Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joenalie1 schreef:Ik heb de kür niet gezien, maar heb wel een uitgebreid verslag gekregen van mijn zusje, ik heb namelijk geen tv!
4x 10 is toch wel subliem hoor, enne verkopen van Totilas, ach waarom nu gaat zijn zaad astromisch veel geld kosten das wel een lekkere binnenkomer, want gewild wordt hij bij de fokkers, let maar op!!!!
Citaat:Eerst zien, dan geloven hoor...
Citaat:Vind je 5000 euro niet astronomisch duur genoeg voor een hengst waarvan het nog maar valt af te wachten wat ie fokt?
Citaat:28. drachtigheid 2 Totilas x Rubinstein I € 4.000,00 € 32.000,00 Sold
Ulissa schreef:Nee, niet mij. Maar sommige mensen zien het als een investering.
Nu moet je de kansen pakken.
Cayenne schreef:Die hoge prijs is natuurlijk ook voor een deel gedaan zodat niet iedereen zijn Polly van de Hooiweg of Mutsje van de Wortelstraat ermee gaat laten dekken. Dan wordt het natuurlijk helemaal prijs schieten.
5000 vind ik dan idd ook wel weer heel erg veel maar ach, ze kunnen het er blijkbaar voor krijgen
Joenalie1 schreef:Ik heb de kür niet gezien, maar heb wel een uitgebreid verslag gekregen van mijn zusje, ik heb namelijk geen tv!
4x 10 is toch wel subliem hoor, enne verkopen van Totilas, ach waarom nu gaat zijn zaad astromisch veel geld kosten das wel een lekkere binnenkomer, want gewild wordt hij bij de fokkers, let maar op!!!!
Joenalie1 schreef:Elke euri is er een die uitgeeft, en wb het zaad tsja is maar net wat je er voor over hebt, of niet dan!?
Ulissa schreef:Ik heb hier op Bokt weleens gelezen over een merrie die dachtig is van Totilas.
Nou vond ik die selectie niet geweldig.
Als ik de moederlijn en vaderlijn bij elkaar zag dacht ik wil je *HKO* fokken.
Ook over een atrose merrie heb ik hier gelezen op Bokt.
Nou die selectie lijkt mij niet echt veel voor te stellen, of degene
die de selectie maakt, kijkt er anders naar dan ik.
Janine1990 schreef:Joenalie1 schreef:Elke euri is er een die uitgeeft, en wb het zaad tsja is maar net wat je er voor over hebt, of niet dan!?
Kom op zeg, €5.000,- voor een product van Bang & Olufsen dat zich al heeft bewezen, of €5.000,- voor de zwemmertjes van een hengst die nog niets heeft bewezen in de fokwereld... Ben je gek...![]()
Nogmaals: Eerst zien, dan geloven...
Heb best geld over voor iets duurs dat ik bewezen acht...
Joenalie1 schreef:De een ziet het als investering de ander wil eerst bewijzen zien van een hengst wb nazaten, ik ben niet in de positie om die keuze te maken, maar ik begrijp wel dat er mensen zijn die Totilas zaad willen op basis van zijn sportprestaties, is daar wat mis mee, ik denk het niet, Totilas zaad is geen garantie op een nazaat die het ook geweldig doet, ik vind karakter belangrijk bij een paard, leuk een paard dat goed presteerd in de sport als het karakter me niet aanstaat en ik kan een paard niet meegeven aan het buurmeisje dan is ie niet geschikt in mijn ogen, van Totilas heb ik begrepen dat hij juist een goed braaf karakter heeft dus, ik ja snap wel dat er veel voor gevraagd wordt.
Joenalie1 schreef:De een ziet het als investering de ander wil eerst bewijzen zien van een hengst wb nazaten, ik ben niet in de positie om die keuze te maken, maar ik begrijp wel dat er mensen zijn die Totilas zaad willen op basis van zijn sportprestaties, is daar wat mis mee, ik denk het niet, Totilas zaad is geen garantie op een nazaat die het ook geweldig doet, ik vind karakter belangrijk bij een paard, leuk een paard dat goed presteerd in de sport als het karakter me niet aanstaat en ik kan een paard niet meegeven aan het buurmeisje dan is ie niet geschikt in mijn ogen, van Totilas heb ik begrepen dat hij juist een goed braaf karakter heeft dus, ik ja snap wel dat er veel voor gevraagd wordt.
WowAmigo schreef:Maar even advocaat van de duivel, als Totilas van mij was en ik kon 5000 per dekking krijgen en nog makkelijk ook...
Denk dat ik dat wel deed hoor... Ben wel erg benieuwd naar de fokproducten!
Citaat:Een slimme fokker zou zijn vader Gribaldi gebruiken, een hengst die zich wel bewezen heeft, en hij is zijn 1800 euro wél waard.
Ulissa schreef:Citaat:Een slimme fokker zou zijn vader Gribaldi gebruiken, een hengst die zich wel bewezen heeft, en hij is zijn 1800 euro wél waard.
Totilas heeft de kleur van zijn vader meegekregen.
Voor de rest heeft Totilas toch echt het meest van zijn moeder.
Daarbij komt dat Kostolany ook een uitzonderlijk karakter had.
Vaak slaat dit een generatie over en dit kan wel eens heel goed uitgepakt hebben
in combinatie met de moederlijn van Totilas.