'Verloting van pony door manege is zeer onverantwoord'

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: 'Verloting van pony door manege is zeer onverantwoord'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 00:40

Van wat ik lees vind ik het in het geval van betreffende manege netjes opgezet en het klinkt in z'n geheel niet dieronvriendelijk. Petje af, en de PvdD moet eens een echte baan gaan zoeken.

Gittta

Berichten: 151
Geregistreerd: 04-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:38

Het lijkt me eingelijk sowieso niet echt verantwoord om een pony te verloten.. :\

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 12:06

Wat maakt iedereen zich toch druk. Ik ken genoeg mensen met een boel poen, die een pony of paard kopen voor een flink bedrag en er dan de meest lugubere trainingsmethoden op na houden. Of die even tussendoor een pony voor kindlief kopen, omdat hij/zij dat zo graag wil...En dat is dan wel geoorloofd, want ze hebben er immers bewust voor betaald? Een pony winnen met een loterij of een paard kopen voor een flink bedrag..., beide geven het dier geen garantie op een goed thuis en een zekere toekomst....

Voordeel van de loterij van bijvoorbeeld manege De Delft, is dat degene die wel voor de pony kiest, goed begeleidt wordt. Dat is met gewone aankoop zelden het geval..

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:08

Ik snap het probleem niet er word een cheque van 500 euro verloot..
Dit is gewoon legaal..
Alleen deze manege bied de mogelijk heid om de cheque in te ruilen voor die pony..
Dan ligt de verantwoording bij jezelf of je het wel of niet doet..
En ik neem aan dat degene die het mag beslissen 18 + is..

En daarbij het zou bijna het zelfde zijn als ik met de postcode loterij een geld bedrag win en daarmee een paard koop..
Heb dan ook zelf de keuze of ik een paard koop ja of nee..

En dan heb ik niet eens begeleiding van de manege..

Nee ik vind dit op een nette manier gaan..
Zie het niet als een gewone loting waar je alleen die pony kan winnen en er dan dus ook mee in je mik zit..

Jullie moeten alles niet zo zwart wit zien.. er bestaat ook nog grijs

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 14:36

Citaat:
Zie het niet als een gewone loting waar je alleen die pony kan winnen en er dan dus ook mee in je mik zit..


Je kunt de pony altijd ter plekke doorverkopen aan iemand die hem wel wil, maar waarom zou je lootjes kopen in zo'n verloting als je hem niet wil? :?

YvonneV
Berichten: 8799
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:04

Lusitana schreef:
Citaat:
Zie het niet als een gewone loting waar je alleen die pony kan winnen en er dan dus ook mee in je mik zit..


Je kunt de pony altijd ter plekke doorverkopen aan iemand die hem wel wil, maar waarom zou je lootjes kopen in zo'n verloting als je hem niet wil? :?



Omdat je het geld wil :P

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:27

We hadden het juist even over als je de pony zou MOETEN nemen.

X_Michelle_X

Berichten: 3630
Geregistreerd: 06-10-09
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:59

Lindy1982 schreef:
Ik snap het probleem niet er word een cheque van 500 euro verloot..
Dit is gewoon legaal..
Alleen deze manege bied de mogelijk heid om de cheque in te ruilen voor die pony..
Dan ligt de verantwoording bij jezelf of je het wel of niet doet..
En ik neem aan dat degene die het mag beslissen 18 + is..

En daarbij het zou bijna het zelfde zijn als ik met de postcode loterij een geld bedrag win en daarmee een paard koop..
Heb dan ook zelf de keuze of ik een paard koop ja of nee..

En dan heb ik niet eens begeleiding van de manege..

Nee ik vind dit op een nette manier gaan..
Zie het niet als een gewone loting waar je alleen die pony kan winnen en er dan dus ook mee in je mik zit..

Jullie moeten alles niet zo zwart wit zien.. er bestaat ook nog grijs


precies :D nog iemand die het met me eens is. leuk om te lezen :D

rasrem
Berichten: 2
Geregistreerd: 07-09-10

Re: 'Verloting van pony door manege is zeer onverantwoord'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:06

zo weer even een berichtje. remi is nu bijna 2 weken in mijn bezit. hij gaat echt super. het rijden gaat lekker en hij is lekker speels. hij is de hele dag aan het spelen met mijn andere paard. hij zit prima in zijn vel en heeft een mooi glimmend vachtje. ik ben super blij met hem.

X_Michelle_X

Berichten: 3630
Geregistreerd: 06-10-09
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:18

rasrem schreef:
zo weer even een berichtje. remi is nu bijna 2 weken in mijn bezit. hij gaat echt super. het rijden gaat lekker en hij is lekker speels. hij is de hele dag aan het spelen met mijn andere paard. hij zit prima in zijn vel en heeft een mooi glimmend vachtje. ik ben super blij met hem.



O, wat leuk! Kun je misschien foto's plaatsen? Ben best nieuwsgierig.. Is een heel leuk dier met volgens mij vele talenten..
en volgens mij is hij behoorlijk cool in zijn hoofd en een aanhankelijk karakter..

chantyyy12
Berichten: 78
Geregistreerd: 20-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:11

goedendag,

de pony waar het over gaat, was mijn pony, ik ben op zoek naar het email adres van de nieuwe eigenaar omdat ik deze helaas ben kwijtgeraakt toen mijn computer crashte