ik heb geen idee)
Natuurlijk is het mooi als we met zijn allen trots kunnen zijn als een nederlandse combinatie het goud pakt. Maar of daar zoveel hysterie voor nodig is vraag ik me af. De paardenwereld is geen leuke lieve penny-wereld. Paarden komen en gaan, en al ben je als ruiter nog zo goed...... zolang jij geen eigenaar bent mag jij de eindbeslissing niet nemen. Zo is het leven helaas........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 00:40

En maakt het die aciegroep na de OS niks meer uit dan of ed op toot blijft rijden? Zo komt het bij mij over......omdat ze zeggen: zodat hij tot de OS voorbij zijn nog op toot kan rijden.

TJolieke

Re: “Steun Edward Gal en Totilas” krijgt langzaam aan vorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 06:31

Ik zou het wel gaaf vinden als er een bak geld bij elkaar verzameld wordt, het dan toch niet mogelijk blijkt om de combi bij elkaar te krijgen en dat dan al dat geld naar bijv. Brooks Animal Hospital zou gaan.

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 06:33

Giro 555 erbij halen vind ik ook niet echt kunnen.
Maarja het blijft een combi met een gouden randje.
In mijn beleving is het Toot niet meer zonder Ed..

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 06:46

echt hebben die mensen niets anders te doen ofzo *zucht* :z

Tja zo werkt het nou eenmaal met paarden. En jammer dat die verkocht is, maar goed komt vast wel weer wat anders! Maar maak er nou niet zo'n ophef over!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 07:15

Ik vind het ronduit verbazend dat de bevolking zo weinig in opstand komt als er politieke veranderingen komen. Vaak laten wij dat als volk maar gewoon gebeuren, al worden we er slechter op. En voor de particulieren verkoop van een paard worden er zulke grootse acties op touw gezet. |o

Ik vind het absoluut jammer voor Edward en ik had ook graag gezien dat hij dit geweldige paard had behouden, maar hij is nou eenmaal niet zelf de eigenaar. Dit is het risico waar hij zich ook wel degelijk van bewust was. Aan de andere kant heeft hij wel de kans gehad dit paard te mogen rijden en uitbrengen tot aan de wereldkampioenschappen aan toe. De familie Visser heeft wat dat betreft geduld gehad met de verkoop, want hoge bedragen zijn immer eerder geboden. Een paard is kwetsbaar, een misstap en zijn hele carrière kan over zijn.. Edward heeft kunnen schitteren. Edward heeft zichzelf op de kaart weten te zetten mede door dit paard. Het zou leuk zijn als hij ruiter zou kunnen blijven, maar om daar nu zo'n ophef over te maken.. :+ Daarbij geloof ik ook niet dat zoiets werkt. De nieuwe eigenaar is bekend met de magie tussen Edward & Totilas. Of hij ziet het al winnend team of niet. De vraag is of hij sowieso nog in de sport zal verschijnen..

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 08:24

Adil18 schreef:
Verboden niet....Wel heel erg kortzichtig en naief.....Kom op, giro 555 is voor absolute noodgevallen, wanneer mensen sterven etc. Niet omdat een of andere zwarte bok wordt verkocht (ik druk het wat hard uit, maar zie je het verschil). Het is haast een belediging....!

Ik vind het een belediging dat het geld wat via 555 binnenkomt amper gebruikt wordt waarvoor het bedoeld is.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 08:46

Wat een belachelijke situatie... Overal ter wereld worden om de haverklap paarden verkocht maar dit is toch wel z'n bijzonder geval? Edward mag erg blij zijn dat hij de kans heeft gehad hem te rijden en zoveel te winnen! Ik gun een ander ook dat geluk!

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 08:47

Giro 555 heeft vele miljoenen euro's opgestreken en daarvan nog niet de helft uitgekeerd aan wat ze beloofd hebben, er word wel een groot loon betaald uit deze giften!

daisjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 08:48

de verkoop is toch niet meer tegen te houden denk ik ...

dus helaas , jammer voor edward :(

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 08:56

Actie via internet ok, bovendien geeft het wel aan hoeveel mensen deze combinatie liever niet uit elkaar zien gaan.

Maar tvstations, giro 555 en zelfs de koningin erbij betrekken gaat gewoon te ver. Ja, het is triest dat Totilas verkocht is, maar moet er nou werkelijk zo'n ophef over gemaakt worden? Het is niet anders. Bovendien, life goes on.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 08:59

Vroeger was het heel normaal om goede paarden in het land te houden, die kregen het voorvoegsel olympic.
Waarom nu niet met Totilas.
Ik vind het idee niet zo verkeerd.
Hij mag ook best van een andere eigenaar zijn, maar de opzet is dat Edward de ruiter blijft ( tenminste zo komt het op mij over )

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:12

Nu er staat wel duidelijkdat ze willen proberen de koop ongedaan te maken (pffff onzin)
Kijk natuurlijk wordt Edward gegunt dat hij hem mag blijven rijden, die verkoop is niet voor niets en ik geloof dat het nog niet helemaal rond ivm bloedonderzoeken?? Heb ik van ergens horen vertellen...

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:15

denken jullie echt dat iemand 15 miljoen voor een paard betaalt om vervolgens de oude ruiter erop te laten zitten?

MieppJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:17

Maar komop, afgezien van het Giro 555, is het geen slechte actie.
Waarom niet proberen om Ed op Totilas te houden.

Snap de negatieve reacties niet zo :n Volgens mij valt iedereen nu over het giro 555 deel, en niet zozeer over de actie zelf.

Ik ben zeker voor om Edward op Totilas te houden, zou er ook zeker een donatie of wat voor over hebben.