Paarden en pony's gaan massaal op marktplaats

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 20:42

Wat word je hier moe van.. Slager in veen zette nog een bericht neer dat een gezond ouder paard voor 80,- naar de slacht gaat.. Nou ik heb nog geen 17 jarige ofzo die nog gezond is gezien voor 80,- op marktplaats..
Ik handel zelf ook in paarden en pony's en dat gaat nog steeds goed..
Handelaren kopen paarden gewoon goedkoper in nu en verkopen ze voor meer, maar de winst blijft hetzelfde.. Wat ik van de redelijk grote handelaren hoor dan..
We zullen wel weer zien in hedel hoe erg het echt is..
Ik krijg volgend jaar van mijn Don Romantic merrie een veulen van een tinker hengst.. Was niet de bedoeling maar wie weet komt daar wel echt zoiets uit als der moeder dan ben ik er erg blij mee.. maarja dat is afwachten...

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 20:47

Lowara schreef:
500 euro voor inentingen voor 3 paarden? :=
damn.. ik zit altijd standaard rond een paar tientjes voor 4 dieren? :?

misschien omdat de entstof voor WN alleen al 45 euro kost x3 x 2 voor de booster ? Maar ik heb de afweging gemaakt, WN komt naar NL, vroeger of later. Is het er eenmaal dan is het te laat om te enten...dus....

De entstof zelf geeft weinig problemen (rhino bv wel bij sommige paarden- maar die van mij hebben daar geen last van) ik zou mezelf nooit vergeven als ik een paard zou verliezen aan iets wat ik heb kunnen voorkomen. ;)

Lowara

Re: Paarden en pony's gaan massaal op marktplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:30

maar die entstof voor het WN virus is nog niet bewezen dat het helpt.
ikzelf maak ook altijd afwegingen,maar voor zaken die niet 100% garantie geven, daar steek ik geen geld in omdat het standaard maal 4 is hier.
de basis is dus geheel op orde, maar aan extra's doe ik eigenlijk niet.
maar goed, dat is meer een persoonlijke afweging hoor, ik kan je denkwijze geheel snappen :j

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 08:13

kynshiri schreef:
eigen schuld dikke bult! ik wacht hier eerlijk gezegd al een paar jaar op en hoop ergens stiekem dat de paardenwoede een klein beetje gaat willen afnemen in de nabije toekomst. dat men het maar eens houdt bij behoorlijke paarden fokken voor mensen die weten dat je beter wat meer betaald voor een deftig gefokt paard en dat de rest zich maar onthoudt.

fokken is gokken... zelfs uit de mooiste combinaties komen veulens met afwijkingen... de een wat erger dan de ander. je kunt ook doorfokken als de bloedspreiding te klein wordt. Dat krijg je als iedereen wil fokken met die paar hele goede hengsten... als de dan met een merrie met flemmingh bloed en gibraldibloed wilt fokken, met een paard wat je echt aanspreekt, is je keus uit hengsten wel steeds beperkter...

kruisingen kunnen qua gezondheid prima voldoen! En die super kwaliteits/ sportpaarden zijn niet voor elke ruiter geschikt...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 08:38

jolandje schreef:
Prisca schreef:
Weet je wat iedereen zijn paard naar de slacht of marktplaats brengen en dan HOPPAAA paarden uit de zielige landen halen GOED BEZIG......

Hopelijk stoppen we daar nu eens mee en lossen we eerst de problemen hier op.

daar heb je een punt :j

geld wat mij betreft ook voor honden en katten ;)

Ik kan mij niet herinneren dat er vrachtwagen-ladingen vol paarden gehaald zijn uit het buitenland.
Dat was voor een reden (noodkreet) en heeft geholpen. Er is veel media-aandacht geweest en daardoor is er hulp daar (in het buitenland) op gang gekomen.

En ja ik heb zelf ook 2 ""slachtpaarden" gered, maar helaas willen mensen in Nederland graag van hun paardje met hoge kosten af, maar de nieuwe eigenaar moet (vaak met contract) beloven het paardje nooit te verkopen en niet naar de slacht te brengen (als het probleem erger wordt), maar met de oude eigenaren overleggen (en hun alsnog laten beslissen) wat je als nieuwe eigenaar dan met het paardje mag doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 08:39

Nou er zijn toch door dat initiatief een aantal erg mooie anda's naar hier gekomen....want die zielige paarden waren ook potentievolle dieren, maar door geldgebrek verwaarloosd.

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 09:02

Sunrise19 schreef:
http://link.marktplaats.nl/366408065 en van de 30 adv. die ik vond van paarden die voor weinig of niks aangeboden worden.

Vond zelfs een fokmerrie voor 450euro..
dus zijn echt wel goedkope paarden, alleen kwaliteit is het niet nee..

Dat vind ik ook zoeits. Dan is een paard oud en dan brengen veel mensen hem ook gewoon weg naar de slacht. Echt onbegrijpelijk. Ik bedoel er zijn genoeg zorgboederijen in Nederland die op zoek zijn naar brave paarden die de mensen op de boerderij kunnen poetsen en mee kunnen wandelen. Een paard is echt niet zomaar afgeschreven omdat het voor de sport niet geschikt zou zijn. Een kennis van mij had een topmerrie die na heel veel veulens te hebben gegeven, dat jaar niet drachtig werd. Van de een op andere dag wilde hij haar naar de slacht brengen. Heeft een leven lang bij die man gelopen en echt hele goede sportpaarden gegeven. Daar snap ik niets van! Dan geef ik m liever nog gratis weg.

En dan nog zoiets. Mensen spreken over kwaliteit. Alsof ze vaak kwaliteit van een paard herkennen. Er lopen heel wat goede paarden rond die door ruiters 'onherkenbaar' worden omdat ze slecht getraind zijn, gevoerd worden, bekapt, slecht zadel etc. Na verloop van de tijd worden het paarden van minder kwaliteit. Zo heb ik voor een kennis een paard gevonden die bij andere paardenkenners totaal niet opviel, terwijl het een mega goed paard is. Nu een goed half jaar verder loopt hij de sterren van de hemel!!! Onherkenbaar gaaf geworden. Dat hadden anderen niet in hem gezien. Ik vraag me dan wel eens af wat er anders van hem geworden zou zijn, in deze crises?

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 09:43

Helaas staat ook van alles op marktplaats, niet alleen goede paarden maar ook slachtpaarden.

Tijdje terug werden er 2 merries aangeboden, 1 met holle voorbenen en O-stand de andere had een wond op haar buik(de foto's lieten de zijkant onder het zadel zien). De eerste kon volgens de man gewoon gereden worden. De paarden waren broodmager en konden voor de fok of eventueel voor de mesterij en daarna naar de slager. Prijs? 400 voor 2 paarden.
Ben benieuwd wie deze gered heeft van de slacht.

Het is jammer dat er zoveel gefokt is door de jaren met die paarden die niet meer bereden kunnen worden, maar dan maar op een andere manier voor plezier moeten zorgen voor hun baas. Denk dus aan het fokken van een veulen voor de verkoop, die goedgekeurde hengst was te duur, dus mocht de ponyhengst van de buren wel even erop. Begrijp me niet verkeer er kunnen hele goede en leuke paarden uit voort komen. Waarom wordt er uberhaupt gefokt met een merrie zonder papier, als het veulen van een merrie met papier meer oplevert. Spaar dan gewoon wat langer door dan kun je gewoon een paard kopen met stamboom en ook nog laten dekken door een paard met stamboom. Fokken blijft toch altijd gokken, dus ook die prok merrie kan prutswerk leveren.

Net nog even gekeken op marktplaats, je kunt zelfs 2 merrie's gratis krijgen zolang ze een goed adres krijgen en je een papier tekent waarmee je bevestigd ze niet naar de slacht te brengen.

jolandje schreef:
Prisca schreef:
Weet je wat iedereen zijn paard naar de slacht of marktplaats brengen en dan HOPPAAA paarden uit de zielige landen halen GOED BEZIG......

Hopelijk stoppen we daar nu eens mee en lossen we eerst de problemen hier op.

daar heb je een punt :j

geld wat mij betreft ook voor honden en katten ;)

@Brainless: Waarom kopen mensen dan zo'n paard als er al zo'n waslijst aan eisen aan vast zit??? Ik ben het er inderdaad wel mee eens dat voordat je dieren of mensen adopteert uit een ander land kijk eerst eens in je eigen land. Hier zitten er ook genoeg dieren in assiels en kinderen in opvang tehuizen. Om nog maar niet te spreken over hoeveel gezonde paarden er te koop staan.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 09:49

Citaat:
Mag ik vragen waar je op doelt "het blindelings de merrie onder de hengst van de buurman"of "een fokker die een goede merrie met goede papieren een keer laat dekken door een bewezen en goedgekeurde hengst". Als het het laatste betreft sla je de plank behoorlijk mis. Pak dan die grote hengstenhouders maar eens aan die afgelopen twee jaar elke merrie vol wilde hebben en de fokproducten voor minder dan de kosten wel willen kopen. Goed zaken zijn zaken maar als er ergens beperkt moet worden is het het houden van merrie`s bij hengstenhouders zodat de echte fokker met één of twee goede paarden lekker kunnen doorfokken en we een gezonde markt/dier verhouding over houden. De goede paarden komen toch bij dit soort fokkers vandaan. Denk aan Lingh, Totilas, Kojak, Okidoki, enz.

Eerder in dit topic heb ik al uitgelegd wat ik bedoelde. Heb mezelf iets wat ongemakkelijk uitgedrukt maar wist zo gauw geen goede term te vinden voor hetgeen ik bedoelde. Even wat pagina terug lezen dus.;).

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 10:01

SantaCruz schreef:
Even een reactie hierop. En het zal wel verkeerd vallen hier op bokt. Maar een paard met oc / ocd is niet afgeschreven. Tuurlijk, liever een paard hebben die het niet heeft. Maar ik ken voldoende merries die zijn geprokt en goed bevonden, terwijl ze later opnieuw gekeurd zijn door nieuwe eigenaar/fpller toch oc / ocd hadden.

Een ander voorbeeld: ik had ruim tien jaar geleden een ruin die volledig gekeurd was bij aankoop en 100% goed. Later opnieuw foto gemaakt maar dan van een andere hoek en had het paard toch ocd in de kogel.
Ook bij het KWPN worden eisen gesteld aan de keuring terwijl het paard overal in het lijf oc / ocd kan hebben terwijl je het niet op de prok foto's terugziet.

De waaiboerhoeve zegt het ook: als je een merrie met oc/ocd afschrijft dan hou je geen merries in Nederland meer over. Opfokken is net zo belangrijk alsook het voeden van voldoende magnesium in een hogere waarden dan normaliter wordt aangegeven. Al bij drachtige merries! Zo hoeft een merrie met oc dit niet te vererven.

En mischien hebben we dat beleid nu juist wel nodig om de oc/ocd er op erfelijkie bassis uit te krijgen. Maar dat geldt ook voor de goedgekeurde dekhengsten welke met oc/ocd toch goedgekeurd worden als ze interessant kunnen zijn voor de sportfokkerij. Schiet mij maar lek.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 10:21

daffie1986 schreef:
@Brainless: Waarom kopen mensen dan zo'n paard als er al zo'n waslijst aan eisen aan vast zit??? Ik ben het er inderdaad wel mee eens dat voordat je dieren of mensen adopteert uit een ander land kijk eerst eens in je eigen land. Hier zitten er ook genoeg dieren in assiels en kinderen in opvang tehuizen. Om nog maar niet te spreken over hoeveel gezonde paarden er te koop staan.

Poeh, dat vind ik nogal wat om in 1 zin te noemen: kinderen en dieren! :\
Teneerste vind ik het totaal ongepast om in 1 zin met elkaar te vergelijken: alsof je een kind met een dier vergelijkt:n
Ten tweede: Alsof je net zo gemakkelijk "even" een kind adopteerd als bijv. een hond uit een Spaans asiel :n
Je moet eens proberen een kind in NL te adopteren: dat duurt zowieso veel langer als een kind uit het buitenland. Gemiddelde termijn om een NL kind te adopteren ligt rond de 7-8 jaar (enkele jaren geleden tenminste) en van een kind uit het buitenland "maar" ca. 4 jaar. Kan me voorstellen dat je dan voor een buitenlands kind kiest en niet eentje uit NL.
Ga naar een asiel, ongeacht of het hier in NL is of via een buitenlandse stichting en je krijgt zo een hond/kat of wat dan ook mee.

Ben het er wel mee eens om kwa dieren eerst in eigen land te kijken: ik ga zelfs niet eens al te ver voor een hond: ik heb 3 asiels hier in de omgeving zitten en zoek gewoon op internet als ik een nieuwe hond wil.
Bah, als ik het schrijf en ik denk dan aan de vergelijking met kinderen, dan krijg ik alweer zo'n gevoel van afschuw: kinderen ga je ook niet eerst uitzoeken op internet: kijken welke je het leukste vind en dan : JA, doe die maar!

Dat doe je gewoon niet: kinderen met dieren vergelijken. Je zal het wel niet zo bedoeld hebben, maar het schiet me even verkeerd.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 10:22

Brainless schreef:
En ja ik heb zelf ook 2 ""slachtpaarden" gered, maar helaas willen mensen in Nederland graag van hun paardje met hoge kosten af, maar de nieuwe eigenaar moet (vaak met contract) beloven het paardje nooit te verkopen en niet naar de slacht te brengen (als het probleem erger wordt), maar met de oude eigenaren overleggen (en hun alsnog laten beslissen) wat je als nieuwe eigenaar dan met het paardje mag doen.

Leuk zo'n contract maar als iemand zijn baan kwijtraakt of arbeidsongeschrikt heeft hij toch een probleem. Ik vind op dat moment dat gelijk slachten toch de beste oplossing dan verdwijnen in de handel of markt.

Ik was echt flink ziek van die aktie echt kon er bij mij niet in. Zoveel gezonden goede paarden in nederland en wij gaan de ellende oplossen van een ander land. Een paard wat 100% goed is staat nu bij de slacht omdat wij zonodige deze slechte dieren moesten redden.

Wil je een dier redden red er dan een uit je eigen land ipv een ander land met alle risico's van dien.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 10:32

Dustinlover schreef:
Wat word je hier moe van.. Slager in veen zette nog een bericht neer dat een gezond ouder paard voor 80,- naar de slacht gaat.. Nou ik heb nog geen 17 jarige ofzo die nog gezond is gezien voor 80,- op marktplaats..
Handelaren kopen paarden gewoon goedkoper in nu en verkopen ze voor meer, maar de winst blijft hetzelfde.. Wat ik van de redelijk grote handelaren hoor dan..
Ik krijg volgend jaar van mijn Don Romantic merrie een veulen van een tinker hengst.. Was niet de bedoeling maar wie weet komt daar wel echt zoiets uit als der moeder dan ben ik er erg blij mee.. maarja dat is afwachten...

Hier in het zuiden hoor ik de handelaren alleen maar klagen.
Bij ons om de hoek zit er eentje die altijd wat aparte paardjes heeft staan (Schwarzwalder Fuchs bijvoorbeeld) en dan nog wat sportpaarden met mooie bloedlijnen waarmee hij fokt, maar die raakt zijn paarden aan de straatstenen niet kwijt. Toen we laatst naar zijn handel vroegen zei hij: Hoeveel met je er hebben? Zegt mij toch voldoende!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:27

Isabonny:

Het zal ook wel per paard er aanliggen.. Maar handelaren kopen gewoon paarden goedkoper in en krijgen dezelfde winst..
Brave kinderpony's en braaf gereden paarden is het meeste vraag naar merk ik.. En de echt goede sportpaarden verkopen ook nog steeds.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:26

Prisca schreef:
Brainless schreef:

Leuk zo'n contract maar als iemand zijn baan kwijtraakt of arbeidsongeschrikt heeft hij toch een probleem. Ik vind op dat moment dat gelijk slachten toch de beste oplossing dan verdwijnen in de handel of markt.

Ik was echt flink ziek van die aktie echt kon er bij mij niet in. Zoveel gezonden goede paarden in nederland en wij gaan de ellende oplossen van een ander land. Een paard wat 100% goed is staat nu bij de slacht omdat wij zonodige deze slechte dieren moesten redden.

Wil je een dier redden red er dan een uit je eigen land ipv een ander land met alle risico's van dien.

Hoeveel mensen geven geen geld voor een ander land om daar "hun" problemen op te lossen?
En ik heb nu ook al 2 paarden gered van de slacht.... hoeveel jij???

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:15

Wat maakt dat nou uit, waar je je paard vandaan haalt?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:28

Brainless schreef:
\Hoeveel mensen geven geen geld voor een ander land om daar "hun" problemen op te lossen?

GEEN en dat ga ik ook niet doen. Zolang we in ons eigen land nog genoeg problemen hebben ga ik andere niet spekken ze moeten zelf de verantwoordelijkheid onder ogen zien.

Ik heb een paard en die kan ik met alles onderhouden. Heb er een tijd 2 gehad maar was niet betaalbaar heb dus geen behoefte aan een ellende paard uit een ander land met alle ziektes enz... denk ook dat mijn stalhoudster er niet blij mee zal zijn.

Ik ben meer voorstander van opruimen ipv dat je naar verloop van tijd de zelfde ellende krijgt als jullie de ellende paarden vandaan halen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:34

russel schreef:
Dan wordt ik vaak scheef aangekeken als ik vertel dat ik paarden heb, die zijn zo ontzettend duur, dus daar zal wel geld met bakken binnen komen....weer de andere kant van het verhaal...dat ik voor amper 100 euro paarden aan huis heb en hypotheek met stalgeld net zo duur was als nu hypotheek zonder stalgeld, dat snappen de meeste leken weer niet.

Dan woon je heel goedkoop, of stond je heel duur gestald :P
Onze hypotheek is bruto zo'n 2000 euro hoger per maand dan toen we een rijtjeshuis hadden...
Daar kan ik heel veel paarden van in een luxe volpensionstal met binnenbak zetten hier :P En dan heb ik het nog niet gehad over alle bijkomende kosten voor de aanschaf van materiaal en omheining, aanleg bak en paddock en de bouw van een nieuwe stal straks O:)

Mijn pony stond voor 90 euro dag en nacht in de wei bij een pensionstal, met huur van stal voor noodgevallen.
Zou ik ze beiden luxe volpension zetten, dan zou dat neerkomen op maximaal zo'n 250 euro per maand per dier...

Nee, alles meegerekend is paarden aan huis veel duurder, alleen scheelt een paardje meer steeds minder ;)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:46

Joenalie1 schreef:
Mijn inziens is er een overschot aan hoog in het bloed staande paarden/pony's.

Groetjes Rinda :D

Hier ben ik het niet mee eens...
In mijn ogen is er een overschot aan paarden waar iets aan mankeert, ofwel lichamelijk, ofwel in gedrag/rijdbaarheid en die daarom van de hand worden gedaan...
Vooral met lichamelijke kwalen is het makkelijker het probleem weg te schuiven naar een ander en het dier te verkopen onder valse voorwendselen, of als gezelschapspaard, of recreatiepaard, dan om je verlies te nemen en het dier zelf ergens met pensioen te laten gaan of dapper te zijn en je paard zelf naar de slager te brengen...

Vroeger werd hier wat zakelijker tegenaan gekeken. Als het paard kreupel was en niet meer kon werken, of anderszins ongeneeslijk ziek was, werd het weggebracht. Dat ruimde op zodat er weer plaats was voor een gezond paard dat wel kan werken.

Nu probeert iedereen zijn ongezonde paard nog een goed laatste tehuis te geven, of moet het dier zelf aanhouden en zo stagneert de doorstroming, en blijft de markt ook overvuld en vervuild met slechte paarden...

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:52

ik sta nu toch echt wel veeeeeeeeeeeel goedkoper aan huis als ik ooit op een pensionstalling heb gestaan... betaal misschien 60 euro aan voer, water en stro... dat waar ik anders hier in de buurt minimaal 175 euro voor betaal!
dus qua centjes ga ik er zeker op vooruit...

maar waar dit topic over draait, de waarde van paarden....
Ik heb al verschillende malen, een leuke e pony of klein paard kunnen kopen onder de 1500 euro, met papieren..... drie jaar onbeleerd, maar toch stuk voor stuk leuke dieren... daar valt toch nog wel wat aan te verdienen..
ook kun je hier op de hoek van de straat goedkope shetlanders vinden, alleen als je kijkt via marktplaats, vind ik dat de vraagprijzen vaak absurt hoog zijn... vragen ze voor een shetlanderhengstje, een veulentje zonder papieren 75 euro, dat vind ik veel geld voor zo'n pony in deze markt... als ik voor een klein beetje meer een leuk d pony veulen heb.. nu heb ik een shetlanderhengst jaarling, op de hoek van de straat kunnen kopen voor 20 euro! daar koop je nog geen konijn meer voor tegenwoordig...
ik heb weloverwogen het besluit gemaakt, een shetlander als gezelschap aan te schaffen.. maar ik maak me toch wat zorgen over deze markt... ik denk dat het zo ook makkelijker word een paard(je) aan te schaffen, en dat het later een impulsinkoop blijkt te zijn, dat is wel zorgwekkend!

@ joyce b, daar ben ik het helemaal mee eens, er word vaak te lang gerommeld met een paard, als het niet meer kan.. als het kreupel blijft voor de rest van zijn leven, of minimaal 5 jaar nodig heeft om helemaal te genezen wees dan dapper, laat je liefde voor de dieren spreken en maak er een einde aan... alleen op die manier heb je zekerheid... altijd maar een goed tehuis zoeken voor een dier wat niet meer kan...pfffff...

ouderdom vind ik een ander verhaal... zolang het niets mankeert mag het van mij blijven lopen... maar zodra het echt iets serieus mankeerd dan word er afscheid genomen... want ik heb een keer 3 jaar gevochten, maar achteraf gezien heeft het weinig toegevoegd, ik doe het niet meer...

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:53

joyce B schreef:
Mijn inziens is er een Vroeger werd hier wat zakelijker tegenaan gekeken. Als het paard kreupel was en niet meer kon werken, of anderszins ongeneeslijk ziek was, werd het weggebracht. Dat ruimde op zodat er weer plaats was voor een gezond paard dat wel kan werken.

Nu probeert iedereen zijn ongezonde paard nog een goed laatste tehuis te geven, of moet het dier zelf aanhouden en zo stagneert de doorstroming, en blijft de markt ook overvuld en vervuild met slechte paarden...

Tja en dat allemaal onder het mom van ik hou van dieren......zie nu hier de problemen uiteindelijk belanden ze vaak in verkeerde handen en alsnog naar de slacht. Ik breng hem dus liever zelf.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:16

daffie1986 schreef:
Ik ben het er inderdaad wel mee eens dat voordat je dieren of mensen adopteert uit een ander land kijk eerst eens in je eigen land. Hier zitten er ook genoeg dieren in assiels en kinderen in opvang tehuizen. Om nog maar niet te spreken over hoeveel gezonde paarden er te koop staan.

ja dat vind ik nou ook, wel aangaade de dieren dan he?éérst kijken in eigen land, en willen mensen persé die arme dieren in het buitenland helpen? dan moet het dáár gebeuren , niet hier

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:08

Prisca schreef:
Brainless schreef:
\Hoeveel mensen geven geen geld voor een ander land om daar "hun" problemen op te lossen?

GEEN en dat ga ik ook niet doen. Zolang we in ons eigen land nog genoeg problemen hebben ga ik andere niet spekken ze moeten zelf de verantwoordelijkheid onder ogen zien.

Ik heb een paard en die kan ik met alles onderhouden. Heb er een tijd 2 gehad maar was niet betaalbaar heb dus geen behoefte aan een ellende paard uit een ander land met alle ziektes enz... denk ook dat mijn stalhoudster er niet blij mee zal zijn.

Ik ben meer voorstander van opruimen ipv dat je naar verloop van tijd de zelfde ellende krijgt als jullie de ellende paarden vandaan halen.

Mijn "slachtpaard" is na zijn redding nog in de M2 gestart (zonder problemen).
Het paardje bleek (gelukkig) achteraf geen lichamelijke problemen te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:23

Dustinlover schreef:

Dan kan je zoiets krijgen als dit... uit die kruising. Erg goed afgebakken, mijn Sunny. Ook Tinker (Drumshambo) x KWPN.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:26

O ja, lichte shet (vosbont) Careltje kostte vorig jaar als veulen van 3 maanden 100 Euro. Castreren door de veearts was nog duurder, 250 Euro. Daisy is een 3-jarig merrietje met papieren en mooi klein, die krijg je echt niet voor zo'n klein prijsje en terecht.

Ik heb trouwens het geluk dat ik ze thuis kan houden. 90 pak hooi gekocht voor 3,50 het pakje dus kom de winter wel door. Heb een piep huisje hoor, maar wel een stal en mag een stuk weiland gebruiken vlakbij, echt super veel geluk heb ik wat dat betreft.