Aieshja schreef:Ik heb het over de ruiter, zijn handen.
Wil nog niks negatiefs zijn
Oooh jaaa, handen hebben ook zoveel te maken met het verfijnen van de hulpen....
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Aieshja schreef:Ik heb geleerd dat het verfijnen van hulpen is dat je op een gegeven moment zo weinig mogelijk ziet van het geven van de hulpen. Waaronder ophouding met de hand, beenhulpen, zithulpen etc.
Moet hier echt een discussie over begonnen worden?
magda_90 schreef:Een PRE en KWPN'er zal je nooit naast elkaar kunnen leggen (als we het over beweging etc. hebben de bouw is daar te verschillend voor). Die PRE vond ik mooi ogen in de proef, maar wel een tikeltje 'onrustig' als ik het goede woord nu gebruik. Van Totilas ben ik nooit een fan geweest, dat vind ik pas een shownummer zoals het KNHS dat schreef over die PRE.
Cyrina schreef:magda_90 schreef:Een PRE en KWPN'er zal je nooit naast elkaar kunnen leggen (als we het over beweging etc. hebben de bouw is daar te verschillend voor). Die PRE vond ik mooi ogen in de proef, maar wel een tikeltje 'onrustig' als ik het goede woord nu gebruik. Van Totilas ben ik nooit een fan geweest, dat vind ik pas een shownummer zoals het KNHS dat schreef over die PRE.
Nou de foto's zeggen van wel..
retivi schreef:Totilas lijkt qua bouw meer op een PRE dan op een KWPNer
Hij is kort in zijn rug (zoals een PRE) en staat dus niet in het 'rechthoeksmodel' zoals ze het bij het KWPN graag willen zien.
Totilas is staat net als de meeste PRE's in het vierkantmodel, hierdoor zijn PRE's (en Totilas ook) vaak makkelijker te verzamelen en beter in staat hogere oefeningen uit te voeren.
Volgens mij was dit zelfs één van de punten waardoor Totilas in eerste instantie niet door het KWPN was goedgekeurd. Toen hij eenmaal ging presteren onder Edward Gal, werd hij ineens toch goedgekeurd.
retivi schreef:Volgens mij was dit zelfs één van de punten waardoor Totilas in eerste instantie niet door het KWPN was goedgekeurd. Toen hij eenmaal ging presteren onder Edward Gal, werd hij ineens toch goedgekeurd.
Moeni11 schreef:retivi schreef:Volgens mij was dit zelfs één van de punten waardoor Totilas in eerste instantie niet door het KWPN was goedgekeurd. Toen hij eenmaal ging presteren onder Edward Gal, werd hij ineens toch goedgekeurd.
Eerste klas gelul. Totilas is nooit aangeboden bij het KWPN.
Hij is vorig jaar erkend op basis van zijn sportprestaties, daarvoor is er nooit sprake geweest van het aanbieden bij het kwpn.
Citaat:Vlak voordat Edward binnen moest rijden reed de Spanjaard Juan Manuel Munoz Diaz met de schimmel Fuego zijn proef. Deze proef is meer show dan dressuur, maar het met Hollywood opgevoede publiek vond het schitterend wat deze 'circusartiest' liet zien. Voor veel Amerikanen op de tribune had deze Diaz de nieuwe wereldkampioen mogen worden. "Ik ben bewust lang op het voorterrein gebleven om het publiek iets te laten kalmeren, waardoor Totilas niet in de orkaan van geluid terecht zou komen. Ik ben de eerste ruiter die op een WK drie gouden medailles weet te winnen en ik ga heel blij naar huis", aldus Gal.
Ilsemarie schreef:Ik vond wel erg mooi dat hij een stuk met een hand reed, de samenwerking met het publiek. Dat het paard alsnog zo geconcentreerd blijft en daar zo mooi op reageert, daar zouden sommige dressuurpaarden nog wel wat van kunnen leren. Maar dat is maar een klein aspect uit de proef.
Moeni11 schreef:Ilsemarie schreef:Ik vond wel erg mooi dat hij een stuk met een hand reed, de samenwerking met het publiek. Dat het paard alsnog zo geconcentreerd blijft en daar zo mooi op reageert, daar zouden sommige dressuurpaarden nog wel wat van kunnen leren. Maar dat is maar een klein aspect uit de proef.
Dat zijn dingen die 20 jaar geleden ook al gebeurde.