Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lowara schreef:500 euro voor inentingen voor 3 paarden?
damn.. ik zit altijd standaard rond een paar tientjes voor 4 dieren?

kynshiri schreef:eigen schuld dikke bult! ik wacht hier eerlijk gezegd al een paar jaar op en hoop ergens stiekem dat de paardenwoede een klein beetje gaat willen afnemen in de nabije toekomst. dat men het maar eens houdt bij behoorlijke paarden fokken voor mensen die weten dat je beter wat meer betaald voor een deftig gefokt paard en dat de rest zich maar onthoudt.
jolandje schreef:Prisca schreef:Weet je wat iedereen zijn paard naar de slacht of marktplaats brengen en dan HOPPAAA paarden uit de zielige landen halen GOED BEZIG......
Hopelijk stoppen we daar nu eens mee en lossen we eerst de problemen hier op.
daar heb je een punt![]()
geld wat mij betreft ook voor honden en katten
Sunrise19 schreef:http://link.marktplaats.nl/366408065 en van de 30 adv. die ik vond van paarden die voor weinig of niks aangeboden worden.
Vond zelfs een fokmerrie voor 450euro..
dus zijn echt wel goedkope paarden, alleen kwaliteit is het niet nee..
jolandje schreef:Prisca schreef:Weet je wat iedereen zijn paard naar de slacht of marktplaats brengen en dan HOPPAAA paarden uit de zielige landen halen GOED BEZIG......
Hopelijk stoppen we daar nu eens mee en lossen we eerst de problemen hier op.
daar heb je een punt![]()
geld wat mij betreft ook voor honden en katten
Citaat:Mag ik vragen waar je op doelt "het blindelings de merrie onder de hengst van de buurman"of "een fokker die een goede merrie met goede papieren een keer laat dekken door een bewezen en goedgekeurde hengst". Als het het laatste betreft sla je de plank behoorlijk mis. Pak dan die grote hengstenhouders maar eens aan die afgelopen twee jaar elke merrie vol wilde hebben en de fokproducten voor minder dan de kosten wel willen kopen. Goed zaken zijn zaken maar als er ergens beperkt moet worden is het het houden van merrie`s bij hengstenhouders zodat de echte fokker met één of twee goede paarden lekker kunnen doorfokken en we een gezonde markt/dier verhouding over houden. De goede paarden komen toch bij dit soort fokkers vandaan. Denk aan Lingh, Totilas, Kojak, Okidoki, enz.
. SantaCruz schreef:Even een reactie hierop. En het zal wel verkeerd vallen hier op bokt. Maar een paard met oc / ocd is niet afgeschreven. Tuurlijk, liever een paard hebben die het niet heeft. Maar ik ken voldoende merries die zijn geprokt en goed bevonden, terwijl ze later opnieuw gekeurd zijn door nieuwe eigenaar/fpller toch oc / ocd hadden.
Een ander voorbeeld: ik had ruim tien jaar geleden een ruin die volledig gekeurd was bij aankoop en 100% goed. Later opnieuw foto gemaakt maar dan van een andere hoek en had het paard toch ocd in de kogel.
Ook bij het KWPN worden eisen gesteld aan de keuring terwijl het paard overal in het lijf oc / ocd kan hebben terwijl je het niet op de prok foto's terugziet.
De waaiboerhoeve zegt het ook: als je een merrie met oc/ocd afschrijft dan hou je geen merries in Nederland meer over. Opfokken is net zo belangrijk alsook het voeden van voldoende magnesium in een hogere waarden dan normaliter wordt aangegeven. Al bij drachtige merries! Zo hoeft een merrie met oc dit niet te vererven.
daffie1986 schreef:@Brainless: Waarom kopen mensen dan zo'n paard als er al zo'n waslijst aan eisen aan vast zit??? Ik ben het er inderdaad wel mee eens dat voordat je dieren of mensen adopteert uit een ander land kijk eerst eens in je eigen land. Hier zitten er ook genoeg dieren in assiels en kinderen in opvang tehuizen. Om nog maar niet te spreken over hoeveel gezonde paarden er te koop staan.
Brainless schreef:En ja ik heb zelf ook 2 ""slachtpaarden" gered, maar helaas willen mensen in Nederland graag van hun paardje met hoge kosten af, maar de nieuwe eigenaar moet (vaak met contract) beloven het paardje nooit te verkopen en niet naar de slacht te brengen (als het probleem erger wordt), maar met de oude eigenaren overleggen (en hun alsnog laten beslissen) wat je als nieuwe eigenaar dan met het paardje mag doen.
Dustinlover schreef:Wat word je hier moe van.. Slager in veen zette nog een bericht neer dat een gezond ouder paard voor 80,- naar de slacht gaat.. Nou ik heb nog geen 17 jarige ofzo die nog gezond is gezien voor 80,- op marktplaats..
Ik handel zelf ook in paarden en pony's en dat gaat nog steeds goed..
Handelaren kopen paarden gewoon goedkoper in nu en verkopen ze voor meer, maar de winst blijft hetzelfde.. Wat ik van de redelijk grote handelaren hoor dan..
We zullen wel weer zien in hedel hoe erg het echt is..
Ik krijg volgend jaar van mijn Don Romantic merrie een veulen van een tinker hengst.. Was niet de bedoeling maar wie weet komt daar wel echt zoiets uit als der moeder dan ben ik er erg blij mee.. maarja dat is afwachten...
Prisca schreef:Brainless schreef:En ja ik heb zelf ook 2 ""slachtpaarden" gered, maar helaas willen mensen in Nederland graag van hun paardje met hoge kosten af, maar de nieuwe eigenaar moet (vaak met contract) beloven het paardje nooit te verkopen en niet naar de slacht te brengen (als het probleem erger wordt), maar met de oude eigenaren overleggen (en hun alsnog laten beslissen) wat je als nieuwe eigenaar dan met het paardje mag doen.
Leuk zo'n contract maar als iemand zijn baan kwijtraakt of arbeidsongeschrikt heeft hij toch een probleem. Ik vind op dat moment dat gelijk slachten toch de beste oplossing dan verdwijnen in de handel of markt.
Ik was echt flink ziek van die aktie echt kon er bij mij niet in. Zoveel gezonden goede paarden in nederland en wij gaan de ellende oplossen van een ander land. Een paard wat 100% goed is staat nu bij de slacht omdat wij zonodige deze slechte dieren moesten redden.
Wil je een dier redden red er dan een uit je eigen land ipv een ander land met alle risico's van dien.
Brainless schreef:\Hoeveel mensen geven geen geld voor een ander land om daar "hun" problemen op te lossen?
En ik heb nu ook al 2 paarden gered van de slacht.... hoeveel jij???
russel schreef:Dan wordt ik vaak scheef aangekeken als ik vertel dat ik paarden heb, die zijn zo ontzettend duur, dus daar zal wel geld met bakken binnen komen....weer de andere kant van het verhaal...dat ik voor amper 100 euro paarden aan huis heb en hypotheek met stalgeld net zo duur was als nu hypotheek zonder stalgeld, dat snappen de meeste leken weer niet.

En dan heb ik het nog niet gehad over alle bijkomende kosten voor de aanschaf van materiaal en omheining, aanleg bak en paddock en de bouw van een nieuwe stal straks 
Joenalie1 schreef:Mijn inziens is er een overschot aan hoog in het bloed staande paarden/pony's.
Groetjes Rinda
joyce B schreef:Mijn inziens is er een Vroeger werd hier wat zakelijker tegenaan gekeken. Als het paard kreupel was en niet meer kon werken, of anderszins ongeneeslijk ziek was, werd het weggebracht. Dat ruimde op zodat er weer plaats was voor een gezond paard dat wel kan werken.
Nu probeert iedereen zijn ongezonde paard nog een goed laatste tehuis te geven, of moet het dier zelf aanhouden en zo stagneert de doorstroming, en blijft de markt ook overvuld en vervuild met slechte paarden...
daffie1986 schreef:Ik ben het er inderdaad wel mee eens dat voordat je dieren of mensen adopteert uit een ander land kijk eerst eens in je eigen land. Hier zitten er ook genoeg dieren in assiels en kinderen in opvang tehuizen. Om nog maar niet te spreken over hoeveel gezonde paarden er te koop staan.
Prisca schreef:Brainless schreef:\Hoeveel mensen geven geen geld voor een ander land om daar "hun" problemen op te lossen?
En ik heb nu ook al 2 paarden gered van de slacht.... hoeveel jij???
GEEN en dat ga ik ook niet doen. Zolang we in ons eigen land nog genoeg problemen hebben ga ik andere niet spekken ze moeten zelf de verantwoordelijkheid onder ogen zien.
Ik heb een paard en die kan ik met alles onderhouden. Heb er een tijd 2 gehad maar was niet betaalbaar heb dus geen behoefte aan een ellende paard uit een ander land met alle ziektes enz... denk ook dat mijn stalhoudster er niet blij mee zal zijn.
Ik ben meer voorstander van opruimen ipv dat je naar verloop van tijd de zelfde ellende krijgt als jullie de ellende paarden vandaan halen.
Dustinlover schreef:Wat word je hier moe van.. Slager in veen zette nog een bericht neer dat een gezond ouder paard voor 80,- naar de slacht gaat.. Nou ik heb nog geen 17 jarige ofzo die nog gezond is gezien voor 80,- op marktplaats..
Ik handel zelf ook in paarden en pony's en dat gaat nog steeds goed..
Handelaren kopen paarden gewoon goedkoper in nu en verkopen ze voor meer, maar de winst blijft hetzelfde.. Wat ik van de redelijk grote handelaren hoor dan..
We zullen wel weer zien in hedel hoe erg het echt is..
Ik krijg volgend jaar van mijn Don Romantic merrie een veulen van een tinker hengst.. Was niet de bedoeling maar wie weet komt daar wel echt zoiets uit als der moeder dan ben ik er erg blij mee.. maarja dat is afwachten...